بازدید 8221

واکنش روسیه به موضع گیری آمریکا علیه چین

روسیه اعلام کرد که تنش در روابط با پکن که توسط واشنگتن تحریک شده، علاوه بر آنکه به آمریکا و چین آسیب می‌رساند، روابط خارجی را نیز به شدت پیچیده می‌کند.
کد خبر: ۹۹۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱ 28 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ارتباط با سخنان «پمپئو»، وزیرخارجه آمریکا درباره چین گفت: ما از لحن تهاجمی سخنان پمپئو که به صورت قابل پیش‌بینی حاوی اظهاراتی ابتدایی درباره سیستم اجتماعی و سیاسی و رهبران چین بوده، شگفت زده شدیم. متأسفانه این روزها، این موارد در دیپلماسی سیاست خارجی آمریکا معمول شده است.

زاخارووا در ادامه افزود: تنش در روابط با پکن که توسط واشنگتن تحریک شده، علاوه بر آنکه به آمریکا و چین آسیب می‌رساند، روابط خارجی را نیز به شدت پیچیده می‌کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، چین و آمریکا اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل بوده و نقشی مهم در روابط جهانی ایفا می‌کنند و به همراه دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل مسئولیت ویژه‌ای برای حفظ ثبات جهانی دارند.

زاخارووا بر این موضوع نیز تاکید کرد که روسیه اظهارات پمپئو درباره احتمال کشیده شدن مسکو به کارزار آمریکا علیه چین را تلاش ساده‌لوحانه دیگری برای پیچیده کردن همکاری روسیه و چین و شکاف در روابط دوستانه میان این دو کشور می‌داند.

به گفته زاخارووا، ما قصد داریم تا همکاری با چین را تقویت کنیم چون این همکاری را مهمترین عامل در ثبات بخشیدن به شرایط جهان می‌دانیم.

پیش از این، وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد ایجاد اتحاد برای مقابله با چین را ارائه داده و گفته بود: اگر ما حزب کمونیست چین را تغییر ندهیم، ما را تغییر خواهد داد، جهان آزاد باید پاسخ دهد تا ایمن بمانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها