بازدید 6865
رحمانی‌فضلی:

رسانه‌های معاند قرارداد ایران و چین را تحریف کردند

وزیر کشور گفت: متأسفانه در فضای رسانه‌ای خارج از کشور و رسانه‌های معاند درباره قرارداد بلندمدت ایران و چین به مصداق کامل تحریف نشان دادند.
کد خبر: ۹۹۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ 03 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی تبلیغات اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امروز جلسه پنجاه و چهارم ستاد هماهنگی اطلاع‌رسانی اقتصادی را داشتیم و این جلسه، طبق مصوبه سران قوا در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی آخرین جلسه است، اگر ادامه فعالیت این ستاد فردا تمدید شود، فعالیت ما در این ستاد ادامه می‌یابد و اگر هم تمدید نشود ما موظف بودیم که کارمان را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امروز کمیته‌های مختلف گزارش مفصلی از عملکرد دو ساله خود ارائه دادند، افزود: کمیته قضایی که اقدامات بسیار موثری انجام داده بود، گزارش خود را ارائه کرد و مدیریت خوبی در فضای رسانه‌ای از لحاظ حقوقی انجام شد و در این ستاد نه روزنامه‌ای و نه سایتی بسته شد و نه بازداشتی داشتیم. با توجه به هماهنگی، همکاری، درک و فهم درستی که در رسانه‌های ما وجود دارد، همواره به توصیه‌ها توجه داشتند و اگر مواردی احساس کردیم که خارج از روال مصوب است، با تذکر جزئی حل شد.

وزیر کشور گفت: کمیته رسانه‌ای گزارش مفصلی از عملکرد رسانه‌ها داد و کمیته محتوایی و عملیات روانی نیز گزارش خوبی ارائه کردند که قابل قبول بود.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: در این مدت دو سال بیش از هزار مصوبه داشتیم که تمام آن مصوبات اجرایی شده و امروز مجددا مقرر شد تلاش کنیم با اولویت پیش‌گیرانه در مسائل اقتصادی بتوانیم فضا را به‌گونه‌ای پیش ببریم که مانع بهره‌برداری و سوءاستفاده رسانه‌های معاند از فضای کشور باشد. در این مدت دو سال بیش از هفتاد درصد مصوبات این ستاد مبتنی بر بحث پیشگیری بوده و تلاش می‌کنیم بتوانیم آن بخش از مسائل اقتصادی که موجب نگرانی مردم می‌شود را به نهاد‌های اجرایی، دولت و مجلس به‌گونه‌ای منتقل کنیم که این نگرانی تشدید نشود.

وی با اشاره به اینکه امروز نظارت به عنوان مطالبه افکار عمومی مطرح شد، بیان کرد: درباره نظارت بر قیمت‌ها گزارش‌های خوبی دادند و کار خوبی هم صورت گرفته و کارگروه‌های متشکل از قوای مختلف اقدامات مناسبی در این زمینه انجام می‌دهند.

وزیر کشور گفت: امروز همچنین گزارشی از منابع، اعتبارات و تسهیلاتی که قرار بوده به واحد‌های تولیدی داده شود مطرح شد و اتحادیه‌ها و صنوف نسبت به میزان و زمان تقدیم این کمک درخواست داشتند، هرچند این مبلغ ناقابل است و این به توان دولت برمی‌گردد، ولی در خواست کردند اگر بشود این رقم بالا رفته و یا تسریع شود که مورد توجه قرار گرفت و منتقل خواهد شد.

رحمانی‌فضلی درباره حواشی به‌وجود آمده میان قرارداد بلندمدت بین ایران و چین تصریح کرد: متأسفانه در فضای رسانه‌ای خارج از کشور و رسانه‌های معاند درباره قرارداد بلندمدت ایران و چین به مصداق کامل تحریف نشان دادند و مباحثی مانند واگذاری جزایر، فروش برخی مناطق و یا چاه‌های نفت را مطرح کردند و اینجا مطرح شد که رسانه‌های در شفاف‌سازی این موضوع بیشتر فعالیت کنند.

وی ادامه داد: این قرارداد، توافق اولیه است و محور‌های همکاری برای ۲۵ سال در آن مطرح می‌شود و بعداً برای اجرایی شدن باید فرآیند‌های قانونی خود را طی کند که یکی از این فرآیند‌ها مصوبه مجلس خواهد بود که انجام می‌شود.

وزیر کشور گفت: امیدواریم در شرایط کرونایی که بر مسائل اقتصادی و معیشت مردم تأثیر دارد طوری عمل کنیم که واقعیت‌های موجود اقتصادی کشور را به مردم منتقل کنیم و مردم را به پشتیبانی دولت و این سیاست‌ها بیاوریم، تا بتوانیم همگی این مسائل را با هم حل کنیم.

رحمانی‌فضلی در پایان گفت: در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بر این مسئله تأکید شد که باید امیدآفرینی و اعتمادسازی کرده، تولید و سرمایه‌گذاری را تشویق و خود را آماده کنیم تا بتوانیم از این شرایط خاص عبور کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی