بازدید 28101

ورود توییتری نمایندگان به مناقشه قره باغ

این روز‌ها درگیری در مرز آذربایجان و ارمنستان به وجود آمده که برخی از نمایندگان واکنشی اندک ولو در حد یک توییت داشته اند؛ سید غنی نظری، نماینده خلخال و کوثر با هشتک قره باغ نوشت: «منافع قدرت‌های بزرگ، قره باغ را از ریشه خود جدا کرده و آن‌ها با شیطنت‌هایی همچون تغییر در ترکیب جمعیت در سال‌های گذشته خیانت خود را اثبات کرده اند...»
کد خبر: ۹۹۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱ 18 July 2020
برخی از نمایندگان عمدتا مربوط به استان‌های شمال غربی کشور در واکنش به مناقشه قره باغ تاکید کردند که با توجه به نظر صریح مقام معظم رهبری، هیچ تردیدی برای دفاع از حق حاکمیتی جمهوری آذربایجان وجود ندارد.

به گزارش «تابناک»؛ صفحات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی به خصوص «توییتر» تبدیل به محلی برای بیان نظرات آن‌ها شده که پرداختن به آن خالی از لطف نیست، چون با واکاوی این بستر می‌توان به دیدگاه‌ها و دغدغه‌های وکلای مردم پی برد و در آینده انتظار اجرایی شدن و پیگیری آن را داشت.


وعده بررسی طرح شفافیت آرا نمایندگان


قبل از شروع به کار مجلس یازدهم، تعدادی از نمایندگان مجلس وعده اجرای طرح شفافیت آرا را به مردم داده بودند که همین به مطالبه عمومی ولو در فضای مجازی تبدیل شد. در روز‌های گذشته، برخی از نمایندگان در صفحات خود، خبری از بررسی طرحی در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی دادند.

مالک شریعتی نماینده تهران در این باره نوشت: «بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان، سه شنبه ۳۱ تیرماه در دستور کار کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قرار دارد. مناسب است مذاکرات این جلسه و نیز مذاکرات و مصوبات گذشته و آینده در خود این کمیسیون هم شفاف شود تا امکان تغییر با فشار‌های بیرونی برای همیشه منتفی شود.»
 
ورود توییتری نمایندگان به مناقشه قره باغ

هادی بیگی نژاد، نماینده ملایر هم تاکید کرد که «شفافیت آرا یک لطف نیست، حقی است از جانب مردم برگردن نمایندگان. ‏حق مردم را باید ادا کرد.»

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت نیز با هشتک ‏شفافیت بدون راه فرار نوشت: «ان شاء الله طرح شفافیت آرا نمایندگان هفته آینده در کمیسیون آئین نامه بررسی خواهد شد، شفافیت مطالبه ماست نه تنها در آراء نمایندگان، بلکه در همه امور باید شفافیت وجود داشته باشد تا شاهد کاهش چشمگیر فسادها، رانت ها، پارتی بازی ها، ویژه خواری‌ها و ... باشیم.»

اقبال شاکری نماینده تهران نیز توضیح داد: «طرح شفافیت آرا نمایندگان هفته آینده در کمیسیون آئین نامه مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ‏تعداد زیادی از نمایندگان به دنبال تصویب آن هستند؛ شما هم تا لحظه تصویب، پیگیری کنید. ‏این طرح، مطالبه و حق مردم است»


واکنش به مناقشه قره باغ


این روز‌ها درگیری در مرز آذربایجان و ارمنستان به وجود آمده که برخی از نمایندگان واکنشی اندک ولو در حد یک توییت داشته اند؛ سید غنی نظری نماینده خلخال و کوثر با هشتک قره باغ نوشت: «منافع قدرت‌های بزرگ، قره باغ را از ریشه خود جدا کرده و آن‌ها با شیطنت‌هایی همچون تغییر در ترکیب جمعیت در سال‌های گذشته خیانت خود را اثبات کرده اند. قره باغ هم تاریخش، هم هویتش و هم نامش اجزای همیشگی شناسنامه آذربایجان است.»

سید کاظم موسوی، نماینده اردبیل نیز با انتشار تصویری از صحبت‌های آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اربیل این طور واکنش نشان داد که «ضمن عرض تسلیت به مردم مسلمان جمهوری آذربایجان علی الخصوص خانواده‌های داغدار شهدای قره باغ. ‏ پیرو نظر صریح مقام معظم رهبری، هیچ تردیدی برای دفاع از حق حاکمیتی جمهوری آذربایجان وجود ندارد، قره باغ خاک اسلام است و خاک اسلام باقی خواهد ماند.»
 
ورود توییتری نمایندگان به مناقشه قره باغ

مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب نیز گفت: «ارمنستان، اسراییل و آمریکا مثلث شوم اسلام ستیزی در منطقه هستند. همانطور که به گرانی و تورم حساس هستیم به مساله قره باغ و ملت‌ها و مسلمانان مظلوم جهان حساسیت داریم. دستگاه دیپلماسی تعارفات ظاهری را کنار بگذارد. مبنای نظر ما در مورد قره باغ بر اساس مواضع رهبر انقلاب است.»


تلاش برای حل مشکل مسکن


نمایندگان مجلس در هفته‌ای که گذشت، کلیات طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کردند، طرحی که جزئیات آن در هفته آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تصویب نهایی، اهرم فشاری به مالکان خانه‌های خالی برای اجاره واحد‌های خود و در نهایت کاهش اجاره بها خواهد بود. تعدادی از نمایندگان در توییت‌های خود اقدامات مجلس در بررسی این طرح را تشریح کردند.

در این باره محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس نوشت: «لزوم ساماندهی و نظارت دستگاه‌های ذیربط بر سایت‌های اینترنتی ‬برای جلوگیری از اثرگذاری منفی و افزایش تلاطم بازار مسکن و اجاره بها بیش از گذشته ضرورت دارد. ‏سایت‌های اینترنتی به محل فعالیت دلالان بازار مسکن جهت ایجاد فشار روانی و بالابردن قیمت‌ها تبدیل شده اند.»
 
ورود توییتری نمایندگان به مناقشه قره باغ

سیداحسان خاندوزی، نماینده تهران نیز گفت که کمک خواهیم کرد ایراد جزئیات طرح مالیات بر خانه خالی برطرف شود. ‏این طرح همه مشکل را برطرف نمی‌کند، اما گام بزرگی است رو به جلو. سامانه‌های شناسایی در هر کشوری ابتدا ناقص است و به تدریج کامل می شود. مهم آن است که ماهی‌های بزرگ در تور بیفتند یا کارشان سخت شود. ‏مانع شروع اصلاح نشوید.

علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار این طور توضیح داد: «در طرح تحول مالیاتی باید بسته کاملی از پایه‌های مالیاتی جدید مثل مالیات بر عواید سرمایه (مسکن، طلاوسکه، ارز و...) مالیات بر زمین، مالیات بر سود سپرده و... ارائه کرد و همزمان مالیات بر تولید را هم کاهش داد تا سرمایه‌ها از فعالیت‌های واسطه‌ای و غیر مولد به سمت فعالیت‌های مولد سرازیر شود. البته این با مالیات بر خانه‌های خالی کاملا متفاوت است. اینجا به دنبال این هستیم برای کسانی که مسکن و سرمایه‌های کلان عمومی را احتکار کرده اند، نوعی جریمه تعیین کنیم که مجبور به عرضه آن به بازار شوند و بدیهی است که عرضه زیاد کالا را ارزان خواهد کرد.»
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۱۹۳
مگه توییتر حرام نبود ؟!؟؟؟!!!
چرا مردم اینقدر نامحرم شد ه اند ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
لطفا یکی به نمایندگان بفرماید موضعگیری در روابط خارجی کار وزارت خارجه است
ببینیم بلدید فضاحت دیگری ببار آورید با اظهارنظرهای نابجایتان

فکر کردند همه جا ایران است که هر که از گوشه ای. تریبون دستش است و هرچه بخواهد می تواند بگوید حتی برخلاف منافع ملی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
مشکل ما ملت ایران این هست که همه اش اون اقلیت پانکرد و پانترک و پانفارس رو می بینیم و فکر می کنیم بقیه توده این اقوام هم اینجوری فکر می کنن چون اینا سر و صداشون زیاده
من یه کرد هستم تبریز درس خوندم و وارد این بازی
های استعماری نمیشم که آینده ی پر از جنگ و خونریزی
رو برای ما مردم ایران تدارک دیدن مانند بقیه مردم خاورمیانه
پاش برسه متجاوزی بخواد چپ به هموطن ترکم نگاه بکنه جانم رو در خاک آذربایجان فدا می کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ناشناس 23:34! منظورت از پانفارس چیه؟اصلا در سطح بین الملل واژه ای به نام "پانفارس"وجود داره؟واژه پانفارس اکثرا توسط عده ای از ترک زبانان ایرانی استفاده میشه.من واژه "فارس"(برای نامیدن گروهی که به زبان فارسی حرف میزنند)رو اکثرا از عده ای از غیر فارس زبانان و به ویژه از عده ای از ترک زبانان آذربایجانی شنیدم.من تا الان ندیدم که یک یزدی یا یک اصفهانی فارس زبان در معرفی خودش بگه "فارس"و منظورش از وازه "فارس"هم فارسی حرف زدن بوده باشه.اگر هم خیلی کم این واژه با اون منظور رو از یک فارس زبان شنیدم اکثرا به این دلیل بوده که خود اون فرد فارس زبان تا حدی تحت تاثیر
مرزبندی قومیتی یک یا چند نفر ترک زبان آذربایجانی قرار گرفت.اگر مثلا خواستی بی طرفانه نظر بدی،دلیل نمیشه که اونطور از واژه ساختگی "پانفارس"استفاده کنی.نکته بعد اینکه زبان فارسی در ایران هم یک زبان فراقومیتیه و متعلق به فقط یک قومیت نیست.یک عده هم متاسفانه یک توهم توطئه عجیبی هم دارند.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
یک نفر به این بزرگواران تذکر دهد که هرد وکشور اآذربایجان وارمنستان همسایه ایران هستند والبته دوست.مشکل قره باغ هم بین اندو کشور است از تقسیمات داخلی کشوری نیست که نمایندگان جهت گیری کنند با این کار هاری نسنجیده بین هموطنان خوب ارمنی وآاذری کشورمان اختلاف نیندازیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
به ۲۳:۳۴
آفرین بر تو هموطن عزیز دقیقا درست گفتی یک عده پان بی سواد فقط بلند گوهای بزرگ دارند و آنقدر عقب مانده هستند که انسان ها را با زبان و مذهب از هم جدا می کنند
کوزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
با سلام و تحیت نامه این حقیر در ارتباط با اراضی اشغال شده قره باغ است و مکتوب خود را با این آیه از کلام الله مجید شروع می کنم." فَلَمَّا نَسُوا۟ مَا ذُكِّرُوا۟ بِهِۦٓ أَنجَيْنَا ٱلَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ ٱلسُّوٓءِ "آیه ۱۶۵ سوره اعراف، یکی از ۲۹۰ آیه‌ای است که در آن خداوند به مسئله ظلم پرداخته است. از نظر علامه طباطبائی نکته‌ای که در فراز اول این آیه آمده این است که سكوت در برابر فسق و فساد و عدم قطع رابطه با ستمگران، شركت در فسق و ظلم و موجب اشتراك با ظالمين در عذاب است.
ظلم به هر معنایی گرفته شود، اعتراض و یا سکوت در قبال آن می‌تواند سرنوشت انسان را مشخص کند. اعتراض به ظلم که به خاطر گستره آن می‌توان به آن منکر گفت، نهی از منکر خواهد بود که وظیفه‌ای دینی است. در این آیه تاکید بر اعتراض به ظلم است و اینکه اگر کسی در مقابل ظالمان سکوت کند، با ایشان در ظلم و نتیجه آن مشارکت خواهد کرد. تفسیر نور نیز یکی از پیام‌های این آیه را چنین می‌داند که «نهى از منكر، اگر سبب هدايت ديگران نشود، سبب نجات خود ناهيان می‌شود».
جنگ قره باغ برای ما مهم است ما که حامی مستضعفان ، مظلومان و مسلمانان ستم دیده هستیم و در لبنان ، فلسطین ، سوریه ،عراق ویمن حضور مستشاری داریم وهمان قدر که در نسل کشی صربها در کوزو ناراحت بودیم در مناقشه قره باغ وقتل عام خوجالی ناراحتیم و نگران ، امروز روز واقعه است
دخالتهای ایران در امور داخلی همسایگان تا این لحظه نتیجه عکس داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
قره باغ داخلی نیست بلکه بین الملل است و صلح منطقه را تهدید میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ایوال اما نه در کار این اردوغان و داعشی ها
تابی جونم ما تورکهای استانهای زنجان و آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و همدان و قزوین حق نداریم برای دفاع از خاک اسلام عازم آذربایجان شویم؟؟؟الان ما اجازه داشته باشیم میریم و داوطلب هم که زیاده و متجاوز رو با کمک حق میندازیم بیرون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
دخالت در امور کشور های بیگانه معروف آقایی که خودت را بجای زنجانی همیشه با زنگانلی معرفی میکردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
اول برای دفاع از خاک اسلام عازم سوریه شوید و با اشغالگران تورکیه و تروریست های سرسپرده شون بجنگید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
هر غلطی میخوای بکن ولی از اسلام مایه نذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
برا علیف از سرسپردگان صهیونیست ها بجنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ترک ها و مغول ها با کمک اردوغان و داعشی ها به سمت قتل عام مردم بیگناه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اذرباجان خود اسراییله
نباید ایران از اینها حمایت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تو سخنگوی همه ترک زبانان اون مناطقی؟نکته بعد اینکه در یک جای اون نظرت نوشتی"ما تورکها"و در جای دیگر از نظرت نوشتی "خاک اسلام".بالاخره نیتت در اون مورد چیه؟نکته بعد اینکه تو میدونی اسرائیل چه نفوذی در جمهوری آذربایجان داره؟در اون مورد نظری نداری؟تو فکر میکنی اصلا جمهوری آذربایجان از مدل مقاومت ایران در منطقه خوشش میاد؟تو اصلا میدونی اگر مثلا و مثلا یه عده از ایران برن اونجا با توجه به نفوذ اسرائیل در جمهوری آذربایجان چه تهمت ها و چه توطئه هایی ممکنه علیه اون دسته از نیروهای ایرانی انجام بشه؟تو به جای اینکه طوطی وار و با یک تفکر بسیار قومیتی متعصبانه(البته بر اساس تفکری که در باره قومیتی که درش هستی داری)اونطور بپری وسط و اونطور نظر بدی،سعی کن دیدت نسبت به مسائل سیاسی در منطقه رو به طرز درستی بهبود ببخشی
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
شما اجازه لازم نداری جیگر ..تشریف ببرید دروازه بهشت بازه
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
برو کی جلوت را گرفته ؟ الکی لاف هم نزن منتها اول ببین جمهوری آذربایجان رات می ده یا نه!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
همه عزیزان توجه داشته باشن کشور آذربایجان در حال حاضر پایگاه صهیونیستاس ولی کشور ارمنستان همواره جهتگیریهاش در راستای منافع ایران بوده...!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
قیمت هر منات آذربایجان 9 هزار تومن هست. لابد اینهم از نتایج سرسپردگی علی اف به صهیونیست است؟
التماس تفکر و تعقل
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
برو چرا اینجا رجز خوانی می کنی اول ببینی اصلا از مرز آذربایجان اجازه می دن رد شی بعد بیا رجز خوانی کن
احسنت به امام جمعه اردبيل در مقطعي در زمان سردار شهيد سليماني سپاه قدس به كمك اذربايجان رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
پای شهید سردار رو به این مسایل نکش
اذرباجانا بزرگترین حامی داعشن بخصوص اردوغان
این نماینده های نور چشمی نمیخوان به وضعیت اسفناک پول ملی ورود کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
حلا در فکر‌گل آلود کردن آب در همسایگان هستند تا شایا ماهیگیری کنند!
درگیری دو کشور همسایه چیزی جز ناامنی برای ما ندارد دو کشور ثروتمند جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای ما بهتر است. دست از قومیت گرایی بردارید شما قسم خورده اید از منافع ملی دفاع کنید و این اظهارات شخصی در خلاف جهت آن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
کاش این بلبل زبانی را بعد از نطق نماینده بوکان در دفاع از اکراد سوریه هم می‌کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
اگه مساله به تاجیکستان بود یا چهار نفر فارس زبان و یا شاید کردزبان در آنسوی دنیا بود اینجوری نمی گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اذرباجان به اسراییل در ضربه به کشور کمک میکنه اونوقت انتظار داری که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ناشناس 22:43!تو چه رویی داری.آیا واقعا فکر میکنی اون تفکر قومیتی و اون دوقطبی قومیتی شدیدی که تو در ذهنت داری رو همه فارس زبان ها در ایران دارند؟اصلا تو تا الان دیدی یک تیم فوتبال در ایران بگه ما نماینده "فارس زبان ها"هستیم؟اصلا تا الان دیدی که عده ای از فارس زبان های ایرانی در ورزشگاه پرچم تاجیکستان یا افغانستانو بلند کنند؟اصلا تو تا الان چند بار دیدی که یک فارس زبان بدون اینکه تو ازش سوال کنی و بگی "سن ترک سن ا فارس سن؟"در معرفی خودش به تو بگه فارسه؟( منظورش هم فارسی صحبت کردن باشه).الان مثلا به نظرت همه فارس زبان های ایرانی به شدت عاشق همه افغانستانی ها و تاجیکستانی ها هستند؟اون دسته بندی قومیتی رو تو و عده ای از همفکرات در این مورد،دارن.من بارها دیدم که یک یزدی یا یک اصفهانی فارس زبان بگه که یک یزدیه یا اصفهانیه ولی تا الان ندیدم در معرفی خودش بگه "من یک فارسم".(و منظرش هم از فارس،فارسی صحبت کردن بوده باشه).از اون توهم قومیتی که در ذهنت داری خارج شو.نکته بعد اینکه اکثر ترک زبانان ایرانی در مجموع از نظر ساختار چهره،از نظر آداب معاشرت،از نظرمناسبت های مذهبی،از نظر اعیاد ملی،از نظر دستاوردهای تاریخی شبیه به اکثریت فارس زبان های ایرانی هستند یا شبیه به اکثریت مردم استانبول و آسیای میانه؟اکثر فارس زبانان ایرانی در مجموع از نظر ساختار چهره،از نظر آداب معاشرت،از نظرمناسبت های مذهبی،از نظر اعیاد ملی،از نظر دستاوردهای تاریخی شبیه به اکثریت ترک زبان های ایرانی هستند یا شبیه به اکثریت مردم فارس زبان تاجیکستان و افغانستان؟
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بلبل خب برو بجنگ واسشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
جنگ برای آزادی خاک اشغال شده قوم گرایی نیست شما ایرانی ها چرا همیشه مفاهیم را اشتباه می گیرید؟
ناشناس
| France |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
به ۲۲:۲۱
و ۲۲:۴۳
متاسفانه برد تفکر شما محدود به زبان است!!!!
در دید شما انسان ها بر اساس زبانشان تفکیک می شوند نماینده مجلس می تواند از نظر انسانی از هر انسان ضعیفی در دنیا حمایت کند اما وقتی آن را به زبان و مذهب بچسباند دیگر در حوزه وظیفه نمایندگی اش نیست اگر این نماینده جوش مسلمان را می زند چرا برای مسلمانان چین یقه درانی نمی کند که تحت ستم و آزار دولت کمونیست چین هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ارمنستان کجاش ثروتمنده؟ چی داره؟
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
درگیری نیست دوست عزیز اشغال خاک یک کشور توسط کشور دیگری است که منجر به پاکسازی دینی و قومی شده و آثار باستانی و ملی و دینی یک ملت را نابود می کنند. متجاوز باید به رانده شده و به سزای خود برسد تا این رسم بند دامن هیچ کس دیگری را نگیرد.
درک این نماینده ها همینقدر است که نمیدانند صد سال پیش آذربایجان ،و ارمنستان و قرباغ جزیی از خاک کشور ایران بودند ؟ که با عدم کفایت خاندان بی عرضهٔ‌ قاجار توسط روسیهٔ‌تزاری از ایران جدا شدند ؟،و دیگر زمامداری نتوانست تا بتواند بخشهای جدا شده را به میهن بازگرداند ،‌هنکنگ حدود چهار قرن از چین توسط انگلیسیها جدا شده بود اما چین عاقبت آنرا پس گرفت ،‌در مورد تایوان هم چین با همهٔ توانش در مقابل امریکا ،و غرب ایستادگی میکند ،اما ایران ما همچنان نظارگر است ،و‌هیچ اقدامی که حتی باعث تمایل بخشهای جدا شده از ایران برای بازگشت دیده نمیشود ؟،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
طبیعتاً نمایندگان مجلس آنقدر عاقل هستند که در حد شما نژادپرست نباشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
بی عرضه خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
درک تو این است که تاریخ داستانی خوندی نه تاریخ تحقیقی و نمی دونی که تا اواسط دوره صفوی ایرانی وجود نداشته
هیچ کتاب و هیچ تاریخ نگاری حتی یک شهر از ایران کنونی رو جزو ایران ندانسته است. اسم این مملکت در زمان رضاخان به ایران تغییر یافته. ایران حقیقی در شمال غربی افغانستان بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
22:44
بی سواد مطلقی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
22:44
اين تويي که چيزي از تاريخ نميدوني ايران يا سرزمين پارس به هر اسمي که ميخواي بخوني از قبل از هخامنشيان وجود داشته است. برو کتابهاي تاريخي و شاهنامه رو يکمي بخون يه مقدار اطلاعاتت اضافه بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
آذربایجان شمالی جزئی از کل آذربایجان است نه ایران
ناشناس
| France |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
به ۲۲:۴۴
لطف نتایج تحقیقاتتون را هم برای مرحوم ویل دورانت بفرستید چون تاریخ تمدن ویل دورانت اشتباه نوشته و شما کشف کردی که اصلا ایرانی وجود نداشته !!!!!!
لابد خاقانی و نظامی گنجوی و ... که پارسی گوی و متولد و بزرگ شده آذربایجان بوده اند هم جعل شده و متعلق به افغانستان بوده اند!!!!!
فردوسی هم که گفته بسی رنج بردم در این سال سی عجم زنده کردم بین پارسی
منظروش از عجم همان شمال افغانستان بوده!!!!
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
و چقدر درک شما عقب مانده است هنوز در مقررات دویست سال پیش زندگی می کنید. دوست عزیز نام ایران از سال 1315 به این کشور داده شده. بروید تاریخ بخوانید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
دوست عزیز چرا می گین به خاطر بی کفایتی قاجار از ایران جدا شدند؟ چرا نگیم به خاطر بی عرضه گی ملت ایران آن زمان؟ آیا الان کشور ایران با روسیه جنگ کنه نتیجه جنگ چیزی جز شکست برای ماست؟ چطور انتظار دارید ایرانی که جز داس و چماق اسلحه ای نداشت باید می توانست در برابر روسیه تزاری مقاومت کنه. بهترین کاری که شاهان قاجار می توانستند بکنند عدم درگیری مجدد با روسیه بود که آن هم به دلیل فشار افکار عمومی و فرمان جهاد و ... نتوانستند مقاومت کنند و مجبور به جنگ و غرامت شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تابناک چرا هر چرندی را منتشر میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ترکمن چای چینی در راه است. خود نماینده مجلس هم که اعتراف کرد بماند که چه کردند که حرفش را پس گرفت
این همون آذربایجانیه که پان ترک های ایران رو حمایت می کنه و کارهای دیگه برای تضعیف ایران می کنه که هیچ کدوم اش رو ارمنستان نکرده. لطفا نماینده کل ایران باشید نه نماینده تفکرات نژادی تون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
دقیقا مثل محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان در مجلس که رنج و درد مردم ایران را رها کرد و تمام قد، در دفاع از اکراد سوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
یکم سواد داشتی مطالعه می کردی میفهمیدی که زمان عباس میرزا همین ارمنیها به بودن که به سپاه ایران شبیخون زدند و باعث شکستشون از روسها شدند در حالی که مسلمونهای آذربایجان طرفدار عباس میرزا بودند و همین ها بودند که همیشه روز شکست ایران از روسها رو جشن می گرفتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
هرچی پان تورک ونژادپرسته تو این اذرباجانه نه ارمنستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
در این مناقشه حق با ارمنی هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ناشناس 22:46! نظری در مورد تحریکات و توطئه هایی که علیه امنیت ملی ایران از داخل جمهوری آذربایجان و شد،نداری؟و در همین چند سال اخیر.اصلا برای خودت چقدر امنیت ملی ایران مهمه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اخرین بار که سپاه عباس میرزا روسها را شکست داد ارمنیها شورش کردند و به روسها پیوستند و به سپاه عباس میرزا در اصلاندوز شبیخون زدند و اینچنین شد که ترکمانچای رقم خورد. می دونی اگه ترکمانچای نبود کل اذربایجان از ایران جدا می شد؟ به خاطر ترکمانچای روسها اردبیل و تبریز را پس دادند و به انسوی ارس عقب نشینی کردند. دوست داری مقاله زیبا کلام را بخوان اینهم عنوانش: فتحعلیشاه کاملا عاقلانه رفتار کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
یه کم تاریخ بخونی بد نیست پسرم اره مطالعه کن و از روی باد هوا صحبت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
پان ترک چیه؟
حمایت از پان ترک دقیقا" چه کاریه؟
آذربایجان تابحال جظور ایران را تضعیف کرده؟
میشه برای این سه تا سوال جواب روشن بدید؟
مرگ بر ارمنستان اشغالگر..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
یاشاسن چنگیزخان
قرباغ خاک اسلام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
و بعدش محلی مناسب برای تاسیس چهارمین کنسولگری اسرائیل در آذربایجان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
کل آذربایجان و ارمنستان جزیی از ایران هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بشین بینیم بابا!!!
به دین ربط نده
جانم ! چرا از ما مایه می زاری برای جمهوری جعلی اذربایجان اخه کدام مسلمان با علامت گرگ دیده میشه مسلمان و نژادپرستی؟؟؟. اگه منظور شما بزگزداندن به سرزمین مادریش ایران باشه بسم الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
چرا برای نابودی هویت ملت تورک و کرد و عرب و بلوچ تلاش میکنی؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
عزیز دل برادر برو تاریخ طبری رو بخون در 16 جلدش حتی یکبار هم اسمی از ایران نیاورده نه او نه بلعمی و نه یعقوبی و نه دیگران اما دهها بار نام اذربایجان و دیلم و خراسان و فارس را اورده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
جعلی شما هستی که حتی جرات نوشتن اسمت رو نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ناشناس 22:49!اصلا قبل از 100 سال پیش حتی یک منبع تاریخی موثق ومعتبری وجود داره که منطقه ای که الان جزو خاک جمهوری آذربایجان هست رو آذربایجان خونده باشه؟اصلا تو تاریخ طبری رو خوندی؟نام ایران در منابع تاریخی فراوانی وجود داره.مثلا این شعر هم از نظامی گنجویه:"همه عالم تنست و ایران دل نیست گوینده زین قیاس خجل"چرا اونقدر بی ربط در این قسمت نظر دادی؟و تو اصلا منظور نظر ناشناس 21:49 رو متوجه شدی؟منظورش از جمهوری جعلی آذربایجان دقیقا کجا بود؟چرا اونقدر با تعصب نادرست و غیر منطقی بی ربط پاسخ غیر منطقی دادی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ایران بعداز قرارداد لوزان به کمک انگلیس وفرانسه وروسیه به وجود آمده است یعنی 86 سال ÷یش در حالیکه حداقل 2000 ساله که آذربایجان به این نام خوانده می شود
ناشناس
| France |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
به ۲۲:۴۹
کلا پانترک ها در یک آن هم زبان شناس هستند هم تاریخدان و کلا همه چیز دان هستند لابد تاریخ جدید را نوشته اید که ایران در زمان حمله اعراب حکومت مرکزی نداشه و هزار تکه بوده است!!!! اولا بلاد فارس در تاریخ طبری منظور سرتاسر ایران بوده است که بارها در تالریخ طبری نوشته است و همین بلاد که جمع بلد است خودش گویای همین است چون در ایران هیچوقت قوم و منطقه ای به نام فارس وجود نداشته است بنابر استدلال شما وقتی می گوییم عراق به خوزستان حمله کرد پس خوزستان جزو ایران نبوده است
!!!!!
صدها و هزاران برگ سند از اعراب مسامان است که ما امپراطوری ایران را شکست دادیم بعد یک پانترک ۱۴۰۰ بعد فهمیده است خراسان و دیلمستان و آذرابادگان جزو ایران نبوده است!!!!!
ناشناس
| France |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
جناب ناشناس
من اصلا علاقه ای ندارم به قول شما جایی به سرزمین مادریش وصل بشه یا نشه آنها هم علاقه ای ندارند ما اگر خیلی عرضه داشته باشیم همین کشور خودمان را آباد می کنیم تا برای همه ایرانیان سعادت و آرامش درست کند امروزه دیگر مساحت جغرافیایی یک کشور مثل زمان های قدیم چندان معیاری از قدرت یک کشور نیست قدرت یک کشور در دموکراسی آزادی اقتصاد قوی احترام به بشریت صنعت قوی و کشاورزی قوی احترامن به محیط زیست و روابط قوی با همسایگان و دارای جایگاه قابل قوبل در منطقه و جهان است . تقب مانده ترین کشورها هم آنهایی هستند که دل در گرو نژاد پرستی یا تعصبات مذهبی دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
جعلی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو فکر می کنی خودت چقدر واقعی هستی؟؟؟؟ حتما کوروش جانت واقعی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اگه منظورتون از علامت گرگ سمبل گروه گرگهای خاکستری هست؟ که ربطی به جمهوری آذربایجان نداره. این سمبل حزب ملی گرای حرکت در ترکیه است که سومین حزب بزرگ ترکیه است. در آذربایجان بیش از 20 سال هست که گروه گرکهای خاکستری منحل شده است. بعدش هم اگه کسی علامت گرگ داشته باشه مسلمون نیست؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ادبیات پانترکها هم جالبه، میگن چیزی به اسم ایران وجود نداشته !! تفکرات پورپیرار مانند
از خاک ارمنستان هیچ پهپادی علیه ایران بلند نشده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
هیچ اذربایجانی هم مردم اورمیه و سلماس و خوی رو قتل عام نکرده و حادثه جیلولوق رو خلق نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ما هم همینو میگیم دیگه
اذربایجان همان اسراییله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
علی 23:45!هیچ منبع تاریخی موثق و معتبری نگفته که ارامنه در حادثه جیلولوق قتل عام کردند،اما یک عده از منابع پانترکی که فقط هم اون تحریفاشون در بین خودشون اکثرا رایجه، دروغ های بسیاری در اون مورد گفتند.
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
از خاک آذربایجان هم بلند نشده ادعاهایی که می شود به تحریک یک عده شوونیست فارس است و هیچ گاه هیچ سندی ارائه نشده است. بر عکس آذربایجان همیشه کمک کشور ما بوده از جمله 5 میلیون اعانه برای کرونا داده. ارمنستان همیشه سربار سیاسی، و مالی برای ما بوده و موضع گیری های مادر قبال قراباغ مایه ی سرافکندگی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
یه خورده تاریخ بخوان و ببین ارامنه چه قتل عامی در ارومیه و سلماس راه انداختن اره عزیزم تاریخ بخون حادثه جیلولوق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اون پهبادی که علیه ایران بلند شده
از خاک قطر بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ارمنستان بدون ایران هم اقتصادش فلج میشد هم مردمش از سرما تلف می شدند اگر ما گاز و برق بهشان نمی دادیم. چون تو محاصره هستند فقط به ایران و گرجستان راه داره
قره باغ نام جعلی برای آن منطقه هست . آرتساخ اسم صحیحشه . به امید پیروزی دوباره ارمنی ها بر متجاوزین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
نه تاریخ می دانی، نه جغرافیا، فقط ذهن علیل داری پر از
نفرت نژادپرستانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
الهی هیچ وقت خواب خوش نبینی.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
زنده با ارمنستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ناشناس 23:53! تو خودت احتمالا تا حدی تفکرات نژاد پرستانه داری که اون نظر در این قسمت رو اونطور نژادپرستانه تفسیر کردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
به شما باشه اسم رود ارس رو هم میذارید آراکس و به تبریز هم میگید تاوریژ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بجز چند تا ارمنی کسی از زرتساخ استفاده نمی کنه خودت و زیاد زحمت نده کل دنیا از کلمه قره باغ یا ناگورنو قره باغ استفاده میکنه ناگورنو هم یه کلمه روسی است به معنای کوهستانی. قره باغ هم یعنی باغ بزرگ بر خلاف تصور خیلی ها اینجا قره به معنای سیاه نیست به معنی بزرگ است قره داغ هم همینطور یعنی کوه بزرگ
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تمام خاک ارمنستان اراضی ترکان آذربایجانی است و بازپس خواهند گرفت. برو این تاریخت را برای خودت بخوان که مادر بزرگت هم آن را باور نخواهد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
امیر احمد جان اتفاقا اینجوری صحبت کنید خیلی به نفع است، ذات نژادپرستانه ات را نشون می دی و ما هم به موقع فارغ از صحبتهای بزک شده تون بر اساس واقعیات تصمیم می گیریم
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
خداشفات بده برادر ، همه دنیا آن منطقه راقره باغ ومتعلق به آذربایجان می داند.۴قطعنامه سازمان ملل هم همین راتاییدمی کند
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
چه آدم درمانده ای هستی که آرزوی نابودی مسلمان شیعه توسط ارمنی مسیحی رو داری!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
چرا اسم واقعی خودت رو ننوشتی ارمنی جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ارتساخ درس تره
توییتر فقط برای از ما بهترونه، مردم که آدم نیستن استفاده کنن
استراتژی نظام اسلامی دفاع از حق مظلومان بخصوص مسلمانان و بویژه شیعیان هست. مسائل جزئی نمیتواند این سیاست را تغییر دهد تا بحال خیلی ملاحظه کاری شده است. همان سیاست اصولی در مورد قره باع نیز باید اجرا شود.
من دیروز مراسم عزای یک شهید را در آذربایجان دیدم جائیکه مداح به همان روش ما عزای امام حسین را برای شهیدش می‌خواند.
اشغالگران ارمنی گستاخانه نه در قره‌باغ بلکه در سایر اراضی آذریابجان مانند تووز که ۳۰۰ کیلومتر دورتر از قره باغ است قصد اشغالگری داشتد.باید بشدت این موضوع توسط کشورمان محکوم شده و روابط سیاسی تا زمان عقب نشینی از اراضی اشغالی قطع شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اره همون اذرباجان حامی اسراییلو میگی دیگه
اخرش ما نفهمیدیم شما ایرانی هستین یا اذربایجانی...اذربایجان خودش یک کشور با هویت و منافع ملی و سیاسی تعریف شده در نظام بینالملل است شما به عنوان نماینده یک کشور دیگه چطوری به خودتان اجازه می دهید از یک کشور بیگانه طرفداری کنید این یک فاجعه است و اگر کشور ما قانونمند باشد شما ها باید محاکمه و توبیخ شوید حتی دولت ارمنستان هم میتونه از ما شکایت کنه...متاسفیم....
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
با تعریف شما نماینده ها نباید درباره سوریه و عراق و یمن و فلسطین و افغانستان هم نظر دهند. جالبه بیانات گهربار نماینده بوکان رو در حمایت از کرد های سوریه مطالعه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اذرباجان به اسراییله کمک میکنه که به کشور ضربه بزنن
ناشناس
| Switzerland |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
دقیقا، موضع نماینده مجلس مصداق بارز دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر است
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
شخصاً من ایران هستم ولی از نظر ملیت آذربایجانی. ایران کشور من است و هر گاه تجاوزی به آن شود (که خوشبختانه دیگر کسی چنین جرأتی ندارد) با جان خود از آن دفاع خواهم کرد (هم چنانکه سال ها در جبهه بوده ام). خود یک ترک آذربایجانی هستم و به ملت خود افتخار می کنم و در قلمرو ایران زندگی کردن هم برای من مایه ی افتخار است ولی باید حقوق ملل دیگر هم به رسمیت شناخته شود. در رابطه با جمهوری آذربایجان یک کشور همسایه است و یک همسایه دیگر (امنستان) به خاک این کشور تجاوز کرده، ده ها هزار مسلمان را کشته، مساجد را تخریب کرده و هنوز به این اشغال ادامه می دهد به عنوان یک مسلمان و همسایه وظیفه ی همه است که از آذربایجان دفاع کنند. حداقل در کنار متجاوز نایستند. آن هم متجاوزی که یک غیر ارمنی در خاکش نیست حتی یک مسیحی غیر ارمنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
چگونه هست که هر روز در صدا و سیما و نماز جمعه ها و انواع تریبون ها صحبت از سوریه و عراق و لبنان و یمن و .... هستش و ما هم نمی فهمیم شما جزو کدامشان هستید
ارمنستان کشوری است که شهادت سردار سلیمانی را به ترامپ تبریک گفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
کشتی خودت را نژادپرست بیچاره
باشه بابا ارمنستان خیلی بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
علاوه بر ان ارمنستان امسال تو اسراییل سفارت باز کرد ولی تو ایرالن حتی صداشو در نیاوردن در حالی که وقتی اذربایجان یوروویژن برگزار می کرد یادتان هست تو ایران چه رسوایی راه انداختن همین چند هفته پیش اذربایجان به همراه چند کشور دیگر از قطعنامه علیه ایران که زمینه بازگشت پرونده هسته ای ایران به شورای امنیته حمایت نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
عین چی داری دروغ میگی و شایعه پراکنی میکنی. ارمنستان جزو اولین کشورهایی بود که شهادت سردار سرافرازمونو به مردم و دولت ایران تسلیت گفت. ناگفته نماند که اسراییل در خاک آذربایجان پایگاه داره و نه ارمنستان
من بعنوان یک بختیاری نظرم اینه که این جمهوری ها باید به ایران برگردن و همه مردم از هر قوم و نژاد باید پی گیری این مطلب باشدو اینکه تبریز بعنوان پایتخت کل ایران در نظر گرفته شود و تبریز قلب ایران بوده و خواهد. بود. و در ضمن دیگه آن زمانها گذشته که می گفتند برای امنینت. پایتخت باید مرکز کشور باشد. زنده باد ایران وکلیه اقوامش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
من به عنوان یک ترک ایرانی صورت ماهت رو می‌بوسم هموطن شخیصم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
نه جون مادرت ما دوس نداریم با شما زندگی کنیم به خدا قسم همیشه می گم خوش بحال انهایی که مجبور نیستن قیافه کسایی را که دوس ندارن هر روز ببینن
مگر تو یبخ گوش ما جمهوری اذربایجان، اسرائیل رو نیاورده تا از کشور ما جاسوسی کنه. دخالت در کار همسایگان کاری نادرست هست بگذارید خودشون مشکلشون رو حل کنند. بهتر است در مشکل ارمنی ترکی که ربشه در عثمانی دارد وارد نشویم. نمایندگان اذربابجان مشکل مردم استان های خود رو حل کنن و کاری به کار خارجی ها نداشته باشن. یادشون رفته ایران بعد از جدائی اذربایجان چقدر به اذربایجان کمک کرد؟ نتیجه چی شد؟ فردی نادان و نژادپرست مثل ایلچی بیک پیدا شد که سودای جدایی در سر داشت. سرمون تو کار خودمون و مملکت خودمون باشه بقیه به ما ربطی ندارد. بعنوان‌مثال نماینده محترم خلخال اقای نظری بیشتر در فکر فقر و مشکلات خلخال و بخش های مختلف اون باشد که فقر و اعتیاد به جان خانواده ها افتاده . تو رو خدا یک بار هم شده منطقی فکر کنید. اگر مسئله خاک باشه و خیلی مشتاقید اذربایجان رو به سرزمین اصلی برگردونید ، وگرنه با عرض پوزش حرف اضافه و دردسر ساز برای کشور نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
خوب دوست ارمنستان هم ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ارمنستان امسال هم تو اسراییل سفارت باز کرد ولی تو ایران کسی صداشو در نیاورد. مسئله قره باغ برخلاف اباطیل جنابعالی یکی از مهمترین دغدغه های اذربایجانه طوری که خود من روزی نیست به قره باغ فکر نکنم و از دست حاکمان بی غیرت اذربایجان غصه نخورم که دست روی دست گذاشته و خاک مادری ما را پس نمی گیره ما قطعنا می ریم و پوست ارمنیان اشعالگر و در می اریم در ضمن کسی از تو انتظاری نداره ولی با جفنگیاتت اعصاب ما را خراب نکن
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
هیچ سندی برای این ادعا وجود ندارد. آذربایجان هیچگاه خاک خود را برای استفاده علیه هیچ همسایه ای از جمله ایران در اختیار هیچ کشور ثالثی نخواهد نهاد. این ادعاهای کذب از سوی یک عده شوونیست فارس و ارمنی مطرح می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
در مورد رفتار ما با دیگر کشورها مثل سوریه و عراق و لبنان و یمن چه نظری دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به به
صدای پان تورکیسم از مجلس اسلامی کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
پان ترکیسم نیست موضوع اسلام است. چطور که فلسطین موضوع اسلام است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
پان ترک ها دستشون رو شده
فقط نمی دونم چرا قانون پی اینها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
همشون رو باید دادگاهی کنیم که چرا از دولت حامی اسراییل دفاع می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ناشناس 22:52!نظری در مورد رابطه جمهوری اذربایجان با اسرائیل نداری؟
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
پس چرا به ترک های چین نمی پردازند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اگر دفاع از خاک وطن اسمش پانترکی است پس من یه پانترکم و بهش افتخار می کنم با افتخار اسمم و هم اعلام می کنم
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
موضوع بین دوتا کشور دیگر هست وربطی به ما ندارد.از مشکلات داخلی غافل نشویم.
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
به ۲۲:۵۲
پس جرا برای مسلمانان چین جیکتان در نمی آید؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
همه جا پانتکرک هست فقط خدشون مخفی میکنن
از مدیریت محترم سایت تابناک بابت اطلاع رسانی اصولی این موضوع بسیار سپاسگذاریم.
آقایان فراموش کرده اند که هم‌ارمنستان و هم جمهوری آذربایجان جزو ایران بوده و بعدها از ایران جدا شده اند و جالب اینکه نمایندگانی که از آذربایجان دفاع کرده اندهمه ترک زبان هستند اما متزورانه از اسلام ودین مشترک دم زده اند و نیات واقعی خود را در پشت دین گرایی مخفی کرده اند .این دو نمایندگان شرم دارند که احساسات پان ترکیسم خود را ابراز دارند وآنگاه به بهانه اشتراک در دین اسلام از آذربایجان حمایت می کنند. این آقایان بهتر است در مورد پاکسازی نژادی ارامنه توسط ترکان عثمانی و کوچ اجباری میلیونها ارمنی و کشتار بیرحمانه ارامنه هم اظهار نظر کنند . قره باغ کوهستانی هر چند جزو آذربایجان محسوب می شود اما اکثرا ارمنی نشین است این نمایندگان بهتراز قومگرایی افراطی تبری جویندو براساس حقوق انسانی اظهار نظر کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ما هم حرفمون همینه
جنوساید ارمنی ها رو انجام دادن و حالا پی تکرارشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
دفاع از سرزمین چه ربطی به پانترکیسم داره مگه اذربایجانیهایی که با صدام جنگیدن پانترکیست و نژاد پرست بودند این چه حرف سخیفانه ای است که تو داری می زنی. این اکثریت و اقلیت را از کجا اوردی تو که از چیزی اطلاعی نداری برای چی نظر میدی الان کل ساکنان قره باغ ارمنی هستند تو ارمنستان الان حتی یک اذربایجانی وجود نداره که تو از اکثریت حرف می زنی یک و نیم میلیون اذربایجانی از خانه هاشون اواره شده ان یعنی چی قره باغ اکثرا ارمنی نشین هستند همه شون ارمنی اند چون خانه های اذربایجانی ها را دزدیده ان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
دوست عزیز، اساسا تاریخ نخواندی. شما در مورد پاکسازی قومیتی مردم آذربایجان شرقی و غربی توسط ارامنه چیزی خواندی؟ بروید و فاجعه جلولیق را بخوانید. ما کاری با ترکیه و عثمانی نداریم. ما زهر خورده مستقیم ارامنه هستیم. خود ما مظلومیم. ارامنه با کمک به روسها عملا باعث شکست آذربایجان مقابل ارتش روس شدند. کاش کمی تاریخ می خوندید.
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
آذربایجان جنوبی هم الان تماما تورک هستند پس به نظر شما که میفرمایید قره باغ جمعیت ارمنی دارد و حق دارد و دم از جدایی...... پس ما هم حق جدایی داریم نه؟؟؟؟؟
دست از دخالت در امورات کشورهای همسایه بردارید
آرزویم این است که در قره باغ شهید شوم و خونم بر روی خاک قره باغ جاری شود. دوست دارم روحم از قره باغ به بهشت پرواز کند و در این راه بسیار تلاش خواهم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تو همین الانم فوت شدی خودت خبر نداری
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
جان سنه قوربان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
جونت فدای ایران
از خراسان تا کرمانشاه
از مازندران تا بندرعباس
از اذرباجان حامی اسراییل دفاع نکن
دوستان عزیزم در سایت تابناک چرا نظر توصیفی بنده را اجازه نمیدین منتشر بشه. اگر برای بنده بنویسید چه مشکلی داره ممنون می‌شوم. خواهشمندم این نظرات اصولی بیان و منتشر شود. این حق ماست.
چطور من می‌توانم اشغالگری و کشتار همدینان و هم زبان و هم فرهنگ خودمان را آنسوی مرز نظارت کنیم. ما رفتیم در سوره در جاهای خیلی دور جنگیدیم، حمایت کردیم اسلحه دادیم چرا باید اینجا سکوت کنیم؟ مسئولان دیپلماسی ما پاسخگو باید باشند.
بیزحمت به ایمیل من بنویسید چرا این نظرات را منتشر نمیکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
همین حمایت کردن و اسلحه دادن زندگی مردم ایران را نابود کرده است
برخی نمایندگان مجلس فعلی بدون هیچ توجهی به منافع ملی و جایگاه منطقه ای ایران و صرفا با نگاهی قومیتی و نژادی به دنبال دشمن تراشی و هزینه سازی برای ملت ایران در این شرایط بحرانی هستند
ارمنستان بهترین و بی ادعا تربن و مطمئن تربن همسایه ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
یاشاسن تورک و چنگیزخان مغول
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
جهت اطلاع شما باید بگویم این نماینده اولاً یک روحانی است، ثانیاً جانباز شیمیایی است و یک انقلابی به معنی واقعی خود است.
ترکیه و جمهوری آذربایجان دشمنان بالقوه ایران هستند ولی ارمنستان از دوستان بالفعل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
کسی که میگه ارمنستان دوست ایران هست تو آخرین قطعنامه های که علیه ایران صادر شده آذربایجان رای ممتنع داده ولی ارمنستان مثبت
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
همین ارمنی ها با حمایت روسیه و انگلیس اتفاقات جیلولوق را در آذربایجان ایران رقم زدند که با ورود ارتش عثمانی مساله ختم به خیر شد. ارمنستان اسرائیل دوم در منطقه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
میشه بگین چطور به این نتیجه رسیدین؟؟؟؟از اینکه ارمنستان ترور سردار سلیمانی را به آمریکا اسرائیل تبریک گفت؟؟؟؟!!!!!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
همین ارامنه و آشوری ها بودند در بد ورود به منطقه آذربایجان در شهرهای ارومیه و سلماس سر مردم را می بریدند و به رسم نیاکانشان مردمی که به مساجد پناه می بردند آتش می زدند.این ارامنه مردمی فرصت طلب و مظلوم نما هستند.فرصت کنند خواهند گفت که کل کشور ایران مال ماست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ایول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ناشناس 23:22!با ورد ارتش عثمانی مسئله ختم به خیر شد؟اون اتفاقات جیلیولوق چه ربطی به ارامنه داشت؟آخه چقدر تحریف؟اصلا تو میدونی اون افرادی که در اون حوادث جیلولق نقش داشتند از کجا دستور میگرفتند؟خجالت بکش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ناشناس 23:18! تو کدوم قطعنامه؟دقیقتر بگو.ارمنستان در دهه های اخیر برای ایران بسیار کم خطرتر از جمهوری آذربایجان بود
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
دشمن و دوست بالقوه در همسایه های ایران وجود ندارد فقط نظام روسیه است که ماهیتا دشمن همه کشورهای منطقه است اختلافات مرزی بین همه کشورهای منطقه و دنیا وجود داشته و دارد و چیز جدیدی نیست که باید با مذاکره بین دو کشور حل شود اما برخی ها دوست دارند این اختلاف را به ترک و ارمنی و اسلام و ... ربط بدهند .
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
مورچه چه هست که کله پاچه اش چه باشد. ارمنستان همیشه مایه ی سرافکندگی ما بوده است. فقط همین اواخر آذربایجان 5 میلیون دلار به ایران کمک بلاعوض کرد آن هم در دوران تحریم. ارمنستان چه؟ همیشه به دنبال اعانه است. کاسه ی گذایی در دستش.
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ارمنستان که دوست بالفعل شما هستند ترور سردار سلیمانی رو به ترامپ تبریک گفتند ولی آذربایجان عزیز تسلیت.حالا پیدا کن دوست و دشمن را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اره تو راست می گی هموطن ارمنی ولی کسی حرفت را باور ندارد
همشهری نمی خواهد بری قره باغ بجنگی فکری برای آستارا و تالش آنور مرز در تصرف جمهوری آذربایجان بکن که از ایران جدا شده و از ریشه و این جور چیزها که گفتی جدا شده .از اردبیل هم یک ساعت فاصله دارد .این توییت ها را که میبینم از خدا آرزو می کنم که قطع شود و بیش از این بعضی ها سنگ روی یخ نشوند
این افراد نمایندگان جمهوری آذربایجان هستند یا نمایندگان مجلس اسلامی ایران؟ مگه کار اینها قانون گذاری نیست؟ پس چرا در سیاست خارجی مملکت که در مسئولیت قوه دیگری است، دخالت می کنند؟
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
كار نماينده نظارت بر عملكرد دولت هست وزارت خارجه هم عضو هيتدولت هست بايد مسايل كلان سياسي خارجي توسط وزارت خارجه پيگيري بشود.
به نظرم یکبار به نقشه خاورمیانه نگاه مکنیم خیلی چیزها مشخص میشه. همیشه جای که نفت هست دعوا هم هست که پولش در اسحله خرج بشه. تمام جنگ های خاورمیانه از جنگ ایران با عراق، جنگ عراق با کویت، جنگ صدام با کوردها، جنگ ترکیه با کوردها، جنگ عربستان با یمن،جنگ سوریه با داعش، جنگ عراق با داعش ، جنگ ارمنستان با اذربایجان ریشه در یک تفکر داره. خاورمیانه همچنان باید در دود و اتش بسوزه. فکر کن اگر تمام خاورمیانه مثل اورپا میشود و مرز معنی نداشت زندگی در این منطقه یک جوری دیگه معنی داشت. ولی نه مردم خاورمیانه کشش این فرهنگ رو داره و نه سرمایه داری حاضره این شکل بگیره. تا زمانی چاه های نفت در جریان است دود اتش هم جریان داره. ولی این رو بدونیم بازنده تمام این جنگها مردم خاورمیانه هست با هر قومیتی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
زنده باد انسانیت
افرین بر بزرگی شما
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
مردمی که هنوز درگیر تعصبات مذهبی و زبانی هستند شایسته پیشرفت نخواهند بود
اذربایجانی که ما دیدیم هیچ چیزش اسلامی نبود بهترین رابطه را با اسراییل دارد حالا این افاضات نمایندگان که می گن خاک اسلام فعلا کنترات اسراییل و دیکتاتورهای لاییک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اره هم لاییک و هم حامی اسراییل
این آقایون ، نمایندگان شهرهای جمهوری آذربایجان هستن ؟ کشوری که در اون تبلیغ میشه که استعمارگران ایرانی ، آذربایجان جنوبی رو از ما جدا کردن و نسبت به یک سوم خاک ایران ادعای ارضی دارن و بیشترین روابط رو تو منطقه با اسرائیل دارن .
شمایی که داغ میکنی ، چرا نمی گی افغانستان و بحرین هم از ایران جدا شدن و باید برگردن ، بهتره بدونین زمان همین قاجار بود که سالها با روسیه ، قدرت اول دنیا در اون موقع جنگیدن و اگه خیانت همین ارامنه نبود پیروز میدان هم بودن ، و بخاطر شکست تو جنگ مجبور شدن معاهده رو امضا کنند ، حداقل ما ترکها که میدونیم از تمامیت ارضی آذربایجان شمالی دفاع کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تو سخنگوی همه "ترک زبان ها نیستی".از اونطور نظر دادنت و اونطور که از جمهوری آذربایجان نام بردی اون افکار ضد ایرانیت تابلو شد.نکته بعد اینکه تو اول یک مطالعه کن ببین چه کسانی در اون جنگ ها خیانت کردندو روسیه هم اصلا اون موقع قدرت اول دنیا نبود.تو احتمالا قدرت شوری در قرن جدید رو در سطح جهان با قدرت شوروی اونموقع در سطح جهان یکی میدونی.تو میدونی شوروی از کی به عنوان یکی از قدرت های برتر نظامی در دنیا معرفی شد؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
برو برادر من برو دفاع کن چرا اینجا رجز می خونی؟؟؟؟
در ضمن بزررگترین خیانت ها به کشور در زمان قاجار اتفاق افتاده تاریخ را جعل نکن لطفا
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
برو دفاع کن راه باز جاده دراز
یاشاسین آذر بایجان.....
چه شما خوشتان بیاید و چه خوشتان نیاید، موضوع قاراباغ برای همه ترک های آذربایجانی ایران مهم هستش، از 2 منظر: 1ـ بخاطر اشتراکات قومی و نژادی که با توجه به افکار فاشیستی هر روز هم بیشتر می شود و اهمیت بیشتری بخصوص برای جوانان آذربایجانی دارد.
2ـ بخاطر مسلمان و شیعه بودن مردم جمهوری آذربایجان و بویژه قاراباغ. (این هم شعار یا مخفی شدن زیر عنوان اسلام نیست. چون دقت کنی همه آذربایجانی ها به اسلام و تشیع خودشون افتخار می کنند و هیچ وقت هم شعارهای...سر ندادند چون برای آنها اسلام و تشیع واقعا مهم هست.
حالا شما باید انتخاب کنید بین حداقل 25 میلیون هم وطن آذربایجانی تون که هیچ وقت به این مملکت خیانت نکرده و همیشه در راه دفاع ایران خون و جون داده یا پخش و پمپاژ بیشتر کینه و نفرت و آزردگی بیشتر آذربایجانی ها .
همانطور که از دفاع نماینده بوکان از کرد های سوریه ناراحت نمی شوید نباید از توییت نماینده هایکه فقط تو حرف و شعار از قاراباغ دفاع می کنند ناراحت بشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بزرگ ترین مشکل ترک ها حمایت از داعشه بخصوص اردوغان
واقعا حق با ارمنی هاست
ترک ها ارمنی ها رو قتل عام کردن و حالا میخان تکرارش کنن
اردوغان میگه ما با یاری داعشی ها به کمک تورک های اذربایجان میام
وقت زنگ تفریحشون که میخوره توییتر بازی میکنند !! چه توقعی داذید ؟
قابل توجه کسانی که با عینک پهلوی نگاه می کنند و فکر می کنند که در اثر بیکفایتی قاجار آذربایجان و ارمنستان از ایران جدا شده است
نه دوستان عزیز در جنگ ایران و روسیه زمان قاجار حتی یک کشته از شمال و جنوب و مرکز ایران نداشتیم در حقیقت جنگ بین ایران و روسیه نبود بلکه جنگ بین آذربایجان ایران و روسیه بود
عاشق قره باغ هستم ودر جنگ بر علیه ارمنستان شرکت خواهم کرد.
پس راه شهادت همچنان باز است
دوستان فارس و زیر شاخه ها خیلی خوب چیزی که عوض داره گله نداره ما قره باغ را یه کاریش می کنین ولی دعا کنید برای شما دیگه از این اتفاقات مثل جنگ عراق و امثال ان پیش نیاد
هم وطنان آذری زبان لطفا تاریخ را بیشتر وبیشتر مطالعه کنند . آذربایجان همان آذر آبادگان و یک نام ایرانی است و زمانی جزوحکومت ایرانی مادها بود . هکمتانه در همدان یابتخت ماد بو د . در عهد سلجوقیان و غزنویان یعنی حکومت های ترک زبان تحمیلی و اشغالگر، زبان مردم عزیز آذربایجان از فارسی به آذری تبدیل شد . هم اکنون نیز تعداد زیادی روستای کوچک و بزرگ در همدان و زنجان و... به زبان تاتی ( زبان پارت ها و شاخه ای از فارسی ) تکلم می کنند . آربایجان یکپارچه است و شمالی - جنوبی ندارد و همیشه جزئی از خاک ایران بوده . آذربایجان پاره تن ایران است و آذری زبانان عزیز نیز همیشه جزو پیشتازان و نگاهبانان ایران زمین بوده اند. تعدادی زیادی از ارامنه عزیز نیز از قرن ها پیش در ایران ساکن هستند و هم وطنان عزیز ما محسوب می شوند . وجود دین جداگانه دلیل بر این نیست که ما به ارامنه بی توجه باشیم . هر جا ظلمی می شود باید از مظلوم حمایت کرد و ظالم را سرجایش رساند . قوم ارمنی همواره در طول تاریخ مورد ستم بوده اند . نسل کشی ارامنه توسط عثمانی نمونه بارز آن است . تاریخ را بخوانید . اگر به موزه کلیسای وانک در اصفهان نگاهی بیندازید مظلومیت ارامنه و زن و بچه هایی که توسط عثمانی به شنیع ترین وجه کشته شدند را خواهید دید . از انسانیت طرفداری کنیم و اگر قومی با ما هم دین و آیین نیست به او ظلم نکنیم . پاینده باشید .
انروز که تانکهای صدام مقابل اهواز صف کشیده بودن غلامرضا قاسمی بچه تبریز فرمانده لشكر ۹۲ زرهي اهواز جلو صدام ایستاد و شهر و نجات داد هوشنگ صمدی بچه اردبیل فرمانده تیپ یکم تفنگداران دریایی ایران به مدت ۳۴ روز در مقابل ارتش عراق از خرمشهر دفاع کرد وقتی که صدام می خواست بیاد تهرانت و بگیره ظهیر نژاد رئیس ستاد مشترک بچه اردبیل بود صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی بچه درگز و قشقایی بود فکوری فرمانده نیروی هوایی و وزیر دفاع بچه تبریز بود شهید باکری فرمانده دلاور سپاه عاشورا بچه اورمیه بود دیگر فرمانده دلاور شهید حسن باقری (افشردی) بچه افشرد هریس تو تبریز بود چمران بچه همدان از روستای ترک نشین چمران بود شهید شفیع زاده اولین فرمانده توپخانه سپاه بچه تبریز بود که مطمئنا اسمش هم گوشت نخورده و خیلی های دیگر که مطمئنا باز تا حالا نشنیده ای مثلا اسم شهید فهمیده اذربایجان را شهید تجلایی شهید یاغچیان شهید غفور جدی شهید پولاد داودی و خیلی های دیگر را. اینها جان خود را برای تو و سرزمین تو نثار کردند ولی تو دفاع خانوده های اینها از سرزمین مادریشان را به سخره می گیری و از دشمنانشان دفاع می کنی ا مطمئنا از سرگذشت جللولوقها چیزی نشنیدی که ارمنیان زن و مرد و پیر و جوان را تو خوی و سلماس و اورمیه و باکو به خاک و خون کشیدن می دونی کی اذربایجان را نجات داد؟ عثمانی. انزمان هم اباء و اجداد تو روسیاه شدند ولی کسی که مقابل روسها می جنگید تا اذربایجان را برای ایران نگه دارد دلاوران اردبیلی و تبریزی بودندد اخرین بار که سپاه عباس میرزا روسها را شکست داد ارمنیها شورش کردند و به روسها پیوستند و به سپاه عباس میرزا در اصلاندوز شبیخون زدند و اینچنین شد که ترکمانچای رقم خورد. می دونی اگه ترکمانچای نبود کل اذربایجان از ایران جدا می شد؟ به خاطر ترکمانچای روسها اردبیل و تبریز را پس دادند و به انسوی ارس عقب نشینی کردند. جالب انست که امروز توی بیسواد نادان فتحعلی شاه را به خاطر ترکمانچای سرزنش می کنی که اگه نبود الان تو و امثال تو تهران نبودی چرا که تهران بخشی از اذربایجان بود و تو نهایت باید تو ری زندگی می کردی. دوست داری مقاله زیب کلام را بخوان اینهم عنوانش: فتحعلیشاه کاملا عاقلانه رفتار کرد.
علت عقب ماندگی و ریشه همه درگیری های خاورمیانه را در برخی از این نظرها می بینیم کسانی هستند هنوز از دید مذهب و زبان به همه حوادث دنیا نگاه می کنند و انسانیت را پایین تر از زبان و دین می دانند امروزه در کشورهای پیشرفته از این مباحث عقب مانده عبور کرده اند باراک حسین اوبامای سیاه پوست مسلمان تبار می شود رییس جمهور آمریکا و هیچ کسی به او نمی گوید ترک زبان بوده است یا آفریقایی تبار بوده است یا مسلمان!!!!
تفکر عقب مانده بدوی این است که زبان گویش و یا دین و مذهب را باعث تحقیر یا برتری بخشی از مردمان دنیا بدانند کسانی که این تفکرات را دارند بدانند هیچوقت پیشرفتی برایشان در کار نبوده و نیست.
این نماینده مجلس هم همین راه را رفته است دو کشور در همسایگی ایران اختلافات مرزی دارند که در برخی موارد به درگیری مستقیم هم کشیده شده است می خواهم بپرسم نماینده مجلس ما سر پیاز است یا ته پیاز؟؟؟؟!!!! آنچه مهم است منافع ملی کشور است که درگیری بین دو همسایه ایران به نظر می رسد برای منافع ملی ما مفید نیست و این درگیری باید از راه مذاکره رفع شود که آن هم ربطی به نماینده مجلس ندارد و اگر ایران بتواند کاری انجام دهد از طریق دولت و وزارت خارجه انجام می شود و نیازی هم به دخالت مجلس نیست.
شماره معکوس توطئه و خیانت شروع به کار کرد امروز قره باغ برای جمهوری آذربایجان است که این آذربایجان برای خانواده علی اف است با یک سند شش دانگ که از طرف اسرائیل با خدمات نوکری و با مهر آمریکا به ایشان اعطا شده و بعد از حل این ماجرا چشم به سرزمینهای جنوبی خواهد داشت باز مسولین رده بالای ما در خواب سنگین نهایتا نیمه سنگین هستند همیشه پیشکری راحتر و کم هزینه تر خواهد بود پس ب فکر بازنشستگی این خاندان باشید
دوستانی که در حمایت از ارمنستان نظر می دن امیدورام یه مشت وطن فروش نباشن چون اینکار عواقب سنگینی برای اینده شون خواهد داشت. اذربایجانیها سابقه شون در پاسداری از ایران کاملا مشخصه شاید بشه گفت که بواسطه ترکان و اذربایجانیهاست که الان کشوری در این اندازه به اسم ایران وجود دارد تاریخ بهترین گواه این امر است. اینکه الان یه تعداد علیه اذربایجان و در حمایت از دشمنان ان نظر می دهند یا عمدا و دانسته اینکار و می کنن تا انشقاق ایجاد کنند
آذربايجان با اسراييل رفيق تره تا ارمنستان. ملاك ما هم اينه
منافع ملی و ارزشهای بین المللی و ملی جمهوری اسلامی ایران ایجاب می کند که ایران در موضوع اختلاف جمهوری های آذربایجان و ارمنستان دخالت کند زیرا این مناقشه در مرزهای ایران است و منافع دولت و ملت ایران ایجاب می کند که در کنار جمهوری آذربایجان باشیم .
زیرا علاوه بر خواست دینی و قومی اکثریت مردم ایران برای این کار ، موضوع تمامیت ارضی کشورها که یک اصل خدشه ناپذیر در نظام بین الملل است درمیان بوده و اگر ما امروز از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان که طبق شناسایی سازمان ملل و همه کشورهای عضو آن قره باغ نیز جزئی از آن است دفاع نکنیم بهانه به دست گروههای تجزیه طلب داخلی داده ایم.
همچنین اگر ما در دفاع از آذربایجان کاری نکنیم پای ترکیه بیشتر به منطقه باز خواهد شد و در صورت توافق ترکیه و روسیه مانند موضوع سوریه ، هم ایران از معادلات منطقه ای کنار گذاشته خواهد شد و هم ارتش یک کشور عضو ناتو در کنار مرزهای ما استقرار پیدا خواهند کرد.
پس لطفا" از روی حب و بغض نظر ندهیم . این موضوع خیلی ربط به پان ترکیسم و اسلام نداره مساله منافع ملی است . بیخودی هم کسی رو به پان ترکیسم متهم نکنیم .
از بحث احساسی وارد جنگ شدن در مناقشه قره باغ یاد جریان گریبایدوف و زنهای گرجی افتادم که با وارد شدن به مووع ان دو زن نه تنها زنها را نجات ندادیم بلکه با وارد شدن در جنگ بخش وسیعی از سرزمینمان شامل اذربایحان و گرجستان و ارمنستان را به باد فنا دادیم لذا بجای ورود به جنگ بخاطر یکی از طرفین دعوا ایران می تواند نقش میانجی را ایفا کند و قائله ختم دهد.
اقتصاد کشور روز به روز داره نابود می شه نماینده نما به فکر خارج از ایرانه!!!!!
من خودم ترک زبان و از اهالی زنجان هستم ، ارمنستان و جمهوری آذربایجان هر دو برای ایران است پیرو اسناد و تاریخ
نماینده اردبیل چرا اظهار فضل کرد. دانشمندان هسته ای از خاک جمهوری جعلی آذربایجان ترور شدند. پهبادها از نخجوان برای جاسوسی به پرواز در آمدند. اسراییل در جمهوری جعلی آذربایجان پایگاه دارند.
پهباد اسراییلی از آذربایجان بلند شدند؟!؟؟
آقایونی که قره باغو خاک اسلام می دانند در مورد پایگاه اسراییل در خاک اسلام هم توضیح بدن.
آذربایجان متحد رژیم صهیونیستی است.هرکس از متحد رژیم صهیون حمایت کند باید اعدام شود.
به استحضار هموطنان عزیز برسانم که بعد از فروپاشی اتحاد شوروی وبوجود آمدن کشورهای مستقل از آن آذربایجان یگانه کشور استقلال یافته
با سلام
1-ملت جمهوری آذربایجان می گویند: شما (ایران) در جنگ قره باغ به ما نان دادید و به ارمنی صلاح، این باوری است که بنا به دلایلی آنها دارند.
2-بر اساس فرمایش پیامبر اسلام ، هر کجا فریاد مظلومی را شنیدید که می گوید ای مسلمان کمک، پس بشتابید در غیر اینصورت از ما نیستید و حال که 20 درصد از خاک جمهوری آذربایجان مسلمان شیعه با یک میلیون آواره از سوی ارمنی های داشناک اشغال شده، پس بر هر مسلمانی واجب است تا به یاری آنها بشتابد نه اینکه با ارمنی ها رابطه جون جونی داشته باشد.
3- متاسفانه نقشه های قدرت های بزرگ مانع از تعیین تلکلیف و بازپس گیری منطقه قره باغ از ارمنی ها شده است و الا تورک های آذربایجان با اندازه کافی غیرت و ارتش دارند که بتوانند آنجا را پس بگیرند. و ارتش روسیه تزاری در آنجا پشتوانه ارمنی هاست.
4- در طول تاریخ این منطقه هر زمان ارمنی ها قدرت و فرصتی پیدا کرده اند بر علیه مسلمانان در دو سوی ارس تاخته اند و مطالعه تاریخ منطقه گواه این امر است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل