بازدید 4142

آموزش و تحقیق به اقتصاد گندم‌کار و افزایش تولید داخلی کمک می‌کند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در همدان بر ضرورت آموزش کلیه عوامل تامین از تولید گندم، ذخیره‌سازی تا تولید آرد و نان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۹۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ 24 July 2020

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در همدان بر ضرورت آموزش کلیه عوامل تامین از تولیدگندم، ذخیره‌سازی تا تولید آرد و نان تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف در نشست با نمایندگان سازمان تعاون روستایی، جهاد کشاورزی و کارخانجات آرد و سیلوداران استان همدان در محل اداره کل غله و خدمات بازرگانی این استان اظهار کرد: در فصل خرید امسال ما تمام تلاش خود را برای پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان به کار گرفته‌ایم و خوشبختانه در این شرایط با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها روند پرداخت حتی بهتر از سال گذشته بوده است.

سیف در ادامه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کلیه الزامات شرکت بازرگانی دولتی ایران در مراکز خرید تاکید کرد و خواستار برخورد با واحدهای متخلف تولیدکننده نان در شرایط اخیر شد.

وی خطاب به معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تأکید کرد که کار آموزش و تحقیق را برای افزایش کیفیت و کمیت تولید گندم انجام دهند تا با تولید بیشتر در واحد سطح هم به اقتصاد کشاورز و هم به اقتصاد کشورکمک شود.

حسن حنان، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در این نشست گفت: برای ارتقای کیفیت در نگهداری گندم در مراکز و تأسیسات ذخیره‌سازیدستورالعمل رتبه‌بندی سیلوها نهایی و ابلاغ شده است که با اجرایی شدن آن تاثیر مثبتی در افزایش کیفیت‌ ایجاد می‌شود این مسئله به استان ها ابلاغ شده و لازم است این رتبه بندی در استان همدان هم صورت گیرد و سیلوهایی که در ذخیره سازی کالاهای اساسی ما خوب عمل نمایند مورد تشویق قرار می‌گیرند که قطعا این اقدام جنبه رقابتی خواهد داشت.

مسعود بکایی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان نیز به ظرفیت 900 هزارتنی کالاهای اساسی در استان همدان اشاره کرد و گفت: همدان از 18 سیلو و انبار ذخیره سازی برخوردار است و سالیانه 220 هزار تن گندم به مصرف استان می‌رسد. در این جلسه با حضور نمایندگان کارخانجات آرد استان به مسائل و چالش های این حوزه از جمله دستمزد آسیابانی، مسائل جانبی هزینه تولید از جمله کیسه و مسائل مربوط به حمل گندم و آرد اشاره شد.

همچنین به گفته معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان برای ارتقای کیفیت گندم های تولیدی در استان انواع ارقام بذر اصلاح شده به چرخه کشاورزی استان اضافه شده است

در این نشست مسائل و دغدغه‌های درباره تولید گندم، آرد و نان و ذخیره‌سازی گندم در مراکز ملکی و غیرملکی مطرح و بر رفع مشکلات تاکید شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل