بازدید 28612
جدال استقلال با پرسپولیس، یا اختلاف تراکتوری‌ها با دو تیم تهرانی؛ از جنگ غول‌های اسپانیایی سیاسی‌تر است؟

درس‌های پیام تبریک دیشب بارسلونا بعد از شکست مقابل رئال مادرید برای فوتبال سیاست زده ایران

بارسا دیشب دقایقی بعد از قهرمانی رقیب مادریدی در لالیگا، برای رئال پیام تبریک صادر کرد و مسی با وجود ثبت آماری خارق العاده در گلزنی و پاس گل، خود و همبازیانش را برای ناکامی سرزنش کرد! اینجا در ایران، اما مسابقه بر سر انداختن تقصیر‌ها به گردن داور و فدراسیون و حریف، هر روز و هر فصل بیشتر می‌شود و درد بزرگ آنکه در فرافکنی‌ها، حالا پای سیاست هم به فوتبال ما باز شده که خطرناک است
کد خبر: ۹۹۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 17 July 2020

باشگاه بارسلونا در نخستین دقایق پس از قهرمانی رئال مادرید در لالیگا، این قهرمانی را به رقیب دیرینه اش تبریک گفت تا اصول رفتار حرفه‌ای در فوتبال حرفه‌ای را به جا آورده باشد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تقریبا همه علاقه مندان ایرانی فوتبال اروپا از اختلافات پر رنگ و تاریخی که دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید بر اثر تنش‌های سیاسی و قومی بین حکومت مرکزی اسپانیا با ایالت کاتالان درگیر آن هستند، آگاهند.

تیم محبوب و پرستاره بارسلونا مورد حمایت جدایی طلبان و استقلال جویان اسپانیاست و به نوعی نماد مخالفت و مقابله محسوب می‌شود و در مقابل، رئال مادرید چنانچه بر سر لوگوی این باشگاه بزرگ نیز تصویر تاج پادشاهی نشسته، نماد حکومت مستقر در مادرید لقب گرفته است.

بارسونا که طی یکی دو دهه اخیر قدرت گرفته و اغلب جام‌های قهرمانی داخلی را به لطف درخشش بازیکنانی نظیر مسی و رونالدینیو فتح کرده است، دیشب رقابت را به رقیب دیرینه واگذار کرد و خشم هوادارانش را به خاطر شکست در بازی خانگی مقابل تیمی مثل اوساسونا برانگیخت تا در مسیر قهرمانی فصل ۲۰۱۹/۲۰ لالیگا، از رئال مادرید شکست بخورد و شاهد شادی و جشن لوس بلانکوس پس از سه فصل ناکامی باشد.

پس از این شکست، اکانت توییتر باشگاه بارسلونا بلافاصله با انتشار توییتی رسمی، قهرمانی رئال مادرید در فصل ۲۰۱۹/۲۰ لالیگا را تبریک گفت که این موضوع توجه زیادی را به خود جلب کرده و پس از سی دقیقه از زمان انتشار، نزدیک ۱۲۰۰۰ بار ریتوییت شد. اوج احترام به رقیب در بالاترین سطوح تنش و اصطکاک؛ رفتاری که نشان دهنده اصل احترام به حریف در ورزش است و سعی می‌کند سیاست و قوم گرایی را از دامان فوتبال پاک کند.


تبریک بارسلونا به رئال مادرید

مسی ستاره اول بارسا و یکی از نوابغ تاریخ فوتبال جهان هم پس از این باخت، از عملکرد خودش و هم‌بازیانش انتقاد کرد و جای فرافکنی و طرح اتهام برای تیم رقیب، خواستار اصلاحات فوری و بازسازی تیم برای حضور در ادامه مسیر لیگ قهرمانان اروپا شد.

رفتار حرفه‌ای دیشب باشگاه بارسلونا در اوج خبر پراکنی رسانه‌های هواداری این باشگاه علیه تیم رقیب بر سر پنالتی‌های چند هفته پایانی رئال مادرید و در پایان فصلی که تظاهرات خیابانی و اعتراضات سیاسی به اوج رسیده بود، رخ داد تا نشان دهد ساختار یک باشگاه بزرگ و بین المللی، هیچ گاه درگیر کری‌های مرسوم هواداری در فضای مجازی یا حتی تمایلات سیاسی بخشی از جامعه‌ای که از آن برخاسته است، نمی‌شود، چون نکته اول سطح حرفه‌ای باشگاه را تا محاورات کوچه و خیابان پایین می‌آورد و موضوع دوم باعث نابودی تدریجی هسته اصلی یک باشگاه یعنی عشق به ذات ورزش می‌شود.

باشگاه بارسلونا به خوبی دریافته است که همراهی با امواج همیشگی گروهی از هواداران دو آتشه اش علیه تیم رقیب، می‌تواند فضای فوتبال در لالیگا را به طور کلی تیره و تار کند و حتی افتخارات خود این باشگاه را نیز در مظان اتهام‌های واهی و بی ارزشی قرار دهد که در جدل‌های کلامی خلق می‌شود. به همین دلیل است که جای ربط دادن اشتباهات و تصمیمات معمول داوری و VAR به تمایلات دولتی یا حمایت‌های سیاسی از تیم رقیب، هفته گذشته بیانیه رسمی صادر کرده و صدرنشینی رقیب یعنی رئال مادرید را حاصل شایستگی آن‌ها دانست. خوسپ ویوس سخنگوی بارسا گفته بود: «رئال مادرید به لطف داوری صدرنشین لالیگا نیست و کمپینی هم علیه بارسا وجود ندارد، اما برخی تصمیمات در کلیدی‌ترین زمان فصل، جنجال برانگیز شدند که باید برای اصلاح ابزار تلاش شود. ما باید خودمان خوب بازی کنیم و پیروز شویم.»

اینجا در ایران، اما چند سالی است که کوچکترین سوت اشتیاه داوران با هجمه سنگین چند باشگاه و مربی و بازیکن مواجه می‌شود و ناگهان با موجی علیه یک داور و کمیته داوران و فدراسیون فوتبال مواجه می‌شویم که می‌تواند بنیاد فوتبال را از جا برکند و آسیب‌های جدی به نوع نگاه افکارعمومی به جذابیت‌های بی پایان این پدیده زیبا وارد کند. مربی پرافتخاری که تا چند سال پیش با حمله به رقبا و طرح عنوان «دست‌های پشت پرده» فضا را آلوده و گل آلود کرده و پیاپی جام درو می‌کرد، حالا که دستش از قهرمانی‌های سریالی خالی مانده، علیه شیوه‌ای که خودش بنا نهاده بود می‌نالد و به زمین و زمان انگ می‌زند.

باشگاه بزرگ دیگر که پیاپی با تغییر مدیرعامل و سرمربی، قوام و استحکام لازم برای نتیجه گیری در فوتبال را از دست داده است، این باور را با بیانیه‌ها و رفتار‌های غیرحرفه‌ای اش به هواداران منتقل کرده که ناکامی‌ها حاصل ضعف‌های خودی نیست، بلکه دسیسه‌ای در کار است که آن‌ها جام نگیرند و رقیب مستمر قهرمان شود.

باشگاه پرهوادار دیگر که تا چند سال پیش، کل جامعه فوتبال آرزوی صعودش به لیگ برتر را داشت تا تنور رقابت داغ‌تر شود و تماشاگرانش نیز همه سکو‌های ورزشگاه بزرگ شهر را پر کنند، اکنون که با جذب ستاره‌های کهکشانی نتوانسته به هدف تاریخی یعنی فتح لیگ برسد، مدام اعلامیه صادر می‌کند و با پوچ خواندن قهرمانی حریفان، پیام نفرت و اختلاف می‌پراکند. آن‌ها حتی خودزنی می‌کنند و از متهم کردن بازیکن و مدیر خود نیز روی گردان نیستند؛ برای آن‌ها مهم این است که خود مقصر شکست و ناکامی شناخته نشوند و با این ایده و فکر، طبیعتا هیچگاه سمت اصلاح و رفع نقاط ضعف شان نخواهند رفت. دقیقا در نقطه مقابل رفتاری که بارسلونا و کاپیتانش دیشب در مواجهه با قهرمانی رئال مادرید از خود بروز دادند.

ناگفته پیداست که تنش‌ها از کلام بازیکنان و مربیان و مدیران به ذهن هوادار و تماشاگر فوتبال منتقل می‌شود و آن‌ها این آمادگی ذهنی را پیدا می‌کنند که در راه نتایج ضعیف تیمشان، دست‌های پشت پرده‌ای فعال هستند.

در چنین فضای مسمومی که در اثر ضربات سنگین بر ریشه صداقت فوتبال در ایران توسط خود فوتبالی‌ها وارد شده، عجیب است که تیم فاتح و قهرمان نیز بر سر هر اتفاق کوچکی موضع می‌گیرد و پیشاپیش هر پیامی را نشانه توطئه برای قهرمان نشدن خود قلمداد می‌کند! در واقع دست پیش را می‌گیرد تا در مواجهه با حملات رسانه‌ای رقبا، کم نیاورد!

درس‌های پیام دیشب بارسلونا بعد از شکست مقابل رئال مادرید برای فوتبال سیاست زده ایران

ناگفته پیداست آنچه در اختلافات سیاسی جامعه اسپانیا می‌گذرد، قابل مقایسه با تحرکات بخش بسیار کوچکی از آنچه روی سکو‌های لیگ برتر فوتبال یا فضای مجازی نمود یافته، نیست و یا تنش‌های هواداری در فوتبال ایران، ربشه‌های عمیق تری از آنچه میان بارسا و رئال درگرفته، نخواهد بود. ما هیچگاه چنان سطحی از تنش قومی و منطقه‌ای یا هواداری را در جامعه ایران شاهد نبوده و نیستیم، اما عجیب است که فقدان فرهنگ پذیرش شکست، و ناآشنایی مدیران باشگاه‌های بزرگ فوتبال با تاثیر مواضع و مصاحبه‌های خود بر لایه‌های زیرین جامعه، کار را امروز به اینجا کشانده است که اداره کنندگان لیگ و فوتبال کشور، در درون خود از ممنوعیت ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا خرسند هستند تا فجایعی بزرگتر رخ ندهد و زحمت کنترل آشوب در ورزشگاه‌ها نیز وجود نداشته باشد.

در رفتار دیشب باشگاه بارسلونا درس بزرگی نهفته است که برای دریافت، به چشم و گوش باز اهالی فوتبال ایران نیاز دارد؛ از استقلال و تراکتور و سپاهان و پرسپولیس گرفته تا قلعه نویی و زنوزی و پیروانی و مجیدی و ... وقتش رسیده به یکدیگر و به ذات فوتبال احترام بگذارید و به جای زیر سوال بردن دستاورد‌های یکدیگر، همین اندک مخاطبی که برای تماشای زیبایی‌های فوتبال داخلی، پای تلویزیون می‌نشیند را حفظ کنید، وگرنه باید در فصول آتی شاهد انفجار نفرت و انزجار در لیگ برتر فوتبال ایران باشیم که دیگر پیگیری اش لذتی برای مخاطب باقی نمی‌گذارد.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
احسنت به نویسنده. البته هوادارن قدیمی فوتبال کمتر دچار این مشکلات میشن
پاسخ ها
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
ورزش ایران ملغمه ای از حب و بغض و قانون شکنی و لجاجت است . نه قانونمندی غرب را داریم نه مرام و معرفت سابق را . جایگاه داور و بازیکن و مربی و هوادار در فوتبال و ورزش ایران مشخص نیست . بازیکن برای به چشم آمدن مقابل هواداران ؛ آن چنان لگدی به پای حریف می زند که قلم پایش بشکند و علیل شود . بازیکنی که به مال و ثروت رسیده نیز به قدری غرق در مسائل حاشیه ای می شود که دیگر راه بازگشت ندارد .ورزش ایران و مقامات چسبیده به فوتبال این مرز و بوم نیازمند یک خانه تکانی اساسی می باشند . میلیاردها تومان از پول بیت المال را به مربیان و بازیکنان بی کیفیت و حقه باز خارجی می دهیم اما برای پر کردن اوقات فراغت میلیونها نوجوان و جوان ایرانی حاضر نیستیم یک ریال هزینه کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
بله ولی نویسنده یادش رفته اینجا ایرانه نه اسپانیا یا سوئیس دوست عزیز نویسنده وقتی تو کشور این همه فساد وجود داره باید هم همه بدبین باشند یادتون رفته قهرمانی های پشت سر هم سپاهان رو تمام رسانه ها حتی بهش هجمه وارد کردن و درنهایت منحر به این شد که این تیم مدتی جام نگیره
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
نویسنده متن چه کسی ه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
ان جا فوتبال حرفه ایست نه اینجا که داور و کمیته انضباطی و فدراسیون یک تیم را قهرمان می کنند کمیته داوری در شرایط مشابه تصمیم 180 درجه متفاوت گرفته می شود تا پرسپولیس قهرمان شود
احسنت. مطلب بسیار به جا و درستی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
نویسنده یادت رفته اسپانیا تیم حکومتی و وزارتی نداره
احترام از نظر تمامیت خواهانی چون شما، اطاعت مطلق و بی چون و چرا از صاحبان قدرت، پول و اسلحه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
کلا بعضیا تو توهم توطئه زندگی میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
کلا مفتخورها همه چیزو توهم توطئه مینامند
هر وقت اونجا هم مدیرعامل های دو تیم رو یک نفر که اتفاقا وزیر ورزش هم هست انتخاب کرد، بیا لیگ اسپانیا رو با ایران مقایسه کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
تازه سرمربی پدیده هم برداشت که پدیده خود مدعی جام بود!تابی اونو چجوری تفسیر می کنی؟
خیلی عقبیم تعغیر رفتار در جامه کار امروز فردا نیست زمان بره به امید اون روز ایرانم مثل بارسا بشه
پس الکی نیست میگن جهان سوم آقای زنوزی
اصپانیا تیم هکومتی ندارد ولی ایران دارد
عجب یعنی دارین فوتبال اروپا و اسپانیارو با فوتبال رانتی سیاسی و شخمی ایران مقایسه می کنید
چه کسی را با چه کسی مقایسه می کنید!!!!!!!!!! ما نمی توانیم حتی ادای دموکراسی را در اوریم. اینجا در ایران هر جا که بروی ، هر کاری که بکنی رد پای سیاست و سیاست مردان را انجا می بینی . از همین رو فوتبالمان هم‌سیاست زده و فرمایشی و الوده است.
متن عالی بود . کاش این هم نوشته بودید : اما در ایران اگر تیمی از کشورت به فینال مسابقات باشگاه های آسیا راه یابد ولی شکست بخورد . هم میهنانش تا شش ماه بعد از آن مسابقه پرچم کشور بیگانه قهرمان را در ورزشگاهها به احتزاز در میارن . اینجا ایران است . مثل هیچ جای دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
بجای کسانی که مثبت زدن من معذرت میخوام فقط منفی ومنفی لایق این کامنته
هادی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
دوست عزیز! این رفتارها واکنش منفی به خیلی از تبعیض هاست. انشالله نگاه وزارت ورزش به همه ی تیم ها یکسان بشه و ما هم از موفقیت رقیبانمون در آسیا خوشحال بشیم. شما ثبات مدیریت، مربی و بازیکنان پرسپولیس رو با شرایط استقلال مقایسه کنید و خودتان قضاوت کنید که قلع و قمع کردن تیم در سه چهار نیم فصل پیاپی می تونه اتفاقی باشه؟ چند بازیکن رو فراری داند ؟ به اضافه ی شفر و استراماچونی
سوای رویه موجود در فوتبال اسپانیا با فوتبال ما بی تعارف اگر مسائل موجود در اداره فوتبال کشور ما نبود وعقل منطق ومنش ورزشکاری وجوانمردی دز آن حاکم بود فوتبال ما نیز به جای در جا زدن به یک شرایط مطلوب میرسید ما نه تنها به تیم رقیب تبریک نمیگوییم بلکه با کشاندن احساسات غیر اخلاقی فوتبال به تماشاگر آنها را به جان هم می اندازیم سالهاست این معایب ومشکلات در فوتبال ونحوه مدیریت نا درست آن موجود است واین دو تیم با سابقه نه تنها در مجاری اصولی فوتبال نیفتادهاند بلکه با تسری رفتارهای غیر ورزشی به تماشاگران خود تیم های شهرستانی را نیز به این راه غلط کشاندهاند که در نتیجه آن مشاهده رفتارهای غیر ورزشی وبار سنگین مالی دو تیم بر بیت المال وعدم خصوصی سازی تیمهای دولتی وقرار دادن آن در رقابتهای سالم ورزشی وسود دهی فوتبال سالها از فوتبال حرفه ای بدور میباشد اگر حساب بکنیم که ورزش ودر راس آن فوتبال ترکیبی از رقابت وانسانپروی واقتصاد در دیگر کشورهاست با نگرش به فوتبال ما ودست داشتن افراد غیر ورزشی وغیر فوتبالی ونوعی مافیای خزنده در آن حاکم شده وعامل در جا زدن وفساد در آن میباشد ما اگر بخواهیم فوتبال درست شود باید تمام معایب موجود در آنرا برطرف کرده وبازبینی لازم را در آن درتمام سطوح باید انجام دهیم تا تماشاگران واقعی در صندلی استادیومها بنشیند و آنوقت فوتبال واقعی ورقابت سالم و ورزشی درزمین شکل بگیرد واین برنامه و کارعقلانی وقانونمند میخواهد
همه ی مطالب این سایت به طور کاملا یه جانبه به نفع تیم پیروزی هستش ، لطفاً شما ببندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
اگه غیر از تیم محبوب تو و وزارت و داورها و ... تیم دیگری تو این شرایط بود همینطور مطلب میذاشتی؟
لطفاً دست از چنین قیاس‌های مع الفارقی بردارید اصلا به فضای ایجاد شده در ایران از سوی سیاسیون چپ و راست و بالا و پایین نمیاد.
تابناک خدایی ما چیمون شبیه اوناست که حالا فوتبالمون باشه ؟!
یکی از دلایل فرافکنی در اینجا همین گزارشگران فوتبال است که که موقعی که تیم ملی یا یکی از باشگاههای ما با تیم خارجی مسابقه دارد چنان گزارش میکنند و چنان جوی درست میکنند که هر سوتی داور بزند به ببیننده القا میکند که داور به سمت آنها غش کرده و پول گرفته و از چنان الفاظی استفاده میکنند که انگار میدان قتل و کشتار است همین ها باعث شده گزارش گران سایر شهرها هم یاد بگیرند و در گزارشات خود بدون رعایت انصاف حمایت کور کورانه میکنند و جو کاذبی را بوجود میاورند
همین که یه سایت سیاسی از دفاع از وضع موجود فوتبال ایران حرف می زنه کفایته که بفهمی وضع فوتبال تو ایران به چه شکله
اونجا عدالت اجرا می شود
طرف بازنده هیچ گونه تبعیضی نمی بیند
همین مقاله نشان از نفوذ و رانت عجیب یک تیم در رسانه ها بالاخص نویسنده محترم که احتمالا لباس قرمز بر تن داره و استفاده از امکانات ملی تحت مدیریت تیم دولت می باشد
لطفاً میشود بگویید کجایی این مملکت کارهای به درستی انجام میشود که در فوتبال اینچنین است، مثالی میگوید
مشت نمونه خروار است
چطور شما بخاطر پیام تبریک یک باشگاه این نتیجه را برای فوتبال اینجا گرفتید؟.شعار قومیتی را باشگاه تراکتور ترویج داده آن هم مشخص است که شبکه های ماهواره ای تبلیغ می کنند که پرچم ترکیه و آذربایجان را به ورزشگاه ببرید و علیه سایر اقوام شعار دهید.در هیچ شهر دیگری از ایران شعار قومیتی داده نمی شود و فقط کری بیان هواداران تیم ها است.در مورد قهرمانی یک دولتی که رقیب اصلی آنها هم یک تیم دولتی دیگر است که هر دو توسط وزارت ورزش مدیریت می شوند که اینکه چرا فقط یک تیم قهرمان می شود و دیگری اوضاع بحرانی دارد بسیار جالب است و دلیل باید از وزارت ورزش پرسید؟
تابی اونجا وسط فصل مربی رئال را فراری می دهند؟یا مربی یک تیم مدعی را بر می دارند و برای بارسا می آورند ؟
از قیاسش خنده آمد خلق را. کو چو خود پنداشت صاحب دلق را
تا اونجا كه ما ميدونيم شعار باشكاه بارسلونا((فراتر از يك باشكاه)) نشان دهنده ى ذات اجتماعى و سياسى باشكاه هست ،اما اونجا يك كشور توسعه يافته هست كه سياست،ورزش ،اقتصاد هر كدام متخصصانى عهده دار كارى هستند و در ساير امور دخالت نميكنند ،البته مقاماتى مثل وزارت ورزش يا مقامات سياسى در امور باشكاهها دخالت نميكنند يا حداقل اجازهى دفاع از خود و طرح شكايات را به باشكاه ميدهند ،اما در كشور ما هم مسئولينى داريم و هم قانون اجازه ى دفاع را به افراد مورد تظلم نميدهد.7
تازه اسپانیا جز کشورهای بد فرهنگ اروپا محسوب میشه و مردمش نسبت به سایر جاهای اروپا بدقول تر و عصبانی تر هستند.
این چه مقایسه ای هست اونجا تیم ها خصوصی هستند و مثل اینجا مدیر عامل دو تیم رو یک نفر مشخص نمیکنه اونم شخص اول ورزش اون کشور .بعدم در تمام بازی ها یکی از این دو تیم که پرسپولیس هست همیشه داوری ها و شرایط بنفعشه.هر وقت شرایط رو مثل اسپانیا عادلانه کردید بعد بیاید از اصل احترام حرف بزنید
این همه مقدمه چینی کردی که استقلال و تراکتور را بکوبی؟؟؟؟ چقدر حقیرانه!!!! چقدر پرسپولیسی گونه!!!! امثال جنابعالی و امثال جواد خیابانی، پیمان یوسفی و میثاقی به خاطر تعلق خاطر به یک تیم (پرسپولیس) و به خاطر یک انسان حسود (برانکو) دمار از روزگار تیم ملی در دوران کیروش درآوردید و تماشاگران پرسپولیس را بر علیه تیم ملی و کیروش تحریک کردید و این استقلالی ها و تراکتوری ها بودند که فارغ از رنگها پشت تیم ملی را خالی نکردند آن هم در موقعی که کیروش بهترین بازیکن استقلال (رحمتی) را خط زده بود و از تراکتور هم بازیکن زیاد دعوت نمیکرد، حالا شما دم از مردانگی میزنید؟ شما بهتر از هر کسی میدانی که مناسبات فوتبال در ایران با اسپانیا زمین تا آسمان تفاوت دارد همانگونه که تحلیل گران آنجا با اینجا (مثل خودت) خیلی تفاوت دارند. آنجا تحلیلگران نان به نرخ روز نمیخورند و نیز باشگاهها پول ار بیت المال نمیگیرند. به این چیزی که شما نوشتی میگویند قیاس مع الفارق برادرجان
اینجا داوران سوت کوچک اشتباه نمیزنند ، با دسنور از بالا سوتهای مرگبار آنهم فقط به نفع یک تیم میزنند . در ایران رسانه ها فقط و فقط در خدمت یک تیمند و قلمها برای قلع و قمع بقیه تیم ها !! اینجا ایران است با اسپانیا بسیار متفاوت
, البته در اسپانیا وزیر ورزش و پسرش نقشی در قهرمانی چندین باره تیم ها ندارند
تاریخ و دنیا درسهای زیادی برای آموختن دارد!
البته از متن معلومه که نویسنده عزیزمون از اون قرمزهای دو آتیشه است. وگرنه اولا که ساختار فوتبال ما با اونا قابل مقایسه نیست. ثانیا خیلی از فوتبالیست ها و شاغلین در فوتبال ما به وجود فساد در شاکله فوتبال معترف هستن که اتفاقا با سند هم حرف میزنن. حالا چرا نویسنده محترم چشمان مبارکشون رو روی مسائل اینچنینی بستن جای سوال داره.
تمام این اطهار نظرهای انجام شده تایید کننده مطالب نویسنده است
چون مرغ آنها یک پا دارد هرکس تیمش قهرمان نشود برعلیه آن تیم توطئه شده است وهر تیمی قهرمان شود تیم حکومتی تلقی خواهد شد
تا این تفکرات پوشالی را از خود دور نکنیم هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد
یاحق
هیچ کدوم از این دو تیم وزراتی نیستن ،خصوصی هستن خودگردان هستن ،نه مثل ..........
ذات ایرانی اینگونه است مسولین هم سال هاست ناکار امدی خود را گردن امریکا و تحریم ها انداخته اند
یعنی ما هم برای برنده ی اسنپ کاپ تشویق ایسلندی انجام بدیم ؟ رو که رو نیست . واقعا توصیه و قیاس مزخرفی بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی