بازدید 3254
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:

درآمدهای مالیاتی جایگزین درآمدهای نفتی است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریری استان تهران گفت: درآمدهای نفتی ما با مشکلات جدی مواجه است. بنابراین دولت برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای علاوه بر منابع بودجه‌ای به دنبال برنامه‌های و روش‌های دیگری است.
کد خبر: ۹۹۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ 10 August 2020

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریری استان تهران گفت: درآمدهای نفتی ما با مشکلات جدی مواجه است. بنابراین دولت برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای علاوه بر منابع بودجه‌ای به دنبال برنامه‌های و روش‌های دیگری است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: پیگیری اولویت‌های تعیین شده در استان تهران نقش موثری در دیگر استان‌های کشور خواهد داشت؛ بنابراین با حساسیت بیشتری این اولویت ها را دنبال خواهیم کرد. هدف ما در این شرایط خاص اقتصادی این است که بتوانیم با استفاده از منابع بودجه‌ای غیر از تخصیص منابع کشوری با ابتکاراتی که دستگاه‌های اجرایی استان خواهند داشت، استفاده بیشتری داشته باشیم و فعالیت‌های توسعه‌ای با سرعت بیشتری در استان تهران دنبال و اجرایی شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریری استان تهران با اشاره به موضوع کاداستر گفت: کاداستر می‌تواند تثبیت مالیاتی را به دنبال داشته باشد و از این نظر مهم شمرده می شود و در حوزه اراضی کشاورزی، افزایش میزان مرغوبیت اراضی را به دنبال خواهد داشت. همچنین نقش مهمی در انگیزه کشارزان برای حفظ مالکیت دارد.

وی ادامه داد: ما با زمین‌خواری در سطح استان تهران و به خصوص شهرهای شمالی استان تهران مواجه هستیم، بنابراین برنامه کاداستر باید بتواند با سرعت بیشتری تثبیت مالکیت به نفع دولت را به همراه داشته باشد. من فکر می کنم کاداستر یکی از پروژه‌هایی است که قطعا در خدمت توسعه کشور خواهد بود و نقش بازدارنده ای در فساد ایفا خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریری استان تهران به بحث کسری بودجه در استان تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به گزارش اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، علی‌رغم همه مسائلی که در چندماه ابتدای سال با آن مواجه بودیم، به درآمدهای مالیاتی آسیبی وارد نشده است. اگر چه ما در درآمدهای نفتی با مشکلات جدی مواجه هستیم. بنابراین دولت برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای علاوه بر منابع بودجه‌ای به دنبال برنامه‌ها و روش‌های دیگری همچون مشارکت عمومی و خصوصی، ایجاد زمینه برای برون‌سپاری در رابطه با خدمات دولت است. بنابراین بهترین جایگزین درآمدهای نفتی همان درآمدهای مالیاتی است. هرچند با رقم بالایی از فرار مالیاتی در کشور رو به رو هستیم و سهم بزرگی از فرارمالیاتی به استان تهران تعلق دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در رابطه با تعداد خانه‌های خالی اعلام شده در شهر تهران گفت: اعلام شناسایی 500 هزار خانه خالی باید دقیق تر بررسی شود؛ در همین راستا اخیرا وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای را ایجاد کرده که از طریق آن می‌توان آمار دقیق‌تری را به نظام مالیاتی کشور ارائه داد.

شفیعی همچنین در رابطه با کسری بودجه در استان تهران، خاطرنشان کرد: آنچه که به عنوان اداره امور ساختار اجرایی دولت است، ما کسری بودجه نداریم و دولت موظف است تمام هزینه جاری را تامین کند و برای پیشبرد فعالیت‌های عمرانی نیز از روش‌هایی دیگری مانند انتشار اوراق قرضه استفاده کند تا بتواند منابع جدیدی را کسب کند. بنابراین تا این لحظه با توجه به آنچه که رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد، نسبت به آنچه که قانون پیش بینی کرده بود ما منابع کسب کنیم، نتوانستیم به آن منابع برسیم. اما این به این معنا نیست که با چالش جدی مواجه هستیم. ما امیدواریم این شرایط را نه تنها حفظ کرده بلکه با تامین منابع از روش‌هایی که به آنها اشاره شد فعالیت‌های عمرانی را هم با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی