بازدید 12279
۹

وزارت صمت: کمبود ماسک نداریم، ۱۸میلیون دپو شده

وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای با رد هرگونه کمبود در تولید و تأمین ماسک مورد نیاز مردم و کادر درمانی، از وجود ۱۸میلیون عدد ماسک در انبار‌ها خبر داد.
کد خبر: ۹۹۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶ 18 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای با رد هرگونه کمبود در تأمین نیاز‌های مرتبط با کادر درمانی و مردم در حوزه ماسک و اقلام بهداشتی مرتبط با مقابله با ویروس کرونا از وجود ۱۸ میلیون عدد ماسک در انبار‌ها خبر داد و اعلام کرد: ظرفیت تولید روزانه یازده میلیون عدد ماسک در کشور فراهم شده و هم‌اکنون ۱۸ میلیون عدد ماسک در انبار‌ها دپو شده است که بر این اساس، این وزارتخانه آمادگی دارد در هر نقطه‌ای از کشور که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نماید، مقادیر انبوه ماسک را توزیع نماید.

در این اطلاعیه، با اشاره به تلاش همه‌جانبه تولیدکنندگان، واحد‌های صنفی و نهاد‌های عمومی و مردمی در جهت تأمین اقلام بهداشتی مرتبط با مقابله با ویروس کرونا اعلام شده است: در عین حال محموله‌های صادراتی ماسک نیز، منتظر اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو هستند؛ ضمن اینکه واحد‌های تولیدی نیز آمادگی دارند تا به‌سرعت با تغییر خطوط تولیدی خود، اقدام به افزایش تولید به‌میزان دو برابر رقم فعلی اقدام نمایند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از هیئت امنای ارزی و سازمان غذا و دارو درخواست کرد ضمن تحویل گرفتن ۱۸ میلیون عدد ماسک دپوشده در انبارها، نسبت به توزیع آن اقدام کنند و در عین حال، نظارت بیشتری بر قیمت و نحوه توزیع ماسک در داروخانه‌ها داشته باشند.

همچنین در این اطلاعیه ضمن اشاره به تنوع‌بخشی به پارچه مورد استفاده در تولید انواع ماسک، آمده است: شبکه توزیع ماسک در حال حاضر علاوه بر داروخانه‌ها که زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کنند، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و ایستگاه‌های مترو نسبت به عرضه ماسک اقدام می‌کنند.

در بخش دیگری از اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است: از بعد نظارتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان علاوه بر استقرار بازرسان مقیم در واحد‌های تولیدکننده مواد اولیه ماسک و نیز تولیدکننده این کالا، اجازه هرگونه عرضه خارج از شبکه را نخواهد داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
یعنی قطعا درست گفتند که بعضی ها عرضه اداره یک نانوایی هم ندارند ! قیمت مصوب رو گذاشتند 1500 تومن زیر 2800 عمرا گیرت بیاد ! بعد میگه نگران نباشید ، دپو داریم !
وزیر عزیز اگر در یک روز از هر 8 ایرانی یک نفر بیرون بره و یک ماسک بزنه روزی ده میلیون ماسک میخوایم.گاهی خود من در روز ناچاریم دوتا بزنم چون در طول روز در محیط کار دیگه خراب میشه
در همه کشورها ماسک جراحی و ماسک N95 مخصوص کادر درمانی است. برای مردم عادی بهترین ماسک، همان ماسک پارچه ای قابل شستشو است. کاش تولید کنندگان لباس به طرح های مختلف و مردم پسند در خصوص ماسک پارچه ای بیشتر توجه کنند.
اگه کم نداری پس چرا هنوز یه ماسک ساده اینقدر گرونه
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس!
وقتی معضل «ماسک» تشتت مسئولان را افشا می‌کند؛
کد خبر:۹۹۱۰۶۲
پس چرا در اراک ماسک حتی در داروخانه ها موجود نیست لطفا اگر امکان دارد بر ناتوانی خود اعتراف و با مردم صادق باشید.
خخخخ
عین دلار و یورو!
پس چرا داروخانه ها ماسک ندارند؟
چرا شعار میدید، چرا نظارت نمی کنتید؟ یعنی نمی تونید چهار نفر مامور بفرستید داروخانه ببینید چه خبره؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار