برای عرضه اولیه های این هفته چقدر نقدینگی لازم است؟

این هفته شاهد دو عرضه اولیه خواهیم بود و سهام دو نماد غزر و بگیلان برای اولین بار روانه بازار سرمایه خواهند شد.
کد خبر: ۹۹۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴ 27 July 2020

به گزارش بورس تابناک، قرار است این هفته دو عرضه اولیه انجام شود. عرضه اولیه هایی که یازدهمین و دوازدهمین عرضه اولیه های سال 99 و ششمین و هفتمین عرضه اولیه های تابستان سال جاری محسوب می شوند.

عرضه اولیه بگیلان در دو روز

در ابتدا قرار است سهام شرکت توسعه مسیر برق گیلان با نماد بگیلان در مورخه سه شنبه 7 مرداد ماه سال جاری ثبت سفارش شود و در مورخه چهارشنبه 8 مرداد ماه نیز عرضه اولیه آن به عنوان یازدهمین عرضه اولیه سال جاری انجام گردد.

در این عرضه اولیه قرار است 258 میلیون سهم (معادل 6 درصد) شرکت توسعه مسیر برق گیلان در فرابورس عرضه شود. از این میزان سهم، قرار است تعداد 249 میلیون و 400 هزار سهم به عرضه عمومی برسد. آن گونه که در اطلاعیه فرابورس ذکر شده است، حداکثر 80 سهم بگیلان قرار است در بازه قیمتی 2200 تا 2400 تومان عرضه اولیه شود. بنابراین حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای این سهم 192 هزار تومان می باشد.

البته اگر به مانند عرضه اولیه آبادا با مشارکت 5 میلیون نفری رو به رو باشیم، به هر کد بورسی حداکثر 48 سهم بگیلان اختصاص خواهد یافت که در این صورت نقدینگی مورد نیاز برای خرید سهام بگیلان 115 هزار تومان می باشد.

برای عرضه اولیه های این هفته چقدر نقدینگی لازم است؟

غزر برای سومین بار در ایستگاه عرضه اولیه

دوازدهمین عرضه اولیه سال جاری، هفتمین عرضه اولیه تابستان جاری و دومین عرضه اولیه هفته جاری، متعلق به سهام شرکت زر ماکارون است که قرار است در مورخه 8 مرداد ماه سال جاری ثبت سفارش و عرضه اولیه آن انجام شود.

این شرکت تاکنون دو بار تا آستانه عرضه اولیه سهام خود پیش رفته است اما در هر دو بار بنا به دلایلی عرضه اولیه آن متوقف گردیده است.

در صورت انجام عرضه اولیه سهام شرکت زر ماکارون با نماد غزر، قرار است 192 میلیون سهم (معادل 12 درصد) از سهام شرکت زر ماکارون به صورت عرضه اولیه روانه بازار شود. بر اساس اطلاعیه منتشر شده در این باره، در این عرضه اولیه قرار است به هر کد بورسی 150 سهم در بازه قیمتی 3775 تا 3795 تومان تعلق بگیرد. بنابراین حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای این نماد، 596 هزار تومان می باشد.

اگر مشارکت در این عرضه اولیه باز هم بیش از 5 میلیون نفر باشد، می توان گفت که احتمالاً به هر کد بورسی حداکثر 31 سهم تعلق خواهد گرفت که در آن صورت حداکثر نقدینگی مورد نیاز 125 هزار تومان خواهد بود.

برای عرضه اولیه های این هفته چقدر نقدینگی لازم است؟

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر