بازدید 8572

ظریف با نیچروان بارزانی دیدار و گفتگو کرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۹۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰ 19 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به عراق ساعتی پیش وارد اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق شد و بلافاصله با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در دو گفت و گوی جمعی و خصوصی دیدار و به رایزنی پرداخت.

روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ای محور اصلی گفتگو در این دیدار‌ها بود.

سفر رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به اربیل به دعوت نیچروان بارزانی صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عراقی و در رأس هیأتی امروز به بغداد سفر کرد، پیش از ورود به اربیل با وزیر خارجه، نخست‌وزیر، رئیس جمهور، رئیس ائتلاف فتح و رئیس جریان حکمت ملی عراق و «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق و رئیس سازمان الحشد الشعبی و همچنین رئیس پارلمان عراق دیدار و گفتگو کرد.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه و هیأت همراه در بدو ورود به عراق با حضور در محل شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و فاتحه قرائت کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل