بازدید 17082
جزئیات محدودیت‌های شهر تهران / طرح ترافیک فعلا لغو نمی‌شود

بازگشت محدودیت‌های پایتخت از شنبه

جرئیات نحوه اعمال محدودیت‌های شهر تهران اعلام شد.
کد خبر: ۹۹۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸ 16 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، ساعتی قبل تعدادی از مسوولان برای بررسی نحوه اعمال محدودیت‌های شهر تهران که قرار است از شنبه اجرایی شود در شبکه خبر حضور یافتند تا در این خصوص اطلاع‌رسانی کنند. در ابتدای این برنامه محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: محدودیت‌های تهران از شنبه اجرا می‌شود. بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا محدودیت‌های احتمالی به صورت منطقه‌ای است و مثل روز‌های شیوع کرونا محدودیت‌ها در سطح کشور نیست، اعمال محدودیت در شهر تهران حساسیت بیشتری دارد به دلیل اینکه تهران پایتخت بوده و با سایر شهر‌ها از نظر تجاری ارتباط دارد.

*جزئیات محدودیت‌های شهر تهران

وی عنوان کرد: برگزاری مراسم‌ها و همایش‌ها ممنوع است، کارکنان ادرارت دولتی به یک سوم کاهش پیدا خواهند کرد، استخر‌های سر پوشیده با محدودیت فعالیت مواجه خواهند شد. متاسفانه برخی استخر‌های سر پوشیده دارای سطوح مشترک هستند که دارای تماس هستند، باشگاه‌های ورزشی و پر برخورد هستند.

*وضعیت فعالیت باشگاه‌های بدنسازی

در ادامه برنامه وی در پاسخ به سوال مجری شبکه خبر درباره فعالیت باشگاه‌های بدنسازی پاسخ شفافی ارائه نداد و اظهار داشت: باشگاه‌های کشتی، کاراته و تکواندو تعطیل خواهند بود، از بین ورزش‌های تیمی و آن دسته که جنبه مسابقه‌ای دارند فقط لیگ فوتبال و به دلیل تعهداتش به فیفا برگزار خواهد شد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. انجام ورزش‌هایی مثل دو، ورزش همگانی در پارک‌ها با حفظ فاصله اجتماعی ممنوع نیست مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

فرهادی گفت: فعالیت باشگاه بدنسازی منوط بر تایید همکاران وزارت ورزش است، آن‌ها باید تایید کنند که باشگاه دارای شرایط تمرینات انفرادی هست یا خبر، سپس همکاران بهداشت نیز باید آن را تایید کنند و ورزش بدنسازی باید به صورت انفرادی انجام شود.

*اعمال محدودیت‌ها شفاف نیست

کرمی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران در ادامه این برنامه گفت: اعمال محدودیت‌ها شفاف نیست و اعمال محدودیت‌ها مطابق با مصوبه شفاف انجام نمی‌شود، در مصوبه ستاد نیز تعریف خاصی نشده است و تنها اعلام شده که محدودیت‌ها افزایش یابد، ما در شهرداری اعلام کردیم همه باشگاه‌های ورزشی که فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کنند باید تعطیل باشند.

* تالار‌ها نباید اجتماعاتی مانند عروسی و ختم را برگزار کنند

در ادامه این برنامه خسرو ابراهیمی، نائب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا باید هماهنگ‌تر انجام شود، قبلا اعلام می‌شد یک شغلی تعطیل باشد و این دستور به صورت عام انجام می‌شد، اما امروز اعمال محدودیت‌ها در شهر‌ها و بخش‌ها به صورت مجزا می‌تواند اجرایی شود.

وی افزود: چندگانگی دستوری وجود دارد، وقتی تعریفی می‌کنیم که فعالیت مراکز پذیرایی تعطیل باشد ادامه فعالیت به سمت فعالیت سایر مراکز می‌رود، به طور مثال خدمت‌رسانی تالار‌ها به سمت برگزاری مراسم در باغ می‌رود.

ابراهیمی افزود: در این زمینه با هماهنگی که با ستاد کرونا داریم درحال رصد هستیم و تالار‌ها نباید اجتماعاتی مانند عروسی و ختم را برگزار کنند و تجمعات نباید بیش از ده نفر باشد، در صورت باز بودن مراکز پذیرایی باید شرایط و پروتکل‌ها اعلام شود، اولویت فعالیت ما مصوبات ستاد مقابله با کرونا است.

*غربالگری دانش‌آموزان نیز متوقف شد

محسن فرهادی در ادامه گفت: برگزاری مراسم‌های فرهنگی مذهبی و اجتماعی تعطیل است، فعالیت آموزشگاه‌ها، مدارس شبانه‌روزی، کافه‌ها قهوه‌خانه‌ها، باغ وحش و شهربازی، باشگاه‌های ورزشی سالنی تعطیل هستند، شنبه هفته گذشته مصوبه ستاد ملی کرونا حکایت از این دارد که همه دستگاه‌ها موظف به نظارت بر واحد‌های خود هستند و در تهران اتاق اصناف تهران مسؤول نظارت اولیه است. تا جایی که من اطلاع دارم آزمون سمپاد متوقف شد و غربالگری دانش‌آموزان نیز متوقف شده است.

*طرح ترافیک فعلا لغو نمی‌شود

کرمی در ادامه برنامه گفت: طرح ترافیک دارای مزایا و معایبی است که در ستاد ملی درباره آن بحث شده است، تصمیم این است که فعلا ادامه پیدا کند، اما لغو یا اجرای آن تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است. در مورد حمل و نقل عمومی نیز تصمیم جدیدی گرفته نشده است و استفاده از ماسک در وسایل محل و نقل عمومی اجباری است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر