بازدید 23208
۳

نگرانی لبنانی‌ها از اظهارات جنجالی ترامپ

مقامات لبنان درباره اظهارات بی‌پایه و اساس رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص حادثه انفجار این کشور ابراز نگرانی کردند.
کد خبر: ۹۹۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 05 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از شبکه خبری سی ان ان، استفاده دونالد ترامپ از واژه «حمله» برای توصیف انفجار‌های روز گذشته در بیروت موجب نگرانی مقامات لبنانی شده است.

دو مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند: مقامات لبنانی استفاده از واژه حمله از سوی رئیس جمهور آمریکا در خصوص انفجار‌های اخیر را نگران کننده دانسته و آن را از طریق دیپلماتیک به ما اطلاع داده اند.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری در کاخ سفید اعلام کرد: به نظر می‌رسد انفجار در پایتخت لبنان حاصل یک حمله وحشتناک باشد. براساس برآوردی که سران نظامی آمریکا داشته اند به نظر می‌رسد انفجار در بیروت ناشی از یک حمله یا انفجار یک بمب بوده است.

برخلاف نظر ترامپ که حادثه انفجار در لبنان را حاصل یک حمله وحشتناک دانسته بود، ۳ مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته اند شاهد و مدرکی مبنی بر حمله بودن انفجار بیروت در دست نیست. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: از نزدیک شرایط را زیر نظر داریم و آماده کمک رسانی به مردم لبنان هستیم. منتظر نتایج تحقیقات دولت لبنان درباره علت این انفجار هستیم.

عصر روز سه شنبه انفجار هولناکی در بیروت به وقوع پیوست که گفته می‌شود ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا بوده است. دیدبان لرزه نگار اردن شدت این انفجار را معادل زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
شاید عملیات تروریستی کار خود آمریکاست .
چه کسی از این ماجرا سود میبره؟ مشخصا اسرائیل و آمریکا
هرچی بود شبیه آتیش سوزی نبود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار