بازدید 21539
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی

دولت به دو دلیل بر بازار خودرو کنترل ندارد / دلالان چه نقشی در بازار دارند؟ اخذ مالیات از خودرو‌های صفر در بازار پرتنش، خطرناک است یا مفید؟

امیرحسن کاکایی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل اصلی صنعت خودرو سوداگران هستند یا خیر و به طور مشخص مشکل اصلی صنعت خودرو در حال حاضر چیست، گفت: مشکل اصلی بازار خودرو کاهش تولید است و سیاستگذاران به اشتباه قیمت گذاری دستوری انجام داده اند که این موضوع باعث ایجاد حاشیه بازار بسیار بالایی شده است.
کد خبر: ۹۹۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 20 July 2020

اخذ مالیات از خودرو‌های صفر فشار را بر مردم بیشتر می‌کند/ اجرای طرح مالیات بر خودرو‌های صفر در وضعیت فعلی خطرناک است/ دلالان مقصر بر هم ریختن بازار خودرو نیستند

اخذ مالیات از خودرو‌های صفر فشار را بر مردم بیشتر می‌کند/ اجرای طرح مالیات بر خودرو‌های صفر در وضعیت فعلی خطرناک است/ دلالان مقصر بر هم ریختن بازار خودرو نیستندمدتی است که قیمت ها در بازارهای مختلف گارد صعودی به خود گرفته اند و روزانه قیمت ها تعیین و بر جایگاه بالاتری می نشینند. یکی از بازارهایی که این روزها در تلاطم قیمتی می باشد، بازار خودروست؛ بازاری که طرح های مختلفی برای مهار آن پیشنهاد و اجرایی شد، اما گویا این طرح ها تنها برای مدت کوتاهی سد راه افزایش قیمت در این بازار بوده اند.

به گزارش تابناک اقتصادی، به عنوان نمونه روز گذشته مورخه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۹ قیمت خودروی پراید در بازار به ۹۰ میلیون تومان نزدیک شد.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت‌وگوی تلفنی با صداوسیما درباره آخرین قیمت خودروها با بیان اینکه سمند ال ایکس در بازار با قیمت ١٣۶ میلیون تومان عرضه شده است گفت: پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با قیمت ۱۲۹، پژو پارس tu ۵ با قیمت ٢٠٢ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۵۲، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به قیمت ١٨٣ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ وی ۸ نیز به قیمت ۱۷۷میلیون تومان به فروش رسیده است. موتمنی افزود: رانا با قیمت ۱۴۷میلیون تومان، هایما ۵۵۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ i دستی ۲۱۸میلیون تومان، پژو ۲۰۷ i اتوماتیک، ۲۸۱ میلیون تومان، دنا با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان و دنا پلاس نیز به قیمت ۲۴۵ میلیون تومان معامله می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: امروز پراید ۱۱۱ با قیمت ۸۸ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ نیز ۷۸ میلیون تومان، تیبا ۹۱ میلیون تومان، تیبا ٢ با قیمت ۹۹.۵، ساینا ۱۰۱ میلیون تومان و کوییک دنده نیز با قیمت ١١١ میلیون تومان عرضه می شود. همچنین دنا پلاس به قیمت ٢۵٠ میلیون تومان، پژو پارس ١۶٠ میلیون تومان، پژو ٢٠٧ سفید دنده ٢٢٠ میلیون تومان و پژو ٢٠٧ اتوماتیک نیز ٢٨۴ میلیون تومان معامله می شود.

با این وضعیت قیمت های نجومی در بازار خودرو، این روزها دوباره برای برگرداندن تعادل به بازار خودرو و خارج کردن خودرو از حالت یک کالای سرمایه ای به یک کالای مصرفی، طرح دیگری مطرح شده است. طرحی که با عنوان مالیات ستانی از خودروهای صفر از آن یاد می شود. این طرح چیست و دارای چه جزئیاتی است و اینکه آیا این طرح می تواند دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه کند؟ اجرای این طرح چه تاثیری بر بازار خودرو خواهد داشت؟

جزئیات طرح مالیات ستانی از خودروهای صفر چیست؟

در 21 تیرماه سال جاری بود که یک مقام مسئول در وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرد: وزیر اقتصاد اخیراً در نامه‌ای به شورای عالی هماهنگی سران قوا پیشنهاد اخذ مالیات از خریداران جدید خودرو را ارائه کرده است.

وی افزود: بر اساس این پیشنهاد، از مابه التفاوت قیمت درب کارخانه تا بازار، مالیات پلکانی اخذ خواهد شد. این مقام مسئول در مورد جزئیات این پیشنهاد ادامه داد: در صورتی که خریدار، مصرف کننده نهایی باشند مشمول مالیات نخواهد بود. اگر در سه ماهه اول پس از تحویل، خودرو به فروش برسد ۷۵ درصد تفاوت قمیت خرید با بازار، مشمول مالیات و پس از این مدت، هر ماه ۸ درصد از ۷۵ درصد گفته شده کسر می‌شود. مثلا ۶۷ درصد مابه التفاوت قیمت در ماه چهارم مشمول مالیات می‌شود. این مقام مسئول افزود: این فرآیند تا دوازده ماه ادامه می‌یابد و پس از آن دیگری مالیات مابه التفاوت قیمت دریافت نخواهد شد.

نظر نمایندگان مجلس درباره این طرح چیست؟

محمد باقری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس طی مصاحبه ای در مورخه 27 تیرماه سال جاری درباره مالیات ستانی از خودروهای صفر با تاکید بر تاثیر رشد نرخ قطعات وارداتی بر افزایش قیمت خودرو، دریافت مالیات از خریداران خودرو صفر را موجب کنترل بازار دانست.

وی گفت: مالیات بر عایدی سرمایه یکی از راهکارهای مناسب به منظور کنترل بازار سرمایه، مسکن، طلا و خودرو و ساماندهی نقدینگی‌های سرگردان است. نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو صفر در شرایط فعلی التهاب بازار را زمینه‌ساز افزایش مجدد قیمت خودرو ندانست و تصریح کرد: نوسان قیمت خودرو ناشی از نوسان نرخ ارز است در صورتی که دریافت مالیات از خرید و فروش خودروهای صفر تا حدودی موجب کنترل بازار خودرو شده اما به نابسامانی این بازار نمی‌انجامد.

نظر کارشناسان درباره طرح مالیات بر خودروهای صفر چیست؟

امیرحسن کاکایی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: مالیات ستانی بسیار خوب است و همه باید با شرط اینکه شفافیت بالا باشد، مالیات پرداخت کنند و اصل اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که دولت بر اساس مالیات ستانی حکومت داری کند اصل درستی است. تنها باید در مالیات ستانی مقتضیات زمانی را نیز در نظر بگیریم چرا که مالیات ستانی در زمانی نامناسب می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. وی افزود: در کل مالیات ستانی از خودروهای صفر حرکت خوبی است اما ای کاش این کار را چهار سال پیش اجرایی می کردند، چرا که در آن زمان تولید و انتخاب زیاد بود و قیمت ها در یک تعادل مشخصی قرار داشت.

اخذ مالیات از خودرو‌های صفر فشار را بر مردم بیشتر می‌کند/ اجرای طرح مالیات بر خودرو‌های صفر در وضعیت فعلی خطرناک است/ دلالان مقصر بر هم ریختن بازار خودرو نیستند

کاکایی با یادآوری این موضوع که مالیات ستانی زمانی خوب است که همه چیز شفاف باشد، افزود: اگر یک عده مالیات بدهند و عده دیگری مالیات ندهند، عدم توازنی ایجاد خواهد شد که می تواند عدم تعادل ها را در بازارها بیشتر کند. وی گفت: اعمال هر گونه طرح جدیدی می تواند یک تنش در بازار ایجاد کند. البته ایرادی ندارد که تنش ها ایجاد شوند اما باید دید که این تنش ها چه منافعی دارند و آیا منفعت های حاصل از تنش به ایجاد تنش می ارزد یا خیر؟

این استاد دانشگاه گفت: هم اکنون موضوع اجرای مالیات بر خودروهای صفر یک ایراداتی دارد. بر کسی پوشیده نیست که هم اکنون تنش در بازار خودرو بسیار بالا است و دولت هیچ گونه کنترلی عملا بر این بازار ندارد. دلیل عدم کنترل دولت بر بازار خودرو هم این است که اولا تولید پایین است و ثانیا واردات صفر است. یعنی دولت هیچ ابزاری برای به تعادل رساندن بازار خودرو در اختیار ندارد. خب در این شرایط اگر مالیات از خودروهای صفر گرفته شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ از آنجا که در وضعیت فعلی از یک سو صنعت خودرو در تحریم های بی سابقه ای به سر می برد و در دو سال گذشته سرمایه گذاری کاهش یافته و زیان انباشته دو خودروساز بزرگ به بیش از 40 هزار میلیارد تومان رسیده است، در نتیجه عرضه خودرو بسیار کاهش یافته و از سوی دیگر خودرو در دست دلالان می باشد و قیمت را کسی تعیین می کند که کالا در دستانش است؛ بنابراین، اخذ این نوع مالیات باعث خواهد شد که فشار بیشتری به مردم وارد شود. همچنین این نکته را باید یادآوری کنم که خود خودروسازان هم در حال حاضر مالیات پرداخت می کنند.

کاکایی ادامه داد: جمع بندی این است که در وضعیت فعلی اجرای این طرح بسیار خطرناک است و دردسر مردم را بیشتر می کند. این طرح هم به مانند طرح قرعه کشی خودرو است که در نهایت هیچ نتیجه ای نداشت و تنها هیجانات را در بازار افزایش داد. حتی در این طرح اعلام شد که مردم تا یک سال خودروی خود را نفروشند! و پرسش اینجاست که مگر می شود جلوی مردم را گرفت که خودروها را قولنامه نکنند؟ وی افزود: طرح و اهداف آن در تئوری زیباست اما در عمل این طرح اجرا شدنی نیست.    

دولت به دو دلیل بر بازار خودرو کنترل ندارد/ دلالان چه نقشی در بازار دارند؟ / اخذ مالیات از خودرو‌های صفر در بازار پرتنش، خطرناک است یا مفید؟

این کارشناس صنعت خودرو با تاکید دوباره بر اینکه باید در مالیات ستانی شفافیت بسیار بالا باشد، گفت: اگر شفافیت بالا نباشد و از همه مالیات گرفته نشود این باعث خواهد شد که اقتصاد زیر زمینی رشد کند. در ابتدا باید گلوگاه های فرارهای مالیاتی شناسایی و بعد از آن مالیات ستانی از همه آغاز شود.

وی ادامه داد: بخش زیادی از هزینه هایی که به صنعت خودرو تحمیل می شود به موضوع مالیات ها و تعرفه های گمرکی مضاعف بازمی گردد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل اصلی صنعت خودرو سوداگران هستند یا خیر و به طور مشخص مشکل اصلی صنعت خودرو در حال حاضر چیست، گفت: مشکل اصلی بازار خودرو کاهش تولید است و سیاستگذاران به اشتباه قیمت گذاری دستوری انجام داده اند که این موضوع باعث ایجاد حاشیه بازار بسیار بالایی شده است. از نظر من دلالان مقصر بر هم ریختن بازار خودرو نیستند و دلیل این موضوع هم این است که در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ چرا صحبت از این دلالان نبود؟ چرا در آن زمان اعلام نمی‌شد که دلالان بازار را بهم ریخته اند؟ پاسخ این است که در آن زمان فضای دلال بازی به دلیل تولید کافی وجود نداشت.

کاکایی افزود: سیاستگذار به جای اینکه صنعت خودرو را با روش‌های اقتصادی مناسب درست کند در حال بر هم زدن نظم بازار است. هم اکنون هم عده‌ای با این وعده پوپولیستی که اگر ما قیمت را در خودروسازی‌ها ثابت نگه داریم قیمت در بازار کنترل می‌شود، سعی در به هم ریخته نگه داشتن بازار دارند. موضوعی که دو سال است به همه اثبات شده است که غیرممکن است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۲
دولت فقط ارزش پول ملی را حفظ کند بیشتر مشکلات اقتصادی کشور حل می شود وقتی هر روز شاهد تورم هستیم کاهش و ثبات قیمت در دیگر بخش ها امکان پذیر نیست دلال و سلطان و مافیا فقط آدرس اشتباه است و بهانه برای مالیات گیری از مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
تنها راه حل نجات اقتصاد ایران اینه که،فعالیت های اقتصادی هر ایرانی را با کدملی رصد کنند.چگونه؟ به سادگی،شماره حساب هر شخص در هر بانکی،شماره ی ملی شخص باشه،هر پولی که به حساب شخص وارد میشه،باید منبع و سرآغاز آن مشخص باشد،از یه حدی به بالا،شخص ملزم به پرکردن فرمهایی باشد که بگوید این پول برای چه در حسابش است،این کارچه حسنی داره؟ حسنش اینه که دلالان و واسطه ها به سادگی شناسایی میشن و از سودهای باد آورده ی آنها،مالیات دوبله و سوبله میگیرن،نیاز هم به این همه تز و تئوری نیست،شرط اجرای چنین طرحی چیه؟ شفافیت واز آنجائیکه ایران بهشت دلالان است،این طرح تا دنیا دنیاست باوجود مدیرانی که خود و خانواده،دسترسی به اطلاعات و رانت دارند،اجرایی نخواهد شد.
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
یادتون هست وزیر صمت گفت پراید ارزونه باید بشه 65 میلیون. یادش به خیر. چقدر تو این مملکت سرعت فاصله بین دهه ها کم شده. هر ماه حکم یک سال رو نسبت به زمانهای قبل داره.
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
ادرس اشتباه!!!اتفاقا در برابر دلال و مافیا این دولته که .ادرس اشتباهه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
ارزش پول زمانی حفظ می شود که نقدینگی برود به سمت تولید و یا اگر هم نرود به تولید با راهکار مالیات که اکثر کشورها دارند اجرا می کنند اجازه نمی دهند تورم ایجاد شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
الان دیگر دیر شده زیرا اگر ارزش پول ملی بالا برود آنهایی که در این چند سال ثروت هنگفتی به جیب زده اند باز هم قدرت مالی بسیار بالایی خواهند داشت و بقیه مردم در فشار خواهند بود. تنها راه این است که ثروتمندان شناسایی و از آنها انواع مالیاتها گرفته شود تا اندکی تعادل پولی در جامعه برقرار شود. هیچ راه دیگری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
تا زمانی که دولت برای مخارج خود پول چاپ میکند و نقدینگی افزایش می یابد حفظ ارزش ریال غیرممکن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
2019
افراد ثروتمند پولشون بصورت ریال نگه نمیدارند چون اگر اینکارو میکردند که ثروتمند نمیشدند
دلار ارزان شد !!! این تیتر اول خیلی از سایتها ی خبری است وامشب هم صداوسیما حسابی درمورد ان گردوخاک خواهد کرد!!!!!!!
دراین لحظه (ساعت ۱۵:۱۵) قیمت اسکناس دلار ۲۲۸۰۰ تومان است اما قیمت حواله ۲۴۱۰۰ تومان است این عدم تناسب کاهش قیمت در اسکناس وحواله نشانه چیست؟ چرا قیمت اسکناس حدود ۳۰۰۰ تومان پایین امد ولی قیمت حواله فقط ۱۰۰۰ تومان کم شد؟؟؟
تحلیل اول: کاهش قیمت دلار واقعی وپایدارنیست وبزودی به کانال ۲۵۰۰۰ تومان بازخواهدگشت
تحلیل دوم: تقاضای اصلی وعمده برای ارز مربوط به حواله ( انتقال سرمایه ها به خارج ازکشور) است نه اسکناس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
افزلیش قیمت خودرو به دلیل تورم و بی ارزش شدن ریال است و گرفتن مالیات از تورمی که ایجاد شده منطقی نیست و باعث اضافه شدن بیشتر مشکل هست.
فقط هم خودرو نیست.
اینجوری باید از کل وسایلی که تورم در آنها نقش دارد مالیات گرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
در جواب به کارشناس
سالهای ۹۴ مردم کمپین درست کردند که خودرو بی کیفیت نخرند به همین دلیل دلالان هم نمیتوانستد نقشی داشته باشند. بعد دولت با ایجاد وام دوباره مردم را به هریدن خودرو تشویق کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
مگز از خریداران سکه که سال قبل مالیات نگرفتن، الان خیلی کمک داده به قیمت سکه که انقدر وحشتناک مرزهای ده و یازده میلیون را هم در هم نوردیده است؟؟
تازه سکه که قیمت جهانی طلا را دارد.
برروی خودرو مالیات بگذارید فکر می کنید بهتر اژ سکه جواب می دهد؟
چه قدر باید با سعی و خطا روش هایی رادنبال می کنید که قبلا هم جواب نداده؟
کارشناس شما که فرمودند ۹۴ تا ۹۶ دقت ندارند در آن زمان قیمت دلار سه هزار و پانصد بود؟ یا دقت ندارند آن سالها تحریم قطعات وجود نداشت؟
برای همین تولید بیشتر از تقاضا بود.
الان با یک بازار تشنه روبرو هستیم که منتظر خرید خودرو‌هستند از طرفی خود خودروسازها به جای پذیره نویسی همه اقشار اقدام به قرعنه کشی محدود می کنند.
یادم هست آن اوایل که سیمکارت های همراه اول عرضه شده بود قیمت های بالایی داشت که همه نمی توانستند بخرند ولی با اضافه شدن ایرانسل قیمت سیم کارت به ۵ تومن یکی بخر دو تا ببر رسید.
و قیمت سیمکارت همراه ال هم کاهش جدی پیدا کرد
فکر می کنید آن زمان بدون اضافه شدن ایرانسل و با اخذ مالیات از همراه اول قیمت سیمکارت کاهش پیدا می کرد و مشکل حل می شد؟؟؟.
پس راهکار افزایش تولید هست نه مالیات!!!!!
دلار رو میرسونن به ۲۶
بعد یک نمایش راه میندازن ومیارنش روی ۲۲-۲۳
وبعدش وع میکنن به تعریف وتمجبد از مدیریت وتدبیرشون ولرای خودشون هی پپسی بازمیکنن !!!!
واقعا مردم روچی فرض میکنن؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
تازه از تلویزیون ملی آهنگ های حماسی و مصاحبه های حماسی هم پخش می کنن
اصلا هزینه ها رفته بالا و‌قطعات گرون شده صرفه اینکه قطعات گرونو با هم سر هم کنیم و مثلا پژو پارس بسازیم اصلا این خودرو ارزش داره شما بگو ۳۰۰ میلیون هزینه تولید شده ؟ در صورتیکه بخاطر فناوریش ۵۰ میلیون نمیارزه ،
این نوع تولید واسه دوران جنگ جهانی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
همین الان با همین قیمت دلار شما یک خودرو بی ام و مدل 2012 با کارگرد 70000 کیلومتر رو میتونی در امارات بخری! اون ماشین کارکرده به مراتب از این خودروی به اصطلاح صفر داخلی بهتر است از همه نظر
الان کسی که خودرو ندارد توان خرید خودرو صفر برای استفاده اش هم ندارد الان فقط یک قشر هستند که نیاز اصلی به خرید خودرو صفر دارند و آن هم کسانی هست که الان صاحب خودرو هستند و قصد ارتقاء ماشین خود را به مدل صفر دارند
حالا با این طرح های فروش اصلا به این قشر که نیازمند اصلی خودرو صفر هستند خودرو به دستشان نمی رسد !!!
اینهمه خبر از کشف پارکینگ میزدین چی شد ؟ یه نفر میاوردین بگه چه جوری ۲۰ تا ماشین به اسمشه ، نیاوردین چون مردم نباید میدونستن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
این قول هایی که خود درست کردید را نمیتونید کنترل کنید،با مالیات در بحران هم بیشتر فرو خواهید رفت.
چرا اب برق و گاز را ارزان نمی کند اقای بازارساز؟؟؟؟؟؟
باید به حال خودمان فقط گریه کنیم از کارهای دولت در تمام حوزه ها
کسی که منزل دارد بر چه اساس باید زوری طبق نرخ زوری اجاره بدهد؟؟؟؟
دولت چرا اب و برق و گاز را ارزان‌به مردم تحویل نمی دهد ؟؟؟؟؟؟؟
مالیات
مالیات مالیات
از اکسیژن مصرفی در کشور هم یادتان نرود مالیات
هر کاری کنید تا بر خرید و فروش قولنامه‌ای نظارت نکنید هیچ ارزشی نداره. تازه حتی جلوی اون رو هم بگیرید باز هم ممکنه چک ضمانت و اینجور چیزها بگیرند تا ماشین رو بدند به طرف.
با سلام،
شرايط متلاطم اقتصادي باعث شده كه حجم پول داغ در كشور افزايش يابد و افزايش آن بازارهاي مختلفي از جمله بورس ، ارز، خودرو و طلا را تحت الشعاع قرار داده است، با اين توصيف هر يك از اين بازارها را كه محدود نمائيد نقدينگي آن بازار وارد ساير بازارها شده و جاي ديگر را تحت الشعاع قرار خواهد داد لذا او.لين وظيفه دولت كنترل نوسانات اقتصادي است و بعد از آن هدايت نقدينگي به سمت بازارهايي كه كمترين آسيب را به جامعه وارد سازد، به نظر مي رسد در اين شرايط بهترين تصميم، عمق بخشيدن به بازار سرمايه و از سر راه برداشتن موانع توليد مي باشد.
خودرو هم مانند دلار و فولاد و پتروشیمی و مر غ و لبنیات و....یک شاگرد کف بازار هم می تونه ده روز به بازار ارز تزریق نکنه و قیمت را به ۲۶ هزتر تومن برساند ولی دو روز ناگهان مانند سوپرمن ارز چند روز را تزریق کنه و هم خودش را قهرمان کند و هم با نوسان گیری سود هنگفتی ببرد و هم بعد از چند هفته این بازی را از پله ۲۳ هزار تومنی تا ۳۰ هزار تومنی تکرار گند و مدعی کاربلدی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
دقیقا دولت بارها همینکار را تکرار کرده
راه حل اینه که از ماشین دوم و بیشتر اشخاص مالیات گرفته شود.در مورد خودروهای در دست دلالان هم تولید مشخص است و تحویل گیرنده هم مشخص.با یک کار تیمی و عملیاتی یک ماهه کاملا مشخص میشود خودروهای صفر دست چه کسانی است اما متاسفاته اراده ای برای حل این مسایل وجود ندارد.
مالیات هم از خودروی بالای 10 سال تولید هم از خودروی صفر !!! آقا یک کلام باید جیبمون را خالی کنند
خواهشاً سلطان لوازم التحریر رو اعدام نکنید
حداقل الان صاحب داره
ما هم می تونیم دو تا خودکار و یه دفتر بخریم
دیدین سلطان سکه رو اعدام کردین چی شد
زمانیکه دلار ۱۰۰۰ تومان بود، قیمت پراید هم هفت میلیون بود.
با دلار ۲۵۰۰۰ تومانی پراید هم باید ۱۷۵ میلیون شود! خیلی ساده!
بایستی ارزش پول ملی حفظ شود.
درآمد سرانه افرایش پیدا کند
ضریب جینی اصلاح شود.
هر سه پارامتر فوق روشهای علمی و ثابت شده خود را دارد.
آزمون و خطا کافیست.
چرخ را ۴۰۰۰ سال قبل اختراع کرده اند! مسئولین محترم مجدد اختراع نفرمایند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
دستمزد کارگران خودروساز را تعیین نکردی
تنها راه ساماندهی بازار خودرو و سایر بازارها تصویب و اجرای مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ موثر ۷۰ درصد بر سود فروش خودرو دوم به بعد و غیر مصرفی است که باعث کوتاه شدن دست دلالان از بازار خودرو و سایر بازارها می شود مثل ۱۷۰ کشور دیگر که این قانون را اجرا کرده اند ولی مافیای خودرو و مسکن و .... ۳ سال است اجازه تصویب این قانون را نمی دهد
دولت بر کدام بازار کنترل دارد؟
سلام بر اقتصاد ونزوئلایی، سلام بر اقتصاد زیمبابوه ای
همه دستشون تو یه کاسه است
چیزی نیست، جوسازی پیش فروش دوم است.
بنظر شما رئیس تویوتا بشنوه پراید قرعه کشی میشه تا پیش فروش بشه چه حسی پیدا میگنه؟
خودرو به خاطر دلالان گران نمیشود . افزایش قیمت خودرو به خاطر تورم است همچنین وقتی واردات ممنوع باشد تولید کننده قیمت را هرچقدر بخواهد زیاد میکند و خریدار چاره ای ندارد .
واردات را آزاد کنید . این آشغال های متحرک این مبالغ نمی ارزد
کدام دولت ؟!؟!؟!؟!؟؟؟
سیستم اقتصادی مملکت دست یک عده دلاله، برای همین مردم فقیرن و آنها پولدار
سلام. تابناک عزیز !!! حرف های و نوشته های مارا می شنوید و می بینید؟؟؟؟ واقعا چه فرد یا گروه و مسئولی باید به داد بخش عظیمی از این ملت بی بضاعت برسد؟؟؟ تو را به خدا شما اصحاب رسانه به فکر باشید. به خدا قسم نشر اخبار دیگر هنر نیست. به فکر راه چاره باشید...
اقای همتی برخورددوگانه با بازارهای سرمایه گذاری حمایت بی چون وچرا ازبورس وسرکوب بازارهای رقیب ان والقای روانی وتبلیغات شبانه روزی دیگرجواب نمیدهد!
نمیشود بورس به دومیلیون واحد وبالاتربرسد وانتظارداشته باسید بازارهای رقیب ان متناسب بارشد ۱۸ برابری بورس دریکسال رشد نکنند
مطمئن باشید قیمت ارز ظرف چندروزاینده نه تنها به کانال ۲۵ بازمیگردد بلکه بسرعت به کانال ۳۰ هزارتومان وبالاتر وارد خواهد شد
با سلام. من یه سئوال دارم. میشه یکی بگه دولت در این روزها و ماه ها بر چه کنترل داشته است؟؟؟
لطفا حرفهای خنداه دار و تیترهای زجرآور نزنید. سپاس
مالیات گرفتن از خودروهای صفر چه خطری دارد همین پولی که به جیب دلال ها میره بره تو جیب دولت، شاید دولت بی خیال مردم بشه
تا زمانی که به خودرو سازها اجازه داده میشود با تولید قطره چکانی خودرو قیمت را بالا نگه دارند تا زمانی که اجازه داده میشود دهها هزار خودرو به بهانه کمبود قطعه توسط خودرو سازها احتکار شوند چیزی درست نمیشه
همه مشکلات از ضعف عمدی یا غیرعمدی دولت است
متاسفانه دولت خودش بزرگترین دلال بازارهاست و روی چه اصلی بایستی هرسه ماه به سه ماه قیمت ها افزایش یابد آیا حقوق یک کارمند ویا کارگرهم ازچنین قاعده ای پیروی می کند تازمانی که دولت به بازارارز ثبات نبخشد اش همین است وکاسه همان .
یکی از مشکلات صنعت خودرو این است که حاشیه سود آن پایین است درحالی که در این صنعت تبدیل مواد اولیه به محصولات جانبی در آن زیاد و باید دارای حاشیه سود بالایی باشد. بنظر من 3 تا عامل مهم وجود دارد که این حاشیه سود را پایین نگه داشته است 1- پایین بودن بهره وری نیروی انسانی که هم در تولید قطعه وجود دارد و هم در تولید و مونتاژ خودرو وجود دارد 2- ضعیف بودن تکنولوژی تولید قطعات خودرو و وابستگی بیش از حد به واردات که باعث بالا رفتن هزینه قطعات خودرو و مونتاژ آن می شود 3- عدم وجود فیدبک ارتقاء علمی و تخصصی در صنعت خودرو که در واقع فیدبک موضوع مهمی در هر سیستم بخصوص خودرو است که در صنعت خودرو ضعیف تر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
از نظر تولیدکننده جماعت همیشه حاشیه سود پایین است
اخذ مالیات از تورم ایجاد شده توسط دولت یعنی پاداش به دولت و کم کردن دارایی مردم.
دولت به كجا كنترل دارد
دولت محترم فقط به فکر گرفتن مالیات به هر نحو است ولی به فکر ارزان کردن و مهار تورم و ... نیست. رو نمایی از نوع جدید مالیات علی برکت الله.
مگر دولت بجز گرفتن مالیات کار دیگری بلد است ؟
در کجای دنیا برای کنترل قیمت مسکن و اتومبیل برنامه گرفتن مالیات را وضع می کنند ؟
مشکل ساخت خودرو هستش ، تا جایی که من آزمودم ، مشکل کشور ما کالا سازی هستش ، همین و بس ، همه چی باس وارد شه و کالا سازی تعطیل شه تا کالا خوب و با قیمت خوب داشته باشیم
فرض کنیم دولت روحانی مقصر گرونیه! پس نهادهای نظارتی کجان؟چرا هردولتی اجازه داره ۸ سال اشتباه کنه و هیچکس قبل از ۸ سال نظارت و کنترلی بهش نداره! متاسفانه هیچ پروسه ای برای اصلاح وجود نداره
ببخشید دولت روی چه موضوعاتی کنترل دارد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار