بازدید 8401

مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود؟

کد خبر: ۹۹۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ 10 August 2020

فوق تخصص بیماری‌های کلیه در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلسیمی می‌شود گفت: این یک باور منسوخ شده است اما توصیه می‌شود لبنیات به همراه غذا مصرف شود تا کلیسم به همراه سایر غذاها از بدن دفع شود.

به گزارش فارس، حسن ارگانی فوق تخصص بیماری‌های کلیه درباره بیماری‌های کلیه اظهار داشت: علائم بیماری کلیه بستگی به نوع بیماری دارد، تنبلی کلیه و نارسایی کلیه به موارد حاد و مزمن تقسیم بندی می‌شود و در موارد مزمن ممکن است علائم خاصی وجود نداشته باشد و خود را با علائمی مانند خستگی عمومی، ضعف بدن و کم اشتهایی نشان دهد، در بیماری حاد، تغییر رنگ ادرار، افزایش ناگهانی فشار خون و اختلال هوشیاری مشاهده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است در صورت سنگ‌ساز شدن یک کلیه، کلیه دیگر درگیر شود گفت: بله این موضوع ممکن است و در صورت رعایت نکردن اصول تغذیه ممکن است کلیه دیگر نیز درگیر سنگ‌سازی شود، لذا لازم است این افراد هر شش ماه یکبار به پزشک مراجعه کنند و داروهای مورد نیاز را دریافت کنند.

ارگانی در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف لبنیات باعث ایجاد سنگ کلسیمی می‌شود گفت: این یک باور منسوخ شده است اما توصیه می‌شود لبنیات به همراه غذا مصرف شود تا کلیسم به همراه سایر غذاها از بدن دفع شود.

متخصص کلیه تصریح کرد: موضوعی به نام درد کلیه وجود ندارد، درد در شیت دور کلیه ایجاد می‌شود و دردهایی که با سرما و گرما تغییر پیدا می‌کنند به دلیل تغییرات عضلات دور کلیه و اسپاسم عضلات است که معمولا با انجام کارهای سنگین بروز می‌کند، این افراد لازم است توسط پزشک معاینه شوند و ورزش‌های لازم را دریافت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی