بازدید 12454

محاکمه مقصران هوایپمای‌اوکراینی به‌زودی انجام می‌شود

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه با بیان اینکه کار خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در ۲ تا سه روز آینده تمام می‌شود، گفت: هیات ایرانی هشتم و نهم مرداد ماه برای مذاکره و رایزنی با طرف اوکراینی راهی کی‌یف می‌شود.
کد خبر: ۹۹۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ 21 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «محسن بهاروند» درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در پاریس گفت: به عنوان کشوری که این واقعه تاسف‌بار در آن اتفاق افتاده است، در این مدت، آنچه را که وظیفه ما بود مطابق مقررات بین‌المللی و همچنین مقررات ایران انجام داده‌ایم و طبق کنوانسیون شیکاگو به ترتیب جلو رفتیم. زمان سقوط از کشور‌هایی که اتباع‌شان جان‌شان را از دست دادند، دعوت کردیم در تحقیقات مشارکت داشته باشد که در این راستا میزبان هیات‌های بزرگی از همه کشور‌ها به‌ویژه از اوکراین و کانادا بودیم.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه افزود: هر درخواستی این هیات‌ها داشته‌اند، نسبت به آن دریغ نکرده‌ایم و به این هیات در همه جا دسترسی دادیم. در موارد خیلی زیاد از جمله سایتی که در آنجا سقوط انجام شده بود، قطعاتی از هواپیما که باقی مانده بود، اجازه دادیم بدون هیچ منعی آزمایش کنند. در مورد قربانیان این واقعه هم به بازماندگان آن‌ها برای پزشکی قانونی و دیدن آزمایشگاه‌های ما دسترسی‌های لازم داده شد.

وی یادآور شد: پس از آن هم تحقیقات توسط سازمان هواپیمایی کشوری ایران و متخصصین ادامه پیدا کرد، اما چند مساله فنی وجود داشت؛ یکی، تلاش برای خوانش جعبه سیاه هواپیما بود که می‌خواستیم به بهترین وجه و توسط سازمان‌های صلاحیت‌دار جهان به‌شکل استاندارد انجام شود. در این مورد، اوکراین ابتدا مدعی بود که توان خوانش جعبه سیاه را دارد، ولی بعداً متوجه شدیم که آن‌ها ممکن است تجهیزات کافی نداشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار