بازدید 5292
در جلسه هم‌اندیشی سازمان اداری و استخدامی کشور مطرح شد؛

بهره‌مندی بازنشستگان از ۸۵درصد حقوق شاغلین

کد خبر: ۹۹۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 11 August 2020
در جلسه هم‌اندیشی سازمان اداری و استخدامی کشور  بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین تاکید شد. به گونه‌ای که بازنشستگان بتوانند از ۸۰ تا ۸۵ درصد حقوق‌ شاغلان بهره‌مند شوند.
 
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، نشست هم‌اندیشی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با روسا و معاونین توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریتی و برنامه‌ریزی استان‌ها به صورت وبینار برگزار شد. در این جلسه مسعود شفیعی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز حضور داشت. برگزاری جشنواره شهید رجایی، آزمون استخدامی سراسری دستگاه‌های اجرایی کشور و نیز افزایش حقوق کارکنان دولت همچنین هم‌سان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین، از جمله موضوعات مطرح شده در این وبینار بود.
 
علی شیرین، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در رابطه با موضوعات مطرح شده در این وبینار گفت: از جمله مباحثی که امروز در مورد آن صحبت شد چگونگی برگزاری جشنواره شهید رجایی بود. در سنتوات گذشته این جشنواره به صورت حضوری برگزار می‌شد اما امسال به خاطر شیوع کرونا در کشور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقرر شده که مجازی برگزار شود. دراین جشنواره عملکرد دستگاه‌هایی اجرایی در یک سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته و از دستگاه‌های برتر تجلیل می‌شود.
وی در ادامه افزود: در خصوص ارزیابی عملکرد استان تهران تا به حال۶۳ دستگاه اجرایی را در سال گذشته مورد ارزیابی یرار دادیم و در حال حاضر در حال رسیدگی به اعتراضات هستیم که احتمالا تا پایان مردادماه به این اعتراضات رسیدگی شود و پس از تصویب شورای راهبری مدیریت دستگاه‌های برتر مشخص می‌شوند. 
شیرین با بیان اینکه بحث آزمون استخدامی سراسری کشور از جمله موارد دیگر در این جلسه بود، خاطرنشان کرد: اواخر مردادماه امسال  ثبت نام برای هشت‌مین آزمون سراسری استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشورآغاز می شود . همان‌طور که آقای انصاری پیش‌بینی کردند و پس از اعلام آمادگی سازمان سنجش احتمالا زمان ثبت‌نام اواخر مرداد و یا هفته اول شهریور خواهد بود و زمان برگزاری آزمون هم احتمالا آبان‌ماه باشد. 
افزایش حقوق کارکنان دولت از دیگر مباحث مورد بررسی در این هم‌اندیشی بود؛ شیرین در این‌باره گفت: در دولت دهم و یازدهم تلاش بر این بود که که روند حقوق کارکنان دولت با روند تورم همسانی داشته باشد، که تا حدی هم این اتفاق رقم خورده است. آخرین افزایشی که ما در خصوص حقوق کارکنان داشتیم، افزایش ۵۰ درصدی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری بوده است که در اسفندماه برای دستگاه‌های اجرایی مشمول اتفاق افتاده است.
وی اضافه کرد: در این وبینار بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین نیز تاکید شد. به گونه‌ای که بازنشستگان بتوانند از ۸۰ تا ۸۵ درصد حقوق‌شان بهره‌مند شوند. بنابراین اگر منابع به طور کامل تامین شود حداکثر تا نیمه اول سال جاری این امر برای همه بازنشستگان نهایی می‌شود.
 
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در ادامه تصریح کرد: سازمان اداری استخدامی کشور سامانه‌هایی را برای یکپارچه‌سازی اطلاعات نظام اداری ایجاد کرده که سامانه «پاکنا» از جمله آنهاست. همه دستگاه‌های اجرایی کشور مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند. قرار بر این است که این سامانه اطلاعات با سامانه بودجه هم ارتباط برقرار کند و از این پس دستگاه‌های اجرایی در موافقتنامه‌های خود باید تاییدیه این سامانه را هم داشته باشند. در چنین چارچوبی نظم خاصی در وضعیت نیروی انسانی ایجاد می‌شود و از این به بعد باید دستگاه‌های اجرایی در چارچوب قوانین و مقررات، اقدام به جذب و استراتژی‌های منابع انسانی کنند. در این سازوکار ما دیگر شاهد پراکندگی که در دوره‌های قبل وجود داشت، نیستیم و امور اداری و استخدامی کشور به سمت انضباط اداری حرکت می‌کند که نظم بخشیدن به این امور هم در وضعیت کارکنان و هم در وضعیت بازنشستگان و در نظام اداری کشور تاثیر بسزایی دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل