بازدید 12007
۸

چشمگیر‌ترین قنات‌های باستانی دنیا

قنات یکی از عمده‌ترین منابع تأمین آب به‌شمار می‌رفته، قنات را می‌توان به عنوان ساختاری مصنوعی مانند کانال، تونل یا خندق توصیف کرد که آب را از دوردست‌ها به مکانی دیگر منتقل می‌کند. نخستین قنات‌ها توسط تمدن‌های باستانی از جمله بابل، آشور و مصر ساخته شده‌اند. این قنات‌های اولیه به‌سادگی به عنوان کانال‌هایی بین رودخانه و شهر حفر شده‌اند.
کد خبر: ۹۹۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 18 July 2020
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸
اینها قناتند؟؟؟؟ کهنتین قناتها در ایران یافت شده است. چرا ایران را حذف کردی.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
قنات بودن دیگه بابا
فقط یک کمی از زمین زده بودن بیرون
:))
این کجای دنیاست؟ فقط چند تا عکس بی نام و نشان وبدون توضیحات به چه دردی میخوره؟ اینها شبیه قنات نیست که بیشتر شبیه پل است!
مطمعنید که اینها قنات هستند.؟
این دیگه چه مطلبیه نویسنده نمی دونسته قنات چیه قدیمی ترین قناتی که ثبت یونسکو شده قنات گناباد است با عمق مادر چاه ۳۲۰ متر مال زمان هخامنشی
مگه میشه یه ایرانی باشی و قناتو نشناسی و این عکسهارو جای قنات بزاری که اگر واقعا اینطور باشه و قنات را نشناسی خاک بر سر آموزش ما
چرا مطالب غیر علمی و غیر واقعی چاپ می کنی؟ و مردم را به اشتباه می اندازی؟ ظاهرا نویسنده اصلا در مورد قنات یا کاریز اطلاع کافی ندارد.مگر مجبوری؟ می خواهی فقط صفحه پر کنی؟دراستان ما خراسان ؛شهرستان گناباد موزه ای عیان از قنات های کوچک و بزرگ است. برای فهم این موضوع اگر سری به آنجا بزنید ؛واز نزدیک ببینید بد نیست.
کهن ترن قنات دنیا در گناباد به نام قنات قصبه است که بیش از 2500 سال عمر دارد و بزرگترین قنات دنیا نیز می باشد که یکی از محدود آثار ایرانی ثبت شده در یونسکو نیز می باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست