بازدید 15310
۴
جاستین ترودو:

ایران جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به فرانسه می‌فرستد

نخست وزیر کانادا روز سه شنبه مدعی شد که ایران به زودی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به فرانسه ارسال خواهد کرد.
کد خبر: ۹۸۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷ 16 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،، جاستین تردو اظهار داشت: ایران گفته است که جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراین که در ژانویه (دی ماه) سال جاری به اشتباه مورد هدف قرار گرفت را به زودی به فرانسه می‌فرستد.

تردو در کنفرانس خبری روزانه با ارائه دلایل تاخیر ارسال جعبه سیاه به علت شیوع ویروس کرونا افزود: جعبه‌های سیاه قرار است به زودی به فرانسه ارسال شود.

نخست وزیر کانادا گفت که وی تجزیه و تحلیل جعبه‌های سیاه را در تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین "چند روز پیش" مطرح کرد.

علی ربیعی سخنگوی دولت روز دوشنبه درباره آخرین توافقات انجام شده درباره سقوط هواپیمای اوکراینی و ارسال جعبه سیاه به فرانسه اظهار داشت: ما این حادثه دلخراش را مجددا به خانواده‌های درگذشتگان این حادثه تسلیت می‌گویم. ما از ابتدای این حادثه دردناک، آمادگی خودمان را برای هرگونه همکاری به منظور بررسی جعبه سیاه این هواپیما اعلام کردیم. هیچ چیزی برای پنهان کردن موضوع از جانب ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما هم باید نسبت به وجود شفافیت در روند بررسی جعبه سیاه اعتماد کامل را داشته باشیم، تصریح کرد: طی مراحل تحقیقاتی و قطعی شدن این مسئله که امکان خوانده شدن جعبه سیاه در ایران وجود ندارد، تصمیم به ارسال جعبه سیاه گرفته شده است. این چیزی نیست که امروز بخواهیم آن را انجام دهیم. این تصمیم گرفته شده که بازخوانی جعبه سیاه با حضور نمایندگان ایران در اسرع وقت انجام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
از اول که می دونستید امکان بازخوانی در ایران نیست و گفته بودید که امکانات به ما بدهید تا بازخوانی کنیم ؟؟!! چرا آخه اینقدر دروغ می گین ؟؟؟؟؟؟؟؟
۶ ماه است که همین زا تکرار می کنید
این ادعای ترودو هست.
تا سال ۱۹۹۰ کانادا سرخپوستان سکچوان را عقیم می کرد. بچه ها را از مادرها جدا می کرد و به خانواده های دیگر می سپرد. جنایاتی مرتکب شد که حتی نازی ها هم انجام ندادند. ان وقت چنین کشوری که حتی امروز هم بزرگ ترین صادرکننده های سلاح به خاورمیانه هست و با پول دزدها و مفسدان اداره می شود می خواهد به ما درس حقوق بشر بدهد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل