بازدید 11724

ترامپ «تیک تاک» را در آمریکا ممنوع می‌کند

گزارش‌ها درباره اینکه ترامپ در حال بررسی ممنوعیت احتمالی استفاده از اپلیکیشن چینی "تیک تاک" در آمریکاست پس از آن منتشر شد که چند تن از سناتورهای آمریکایی نگرانی خود را بابت این مساله عنوان داشتند که چین ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق این رسانه اجتماعی مداخله کند.
کد خبر: ۹۹۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 01 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که تیک تاک را در آمریکا ممنوع می‌کند.

وی ادامه داد، امروز (شنبه) این پلتفورم ویدئویی متعلق به چین در آمریکا و به دلایل امنیتی ممنوع می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: از آنجا که نگرانی‌هایی درباره این پلتفورم وجود دارد، ما در حال ممنوع کردن آن در آمریکا هستیم. من این اختیار را دارم. من با یک دستور اجرایی این کار را انجام می‌دهم. به عبارت دیگر آن را قطع می‌کنم.

پیشتر گزارش شده بود که ترامپ در حال بررسی یکسری گزینه‌ها در ارتباط با این پلتفورم از جمله ممنوع کردن فعالیت آن در آمریکاست.

پیش از آنکه ترامپ اعلام کند که این پلتفورم را در آمریکا ممنوع می‌کند، روزنامه نیویورک تایمز از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشته بود، مایکروسافت در حال گفتگو برای خرید تیک تاک از کمپانی چینی "بایت دنس" است.

دولت ترامپ از مدت‌ها پیش به دنبال آن بوده تا این شرکت چینی را مجبور کند تا سهام خود را در تیک تاک آمریکا بفروشد.

مقام‌های امنیتی آمریکا هم‌چنین پیشتر نسبت به امنیت اطلاعات کاربران در اپلیکیشن تیک تاک ابراز نگرانی کرده بودند.

با وجود اینکه این پلتفورم ویدئویی از سوی کاخ سفید "تهدید امنیت ملی" عنوان شده اما نیویورک تایمز گزارش کرده که تیک تاک هنوز در آمریکا یکی از بزرگترین بازارها را دارد.

تیک تاک یک شبکه اجتماعی اینترنتی متعلق به بایت‌دنس (ByteDance) است که یک شرکت فن‌آوری اینترنتی مستقر در پکن محسوب می‌شود و در سال 2012 از سوی "ژانگ ییمینگ" تاسیس شد. این شبکه در ابتدا برای به اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه از رقص،‌ شوخی، دابسمش و شیرین‌کاری و استعدادنمایی مورد استفاده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر