مجلس صدای مردم؛ خرید روغن، گوشت و خانه رویا شده است

امروز مجلس شورای اسلامی، صحنه تذکرات متعدد نمایندگان به افزایش بی رویه قیمت‌ها بود. صدای نمایندگان همان صدای مردم است که این روز‌ها با زیاد شدن مداوم نرخ کالا‌های اساسی زیر بار فشار زندگی خم شده اند و انگار دولتمردان گوش شنوایی برای شنیدن آن ندارد!
کد خبر: ۹۹۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 19 July 2020

امروز مجلس شورای اسلامی، صحنه تذکرات متعدد نمایندگان به افزایش بی رویه قیمت‌ها بود. صدای نمایندگان همان صدای مردم است که این روز‌ها با زیاد شدن مداوم نرخ کالا‌های اساسی زیر بار فشار زندگی خم شده اند و انگار دولتمردان گوش شنوایی برای شنیدن آن ندارد!

به گزارش «تابناک»؛ جلسه علنی امروز در حالی آغاز شد که انتظار می‌رفت، با تصویب جزئیات طرح مالیات بر خانه‌های خالی، بازار مسکن با تحول مثبت روبه رو شود. این طرح بنا بر پیشنهاد محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی برای بررسی بیشتر به این کمیسیون ارجاع شد.

با خارج شدن این موضوع از دستور کار مجلس، نمایندگان در تذکرات متعدد به وضعیت اقتصادی کشور اعتراض کردند و حتی خواستار در دستور قرار گرفتن سوال از رییس جمهور شدند.

اولین تذکر را محمد علیپور، نماینده ماکو مطرح کرد. او افزایش قیمت‌ها را برای مردم غیرقابل تحمل خواند و گفت: شاهد افزایش قیمت ارز هستیم که مستقیم بر سایر نرخ‌ها اثر می‌گذارد؛ وضعیتی غیرقابل تحمل برای مردم که انگار هم کسی پاسخگوی آن نیست.

محمد حسن آصفری، نماینده اراک با یادآوری مشکلات اقتصادی عدیده مردم و ناکارآمدی دولت در کنترل تورم، از پاسخگو نبودن دولت انتقاد کرد و از هیات رییسه خواست که سوال از رییس جمهور با امضای ۱۹۵ نماینده در دستور کار قرار گیرد.

تعداد دیگری از نمایندگان هم به عملکرد مجلس انتقاد کردند که چرا اساسی گامی برای حل مشکلات اقتصادی کشور برنمی‌دارد، چون با ادامه این روند پارلمان دچار آفت «روزمرگی» خواهد شد. آن‌ها به دستورهای هفتگی مجلس استناد کرده که محدود به انتخاب ناظران در مجامع، هیات‌ها و شورا‌هاست.

عباس گودرزی، نماینده بروجرد در این باره گفت: ارائه تذکر و دستورات فعلی مجلس مشکلی حل نمی‌کند و ما تنها دچار روزمرگی شده ایم. شأن مجلس این نیست که تنها سوالی پرسیده و بعد هم هیچ اقدام خاصی نشود.

شان مجلس اقتضا می‌کند، نسبت به وضعیت فعلی معیشتی مردم توجه بیشتری داشته که بر همین اساس مقام معظم رهبری اولویت اول را رسیدگی به معیشت ضعفا اعلام کردند.

این نمایندگان پیشنهاد توقف کار‌های روزمره مجلس و واگذاری ماموریت به کمیسیون‌های تخصصی را دادند تا با کار شبانه روزی، راه کاری برای حل مشکلات اقتصادی تبیین شود، چون به باور آن‌ها، دستورهای فعلی مجلس نتیجه‌ای جز بطالت وقت پارلمان ندارد.

آصفری از رویای خریدن روغن، گوشت و کالا‌های اساسی برای بخشی از مردم سخن گفت

تعدادی دیگر از نمایندگان هم در وصف وضعیت اقتصادی خریدن برخی از کالا‌های اساسی را رویایی برای مردم توصیف کردند؛ آصفری از رویای خریدن روغن، گوشت و کالا‌های اساسی برای بخشی از مردم سخن گفت و امیر قلی جعفری نماینده بروجن نیز گفت که امروز خریدن خانه ۵۰ متری به آرزوی دست نیافتنی برای جوانان تبدیل شده است.

برخی از نمایندگان هم علت بروز مشکلات در افزایش قیمت کالا‌های اساسی را نداشتن وزیر در وزارت خانه صنعت معدن و تجارت دانستند. در این باره صدیف بدری، نماینده اردبیل توضیح داد که با نبود وزیر در وزارت خانه صمت، دولت کاملا در مسائل و مشکلات اقتصادی حالت انفعالی به خود گرفته و هیچ نظارت و کنترلی در بازار صورت نمی‌گیرد.

در پاسخ به این تذکرات محمد باقر قالیباف با دفاع تمام قد از عملکرد مجلس و دستورهای هفتگی تاکید کرد که اقتصاد اولویت اول مجلس است و از رییس جمهور هم خواست هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را معرفی کند.

شاید استناد رییس مجلس به پرداختن به مشکلات اقتصادی کشور به عنوان اولویت اول مجلس، دو طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی و تامین کالا‌های اساسی از طریق توزیع کالا برگ یا کارت الکترونیکی است؛ طرحی با تصویب دو فوریت آن که کلیاتش در روزچهارشنبه هفته جاری بررسی خواهد شد.

تخصیص ارز یارانه‌ای برای تامین کالا‌های اساسی از دستور کار دولت خارج شده است

با تصویب نهایی آن تخصیص ارز یارانه‌ای برای تامین کالا‌های اساسی از دستور کار دولت خارج شده و دیگر ارز با قیمت آزاد ارائه می‌شود. همچنین دولت موظف خواهد شد که برای تامین کالا‌های اساسی قشرهای ضعیف و دهک‌های پایین جامعه، کالابرگ یا کارت الکترونیکی در اختیار مردم قرار دهد.

یکی دیگر از طرح‌های فوریتی امروز مجلس، اختصاص قیر رایگان برای بهسازی روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است که این اتفاق با اصلاح بندی از بودجه سال جاری رخ خواهد داد. نمایندگان می‌خواهند از طریق تهاتر و تامین ۲ میلیون قیر رایگان، جلوی تعطیل شدن پروژه‌های عمرانی را بگیرند.

درست است که امروز بیشتر وقت مجلس، صرف بیان تذکرات نمایندگان شد، اما آن‌ها دغدغه‌های مردم را مطرح می‌کنند که امیدشان تحقق وعده‌های نمایندگان تازه نفس و انقلابی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۲۷
این آقایون به اصطلاح نماینده واقعا نمیفهمند که دلیل مسایل، سیاست های اقتصادی دولت نیست؟ یا دارن به حساب خودشون سر مردم شیره میمالن? مطمئن باشند مردم از اونا بیشتر حالیشونه...
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
این آقیان و قتی چند میلیارد برای نمایندگی خرج می کنند آیا به نظر شما برای مردم نمایندگی می کنند/
ناشناس
| France |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
مجلس صدای مردم، عجب
بازم دمتون گرم تو این شرایط سخت اقتصادی خنده را به لبان مرم میارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
توان و تخصص مجلس همانی بود که همان اول توسط آن آقا گفته شد( ختم قرآن در هرجلسه)
ناشناس
| Australia |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
تابی تو رسانه ایی، وظیفه سنگینی داری!

یه حالی از این بچه های سرطانی و پروانه ایی بگیر تو این اوضاع دلار و....

جهانگیری کو با اون دلار ۴ تومنیش؟؟
کل زورتونو زدید زحمت کشیدید کوپن را بعد سی و پنج سال برگردوندید ! عجب عقبگرد قهرمانه ای ! خسته نشید ! زورتون همیم بود اقایان انقلابی !!@!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
این دقیقن به این معنی است که کشور سی سال به عقب برگشته است! یعنی عمر مردم تلف شده و جوانان دیگر امیدی به آینده ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
حسن روحانی:
آنچــــــــــــــــــــــــنان رونــــــــــــــــــق اقتصادی ایجاد کنم که....
حیف که حافظتون ضعیفه مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
شعار روحانی: ما به عقب بر نمیگردیم
عملکرد: اجرای کپن و سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین برای چندمین بار در طول دولت هفت ساله ایشان تا اینجای کار

شعار روحانی: آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که هیچ کس به یارانه نیاز نداشته باشه
قیمت سکه: امروز یازده میلیون و پانصد هزار

شعار روحانی و جهانگیری: یادتونه یک بار قیمت ها زیاد شد
عملکرد: شدیم اصحاب کهف هر روز دیگه قیمت ها زیاد میشه

شعار روحانی: برجام خورشید تابان است
عملکرد: برجامچای تون رو ترامپ تو یک ثانیه ازش خارج شد هیچ کاری نتونستید بکنید

شعار روحانی: امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
عملکرد: تحریم نفتی و قطع کامل صادرات نفتی
قیمت دلار امریکا امروز : بیست و پنج هزار تومان

شعار روحانی: از شنبه همه چی به حالت قبل بر میگردد
عملکرد: هرروز آمار کرونایی ها رکورد جدید میزنه تو ایران

شعار روحانی: ایجاد اشتغال و تسهیل ازدواج جوانان
عملکرد: اگه تونستی کار پیدا کن

شعار روحانی: ایجاد مسکن اجتماعی
عملکرد: افتخار وزیرش اینه که حتی یک مسکن مهر
نیمه کاره افتتاح نکرده وقیمت مسکن سر به فلک گذاشته، اگه تونستی یک متر خونه بخر ، اگه تونستی یک اپارتمان اجاره کن، مردم شدند زباله گرد و کانتینر خواب


تا دلتون بخاد از این شعار ها داده و خواهد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تازه اینا از نوع جوان و انقلابیش هستند !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
کل شعارها و عملکرد روحانی یه طرف،نظر آقای احمدی نژاد امیرکبیر زمان و هاله ی نوردیده،که فرمود تحریمها کاغذپاره هستند یه طرف.
دولت خیلی شیک و مجلسی داره کسری بودجه 150 هزار میلیاردی اش رو با نرخ دلار جبران میکنه. ببینید دوستان، اینها گفتن ما 2 راه داریم، یکی اینکه پول چاپ کنیم برای کسری بودجه یا اینکه دلارو اینقدر بالا ببریم و بعدش با عرضه روی دلار 24 تومانی کسری بودجه رو تامین کنیم. ظاهرا هم راه اول و هم راه دوم همزمان انتخاب شده. ماحصلش میشه بدبینی به پول ملی، و دادن فرصت به دلالان ارز و دلالان املاک و خودرو .... برای جولان دادن.

آقای دولت، دستت رو از جیب مردم در بیار ، و روی پای خودت بایست. اگه نمیتونی تا بیش از این دیر نشده بفرما استعفا بده.
همه حرف می زنند کی عمل می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
این حرف زدن برای سرگرم کردن مردم است. میخواهند بگویند ما به فکر مردم هستیم اما دقیقا برعکس است
دیگه کسی که سی میلیون تومان حقوق ماهیانه می گیره چجوری میتونه صدای مردم باشه ؟
همچین ادمی کارمند نظام است نه نماینده مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
منظور از مردم ثروتمندان هستند نه من و شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
چطور این نماینده ها میتوانند از زجر و رنج سه و نیم میلیون بازنشسته تامین اجتماعی که باید با دو میلیون تومان
که حتی برای مخارج یک هفته ای آنها هم کفایت نمی کند
بفهمند و برایشان کار موثری انجام بدهند ؟
ما نسل دو سر باخته و سوخته تاریخ معاصر هستیم
حیف و هزاران افسوس
تاثیری هم داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
خیر! دقت کردید که اول لایجه مالیات از خانه های خالی را کنار گذاشتند و بعد برای انحراف افکار عمومی یه خورده هم از گرانی حرف زدند! مالیات از خانه های خالی عمدا به نتیجه نمیرسد و الان چند سال است که هر بار به بهانه ای کنار گداشته میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
چون خودشون خانه های زیادی دارند
رو که رو نیست .همین هم طیف و جناحهای شما بودند که با پروندن موشک شعار نوشته بهونه دادن به ترامپ تا از برجام بکشه بیرون و تحریمها را برگردونه و کشورهای دنیا را از تجارت با ایران منع کنه و فروش نفت ایران را عملا به زیر ۱۰۰ هزار بشکه در روز برسونه بله همونها بودند که مانع تصویب اف ای تی اف شدند و معاملات بانکی را دچار مشکل کردند و غیره. دولت روحانی که هیچ هر دولتی هم باشه با این وضع همین اش و همین کاسه حالا پیدا کن پرتقال فروش را
سیر از گرسنه خبر نداره، این ضرب المثل و شعار نیست، واقعیت همینه. اکثر مسئولان ثروتشون بالای متوسطه و اصلا درک نمیکنند اونی که باید با حقوق 3 میلیون یک خانواده رو اداره کنه چقدر سخته... حالا حتی اگه بفهمند و درک کنند، هیچ تخصصی ندارن برای مدیریت اقتصاد، بذار براتون مثال بزنم از سنگاپور که خودم ندیدمش ولی در اینترنت آمار صادراتش هست، بالای 300 میلیارد دلار صادرات داره، فقط 5 یا 6 میلیون جمعیت، ببینید چه آرامش اقتصادی دارن. آنوقت ما هر هفته یک بیانیه یا دستورالعمل میدیم برای بازگرداندن 20 میلیارد دلار ارز صادراتی که صادر کننده اش خصولتیه اما هیچ اراده ای برای برخورد با این متخلفان و شاید مجرمان ندیدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
آخه پدرجان سنگاپورنه درجنگ است ونه تحریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
دیروز در اخبار آمده بود که یک نهاد !!؟؟؟
هزار مسکن را احتکار کرده
و یک شخص !؟
که قطعا از ژن خوب ها است !؟
تعداد ۱۹۵ مسکن را مالکیت دارد !؟
چطور میتوان امیدوار بود !؟
چقدر زحمت میکشن؛ فریاد و حرف رو که خود مردم هم بلدیم.
محمد جواد ظریف گفت: «ما خودمان انتخاب کردیم که جور دیگری زندگی کنیم.».
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
چرا پس پسر آقایان در امریکا زندگی می کنند؟؟؟

بگو اونما بیان تو ایران دور هم انتخاب کردیم دیگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
به ظریف جونت بگو قرارداد 25 ساله با چیــــن کمونیست ببنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
مردم دارن یه جور دیگه زندگی می کنند
وگرنه خودشون که مشکلی ندارن
بزرگواران، نمایندگان عزیز
نه تنها مقصر این مشکلات که فرمودید، بلکه همه ی مشکلات دنیا تقصیر منه
شما لطف کنید راه حل مشکل رو بگید
وگر نه مشکلات رو ما خیلی بهتر از شما میدونیم چون شما خیلی هاش رو درک نمیکنید ولی ما با پوست و گوشت و استخونمون درک کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
درآمد حداقل 7 سال من رو تو یک ماه گرفتن از این حرفهای قشنگ هم میزنن
ما خیلی خوبیم....
من یه مغازه دارم که تقریبا همه جور جنسی دارم اما چون به چند نفر از همسایه ها فحش دادم و با بعضی هاشون دعوا کردم و با یه سری هم میخوام دعوا کنم گنده لات محل نمیذاره کسی ازم خرید کنه
من یه مغازه دارم که تقریبا همه جور جنسی دارم اما چون کسی ازم خرید نمیکنه هیچ پولی ندارم و زن و بچه م بد جوری تحت فشارن جنسای مغازه هم کم کم داره تاریخ مصرفش منقضی میشه
شاید وقتش رسیده برم با همسایه ها آشتی کنم، گنده لات محلمون با بعضی هاشون نداره غرور خودم له میشه اما زن و بچه م که گناهی ندارن به خاطر اونا غرورم رو میشکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ناشناس عزیز ، همین همسایه ها که بهشون فحش دادی ، باهاشون دعوا کردی ، براشون خط و نشون کشیدی ، گفتی از محلتون بیرونتون میکنم رفتن کنده لات آوردن ، گردن کلفتی نکن ، به زور نگو همه همسایه ها باید مثل من زندگی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
چه ذوق هنری داره این هموطن عزیز،لذت بردم از این تحلیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بهترین راه اینه که اگه زن و بچه ات را دوست داری و نگرانشون هستی آشتی کنی
و اگر توان له کردن غرورت را به خاطر اشتباه خودت نداری یعنی برای زن و بچه ات ارزش قائل نیستی
مثال خوبی زدی داداش
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تا حالا تحلیل به این قشنگی با ساده ترین کلمات ندیده بودم
حتی یه بچه محصل هم درک میکنه
واقعا دمت گرم
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بهتر بود قبل از اینگه زن و بچه ات زجر بکشن میرفتی آشتی میکردی یا نه اگه آشتی هم نمیکردی لااقل با بقیه دعوا نمیکردی و شاخ و شونه نمیکشیدی
حالا هم دیر نشده منطقی رفتار کن
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
درسته. تو انتخاب کردی این جوری زندگی کنی و این برای زمان گذشته است حالا باید از نسل جدید یعنی بچه ها پرسید که به چه روشی می خواهند زندگی کنند نه آنکه به زور مجبورشان کنی روش تو را ادامه بدهند
اوضاع اقتصاد ما با حرف و تذکر به اینجا نرسیده که با اربده کشی دوتا نماینده بخواد درست بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
مردم خودشان میتوانند از حقوق خودشان دفاع کنند
و فقط اجازه حضور در خیابان ها را طبق قانون اساسی به انها بدهید
و امنیت حضور در اعتراضات قانونی در خیابان ها را حفظ کنید
و اجزه ندهید تا پس از تظاهرات برای مردم پرونده سازی .. کنند
و ببینید که خواسته واقعی مردم چیست ؟
چرا خود مجلس بجای انتقاد طرح و برنامه نمیدهد .ضمنا همه اش صحبت از دهکهای پایین میشود ولی بادر آمدهای حتی ۶-۷ ملیون در ماه که شاید دهک نسبتا بالا حساب میکنند احساس فقر میشود.
هیچ امیدی به بهبود اوضاع نیست اقتصاد چون سیلی ویرانگر، امید هرگونه تغییر و بهبود را سلب نموده است حتی یک روز بی دغدغه و اضطراب اقتصادی هم تبدیل به رویا شده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
وقتی امیدی به بهبودی اوضاع نداری،پس چرا غرغر میکنی
امروز ملت آگاه ما سختی‌ها را تحمل می‌کنند؛ چرا که هیچ فضیلتی جز با سختی بدست نمی‌آید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
فقط دو سه تا از این فضیلتها که باسختی بدست میاد بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
حتما" شما هم جزو تحمل کنندگانی
آمریکا بیش از این هیچ غلطی نمی‌تواند بکند پس نباید نگران باشیم.
ممکن است التهابات ارزی ما را لحظاتی دچار نگرانی کند اما جامعه ما سرشار از ثروت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
نمیدونم خوابی یا خودتو به خواب زدی
دلار 23500 وحالا حالاها پایین نخواهد اومد چون این نها منبع درامد دولته
امریکا همه غلطی کرده و مسئولین هم هیچ کاری نمیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
برو بگیر بخواب !
مغلومه خیلی خوابت میاد
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
فعلا این منم که با درآمد کارگری هیچ غلزی نمیتونم بکنم
مجلس خودمانی
امروز ملت آگاه ما سختی‌ها را تحمل می‌کنند. چرا که هیچ فضیلتی جز با سختی بدست نمی‌آید. بشارت بر ملتی است که سختی را تحمل کرده تا به عزت برسد چرا که پایان شب سیاه، فجر پیروزی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
چقدر دلار خریدی چندتا خونه اجاره دادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تحمل یه سال،دو سال،نه ،حداکثر ده سال،چهل سال است که در شرایط حساس کنونی و در حال عبور از پیچ تاریخی هستیم داداش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اون پیروزی چیه ؟؟اون عزت که وعده می دی چیه ؟؟
اسرائیل نابود می شه و فلسطینی ها به ارمانشون می رسند
و دیگه چی ؟؟
عمر و جوانی ما رفت و بچه هامون دارن در فقر و نداری ما فنا می شن
عزت چیه از نظر شما ؟؟
مگه چند سال عمر می کنیم ؟؟؟
بابا اینقدرم که میگید وضع بد نیست دلار همش 25 تومنه سکه 12 تومن خب نخرید ارزون میشه دیگه چرا اینقدر مردم پر توقعی هستید اخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
یا دلار لیست بیست و پنچ فردا آقای روحانی میگه داره بنزین از مرز شرقی قاچاق میشه باید بنزین به قیمت جهانی فروش برود ران قاچاق میشه فولاد باید قیمتش جهانی باشه
ماشین پراید قیمتش میشه صد و پنجاه میلیون گوشت میشه ۲۰۰ هزار تومان میلگزد میشه کیلویی بیست تومان میوه میشه حداقل بیست تومان و بازم مردم نمی خرند و دوباره دلار بالا میره و دوباره و دویاره
ما اقتصادمان را قوی می‌کنیم. زیرا قدرت خوداتکایی داشته و همه ظرفیت‌های بقا در اختیار ماست و می‌توانیم چند برابر ظرفیت کشورمان را همین امروز تغذیه کنیم.
کمک به معیشت مردم یعنی حذف ارز دولتی برای کالاهای اساسی و چند برابر شدن قیمت ها در مقابل کوپن برای گروهی از مردم مانند یارانه معیشتی برای مشکلات دیگر هم فقط مالیات، به نظر می رسد نمایندگان به جای کمک از مردم انتقام می گیرند
مجلس صدای مردم؛ خرید روغن، گوشت و خانه رویا شده است!
......انگار دولتمردان گوش شنوایی برای شنیدن آن ندارند. !!!!!!؟؟؟؟؟؟ چرا؟؟
اگر سر سوزن شرم داشتید آب میشدید از خجالت
مشکل مردم گوشت و مرغ نیست مشکل مردم سیاستی است که سال به سال مردم ایران را بدبخت تر می کند و فقط ادعا می کنند پیشرفت کرده ایم.
ما کار می خواهیم مسکن می خواهیم عدالت اجتماعی می خواهیم آزادی سیاسی و اجتماعی می خواهیم انتخابات ازاد می خواهیم آموزش و پرورش رایگان می خواهیم .... ما می خواهیم سیاست خارجی و داخلی بر طبق خواست مردم باشد می فهمید ؟ کاهش خواسته های مردم به مرغ و تخم مرغ موضوعی است که دیگر خریدار ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
نه ديگه نشد
اينارو كه گفتي اول انقلاب مي خواستيم
الان به همون مرغ و تخم مرغ راضيمون كردن
طرح خوبیه ولی مثل گذشته و رفتار های دیگر طرح سربع ! کاری کنید مردم برای اندکی جیره صف نبندند واز طرفی بازار سیاه بوجد نیاید !
پیشنهاد می کنم کارت اعتباری خرید و یا شارژ یارانه فقط برای خرید چند کالا باشد و شهروند اگر خواست مابتفاوت بپردازد و خرید کند و اگر خواست بجای فرضا روغن کالای دیگر بخرند این طرح در سازمان اتکا نتیجه خوب داده و رضایت اعضا را دنبال داشته و عملا بازار سیاه حذف شده است .
تابناک رسانه خوبی هستی و نقش بسیار خوبی در اطلاع رسانی حرفه ای دارید و بستر هم اندیشی مناسبی فراهم کردید و تشکر میکنم ‌.
و از تابناک میخواهم این تبلیغات کوچک که در صفحه اصل متن می اید را حذف کنید بسیار اذیت کننده است و جذابیت زیر سوال است .
تبلیغات به این شیوه باعث هدر رفت زمان خواننده میشود . سرعت و دقت و هدف نباید زیر سوال برود .
زمان سریع است مشتری مثل من و از من بهتران می گویند که چه دارید در متن خوب و بدور از اذیت تصویری ارایه بده والا من و من های دیگر می روند .
مجدد تشکر دارم از زحماتتان
نمایندگان نگران از معیشت مردم برای جلوگیری از کاهش روزانه ارزش پول برنامه ای ندارند
مگر قرار نبود آقای روحانی هر سه ماه به سه ماه با مردم سخن بگوید پس ایشان کجا هستند ؟تا مردم از وضعیت موجود آگاهی یابندواین همه هرج ومرج را مشاهده نکنند .
راه نجات اقتصاد مشخصه، ولی تصمیمش با مجلس نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
با مردمه!!!!
رهبر گفتن دولت تا اخر ادامه بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
نگفتن که تا آخر خرابکاری کند و اقازاده هایشان هم تو امریکا خوش بگذرونند
مجلس هیچکاره است
تا رابطه با امریکا درست نشه وضع همنطوره
الان دیگر مثل چند سال قبل نیست که اگر شغل نداشته باشی ولی حداقل نگران لقمه ای نون نباشی دیگر بیکارها محکوم به نابودی هستند
همش نتیجه تحریمهاست
پروردگار دردمان را به چه کسی بگوییم . جوانیمان به دست مسوولین هدر رفت . عمرمان ضایع شد . چهل سال به امید روزی بهتر به انتظار نشستیم و این نتیجه حاصل شد که کمرمان در زیر گرانی خم شده و نگران حیات خود و خانواده و آینده بچه های خود هستیم . خدایا این درد و مشکل را به چه کسی واگویم کیست دادرس ؟ کشور رها شده و چوپانی هم نیست که از گله حمایت کند . فقط تو را داریم تو به دادمان برس ....
دولت راه جیب بری از مردمو خوب یاد گرفته بهاین راحتی دست بردار نیست یکی یه راهکار بده دست دولتو کوتاه کنیم
دولت باید بر کنار شود
سلام اقایوت نماینده طاهرا لابی ایجاد شده ک کشور رو ب اشوبش بکشند و یکی از دلایل ان گراتی دوبرابری اهن،افزایش ۶۰درصدی مرغ و ۳۰درصدی گوشت ومواد غدایی،قرار بود خانه ارزن شود چطور میشود با انقدر گرانی اهن ان هم توسط خوددولت و شرکت های وابسته مبارکه خانه ارزان شود ظاهرا دولت میخاد بگه مجلس بی عرضه است ،از رای ک مردم بهتون دادند دفاع کنید.
تا مردم دولت را بیرون نکردن نمایندگان فکری بکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
مردم تمام مفسدان اقتصادی را با حرکتی انقلابی به زباله دان تاریخ خواهند انداخت
جالبه،طرف اون ور دنیا،سرفه میکنه،اقتصاد ایران میره رو هوا،بعد کلی ادعای مدیریت دنیا و الگو بودن برای دیگر کشورها را،داریم.فقط ادعا و شعار
فاصله بین حقوق ها و هزینه ها اینقدر زیاد شده که دیگر تا آخر عمر یک نفر امکان خانه دار شدن حتی 50 متری امکان پذیر نیست
خوب معلوم بود اصلاح طلبایی که اعتقاد دارن دولت هیچ اختیاری نداره پس خوبه جناب رییس جمهور و وزرا تمام امتیازات و حقوقی رو که طی این مدت دریافت کردن رو به ملت برگردونن
صدای منتصبی که ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال حق مسکن می گیرد صدای ملت نیست. این آغایان هم مثل شما تابناکی ها هستند که به حکم کافر همه را به کیش خود پندارد، ملت را هم مثل خودشان ابله فرض کرده اند. شما بروید فکر مردم فلسطین و یمن باشید تا حق مسکنتان را بگیرید. و البته حرفی از مسلمانان چینی نزنید که در حزب کمونیست چین اعتراضشان بلند خواهد شد. دوره حرف های یک میلیارد من یک غاز گذشت. خودتونین.
تنها راهش مذاکره با ترامپ بود که اجازه ندادن حالا ایران نباشه آلمان باشه فرانسه باشه بازم وضعش همین میشه با تخیلات که نمیشه کشور اداره کرد هرکی باید قدرت خودش و جایگاه خودشو بدونه و بر اساس اون عمل کنه
خانه که هیچ قبر هم نمی تونیم بخریم. گوشت را هم در ارزویش هستیم و یک کمی هم امید که شاید روزی یک لقمه ای پیدا کردیم بخوریم اما چی بگم از این روغن یک هفته است دربدر دنبالش کفشهایم کفش میرزا نوروز شد ولی تو بگو یک قاشق از روغن در این کشور پهناور و ..........
مثلا اگر این خادمین ملت !!!!! نبودند مثلا چطورتر میشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بهتر میشد
گرامی اوضاع اقتصادی برای اغلب خانوارها اسفناک شده. سئوال چیه باید استیضاح شوند این افراد نابلد و بی تدبیر.
جناب آقای قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی
جناب آقای حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه وبودجه ودیگر اعضای کمیسیون
وجناب آقای پور ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصاد ی مجلس ودیگر اعضا ی کمیسیون
اگر نمی توانید فکری برای این گرانی وتورم افسارگسیخته و کمرشکن بکنید حداقل فاصله ی زیادو تبعیض وبی عدالتی های ناروا در پرداخت حقوق ومزایا به کارکنان دولت را کم کنید وبرای همیشه قانون هماهنگ در پرداخت حقوق که اکثر شرکت های دولتی وبانک ها ونهادها خود را از آن استثنا کردند را لغو کنید.برای مثال یک آبدارچی ویا اپراتور در بانک های دولتی ویا شرکت های دولتی چه کار تخصصی وشاقی انجام می دهد که 4 تا7 برابر یک دبیر یا محیط بان با میزان کار به مراتب بیشتر وتخصصی تر حقوق ومزایا دریافت می کند.آیا این عدالت است که یک دبیر بازنشسته بعد از 30 سال خدمت در حالی دار فانی را وداع کند که یک خشت خانه ندارد.
مگه اینها نماینده مردم و مسئوال نیستند ؟!!!
قانون تصویب کنید و کشور را نجات بدید ....
خخخخخخخخخخخخخخخخ
کسایی بودند تو مجلس کاغذ آتیش میزدند و شعار میدادند الان چیکار می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
حاج اقا ذوالنور و دوستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
حالا سکه ودلارهاشونو می شمارند دلار نخرید طلا نخرید ارزون میشه برای من وشما بود
سلام چه مجلس پرحرفی،ایا ادم نماینده شود مهارت خاصی پیدا میکند؟ خوب کار کنیند چرا ینقد حرف میزنید؟
اقا لنگش کن خوب بفرمایید چکار کنن شما که فقط بلدی نمایش گر ی در بیاری نمیدونم چند نفرین در بهارستان ولی کارهاتون اساسی نیست ...
مجلس الان نمیتونه کاری بکنه چون مجلس قبلی با دولت بودجه رو بستن و باید دولت اهداف مجلس قبلی رو که تصویب کردن پیش ببره و کسری بودجه اش رو تامین کنه فقط برای سال بعد مجلس جدید میتونه برای آخر سال لایحه بده با دولت بعدی که روی کار خواهد امد یه فکر اساسی به حال قشر ضعیف جامعه بکنند باید منتظر سال بعد شد و ببینیم این مجلس انقلابی میتونه یه انقلاب جدید در زمینه بهتر شدن زندگی مردم ایجاد کنه یا نه
این حرفا رو به کی میزنید



این مسئولین 42 ساله روی کارند فقط از اینجا به اونجا جابجا میشند.


نظریه ردی: ماده خود بخود بوجود نمیاید و خود به خود از بین نمیرود فقط از شکلی به شکل دیگر تبدیل میشود.
این حکایت مسئولین ماست.
برای مشکل فوق دوراه حل بیسترنیست اول وراحت ترآنکه قانونی بادوفوریت تصویب شودکه هرکه خانه اضافه داردبایدمصادره شودواگرکم آمدهرکه خانه بزرگ داردبایدبخشی تصرف شودوبرای گوشت هم همه گیاه خوارشوندبین ترتیب روغن هم لازم نمیشوددیگرمملکت مشکلی نخواهدداشت وراه حل دوم آنستکه ازیکطرف دولت ومجلس اجازه دهندبخش خصوصی فعالیت تولیدی واقتصادی سالم داشته باشدبدون رانت سنگ جلوساخت وسازنیاندازندبانک هاتشویق بدادن وامهای درازمدت کم بهره شوندتولیدبیشترشوداشتغال بیشترشودپول باتلاش بدست ایدنه مثل بورس بیزحمت ویکشبه وازطرف دیگربادنیادرحدامکان تعامل گردد به مصداق بادوستان مروت بادشمنان مدارا ...راه اول راه کشورهای کمونیستی سابق است که فقرهمه گیرمیشودوراه دوم راه سایرکشورهاست که رفاه وثروت حلال بدون رانت وفساد کسترش میابد باشعارمیتوان فقرراگسترش داد ولی بافکروعقل وتصمیم درست میتوان ازگسترش آن جلوگیری کرد
صدای نماینده،خخخخ
لعنت به این زندگی
رامپ به خاطر موشک از برجام خارج شد می شه بفرمایید از سازمان بهداشت جهانی- معاهده اب و هوایی- توافق حاصل شده با کوبا- و... برای چه خارج شد/ اگر دو دستی ایران را تقدیم امریکا کنیم و دوباره دهها هزار مستشار امریکایی به ایران بیایند و پول نفت را برای حقوق انها و اسلحه انها خرج کنیم راضی می شود. اصلا می خواهید اعلام کنیم که یک ایالت امریکا هستیم تا رراضی شود. اجرای معاهدات ایران در برجام میلیاردها دلار به تاسیسات هسته ای ما خسارت وارد کرد. امریکا حالا می گوید موشک در حالیکه موشکهای ما در برابر قدرت موشکی و هسته ای امریکا هیچ نیست و فقط بهانه است . موشک را که کنار گذاشتیم می گوید نیروگاه هسته ای را تعطیل کنید بعد خواستار توقف فعالیت علمی در زمینه نانو و بیولوزیک می شود. این گرگ پیر سیری ناپذیر است. تحریم ایران به خاطر یک مسئله است و ان اینکه رژیمهای دیکتاتوری نوکرامریکا نفت بیشتر بفروشند. کمی وطن پرست باشیم.
خوب بود امریکا و کرونا بودند وگرنه میخواستید بی تدبیری و بیسوادی تون را گردن کی بندازید؟؟؟
پول مسکن حقوق نماینده بایستی دولت از یکجا تهیه کند و بپردازد
فقط خدا به دادمان برسه اینجوری بره پیش همه میمیرند بخدا من از این زندگی خسته شدم هم بیکار هم همه چی گرون هر کس واسه خودش رایس جمهوره هر مغازه ای میری قیمتهارو بالا میبرن اخ این زندگیه یا زنده به گور اغای دولت به فکر ملت باشید
آقای روحانی ریاست محترم جمهور . چی از جان این ملت مظلوم ایران می خواهی ؟ چرا مملکت را به این روز انداختی ؟ توان اداره کشور را نداری ؟ وزرا به حرفتون گوش نمی کنن ؟ کار بلد نیستی ؟ چرا اصرار داری در پست ریاست جمهوری بمانی ؟ با مردمت روراست باشید . کنار بروید تا یک نیروی تازه نفس متخصص دلسوز کاربلد بیاد پای کار به داد مردم مظلوم برسه .
مجلس صدای مردم چه شوخی تلخی! خرید این چیزا برای ما آرزو شده نه آقایون بادرآمدهای آنچنانی
امام خمینی سال ۵۷ فرمودند دلخوش به این مقدار نباشید که آب را مجانی می‌کنیم،برق‌وگاز را مجانی می‌کنیم و اتوبوس را مجانی میکنیم. ما معنویات شمارا گسترش میدهیم.
ای امام الان نیستی که ببینی علاوه بر اینکه اب و برق مجانی نشد حتی خرید گوشت و اجاره مسکن و ازدواج، ارزوی مردم شده.
نمایندگان عزیزشمارابه خدای بزرگ شمارابه ۱۲۴هزارپیامبرشمارابه۱۴معصوم شمارابه ۲دست قلم شده حضرت عباس وشمارابه جان فرزندانتان قسم میدهم تاتورم وبیکاری راحل نکردیدسراغ قانون دیگری نروید.به خداقسم آبرویم درخطراست راهی جزخودکشی برایم نمانده من خودم ازرزمندگان دفاع مقدس وبازنشسته فرهنگی هستم۲تابچه(پسر)بیکاردارم سنشان بالارفته نه خانه نه زن نه شغل نه ماشین ونه دارندهرکجاهم دنبال کارمیروندمیگویندشمابومی نیستیدیارزومه یامعرف نداریدشهرکوچک ما(انار)هم که هیچگونه زیرساختی نداردادارات هم که غیربومی برخلاف حرفهایی که به ما میزنندعزیزان دوباره شمارابه جان عزیزانتان قسم میدهم فکری به حال بچه های من هم بکنیدماهیچکس رانداریم تازنده هستم برایتان دعامیکنم وهرروزبرایتان نمازمیخوان (مخصوصا آقای جلالی نماینده خودمان)شمامسولین این سایت راهم به خداقسم میدهم صدای من رابه گوش نمایندگان عزیربرسانید.خیلی ممنونم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
بجای اینهمه نالیدن تلاش کن عمری نالیدیم چیزی نگرفتیم چندصباحی تلاش روزی حلال بدون توجه بدیگران ازخداکمک بخواهیم وازشرک پرهیز ببینیم چه میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
اين ره كه مي روي به تركستان است
يا
اين ضريح كه دخيل بستي شفا نمي دهد امامزاده ندارد
خدایا. دیگه بسه. تنها آرزوی ما فقط مرگ هست.
به لطف مسولین عزیز. دلسوز. خداترس. میهن پرست
بهتره جلوی دلال بازی و مافیا رو بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
اینهاهمه شعاره بروکارمیکن نگوچیست کاردولتهای محترم ماراتنبل وزیاده خواه کرده اندخداوندبرای بهشت سختی هاقرارداده ولی جهنم رارایگان مابهشت رارایگان میخواهیم بخداغیرممکنست
با سلام این مجلسی که میگید کجاش منتخب مردمه اگه به امار توجه کنید خیلی از مردم اصلا رای ندادن ما اصلا این اقایونو نفرستادیم اونجا کجا اینا نماینده ی مردمن کجا اینا صدای ملتن واقعا نیازی به گفتن مشکلات نبس کوووووووو راه حل
حقوق نمایندگان مجلس را بیارید زیر ۵میلیون تومان تا حال اکثریت این مردم را بفهمند شاااید بجای تلاوت قرآن درد مردم را پیگیری کردند
خدا کند این مطلبی را که برای افزایش قدرت خرید مواد غذایی + میوه مردم منتشر کرده اید صحت داشته باشد
لطفا الکی غُر نزنیم. هممون تو این زنجیره بدبختی مقصریم چون نشستیم و نگاه میکنیم. هیچ کس مطالبه نمیکنه در نتیجه پیش خودشون میگن اینا راضین و این تا تبدیل شدن به ونزوئلا ادامه پیدا میکنه.
فقط زلزله ۱۸ ریشتری...ان هم در تهران
ایرانی بدبخت رفع نیازهای اولیه خوراک و پوشاک و مسکن براش رویا شده
زندگی سخت شده کرونا زیاده گرانی بیداده مرگ آزاده ازدواج آرزوهه مسکن رویاهه قیمت گوشت ومرغ کمرها را میشکنه فکراساسی وبنیادی باید دولت باید کالا ها ارزانتر کنه گران گرا ن گرونی
مرگ بر آمریکا، آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه، دلار اگه 100 هزار تومن هم بشه ما هستیم
امضا
مملی از سوییس
خندیدم....!!!!!!
.زندگی توایران اختصاصی شده عده ای خاص حق زندگی دارن.
رویا پردازی یک عده نه تنها کشور حتی دین مردم را نیز نابود کرده است.
من دل خوشی به روحانی ندارم ولی خداییش اگه بجای روحانی ریسی رییس جمهور بود باز هم نمایندگان انتقاد میکردند یا فقط امریکا و اسراییل را مقصر میدونستند
مجلس ها الان دنبال ارتباط گیری با وزرا و گرفتن انواع مجوز از باغ و ویلا تا واردات و کارخونه هستند و میخوان میلیاردها تومنی که خرج انتخابشون شده رو به صاحباشون برگردونند
حالا دلار ۲۶۰۰۰ تومن بشی ۵۰۰۰۰ تومن مهم نیست
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی