بازدید 38748
کنفرانس خبری وزرای خارجه ایران و عراق در بغداد

ظریف: تروریسم را جوانان ایرانی و عراق با یکدیگر شکست دادند / فواد حسین: عراق به دنبال روابط متوازن با کشورهای همسایه است

سفر پیش روی نخست وزیر عراق به ایران، پیگیری توافقات سفر حسن روحانی به عراق، تقویت و تشدید همکاری‌ها برای پیگیری حقوقی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، تقویت روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه به ویژه برگزاری (مجازی) کمیسیون مشترک اقتصادی، مقابله مشترک با تروریسم، تقویت همکاری و انتقال تجربیات برای مقابله با کرونا، از جمله محور‌های گفت‌وگوی دو مقام ایرانی و عراقی بود.
کد خبر: ۹۹۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 19 July 2020

ظریف: تروریسم را جوانان ایرانی و عراق با یکدیگر شکست دادند/فواد حسین: عراق به دنبال روابط متوازن با کشورهای همسایه است

بین الملل تابناک: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ـ که امروز در ر‌أس هیأتی به بغداد سفر کرده ـ پس از دیدار و گفت‌وگو با «فؤاد حسین»، همتای عراقی در نشست خبری مشترک، ضمن ابراز خرسندی از حضور در عراق از مهمان‌نوازی مردم و دولت دوست عراق و دوست و برادر قدیمی‌اش فؤاد حسین قدردانی کرد که با محبت و مهربانی او و هیأت همراه را پذیرفتند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: روابط ایران و عراق با خون جوانان ما در مقابله با داعش پایدار شده و این روابط هیچ گاه به هیچ شکلی از بین نرفته است.

وی افزود: برای ما عراق قوی و پر صلح و آرامش و دارای روابط سازنده و خوب با همه همسایگانش همراه با قدرت و آرامش و ثبات اهمیت دارد.

ظریف عنوان کرد: بسیار خوشحالیم که روابط دو کشور براساس احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور داخلی با جدیت پیگیری شده و در کنار هم ایستاده‌ایم و این دشمن مشترک بشریت یعنی تروریسم جوانان ایرانی و عراق با کمک هم شکست داده‌اند.

سفر پیش روی نخست وزیر عراق به ایران، پیگیری توافقات سفر حسن روحانی به عراق، تقویت و تشدید همکاری‌ها برای پیگیری حقوقی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، تقویت روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه به ویژه برگزاری (مجازی) کمیسیون مشترک اقتصادی، مقابله مشترک با تروریسم، تقویت همکاری و انتقال تجربیات برای مقابله با کرونا از جمله محورهای گفت‌وگوی دو مقام ایرانی و عراقی بود.

وزیر خارجه بیان کرد: امکانات اقتصادی دو کشور می‌تواند برای پیشرفت مشترک مردم مورد استفاده قرار گیرد. روابط بسیار خوب اقتصادی با عراق داریم؛ هم در حوزه انرژی و هم در حوزه تبادلات تجاری و علیرغم کرونا این روابط را ادامه خواهیم داد و انشاءالله این روابط به حدی که دو رئیس کشور و دولت در سفر روحانی توافق کردند، به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید و تا رسیدن به آن فاصله چندانی نداریم و حتما اقدامات مشترک انجام خواهیم داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: توافقات دیگری در سفر رئیس جمهور ایران به عراق حاصل شد که این توافقات به نفع مردم منطقه است, چه در حوزه کشتیرانی و چه در حوزه ریلی و همکاری‌های علمی و تبادل گردشگر و زائران دو کشور است.

وی گفت: ضرورت دارد در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر گفت‌وگو کنیم. منطقه ما نیاز به آرامش دارد. اقدام تروریستی در به شهادت رساندن شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و خسارت بزرگ برای مقابله با تروریسم بود.

ظریف خاطرنشان کرد: برای ما مهم است که حاکمیت ملی همسایه ما مورد تعدی و تعرض قرار نگیرد.

فواد حسین: عراق به دنبال روابط متوازن با کشورهای همسایه است

«فواد حسین» وزیر خارجه عراق پس از گفت‌وگو با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مقر وزارت خارجه در بغداد، با او در یک کنفرانس خبری مشترک در جمع خبرنگاران حاضر شد.

فواد حسین در این کنفرانس خبری گفت: با آقای ظریف درباره روابط دوجانبه و مبادلات تجاری و پرونده اقتصادی و تاثیر آن بر روند مقابله با کرونا گفت‌‌وگو کردیم.

وی ادامه داد: «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر به زودی به ایران سفر می‌کند و در ادامه تصریح کرد: باید منطقه و عراق را از تنش‌های بین‌المللی دور و از حاکمیت آن حمایت کنیم. عراق به دنبال روابط متوازن با کشورهای همسایه است. ما بر ضرورت حمایت از حاکمیت عراق توافق کردیم و آقای ظریف تاکید کرد که قدرت عراق، قدرتی برای منطقه است.

اهداف و برنامه های سفر

سفر پیش روی نخست وزیر عراق به ایران، پیگیری توافقات سفر حسن روحانی به عراق، تقویت و تشدید همکاری‌ها برای پیگیری حقوقی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، تقویت روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه به ویژه برگزاری (مجازی) کمیسیون مشترک اقتصادی، مقابله مشترک با تروریسم، تقویت همکاری و انتقال تجربیات برای مقابله با کرونا از جمله محورهای گفت‌وگوی دو مقام ایرانی و عراقی بود.

دور اول گفت‌وگوهای دو وزیر خارجه خصوصی برگزار شد.

دیدار با برهم صالح رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان، از دیگر برنامه‌های ظریف در مدت حضورش در بغداد است.

وی همچنین قرار است در این سفر با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی و «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی نیز دیدار کند. ظریف اعلام کرد که بعدازظهر امروز نیز به دعوت نیچروان بارزانی به اقلیم کردستان عراق سفر خواهد کرد.

محسن بهاروند، معاون امور حقوقی و بین‌المللی، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور و سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه و هیأت همراه در بدو ورود به عراق با حضور در محل شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و فاتحه قرائت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۴
بله اقاي ظريف جوان ايراني تروريست را شكست داد ولي افتخارش مال ديگران است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
افتخارش و مزایا و.. برای کسانی است که در اوج جنگ هشت ساله با صدام حتی یک روز از نیویورک به ایران بر نگشتند نکند بخواهند خدمت سربازی زمان جنگ خود را انجام دهند و یک دکترا شش ساله را 12 سال طول دادند و در ماه بعد از پایان جنگ فقط برای دو هفته و بر اساس تضمین وزیر خارجه وقت که قطعا امریه انجام خدمت سربازی شما در نیویورک صادر خواهد شد به ایران بر گشتند و بعد از دو هفته به نیویورک برگشتند. نمونه بسیار است
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تروریسم که در منطقه دارد بیداد می کند ،مسیر صلح را در منطقه باید پیش برد تا تروریسم هم ریشه کن شود!
عجب
قول ساخت چند تا بیمارستان و مدرسه و ورزشگاه را دادی آقای ظریف؟
آن روزی که اراذل و اوباش در حضور پلیس از در و دیوار سفارت و کنسول گری عربستان بالا رفتند باید فکر این روز را می کردید!!!!
این حرفها و تعارفات رو بذارید کنار، بهشون بگو 3 میلیارد دلارمون رو پس بده. طلب داریم از عراق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بچه جان

یکهزار میلیارد دلار چجوری سه میلیارد دلار شد ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
غرامت جنگ چی شد ؟؟؟
یک ناو جنگی دیگه امریکا اتش گرفت
ای کاش یک کار مفید برای کشور برمیداشتی ؟؟ حیف این حقوقی که داری میگیری و ملت ایران در رنج و بدبختی هستند
خدا کنه دولت ذره ای هم به فکر ملت باشد.
گفته ما دنبال روابط متوازن با کشورهای همسایه هستیم. یعمی چی؟ یعنی اینکه نمیخوایم زیر بلیط ایران باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
نباید هم باشند
ظریف میگه جوان ایرانی و عراقی !
فواد حسین میگه می خواهیم با امارات و عربستان هم رابطه داشته باشیم!
ظریف جان مردم بدبخت شدن شما کی و چی را شکست دادی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
منظورش مردم ایرانه که شکست خوردن و خودشون که ماشالا در ناز و نعمت هستن
ناشناس
| Luxembourg |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
مردم رو می گه دیگه!!!!
ایران میگوید ما خواهان رابطه با عراق هستیم
عراق میگوید ما خواهان رابطه با عربستان امارات
امام علی از بدعهدی این جماعت در نهج البلاغه سخن بسیار گفته انوقت ما چسبیدیم به کوفی جماعت ولله انها همان انسانهای هزارسال پیش اند و تغییر در رفتار ندارند ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
تبليغ سريال هم گناه در اين صفحه حاوي عكس خانم بازيگر مشهور ايراني است كه بخش قابل ملاحظه اي از مو و گردن او پيداست و حدود شرع را رعايت نكرده است. از سايت تابناك كه حدود شرعي را رعايت مي كند ، انتظار مي رود ازچنين تبليغي استفاده نكند. با تشكر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بشین بابا حال نداری
رویکرد عراق دوره الکاظمی رو باید هوشیارانه رصد کرد.
این راه که میروید به ترکستان است باید بذر محبت ومهربانی بکاریم
روی جمله ،ما میخواهیم با همه همسایگانمان روابط متوازن داشته باشیم ،بیشتر فکر کنید ! این جمله کلید واژه دولت جدید آمریکایی عراق در رابطه با ایران است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی