بازدید 19479
۱

مازندران دروازه تجارت خارجی کشور شد

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر ضرورت افزایش دیپلماسی اقتصادی گفت: مازندران در اجرای تفاهم نامه اتحادیه اوراسیا به عنوان دروازه تجاری کشور شناخته شد.
کد خبر: ۹۹۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 03 August 2020

به گزارش «تابناک»، مهدی سعادتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در اجرای این تفاهم نامه صادرات ۵۲۰ قلم کالای تجاری با تسهیل شرایط آزاد و غیر تعرفه ای اجرایی شد.

وی از تمهید شرایط تجاری بر ای صادرات تعاملی با ۵کشور روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و ارمنستان خبر داد و افزود: افزایش توان صادراتی کشورمان با الگوی ترجیحی برای رسیدن به صادرات غیر تعرفه ای و آزاد از راهبردی های عملیاتی این اتحادیه اقتصادی است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: با فعال سازی توان صادراتی بندر امیرآباد تحول اساسی در عملیات صادرات کالاهای تجاری اوراسیا پدید خواهد آمد.

سعادتی حجم صادرات هدف‌گذاری شده برای این اتحادیه را افزون بر ۹۰۰ میلیارد دلار در سال اعلام و خاطرنشان کرد: با گشایش بسترهای جدید همکاری، میزان اقلام صادراتی در این اتحادیه تا ۹۰۰ قلم کالا افزایش می یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به افزایش توان صادراتی کشور به عنوان راهکار عملیاتی در دوران تحریم گفت: پیمان‌سپاری صادراتی در شرایط کنونی عامل مهم و اثربخش در برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

وی لزوم فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در سفارتخانه های خارجی را یادآور شد و افزود: سفارتخانه های کشورمان می توانند از طریق رایزنی با تجار و عاملان اقتصادی دیگر کشورها کانال جدیدی را برای گشایش اوضاع اقتصادی فعال کنند.

سعادتی از رویکرد مسئولانه در قبال تجار و بازرگانان به عنوان جهاد اقتصادی در شرایط تحریم یاد و خاطرنشان کرد: ساماندهی مشکلات عرصه تجارت و بازرگانی خارجی منشا تحول بنیادین در اقتصاد ملی خواهد بود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مزیت های منحصر به فرد توسعه اقتصادی در مازندران بر لزوم برنامه ریزی عملیاتی برای بهره مندی از فرصت های موجود در روند توسعه این استان تاکید کرد.

سعادتی اهمیت راه اندازی تالار گفتگوی بخش خصوصی در مازندران را یادآور شد و افزود: تجار و بازرگانان می توانند در این تالار پیرامون مسائل و مشکلات حوزه صادرات و واردات با مسئولان گفت‌وگو و هم اندیشی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
با سلام استان مازندران که دارای 3بندر وکلا یک استان ساحلی هست چرا بعنوان منطقه آزاد اعلام نشده است چطور و چرا استان گیلان و بعضی از شهرهای کشورمان دسترسی به ساحل و دریا که هیچ حتی به مرزهای همسایه دسترسی ندارد چطور و چه جوری منطقه آزاد اعلام میشوند چه دستهای کثیفی پشت پرده هست که کمر همت به زانو درآوردن مازندران و مردم مازنی شده اند کی هستند اینهایی که نمیزارند اینها مدرک حتی ششم ابتدایی هم ندارند چطور براحتی یک استان و مردم این اسنان رو تحت شعاع قرار دادندآمار بالای بیکاری جوانهای تحصیل کرده و به علت نداشتن شغل و درامد هیچ جوانی نمیتونه ازدواج کنه سن آمار جوان بالای 40سال شده آمار طلاق بالا اعتیاد و جرم و بزهکاری وفحشا و....رقمهای بسیار بالا کیست پاسخگو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر