بازدید 72098

نه بزرگ خانه اولی‌ها به طرح اقدام ملی تولید مسکن / دولت چگونه آرزوی خانه دار شدن مسکن اولی‌ها را بر باد داد؟

این استقبال سرد از واریز وجه در حالی است که در زمان آغاز ثبت نام برای طرح مسکن ملی در شهر تهران ظرف مدت کوتاهی ظرفیت نام نام نویسی پر شد. معاون وزیر راه و شهرسازی طی مصاحبه‌ای در زمان ثبت نام طرح مسکن ملی در شهر تهران، در مورد مدت زمان تکمیل ظرفیت برای ثبت نام طرح مسکن ملی در شهر پردیس گفته بود: پس از ۲۷ دقیقه ظرفیت پردیس تکمیل شد.
کد خبر: ۹۹۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 27 July 2020
استقبال سرد از واریز وجه برای طرح مسکن ملی
تابناک اقتصادیدولت تدبیر و امید در سال‌هایی که بر مسند اجرایی کشور بود، وعده‌های بسیاری برای خانه دار شدن مردم داد و در این مدت نیز طرح‌هایی را مطرح کرد؛ طرح‌هایی که در عمل هیچ کمکی به خانه دار کردن خانوار‌ها نکرد و اجرای برخی از این طرح‌ها هم باعث سردرگمی آن‌ها شد.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ داستان بازار مسکن و طرح‌های دولت در این زمینه را بهتر است از دهم خرداد ماه ۱۳۹۲ آغاز کنیم. زمانی که کاندیدا‌های ریاست جمهوری در تلاش بودند به هر نحو، آرای مردم را به نفع خود جمع آوری کنند. در تاریخ مذکور رئیس جمهور روحانی در پاسخ به پرسش مجری مناظره مبنی بر اینکه " برنامه دولت شما برای تامین مسکن و مهار قیمت آن چیست گفت: اصل تامین مسکن ارزان برای جامعه مخصوصا نسل جوان از برنامه‌های دولت تدبیر و امید است. قیمت مسکن در سال‌های اخیر برای مسکن کلنگی رشد ۸۲ درصدی و برای آپارتمان رشد ۵۲ درصدی داشته است.

رشد ۳۹۷ درصدی قیمت مسکن در هفت سال

هنگامی که در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ دولت تدبیر و امید سکان قوه مجریه کشور را در اختیار گرفت، متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان بود. آخرین آمار در زمینه متوسط قیمت هر مترمربع مسکن که مربوط به خرداد ماه سال جاری است، نشان می‌دهد که متوسط قیمت هرمترمربع مسکن به ۱۹ میلیون و ۷۱ هزار تومان افزایش یافته است؛ این بدان معناست که در هفت سال گذشته، رشد قیمت مسکن ۳۹۷ درصد بوده است.
 
همان گونه که ملاحظه می‌گردد علیرغم تمام صحبت‌های انجام شده در سال ۱۳۹۲، در دوره دولت تدبیر و امید قیمت مسکن رشد ۳۹۷ درصدی را تجربه کرد؛ رشدی به مراتب بیشتر از رشد‌های قیمتی که رئیس جمهور در مناظرات خود به آن‌ها اشاره می‌کرد و دولت قبلی را شماتت می‌نمود. اما در عمل دولت تدبیر و امید برای خانه دار شدن جوانان چه کرد؟

طرح‌های دولت در حوزه مسکن در هفت سال گذشته / طرح مسکن ملی، جدی‌ترین طرح

در هفت سال گذشته طرح‌های بسیاری در حوزه مسکن جهت اجرایی شدن وعده داده شد که از آن جمله می‌توان به طرح مسکن اجتماعی، صندوق پس انداز مسکن، بازار رهن ثانویه مسکن، فروش اقساطی مسکن، مسکن قسطی کارمندان، طرح مسکن استیجاری، وام اجاره مسکن و طرح مسکن ملی اشاره کرد. شاید جدی‌ترین طرح دولت در حوزه مسکن، طرح مسکن ملی بود.
 
در زمستان سال ۱۳۹۷ بود که دولت برای خانه دار کردن مردم و مقابله با گرانی مسکن، طرح مسکن ملی را مطرح کرد. طرحی که شامل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بود که ساخت ۲۰۰ هزار واحد آن در شهر‌های جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود.

نوبت ثبت نام طرح مسکن ملی به تهرانی‌ها رسید

اوایل شهریورماه ۱۳۹۸، ثبت‌نام طرح ملی مسکن از استان کرمان کلید خورد. از مورخه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ نیز دور دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ده استان دیگر آغاز شد. بعد از پایان شش مرحله از ثبت نام مسکن ملی، سرانجام در هفتمین مرحله از ثبت نام مسکن ملی، نوبت به مردم استان‌های تهران، قزوین و البرز رسید و ثبت نام آن‌ها از روز شنبه ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

آخرین خبر از طرح مسکن ملی در تهران

در ۴ مرداد ماه سال جاری بود که آخرین خبر پیرامون طرح مسکن ملی در تهران منتشر شد. در تاریخ مذکور خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران طی مصاحبه‌ای با اشاره به این موضوع که بیش از ۷۳ هزار واحد جهت ساخت اقدام ملی در برنامه استان تهران پیش بینی و ۳۷۰۰ نفر احراز شرایط شده اند، اظهار داشت: در این زمینه نکته بااهمیت این است که تاکنون در مجموع ۱۰۰۰ نفر افتتاح حساب کرده‌اند و در این خصوص متأسفانه از این تعداد تنها ۵۴ نفر واریز وجه داشته اند.
 
وی با تصریح اینکه پیشرفت اقدام ملی در گرو واریز وجه متقاضیان مسکن در این طرح است، گفت: «ضروری است تمام شهروندان استان تهران که تاکنون پیامک افتتاح و واریز وجه دریافت کرده‌اند ظرف ۲ هفته آینده نسبت به واریز وجه اقدام کنند تا در سامانه اقدام ملی بمانند، در غیر این صورت مشمول دستورالعمل حذف از طرح خواهند شد.»
 
فرصت دو هفته‌ای برای واریز وجه در حالی است که پیش‌تر در سوم تیرماه ۹۹ طی پیامی به متقاضیان این طرح، تاکید شده بود که بایستی ظرف دو هفته، ۴۰ میلیون تومان را واریز کنند؛ اما حالا با تصمیم جدید مبنی بر زمان دو هفته‌ای برای واریز وجه، به نوعی در حق افرادی که در تیرماه اقدام به واریز وجه کرده بودند، اجحاف شده است. در هر صورت، کاهش ارزش پول در این مدت مشهود بوده و بهتر است تصمیم گیران، برای آن دسته از افراد که در موعد قبلی، واریز وجه کرده بودند، اولویت قائل شود.
نه بزرگ خانه اولی ها به طرح اقدام ملی تولید مسکن / دولت چگونه آرزوی خانه دار شدن مسکن اولی ها را بر باد داد؟
 

ناامیدی مشارکت کنندگان طرح مسکن ملی در تهران از خانه دار شدن / آیا طرح مسکن ملی در تهران با شکست مواجه شده است؟

همان گونه که ملاحظه شد، آمار و ارقام اعلام شده در مورد میزان واحد‌های پیش بینی شده برای ساخت مسکن ملی در استان تهران (۷۳ هزار واحد) و تعداد متقاضیانی که واریز وجه داشتند (۵۴ نفر)، خود گویای ماجرای مسکن ملی در استان تهران است؛ ماجرایی که باعث نگرانی کسانی شده که در این مدت واریز وجه داشته اند.
 
یکی از این افراد که واریز وجه داشته اند، در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: طرح‌هایی که دولت دوازدهم برای خانه اولی‌ها اجرایی کرد، حداقل من یک نفر را درمانده، مستاصل و متعجب کرده است.
 
وی ادامه داد: در ابتدا ماجرای پرداخت وام صندوق یکم را برای خانه دار شدن مطرح کردند. ما برای اینکه خانه دار شویم به هر سختی بود ۸۰ میلیون تومان برای حساب باز کردن در بانک مسکن فراهم کردیم.  نیمه های سال ۱۳۹۸ که موعد وام رسید و قرار بود وام را پرداخت کنند، قیمت مسکن آن قدر افزایش یافته بود که دیگر نمی‌شد با این وام خانه‌ای خرید. ناامید بودیم تا اینکه در همین بین ماجرای مسکن ملی و ثبت نام از تهرانی‌ها برای این طرح پیش آمد.
 
این مخاطب تابناک اقتصادی ادامه داد: بعد از طی کلی مراحل اداری ـ که ماه‌ها زمان برد ـ سرانجام برای مسکن ملی تایید شدیم و اعلام کردند که ۴۰ میلیون تومان به حساب بانک مسکن و ۷ میلیون تومان هم به حساب بانک مرکزی برای عرصه واریز کنید. این ۴۷ میلیون تومان را با هزار دردسر تا نیمه تیرماه سال جاری جهت واریزی، جور کردیم و نکته حائز اهمیت این بود که همچنان بانک مسکن اجازه نداد به بخش قابل توجهی از پولی که از سال ۹۷ در این بانک بلوکه بود، (۲۷میلیون تومان) استفاده کنیم و بهانه‌ای که آوردند این بود که می‌گفتند فعلا برنامه‌ای برای تلفیق دو طرح وام مسکن یکم و مسکن ملی وجود ندارد و اگر این پول را بردارید وام مسکن یکم به شما تعلق نخواهد گرفت. در همین باره مسئولان امر به ما گفتند فعلاً شما چهل میلیون تومان را هر طوری شده است، تهیه و واریز کنید تا به پروژه وصل شوید. بعداً در فرایند اجرای طرح ما برنامه ای برای تلفیق وام مسکن یکم با مسکن ملی داریم که شامل حال شما خواهد شد. 
 
این مخاطب تابناک اقتصادی در انتهای صحبت‌های خود با گلایه از طرح‌های دولت در حوزه مسکن در این سال‌ها گفت: اگر در سال ۹۷ با همان ۸۰ میلیون تومان نقدینگی که داشتم به همراه یک وام هر چند با سود بالا، اقدام به خرید مسکن در مناطق پایین شهر می‌کردم، می‌توانستم صاحبخانه شوم، اما به امید خانه‌ای بهتر و با دل بستن به طرح‌های مسکن دولت این فرصت را از دست دادم. امروز هم در طرح مسکن ملی اعلام می‌کنند که در تهران تنها ۵۴ نفر واریز وجه داشته اند. آیا این نحوه استقبال به معنی شکست طرح مسکن ملی در تهران نیست؟ این چه پروژه ملی و کلانی است که تنها ده ها نفر را می خواهد خانه دار کند؟ 

سخن پایانی

همان گونه که می بینیم، دولت با طرح‌هایی که در حوزه مسکن در این سال‌ها داشته، نه تنها کاری از پیش نبرده، بلکه عده‌ای از زوج‌های جوان را که قصد خانه دار شدن داشتند، در بلاتکلیفی قرار داده و به نوعی با رشد سرسام آور قیمت مسکن در این سال ها، فرصت خانه دار شدن را از آن‌ها گرفته است.
 
آنچه از مصاحبه اخیر پیرامون مسکن ملی در شهر تهران برمی‌آید این است که گویا فراهم کردن ۴۷ میلیون تومان برای ادامه مراحل طرح مسکن ملی، از عهده بسیاری از متقاضیان خانه دار شدن در این طرح هم خارج است و حالا ۵۴ نفری که تکمیل وجه کرده اند در این بیم قرار دارند که این طرح نیز به مانند طرح‌های دیگر دولت برای خانه دار شدن در تهران شکست بخورد!
 
این استقبال سرد از واریز وجه در حالی است که در زمان آغاز ثبت نام برای طرح مسکن ملی در شهر تهران ظرف مدت کوتاهی ظرفیت ثبت نام پر شد. محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی طی مصاحبه‌ای در زمان ثبت نام طرح مسکن ملی در شهر تهران، در مورد مدت زمان تکمیل ظرفیت برای ثبت نام طرح مسکن ملی در شهر پردیس گفته بود: پس از ۲۷ دقیقه ظرفیت پردیس تکمیل شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۱
چرا میگین ظرفیت تکمیل شد؟؟؟
بگذارید هر کی میخواد ثبت نام کنه بعدش راستی آزمایی بعد اگه تعداد زیاد بود قرعه کشی
یعنی چی تو 27 دقیقه ظرفیت تکمیل شد مگه مسابقه هستش؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
تازه برای کسانی که تایید شده اند ، پیام اومده که 60 میلیون واریز کنید .

آخه من کارگر بدبخت ، شصت میلیون از کجا بیارم .

این برنامه مسکن ملی هم فقط برای پولداراست و بس .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
سلام
شک نکنید فقط بازار گرمی است
اگر واقعا درست میگن خب بذارن میلیون نفر ثبت نام کنند بعد تعداد مسکن بیشتری بسازند
بابا دیگه عادت کردیم
خانه دار شدن مثل تمام خواسته هامون شد آرزو
با كدام پول ميخواهند خانه بسازند خودشان ميگويند پول براي واردات اسولين براي افراد ديابتي نداريم فقط گفتار درماني اخر چرا با مردم روراست نيستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
با همون پولی که تورم در کشور ایجاد کرده به راحتی می توان خانه که چه عرض کنم تولید را هم درست کرد
در شرایط کنونی جمعیت و خانه در تهران بیش از ظرفیت اماکانات شهری است اضافه نمودن جمعیت و خانه های جدید به این شهر با این امکانات شهری محدود اشتباه بزرگ است حتی در تابستان هم هوای پاک وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
برادر هرکسی دوست دارد از امکانات شهری استفاده کند اگر ظرفیت پر شده جنابعالی پاشو اول از خودت شروع کن بعد برا بقیه نسخه بده
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
متاسفانه همه چیز رو به پایتخت پیوند زده اند. وقتی در مراکز استان ها هم پیدا کردن کار، سخت باشه. همه به امید پیدا کردن کار به تهران مراجعه می کنند.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
در پردیس و پرند قراره مسکن ملی بسازند نه تهران
...
سهام عدالت را دولت قبل رایگان به مردم داد این دولت نصفش را حذف کرد و تقاضای 500 هزار تومنی کرد که کسی استقبال نکرد
دولت قبل مسکن مهر را کلید زد ان هم با هزینه خیلی کم اما این دولت مسکن ملی را کلید زد با قیمت های عجیب
خوب معلوم است این دولت دنبال چی هست
در هفت سال گذشته ارزش پول ملی 10 برابر کاهش یافته است در این شرایط نباید انتظار ثبات قیمت داشت تا زمانی که هر روز شاهد کاهش ارزش پول هستیم باید منتظر افزایش قیمت ها، افزایش کلاهبرادری ها، افزایش بدبختی ها، کاهش تولید، ......... باشیم
با توجه به اینکه این دولت حقوقدان است نه مسکن ساز، لذا انتظار تامین مسکن یا دیگر موارد بیجا است.
چهل میلیون از کجا بیارن بریزن به حساب
با هزار بدبختی چهارسال پیش پولمونو گذاشتیم تو حساضب مسکن یکم .ولی وقتی وام به اسممون دراومد حتی ۱۰ متر هم باهاش خونه نمیدن و امثال من بدبخت شدن.واقعا این ظلم نیست؟؟؟؟چرا فکری بحال ماها نمیکنن.ما چه گناهی گردیم که با ۱۶۰ تومن دیگه نمیشه خونه خرید
يعني شما هم بي تدبير هستين رشد 500 درصدي رقم خورده بعد 397 درصد مي گوييد...
آه و افسوس برای ایران و ایرانی
بیشتر گنگ بودن شرایط واریز وجه باعث شده که مردم منصرف بشن . یه بار میگن ۳۰ تا ۴۰ میلیون طی ۳ قسط بعد پیامک میدن ۴۷ میلیون واربز کنید و شایعه شده که ۵ تا قسط ۴۷ تومنی باید بدیم تازه به قیمت روز هم حساب میکنن و ممکنه تعداد قسط ها بیشتر هم بشه ... خب معلومه یه سری که چه عرض کنم بیشتر مردم منصرف بشن
ماها که بدبخت شدیم آرزوی خونه رو در ایران باید به گور برد. به امید خدا امسال از کشور خارج میشیم تا در حد تواناییهامون بتونیم درامد داشته باشیم و حسرت یه خونه ی ۵۰ متری رو با زندگی پر از استرس نداشته باشیم.
ممنون که به ما جوونها امید دادید!!!
دولت تدبیر و امید مرد عمل این کارهای بزرگ نبوده و نیست. اگر هم باشد وقتی نمانده که بخواهد برای آن نمایشی برپا کند. بطور کل این دولت را در زمینه اقدامات اساسی نباید جدی گرفت.
اززواج کنید و زاد و ولد کنید تعدادمان زیاد بشند
اونچنان رونق اقتصادی ایجاد بکنم....
من و همسرم درد مشترکی با ایشون داریم بهمن ماه 96 حساب مسکن اول باز کردیم که همون موقع خیلی ها دنبال خرید سکه و دلار بودن. بعد به امید وام مسکن اول که در بیاد بودیم خونه بالا رفت. بعد سال 98 هم گفتن طرح گلی مسکن که اونم هیچی به هیچی. حداقل برای کسانی مه وام مسکن اول دارن زود تر خونه بسازن تا بقیه ی اولویتی قرار بدن مایی که وام 160 میلیونی امون اماده اس. بانک مرکزی هم اجازه افزایش وام مسکن اول نمیده یعنی فقط با افزایش وام مسکن اول تورم ایجاد میشه چرا وام اوراق افزایش دادن اما بعد چند سال با این افزایش قیمت خونه هنوز دستور افزایش دام مسکن اول ندادن یا حداقل سن بنا را برای وام مسکن اول افزایش ندادن در صورتی که برای وام اوراق افزایش دادن.
محض رضای خدا به شکلی به گوش این مسئولین برسانید که ما این پول را از کجا جور کنیم ؟!؟

برای من پیام اومده که ظرف یک ماه ، یکبار چهل میلیون و یکبار هم بیست میلیون واریز کنید . آخه ما 60 میلیون رو از کجا بیاریم ؟!؟

تنها امیدمان برای خانه دار شدن همین مسکن ملیه که داریم از این هم نا امید میشیم .

شما رو به خدا یه کاری بکنید . دارم دق میکنم به خدا
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
تورو خدا سکته نکن. نکنه انتظار داری مسکن مفتی بهت بدند؟ میخوای خونه بگیری ولی ۶۰ میلیون هم ندی؟ ایول بابا. شما دیگه چقدر زرنگ تشریف داری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
آقای علی

مطمئنم نفست از جای گرمی بیرون میاد و امثال شماها خوب پول به جیب زدین که اینجوری صحبت میکنین .

اگه از موضوع مطلع بودی ، میدونستی که این مسکن ملی باری فقیر فقراست نه کسانیکه یهویی شصت میلیون پول داشته باشن ، اونم تو این شرایط اقتصادی .

بله شاید برای شماها این پول چیزی نباشه ، چون مشخصه به یه جاهایی وصلی ، ولی برای من و امثال من که خیری از این دم و دستگاه نبردیم کلی پوله ، میفهمی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
میدونم ۶۰ میلیون برای امثال من و شما که کارگری پول زیادی و به هزار امید و آرزو تو مسکن ملی ثبت نام کردی ایشالله که مشکلت حل بشه ولی اولش که گفتن باید حداقل ۲۰۰ میلیون پول داشته باشی برای این طرح و قیمت خونه هاش و وام تقریبا مشخص بود به نظر من باید همون اولش فکر تو میکردی تا ثبت نام نکنی وسط کار کم بیاری و باعث ناراحتی بشه و دستت به جایی بند نباشه من که همون اولش که گفتن ۴۰ میلیون اولش میگیرن منصرف شدم چون فقط همون ۴۰ تومن اونم با قرض میتونستم جور کنم بقیشو
بازم خدا بزرگه هرچه خدا بخاد همون میشه نمیتونستم
من و همسرم درد مشترکی با ایشون داریم بهمن ماه 96 حساب مسکن اول باز کردیم که همون موقع خیلی ها دنبال خرید سکه و دلار بودن. بعد به امید وام مسکن اول که در بیاد بودیم خونه بالا رفت. بعد سال 98 هم گفتن طرح گلی مسکن که اونم هیچی به هیچی. حداقل برای کسانی مه وام مسکن اول دارن زود تر خونه بسازن تا بقیه ی اولویتی قرار بدن مایی که وام 160 میلیونی امون اماده اس. بانک مرکزی هم اجازه افزایش وام مسکن اول نمیده یعنی فقط با افزایش وام مسکن اول تورم ایجاد میشه چرا وام اوراق افزایش دادن اما بعد چند سال با این افزایش قیمت خونه هنوز دستور افزایش دام مسکن اول ندادن یا حداقل سن بنا را برای وام مسکن اول افزایش ندادن در صورتی که برای وام اوراق افزایش دادن.
اگه مقایسه بکنید مسکن مهر رو با مسکن ملی متوجه میشید چرا کسی نمیتونه واریز انجام بده، واریزی مسکن مهر مدت دار و فوق العاده کمتر بود نتیجه این میشه 40 م 7م بعدا هم معلوم نیست چقدر برای پروژه ای که معلوم نیست قراره چی بشه آخه از کجا باید این مبالغ رو تهیه کنیم مسئولین هم در جواب مبلغ واریزی با تمسخر میگن یعنی میخواید با چهل میلیون خانه دار بشید، تاسف بر این دولت
از اولش با فشار پولی روی بی مسکنها این طرح ناموفق شروع شد انه اگر پول می داشتند چرا منت دولت را می کشیدند؟
یه مدتیه یه عادت دیگه ای باب شده، قبلا مشکلات را انکار میکردند، الان دارن مشکلات رو ذکر میکنند، خب مصبب این مشکلات کیه ؟... فقط و فقط یک مورد تو این مملکت نام ببرید که ما دلمون بهش خوش باشه
ولی به نظر من ، پولهایی که مردم برای مسکن ملی آماده کردند ،روانه بورس شده ،چون پیش خودشون حساب کردند چند سال دیگه دولت مسکن آماده بکنه یا نکنه ، دوباره پول میخواد ،آخرش هم مسکن درست و حسابی گیرمون نمیاد ، الان ۱۰۰ تومن میبریم بورس آخر سال ۵۰۰ملیون داریم میریم خودمون میخریم ،وهمین الان هم بخشی از درآمد بورس وارد مسکن شده و یکی لز دلایل گرانی مسکن هست.
جنابان دلایل متعدده دولت از بس این دست اون دست می کنه در اجرا که قیمت مصالح چند برابر شه بعد به نره روز باید پول داد
طرف بره تو یع پزوژه پول بذاره که معلوج نیست چند برابرشو باید بده؟
من خودم وخیلیای دیگه ترسیدیم از اینکه پول رو بذاریم و بعد فقط ارزش پول کم شه و ما دست خالی
روحانی مچکریم
در مورد مسکن ملی،برا منم پیامکی اومده،در حالی که خانم بنده خونه به نام داره!,پس دلیلش اینه برا ما هم فرستادن،استقبالی از واجدین شرایط ( که هیچ خونه ای به نام ندارن) نشده ،البته خب هزینه های بازپرداخت وام مسکن و پیش‌پرداخت ۴۰ میلیونی و اقساط ساخت که در طول ساخت گرفته میشه،به نظرم از قشر ضعیف که هیچ از اقشار متوسط هم به سختی بر میاد....البته موضوع اصلی زمان بندی ساخت مسکن و اتمام کار این دولت تا کمتر از یکسال آینده ست که کمی من رو به شک انداخته که آیا این پروژه به سرانجام می رسه یا نه؟؟؟!!!!
دولت اگه واقعا میخواد کاری انجام بده خونه رو بسازه بعد بیاد بگه خونه آماده است اینم شرایط واگذاری انقدر واریز اولیه نه اینکه مردم بیاین پول بدید بعد هم انقدر برین بیان تا دولت عوض شه پولتون هم بی ارزش شه دست آخر هیچکس هم جوابتون رو نده ؛ مردم دیگه گول این مدل کلاه برداریها رو نمیخورن
به جای رشد قیمت بنویسید کم ارزش شدن پول
واقعا فکر می کنید که مردم حرفها و قولهای مسئولین برای تامین مسکن رو قبول می کنند؟ درسته که جون مردم به لبشون رسیده اما هنوز اینقدر شعور و فرهنگ دارند که امید واهی برای خانه دار شدن نداشته باشند
باسلام اگر مردم این پول یامقدار اورده برای مسکن ملی داشته باشن دیگه غمی ندارند همه مردم توان اورده اولیه ندارند باید یه طرحی مثل طرح مسکن مهر باشه که در پایان کار و وقت تحویل خانه از مردم بیچاره بگیرند چون مقدار پولی هم که مستاجران دارند در راهن خانه مردم است شما را بخدا یه فکر بهتری برای مردم مستاجر بکنین ؟
من هم دقیقا شرایط همین فردی که در گزارش صحبت کرده بود رو دارم . خیلی خنده داره . خیلی دردناکه . خیلی ...
گذشت انزمانی که دلار به ۱۹۰۰۰ تومان رسید وبعد ۵۰ درصد پایین امد ومدتها در کانال ۱۰-۱۱ هزارتومان ثابت ماند !!!
این توبمیری مثل توبمیری های قبل نیست وهرقدرهم ارزپاشی انجام بشه جزحراج کردن ارز کشور نتیجه دیگری نداره ودلار پایین نخواهدامد چون علت افزایش قیمت دلار کمبودعرضه نیست وناشی از رسد شدید تورم ونقدینگی هست وتازمانیکه بورس نورچشمی بی دلیل بالا بره بازارهای دیگه هم به تبع ان رشدمیکنند
متوجه نیستند و متوجه نخواهند شد
ناموسن اونایی که نشستن طرح میدن روی چیه ما حساب باز می کنن؟ من خونه دارم.با حقوق 3 ، 4 میلیونی ، بدون تعارف آخر ماه منتظر یارانه 45 تومنی روزشماری می کنم ...همین الان اگه بگن یه خونه بزرگتر می خوامیم بهت بدیم 40 میلیون بیار درجا انصراف میدم.با کلی هزینه و قسط چجوری می تونم 40 میلیون پول جور کنم ؟ چجوری بدهی جدید برای خودم درست کنم؟ زندگی حقوق بگیری مگه تا اخر سال جای افزایش درامد هم داره؟خلاصه فاصله طبقاتی یعنی همین.
حدود 300 میلیون پرداخت کنن تا دوسال اینده هم مستاجر باشن هم قسط وام مسکن بدن و هم اجاره بعد فاز 11پرند یه واحد هفتاد متری بهشون بدن، خب همین الان فاز یازده پرند خیلی گمتر از 300 میلیون میشه جایی رو پیدا کرد دیگه حداقل مستاجر نیستی
مردم بیچاره با هزار بدبختی نزدیک به پنجاه ملیون جور کنند وبعد واریز کنند .وتا سالیان سال سر کار باشند .دولت بعدی هم جواب گوی بی کفایتی دولت فعلی نیست .
این طرح پایه درستی ندارد و در صورتیکه کسی به آن بپیوندد پشیمان خواهد شد.
مطالعه بیشتر لازم است.
احمدی نژاد کجایی؟
خانه تشکیل شده از پروانه ساختمان اشتراک آب برق گاز تلفن،سیمان آجر،آهن ،کابینت،سرامیک دستمزدبنا وکارگر تیرچه بلوک،شیشه ،گچ،کاشی وسرامیک وخیلی چیزای دیگه که هرکدام بیست سی درصد گران شده اند و در ساختمان جمع شده اند اگر خانه ارزان شود یعنی رکود اقتصادی زیرا همه چیز باید ارزان شود لطفآ پخش کنید.
جلو جلو پول خودتون رو برای خرید مسکن ندین اول پولتون از بین میره دیگه بدو دنبال پولت دوم خونه ای بهت میدن نیمه ساز که بقیه اش رو خودت بسازی و سوم نه آب نه گاز نه برق نه تلفن نه مدرسه نه بانک نه فاضالاب هیچی هیچی نداره چهارما آسفالت نیست پنجما مکان امنی نیست امنیت نداره جونتون هر لحظه در خطره تو چادر وسط خیابون یا کانکس زندگی کنید بهتره ... جلو جلو خونه رو تحویل بگیرید ببینید آب گاز برق تلفن اینترنت پاسگاهی چیزی برای امنیت مدرسه داره یا نه و در صورتی پول بدین که یک ماه تا یک سال توش زندگی کنید ببینید آب گاز برق تلفن اینترنت و غیره داره یا نه بعد خونه رو بخرید وگرنهول معطلید
خانه های خالی رو نمیتونن از ثروتمندا و بانکها و نهادهای قدرتمند بگیرن هر روز یک طرح بیفایده میدن.
هر روز قيمت ها افزايش داره، خانه دار شدن هم در خواب امكان پذير نيست،
جالبه كه 20:30 هر روز گزارش تهيه ميكنه ببينيد چقدر گروني داريم (مي خواد ذهن مردم را براي افزايش بيشتر قيمت ها آماده كنه) آفرين
...قطعا به دلیل هزینه بسیار زیادی که ایجاد و ساخت این مسکن ها به دولت تحمیل میکنه هیچ علاقه ای به اجرای اون با این وضعیت اقتصاد مملکت نیست
بنابراین نباید تعجب کرد که این طرح مثل خیلی از طرحهای بی برنامه و کارشناسی نشده مثل ودیعه اجاره مسکن و هزارتا بازی دیگه که سر مردم در میارن زمین بخوره و اصلا اجرا نشه
نشسته ام در انتظار این غبار بی سوار
دریغ کز شبی چنین سپیده سر نمیزند
سلام،
واقعا راجع به مردم چی فکر کردند
دریافت مبالغ گزاف، دریافت بهره وام ۱۸ درصد، با کمترین افزایش حقوق در این دوره گرانی،
کسانی که برای مردم تصمیم این چنینی می گیرند، صد در صد حقوق و مزایای آنچنانی دارند که خبر از جیب مردم ندارند
کسانی باید راس اینگونه فعالیت ها قرار بگیرند که هم سطح مردم باشند و فقر و نداشتن را با گوشت و استخوان درک و حس کنند.
فقط و فقط شعار ولی در عمل هیچ، غافل از درد مردم
ای خدا،چرا وضعیت کشور اینطور شد !!!!با این شرایط کی میتونیم صاحب مسکن بشیم!این از قیمتهای نجومی مسکن این از قیمتهای نجومی اجاره بها !!!!!
واقعا ما مسکن اولی ها را بیجاره کرد از سال 96 پول گذاشتیم بانک مسکن که 120 وام بده اگر با اون پول کاه خریده بودیم الان بیشتر از 120 تومن سود کرده بودیم
والا م ثبت نام کردیم گفتند باید خودتون بسازید با این تورم
سلام من دی ماه سال 97 مبلغ هشتاد تومن داشتم با اینکه هیچ تجربه ای نداشتم روی دو تا بازار ملک و بورس سرمایگذاری کردم الان حدود یک میلیارد تومان شده و همچنان در حال رشده، تازه هیچ آشنایی و تجربه ای هم نداشتم و جالبه که اصلا دلالی و خرید و فروش ملک نکردم، تابستان 97 اگر شما مسکن مهر شهرستان میخریدی 25 تومن زمستون می‌دادی 100 تومن
لطفا عجله نکنید.هنوز زمان برای واریز وجه تا یک هفته دیگه هست.اون کسی که تا بحال از امتیازات دولتی استفاده نکرده،از زیر سنگ هم که شده این پول رو تهیه و واریز میکنه و خانه دارشدنش رو دست دلال های خصوصا پردیس و پرند نمیده!!!!!
دولت هنوز از مردم پولی نگرفته شروع به کار کرده.
نگاه کنیددرشهرجدید پردیس برای مسکن ملی،پِی کنی تموم شده.
دلال های ازخدا بی خبر،پروژه های مسکن مهرِ روی خاک رو بالای 400میلیون تومن قیمت میدن.
خودتون قضاوت کنید
سلام
واقعا راجع به مردم چی فکر کردند
دریافت مبالغ گزاف، دریافت بهره وام ۱۸ درصد، با کمترین افزایش حقوق در این دوره گرانی،
کسانی که برای مردم تصمیم این چنینی می گیرند، صد در صد حقوق و مزایای آنچنانی دارند که خبر از جیب مردم ندارند
کسانی باید راس اینگونه فعالیت ها قرار بگیرند که هم سطح مردم باشند و فقر و نداشتن را با گوشت و استخوان درک و حس کنند.
فقط و فقط شعار ولی در عمل هیچ، غافل از درد مردم
ما موعد تخلیه ی خونه مون یک ماه دیگه س ،شب ها از ناراحتی خوابم نمیبره کمرم شکست بس که وام گرفتم دادم واسه رهن خونه،سال ۹۶ مسکن یکم پول واریز کردم بیچاره شدم آرزو هام به باد رفت با این پول هیچی نمیشه خرید،امروزم دوباره درخواست وام کردم واسه رهن،دیگه باید از حداقلی ها هم بزنم خدایا مرگم رو برسون دیگه خسته شدم،دیگه بریدم به کی بگم،کجا برم؟؟؟
روزی صدبار آرزوی مرگ میکنم کی این ظلم وستم تموم میشه؛بخدا من ۲نفر از خانوادم شهید شدن دلم برای پایمال شدن خونشون میسوزه ...
نه بزرگ خانه اولی‌ها به طرح اقدام ملی تولید مسکن / دولت چگونه آرزوی خانه دار شدن مسکن اولی‌ها را بر باد داد؟
دولت آرزوهای خیلی خیلی کوچکتر از این را از مردم گرفت مثل خرید اسباب بازی برای بچه یا مثل خانواده را برای یه گردش خشک خالی با ماشین بیرون بردن، ... . به اینها "وعده های سر خرمن میگویند". آقای رحمانی (وزیر سابق وزاتخانه صمت) هم از این حرفها و وعده ها زیاد زد...
مبلغ آورده در حد ۲۰۰ میلیون تومان و۱۰۰ تومان وام ۱۸ درصدی در حد توان نیست واقعا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
درسته واقعا در حد توان خیلی نیس ولی اینم باید در نظر بگیرید که همین خانه که با وام میشه ۳۰۰ میلیون تو بازار آزاد حداقل ۶۰۰ میلیون قیمتش تازه اگه بنگاههای بزارم این قیمت بخری
عجب شانسی آوردم من که ازدواج نکردم
با سلام ما ساوه زندگی میکنیم اسممون برا مسکن ملی درومد ب ما گفتن واحد ۹۰ متری بخواید ۱۰۰ میلیون اورده شما هسش با ۱۰۰ تومن وام جمعا ۲۰۰ میلیون منم ماشینمو فروختم ۴۰ تومان ریختم ب حسابشون بقیشو بانک خوابوندم برا وام الان که خرشون از پل گذشته میگن ۲۰۰میلیون باید اورده خودم باشه .... از کجا این پول رو بیارم
خدارو شکر که مجردم،چقدر هرج و مرج اوضاع مملکت،کسی به فکر کسی نیست
ماشینمون رو فروختیم ۱۵ شهریور ۸۲ تومن .آریسان مدل ۹۶ که ۴۰ تومن رو به مسکن مهر واریز کردیم.الان بعد دو هفته اونی ک ماشینمون رو خریده بود فروخت ۱۴۰ ملیون .خیلی پشیمونمم کاش اصرار نمیکردم ب همسرم . کاش برمیگشتین ب دو هفته قبل.
روحانی متشکریم
سلام
این طرح به نظر من اصلا واسه ما جوانها نیست،آخه جوانی که با هزارتا دردسر از صبح تا پاسی از شب کار میکنه و پول پیش خونش پنجاه تومن هست ،چجوری میتونه توی ۱۸ماه یا دوسال مبلغ سیصد تا چهارصد میلبون پرداخت نکنه،حتی اگر واقعا بتونه اقساطی که میگن ماهیانه دو میلیون رو پرداخت کنه ولی مبالغ آورده رو از کجا تامین کنه .
خواهش میکنم اگر بر این مبنا هست دولت محترم طرح نده تو را به امام حسین
بیشتر از این نمک به زخم ما نپاش
مردها رو جلو زن و بچشون شرمنده نکن که به مرگ فکر کنن به جای زندگی و امید به فردا
بعد ۲سال هنوز هیچ کاری اتجام نشده ۳۵۰میلیون باید آورده اولبه داشته باشی با ۱۵۰تومان وام .....که روی هم۵۰۰ میلیون می شود ۲۰۰ تومان سود ۱۵۰ میلیون سر جمع میشود۷۰۰میلیون حالا اگر ۲۰۰ تومان هم وام کم بهره بگیری و ۱۰۰ تومان هم سود این وام میشه ۸۰۰ میلیون .واقعا کسی این مبلغ را داره ..منه کارمند ندارم یک شخص با شغل آزاد از کجا بیاره.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل