بازدید 4695

شرکت نفتی اگزون آمریکا دوباره گزارش ضرر داد

شرکت اگزون موبیل آمریکا برای دومین دوره سه ماهه پیاپی گزارش ضرر داد و دلیل آن را کاهش قیمت ناشی از سقوط تقاضای نفت در بازار جهانی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۹۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 01 August 2020

به گزارش فارس، به نقل از رویترز، شرکت اگزون موبیل آمریکا شب گذشته اعلام کرد برای دومین دوره سه ماهه پیاپی ضرر کرده است. بر همین اساس این شرکت 1.1 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال جاری زیان داشته است.

این نخستین بار در 36 سال گذشته است که شرکت نفتی اگزون موبیل برای دو دوره سه ماهه پیاپی اعلام ضرر کرده است. البته اگزون موبیل تلاش کرده با بالا بردن ارزش نفت انبار شده خود از ضرر سهامداران جلوگیری کرده و به ازای هر سهم خود 44 سنت تقسیم سود داشته باشد.

دیگر شرکت‌های نفتی بزرگ نظیر شورون، توتال، رویال داچ‌شل عملکرد بسیار بدتری را به ثبت رسانده‌اند بگونه‌ای که این شرکت‌ها در دارایی‌های نفت و ارزی خود تجدید ارزیابی کرده و ارزش پول آنها میلیاردها دلار کاهش داشته است. به عنوان مثال شرکت بریتیش پترولیوم از 17.5 میلیارد دلار خسارت به دلیل شرایط پیش آمده خبر داده است.

شرکت اگزون طی سال جاری سرمایه‌گذاری‌هایش را 30 درصد کاهش داده و به 23 میلیارد دلار رسانده است مدیرعامل این شرکت همچنین اعلام کرده است:‌ بعید است برای سال آینده بیشتر از 19 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

پیش از شیوع ویروس کرونا مدیرعامل اگزون موبیل از برنامه این شرکت برای افزایش تولید و سوددهی خبر داده بود که در این برنامه روی تقویت درآمد قشر متوسط و افزایش مصرف حامل‌های انرژی از سوی آنها حساب شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان