بازدید 5792

جوابیه بیمه مرکزی به خبر «تابناک اقتصادی»

کد خبر: ۹۹۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 20 July 2020

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری تابناک

با سلام و احترام،

پیرو  درج گزارشی با عنوان " کلافگی در صدور بیمه نامه، شاهکار جدید صنعت بیمه/ مسئول کیست؟ فناوران خبره یا مدیران خبره صنعت بیمه"، توضیحات زیر ارسال می شود، خواهشمند است برابر با قانون، دستور فرمایید اقدامات لازم را برای درج آن انجام دهند.

 معمولا توسعه فناوری اطلاعات، بویژه زمانی که برای  مکانیزه نمودن فرایند ارائه خدمت باشد، همراه با چالش های فراوان است. هرچه دامنه خدمت گیرندگان وسیع تر باشد این چالش ها بزرگتر خواهد بود. در مقوله مورد بحث نیز به دلیل آنکه موضوع مرتبط به بیمه شخص ثالث است، مسلما تعداد بسیاری از آحاد جامعه  تحت پوشش قرار می گیرد.

 از طرفی زمانی که خدمتی بصورت غیر مکانیزه انجام می شود در گذر زمان فرایندهای غیر رسمی و مرسوم در آنها شکل می گیرد که با مکانیزه شدن و اصلاح فرایند دچار تغییر و تبدیل می شود و این تغییر و تبدیل قطعا به ظاهر آسیب هایی را به همراه خواهد آورد که همین موضوع، بخشی از انتقادهای منعکس شده در مطلب است.

با وجود همه پیش بینی ها و برنامه ریزی ها، هنگام استقرار سیستم ها و تغییرات بزرگ مبتنی بر مکانیزاسیون، اشکالاتی بروز پیدا می کند که در حین اجرا خود را نشان می دهند، به همین دلیل فرایند استقرار  با چالش روبرو می شود. به عنوان مثال در مورد "فرایند استقرار" انتظار نمی رود برای استقرار یک سیستم مکانیزه فرصتی به اندازه "یک لحظه" در نظر گرفت و باید با حوصله منتظر طی شدن فرایند شد.

در خصوص طرح حذف کاغذی بیمه نامه شخص ثالث نیز که اتفاق بسیار بزرگ و موفقی بود و باید هر فعال صنعت بیمه به آن افتخار کند، فرایند استقرار این طرح بزرگ با چالش کمی روبرو شد و با موفقیت مدیریت و نهایی شده است کما اینکه هم اکنون گزارش ها و داشبوردهای مدیریتی مبین آن است که مشکلات رفع و تخصیص کدیکتا نیز با کندی مواجه نیست.

در خصوص موضوع مطروحه در مورد شرکت فناوران اطلاعات خبره، مباحثی که در گزارش عنوان شده است حاوی نکات و انتقادهایی است. بیمه مرکزی، شرکت های بیمه و کلیه فعالین صادق صنعت بیمه قدر داشته های ارزشمند خود را می دانند. نه تنها شرکت فوق بلکه کلیه شرکت های ارائه کننده خدمات فناوری به صنعت، سرمایه های ارزشمند صنعت بیمه هستند. بیمه مرکزی همواره از حضور شرکت­های فناوری در صنعت بیمه استقبال نموده است و اخیرا نیز بطور مستقیم وارد شده و با تصویب آیین نامه کارگزاری آنلاین دروازه ورود و فعالیت سالم و
 حرفه ای را به روی کلیه شرکتهای استارتاپی و فناوری گشوده است. ایجاد پلنت توسط شرکت بیمه سامان، نمونه ای از اقدام حمایتی شرکت های بیمه برای ورود شرکت های فناوری به صنعت بیمه است که امید می رود به استقبال سایر شرکت های فناوری نیز منجر شود. با این توضیحات اطلاق واژه انحصار برای شرکت فناوران قضاوت نادرستی است زیرا نه بیمه مرکزی و نه مقررات وضع شده هیچکدام مانع از حضور شرکت های داوطلب دیگر نشده است و اساسا شرکتی داوطلب نشده است که بر آن ممانعت ایجاد شود.

در پایان این اطمینان را به فعالان صدیق صنعت بیمه می دهیم که نگران نتایج حاصل از طرح های مکانیزه بیمه مرکزی و شرکت­های بیمه نباشند. از فعالان حوزه اخبار صنعت بیمه نیز تقاضا می شود به جهت کمک به صنعت بیمه، نتایج مثبت و منفی آثار طرح ها را کنار هم قرار داده و زمینه قضاوت صحیح را فراهم نمایند و با انتقادهای سازنده، موجبات اعتلای صنعت و توسعه فناوری اطلاعات بیمه را فراهم نمایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی