بازدید 18846
۴

کدام هنرمندان ابتلا به کرونا را پنهان کرده‌اند؟!

خوشبختانه برخی از این بیماران نظیر صبا کمالی، بهاره رهنما، یکتا ناصر، بهروز بقایی، پیمان قاسم خانی و منوچهر هادی ابتلایشان را رسماً اعلام کردند، اما گروهی از مبتلایان به خصوص چهره‌های کمتر شناخته و فعال در پشت صحنه، این مساله را پنهان کردند.
کد خبر: ۹۹۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 17 July 2020

کدام هنرمندان ابتلا به کرونا را پنهان کرده‌اند؟!شیوع ویروس کرونا گروهی از هنرمندان را نیز همچون دیگر قشرها درگیر ساخته اما برخی از ایشان ترجیح داده‌اند ضمن آغاز مراحل درمان و قرنطینه خانگی، بیماری‌شان را پنهان کنند که رفتاری پرمخاطره و خلاف اخلاق حرفه‌ای است و یادآور می‌شود، الزامات اخلاقی و حقوقی برای افزایش هزینه پنهان‌کاری در این زمینه در نظر گرفته نشده و رفتارهایی اینچنین پرخطر بدون تبعات است.

به گزارش «تابناک»؛ بستر خلق بسیاری از آثار هنری به ویژه پشت صحنه فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و محصولات شبکه نمایش خانگی به شکل اجتناب ناپذیری با حضور انبوهی از هنرمندان و تکنیسین‌ها همراه است؛ فیلمبردار، صدابردار، نورپرداز و کارگردان به همراه دستیاران‌شان به اجبار پشت دوربین حضور دارند و به این گروه طراح صحنه و لباس و دستیاران‌شان، گریمور و دستیارانش و... افزوده می‌شوند که مجموعه این عوامل در پشت صحنه گاهی تا سی نفر در سر صحنه و ده‌ها تن در اتاق‌های مجاور همراه می‌شود که به آماده سازی گریم و لباس و... مشغولند.

بنابراین صحنه‌های تولید فیلم‌ها و سریال‌ها که در بسیاری اوقات فضاهای بسته‌ای است، تراکم جمعیتی بالایی دارد که بستر مناسبی برای انتقال و ابتلای به بیماری چون کروناست. با وجود این، هنوز بسیاری از پروژه‌های سینمایی، تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی متوقف نشده و برخی تهیه کننده‌ها بر لزوم حضور عوامل در سر صحنه و تداوم فیلمبرداری تاکید دارند و عوامل نیز با توجه به قرارداد و خسارات تعبیه شده در آن و در نظر گرفته نشدنِ چنین شرایط بی‌سابقه‌ای، راهی برای گریز ندارند و مجبور به حضور در سر صحنه هستند.

کدام هنرمندان ابتلا به کرونا را پنهان کرده‌اند؟!

پس از شیوع کرونا برای دوره‌ای پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی تعطیل شد اما با طولانی شدن فرآیند کرونا، پروژه‌ها از سر گرفته شد و پس از آن، در حالی که سخن از ابتلای چند نفر بود، اکنون شمار مبتلایان به شدت افزایش یافته و  در تعداد قابل توجهی از پروژه های سینمایی و سریال ها، اشخاصی مبتلا به کرونا شدند. خوشبختانه برخی از این بیماران نظیر صبا کمالی، بهاره رهنما، یکتا ناصر، بهروز بقایی، پیمان قاسم خانی و منوچهر هادی ابتلایشان را رسماً اعلام کردند اما گروهی از مبتلایان به خصوص چهره‌های کمتر شناخته شده و فعال در پشت صحنه، این مساله را پنهان کردند.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که دست‌کم در سه سریال و یک فیلم سینمایی، مواردی از ابتلا به کرونا شناسایی شده و یکی از بازیگران شناخته نیز مبتلا شده که نه نام این پروژه‌ها اعلام شده و نه نام این بازیگر میان اسامی است که رسانه‌ای شده باشد. دور از انتظار نیست که در آینده چهره‌های بیشتری نیز به این بیماری گرفتار شوند و حتی از میان جامعه هنر که به واسطه تراکم در محدوده فعالیت‌شان با ریسک بالایی برای ابتلا مواجهند، قربانیانی نیز بگیرد.

البته اطلاعات «تابناک» حکایت از آن دارد که غالب این اشخاص از سر صحنه پروژه‌ها مرخص شده و برای طی مراحل درمانی و قرنطینه اعزام می‌شوند؛ اما معمولاً به اصرار تهیه کنندگان که نگران تعطیلی موقت پروژه‌هایشان هستند، از اعلام عمومی ابتلا به کرونا پرهیز شده و در مواردی برخی عوامل مجبور به تکذیب ابتلای خود به کرونا در گفت و گو با رسانه‌ها شده‌اند. این در حالی است که برخی از این عوامل، قاعدتاً با گروه بزرگ در ارتباط بوده‌اند و می‌توانند ناقل بوده باشند و به همین دلیل می‌بایست ابتلایشان به عنوان یک مسئولیت فردی و اجتماعی، اطلاع رسانی شود.

متاسفانه هنوز پروتکلی برای مشاغل مختلف از جمله مشاغل فرهنگی از سوی وزارت بهداشت یا نهادهای قانون گذار تنظیم نشده که مشخصاً تعیین کرده باشد، هر واحد پس از ابتلای چند نفر یا چند درصد از کارکنانش به کرونا، باید تعطیل کند یا اشخاص را به اطلاع رسانی عمومی نسبت به ابتلا به کرونا برای آگاهی اطرافیان موظف کرده باشد و همچنین جرایمی برای آنهایی که بیماری‌شان را با هر انگیزه‌ای پنهان می کنند و دیگران را به خطر می اندازند، تعیین کرده باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مسئله یک صنف یا گروه نیست در واقع همه ی ما یادگرفتیم دروغ بگیم. یعنی اولش دروغ میگیم بعدش که دستمون رو شد یه مقدار حقیقت رو بهش اضافه میکنیم اگه حل شد که هیچ، اگه حل نشد یه مقدار دیگه حقیقت و الی آخر
راستش ما از اول اینجوری نبودیم، کم کم یاد گرفتیم...
اگر کسی در خانه اش بماند تا دیگران را بیمار نکند، چه لزومی دارد در اینستا و امثال این کرونایش را در بوق و کرنا کند؟
تابی جان! خوبی؟
متاسفانه ديد خوبي به اين بيماري در بين مردم وجود ندارد
چرا نام.صبا کمالی را که چند سال هست فعالیت هنری ندارد را مطرح میکنید درثانی این خانم به اهل بیت توهین میکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی