بازدید 8254

با  اس اس دی سامسونگ بیشتر آشنا شوید

فناوری SSD در واقع یک تکنولوژی بسیار بیشرفته است. این داریو ها مشتمل بر تعدادی چیپ ست های حافظه بوده و دارای سرعت بالایی در خواندن و نوشتن دیتا IOPS هستند.
کد خبر: ۹۹۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 18 July 2020

با  اس اس دی سامسونگ بیشتر آشنا شوید

فناوری SSD در واقع یک تکنولوژی بسیار بیشرفته است. این داریو ها مشتمل بر تعدادی چیپ ست های حافظه بوده و دارای سرعت بالایی در خواندن و نوشتن دیتا IOPS هستند.

انواع SSD  - Solid State Drive

همه ی SSD ها ساختار یکسانی ندارند. ساختارهای مختلفی برای سلول های حافظه وجود دارد که تعیین می کند چه مقدار اطلاعات را می توان در یک سلول واحد ذخیره کرد.

مقاوم ترین طراحی به عنوان SLC یا حافظه ی سلول تک سطحی شناخته شده است. این مدل فقط یک بیت داده را در یک سلول ذخیره و آن را باینری می کند. حتی پس از اینکه در این مدل ساییدگی ایجاد شد باز هم تفکیک سطح ها به راحتی انجام می شود.

ساختار MLC و TLC چند سطحی و سه سطحی هستند، که به ترتیب دو و سه بیت در هر سلول ذخیره می کنند. سلولهای حافظه آنها دارای چندین سطح بوده و بنابراین حالتهای مختلفی دارند که باید خوانده شوند. از آنجا که حاشیه بین سلولهای مختلف این مدل ها  باریک تر است، با ایجاد کوچک ترین خراش در ظرفیت الکترون باعث ایجاد مشکل می شود و برگشتن به حالت اولیه را کاملا غیر ممکن می کند.

پس بهترین گزینه همان مدل  SLC است، با این تفاوت که این مدل مشکلاتی نیز دارند. مشکل این است که SLC بر اساس هر گیگابایت اگر حساب شود فوق العاده گران اند. مزایای آن این است که بسیار سریع و قوی است اما خیلی متراکم نیست. این روزها اکثر درایوهای ممتاز SSD در رایانه ها از MLC استفاده می کنند و همچنین TLCها در ظرفیت های بزرگتر با قیمت مناسب ارائه می شوند ، به همین دلیل محبوبیت بیشتری دارند. امروزه  تولید SSDها به گونه ای انجام می شود که استهلاک کمتری ایجاد کنند و به گونه ای عمل می کند که استهلاک در کل دیسک به صورت کاملا مساوی اتفاق بیفتد. در غیر این صورت برخی سلولها خیلی سریعتر از سایرین می میرند.

Samsung SSD

سامسونگ الکترونیک به عنوان رهبر جهان، در فن آوری حافظه پیشرفته ، طیف گسترده ای از SSD را تولید می کند. در ادامه می خواهیم انواع  اس اس دی سامسونگ که توسط این شرکت تولید می شود اعم از SSD های مصرف کننده ، قابل حمل و دیتاسنتر به اختصار توضیح دهیم.

  1. SSD های مصرفی

در حالی که HDD های سنتی  به دلیل داشتن قطعات متحرک پرخطر و فایل های قطعه قطعه شده می توانند سرعت را خیلی زیاد کاهش بدهد ، پس نیاز به یک جایگزین، بسیار حائز اهمیت است. SSD های مبتنی بر فلش NAND مانند سری 860 سامسونگ و 970 EVO Plus ، هیچ مانعی در سرعت کار شما ایجاد نمی کند.

حال می خواهیم دقیق تر این دو مدل را بررسی کنیم:

درایو Jack-Of-All-Trades: 860 EVO

اگر به دنبال SSD هستید که سریع و قابل اعتماد باشد و به آسانی در کیف پول شما جا شود ، ما اس اس دی 860 EVO را توصیه می کنیم. داشتن فن آوری V-NAND سامسونگ ، DRAM موبایل 10 نانومتری ، سرعت خواندن و نوشتن پی در پی تا حداکثر 550 مگابایت در ثانیه و همچنین دارا بودن  حداکثر چهار برابرسرعت نسبت به HDD های معمولی از مزایای 860 EVO  است. به علت داشتن این مزایای مدل 860 EVO کاربران لپ تاپ را علاقه مند کرده است که از این مدل استفاده کنند.

مدل اس اس دی QVO 860  

کاربران رایانه ای که به یک SSD با کیفیت بالا و با ظرفیت بالا و در یک قیمت مناسب علاقه مند هستند ، مدل 860 QVO آن ها را بی نیاز می کند.

هنگامی که صحبت از ذخیره داده های ترابایت (TB) می شود ، کاربران PC ترجیح می دهند که به HDDها  روی آورده اند زیرا آنها SSD های با ظرفیت بالا را بسیار گران قیمت می دانند. اما مدل 860 QVO تمام این مشکلات را حل کرده است.

مدل حرفه ای  970 EVO Plus

اگر به دنبال ساختن سریع ترین رایانه در جهان هستید، مدل 970 EVO Plus SSD  شما را به هدفتان می رساند. دارای سرعت خواندن و نوشتن چشمگیر تا 3500 مگابایت در ثانیه و 3،300 مگابایت در ثانیه است ،که این درایو تقریباً شش برابر سریعتر از SSD های معمولی، SATA عملیات انجام می دهند. 970 EVO Plus سریعترین سرعت را مبتنی بر NVMe ارائه می دهد.

  1. SSD های قابل حمل

SSD های قابل حمل بسیار سریع مانند SSD T5 و SSD X5 این آزادی را به شما می دهند تا بدون هیچ مانعی از آن ها استفاده کنید. این دسته به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی درون جیب یا کیف پول شما جا شوند و همچنین امکان ذخیره و انتقال سریع داده به لپ تاپ ، تلفن های هوشمند ، کنسول های بازی و موارد دیگر را ارائه می دهند.

مدل قابل حمل SSD T5

Portable SSD T5 ترکیبی کامل از سرعت و ارائه ی آسان را به کاربران ارائه می دهد. سرعت انتقال حداکثر 540 مگابایت در ثانیه باعث می شود T5 تقریباً پنج برابر سریعتر از هارددیسک های خارجی عمل کند و با فرم جمع و جور آن ، به اندازه یک کارت اعتباری کوچک در جیب شما جا می شود. SSD رنگ های ممتنوعی دارد و جنس بدنه‌ی آن از آلومینیوم است که نه تنها بسیار لوکس به نظر می رسد ، بلکه به اندازه کافی در مقابل برجستگی ها و قطره هایی که با استفاده روزمره به وجود می آید با دوام است.

مدل قابل حمل SSD X5

در عصری که مردم مرتباً محتوای پویا را ایجاد و به اشتراک می گذارند ، فناوری پشتیبانی از انتقال سریع داده ها از هر زمان دیگری ضروری تر شده است. مدل قابل حمل SSD X5 سامسونگ با رابط Thunderbolt ™ 3 ساخته شده است که از سریعترین سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات موجود در حال حاضر پشتیبانی می کند. X5 از  فن آوری های Thunderbolt ™ 3 و NVMe بهره می برد و به کاربران عملکرد بسیار چشمگیری می بخشد.

  1. SSD های مرکز داده

در این مدل فقط مصرف کنندگان و متخصصان نیستند که از مزایای SSD های سامسونگ استفاده می کنند.  بلکه شرکت ها نیز برای افزودن بازده به سیستم های سرور مراکز داده خود از این مدل استفاده می کنند.

مدل 860 DCT

SSD های مورد استفاده در مراکز داده های سازمانی باید به اندازه کافی بادوام باشند تا بتوانند در سطح بالا، 24 ساعت شبانه روز کار کنند. مدل 860 DCT برای مشاغلی که علاقه مند هستند TCO خود را کاهش دهند، بسیار مناسب است زیرا در این زمینه مقرون به صرفه تر از هارددیسک ها هستند. این سیستم، در ظرفیت های مختلف از 940 GB تا 3.84 TB موجود است.


برای خرید اس اس دی برند سامسونگ و هم چنین دریافت مشاوره رایگان در این مورد به وب سایت شرکت پردازش رایان پژواک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 41308000-021 تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست