بازدید 15630
گزارش

دوپینگ قلی‌پور؛ تلافی شوهرخواهر یا دسیسه در اردو؟

به هیچ عنوان عمدا ماده‌ای را برای دوپینگ‌کردن استفاده نکرده و این اتفاق به صورت سازمان یافته توسط افرادی خاص، در اردو‌های تیم ملی برای او و معین تقوی رخ داده است. نمی‌توان الان آن‌ها را توضیح داد، اما من به موقع همه افشاگری‌ها را در این باره انجام خواهم داد، چون مسئله آبرویم در میان است
کد خبر: ۹۹۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 31 July 2020

کاپیتان سابق و محروم شده تیم ملی ووشوی ایران که پنهان کاری دوپینگش باعث جنجال در ورزش ایران شده است، در اظهاراتش به فدراسیون جهانی، مثبت شدن دوپینگش را نتیجه یک اقدام تلافی جویانه خانوادگی از سوی شوهر خواهرش اعلام کرده اما در اظهارات اخیر از دسیسه در اردوی تیم ملی حرف می‌زند!

به گزارش تابناک ورزشی، پس از افشا شدن خبر مثبت بودن تست دوپینگ حمیدرضا قلی‌پور و محرومیت ۴ ساله کاپیتان سابق تیم ملی ووشو از فعالیت‌های بین‌المللی در این رشته، او در آخرین صحبت‌های خود اعلام کرد به هیچ عنوان عمدا ماده‌ای را برای دوپینگ‌کردن استفاده نکرده و این اتفاق به صورت سازمان یافته توسط افرادی خاص، در اردو‌های تیم ملی برای او و معین تقوی رخ داده است. چرا که از برخی افراد شنیده است که نگذاشته اند آب معدنی که به اتاق او فرستاده می‌شود را مورد آزمایش قرار دهند!

واکنش پرتناقض قلی‌پور در مورد دوپینگ جنجالی

قلی‌پور در واکنش به این پرسش رادیو ایران که گفته می‌شود در آب معدنی که قرار بوده به شما داده شود این ماده اضافه شده است، آیا این شایعه حقیقت دارد؟ اظهار کرد: "یک روز قبل و روز اعزام ما به مسابقات در اتاق من و اتاق روبرویی که سید معین تقوی در آن حضور داشت اتفاقاتی رخ داد که نمی‌توان الان آن‌ها را توضیح داد، اما من به موقع همه افشاگری‌ها را در این باره انجام خواهم داد، چون مسئله آبرویم در میان است. حتی دو رئیس فدراسیون کشور‌های دیگر به من زنگ زده و گفتند که ما باور نمی‌کنیم تو این کار را کرده باشی و قطعا کار فرد دیگری است. "

او در واکنش به این سوال که با این اوصاف شائبه‌های موجود درباره برنامه ریزی شده بودن این موضوع را تایید می‌کند؟ افزود: "مطمئن باشید که برنامه ریزی شده است. حتی در مورد معین تقوی هم به این شکل است، چون در جواب تست هر دوی ما یک ماده دوپینگ وجود دارد. شک نکنید خارجی‌ها در این مورد دست نداشته‌اند و از داخل بوده است، شما باید برای انجام یک کار دلیل داشته باشید. تمام این شائبه‌ها را در موردشان فکر کرده‌ام، ولی نمی‌شود برای یکسری مسائل سند جور کرد. به عنوان مثال می‌گویم، یک نفر به من گفته است که یک فردی به من زنگ زد و گفت که این آب را آزمایش نگیرید، اگر به آن شخص بگویم که بیا و همین صحبت‌ها را رسانه‌ای کن قطعا قبول نمی‌کند و به همین دلیل سندی ندارد. من هم دوست ندارم هنگام صحبت با کسی صدایش را ضبط کنم. برای یکسری مسائل سند نیست، اما به موقع یکسری صحبت‌ها را مطرح می‌کنم. قطعا این موضوع مدیریت شده بوده و آن آدمی هم که این کار را کرده است، من مطئنم در موردش اقدامش از فرد خاصی دستور گرفته بود. ".

اما این اظهارات قلی‌پور از آنجایی زیر سوال می‌رود که او در ایمیل ارسالی خود به فدراسیون جهانی ووشو (در تاریخ ۳۱ مِی ۲۰۱۹)، با ابراز ناراحتی از مسئله رخ داده دلیل این اتفاق را اقدام تلافی جویانه شوهر خواهرش بر علیه خود اعلام کرده است! کاپیتان سابق تیم ملی ساندا در توضیحاتش به فدراسیون جهانی اظهار کرده است که به دلیل اختلاف درتقسیم ارثیه پدری، شوهر خواهرش با او مشکل داشته و او را تهدید می‌کرده که به حرفه او در ووشو پایان خواهد داد و وجهه اش در جامعه را نیز از او خواهد گرفت. قلی پور در ادامه اظهاراتش به فدراسیون جهانی گفته که در یک دورهمی خانوادگی شوهر خواهرش این ماده دوپینگ را در نوشیدنی او ریخته است. قلی‌پور همچنین در اظهاراتش به فدراسیون جهانی مدعی شده که پس از مثبت شدن تست دوپینگش، شوهر خواهر او نزد خواهرش به عملش اعتراف کرده و با حضور در فدراسیون ووشو و در حضور دبیر کل فدراسیون اعتراف و ابراز شرمساری کرده است.

در ادامه دادخواست قلی‌پور آورده شده است که حتی طی یک تماس اسکایپی (تصویری) با حضور شوهرخواهر قلی‌پور، حمیدرضا قلی‌پور و یک مترجم، شوهر خواهر قلی‌پور به مسئولان فدراسیون جهانی اعتراف کرده است که این اقدام را او انجام داده است.

تصویر نامه (ایمیل) قلی پور به فدراسیون جهانی ووشو


با این وجود خبرنگاران برای اطلاع از صحت این موضوع، در تماس تلفنی با محمود متدین دبیر سابق فدراسیون جویای تایید یا تکذیب این مسئله شدند که متدین اساسا با تکذیب این مسئله، اظهار کرد: «اخبار مربوطه را دنبال کرده‌ام، اما بنده به هیچ عنوان از این تماس تصویری با فدراسیون جهانی و این اعترافات اطلاعی ندارم!»

عجیب‌تر آن است که محمود متدین دبیر وقت فدراسیون ووشو، ادعا کرد که حتی به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی فدراسیون خبری از محرومیت این ووشوکاران هم نداشته است که نشان از پنهان کاری در ساختار اداری فدراسیون ووشوی وقت با ریاست مهدی علی‌نژاد است! ضمن اینکه صحبت‌های متدین مشخص می‌کند امیر صدیقی رئیس آن زمان روابط بین‌الملل فدراسیون و رئیس فعلی فدراسیون ووشو ارتباط نزدیک‌تری با رئیس وقت داشته است!

محمود متدین درباره اطلاعش از موضوع دوپینگ‌ها به ایسنا گفت:«بنده حتی به عنوان دبیر فدراسیون تا چند روز گذشته که اخبار دوپینگ دوستان درآمد هیچ اطلاعی از دوپینگ‌ها نداشتم! دوستانی که به عنوان مدیر روابط بین الملل عازم سفر‌ها می‌شدند در جریان اخبار قرار داشته‌اند!» 

حال مشخص نیست قلی پور برای توجیه موضوع دوپینگ خود طی یکسال دو داستان و سناریوی کاملا متفاوت را تعریف کرده است؛ دو داستانی که کاملا متناقض هستند و توجیه‌های ملی‌پوش سابق ووشو را زیر سوال می‌برند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل