بازدید 8453

جشن تولدی که به بازداشتگاه ختم شد!

کد خبر: ۹۹۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷ 16 July 2020

با دستور دادستانی جیرفت دو نفر از برگزارکنندگان مراسم جشن تولد در این شهر در حالی بازداشت شدند که شهر جیرفت در وضعیت قرمز قرار دارد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: این افراد به دلیل رعایت نکردن مصوبات ستاد ملی کرونا ،به برگزاری مراسم جشن تولد به صورت غیرقانونی اقدام کرده بودند.

به گزارش خراسان، قاضی حسین سلامی افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوع بودن مراسم جشن، عزا و تجمعات،شامگاه گذشته دو نفر از افرادی که اقدام به برگزاری مراسم جشنی آن هم از نوع غیر ضروری ( جشن تولد) کرده بودند با حکم دادستانی دستگیر و بازداشت شدند.

وی بیان کرد: پس از دریافت گزارش های مردمی مبنی بر برگزاری دو جشن تولد در دونقطه از شهر جیرفت، بلافاصله ماموران انتظامی به محل های مزبور مراجعه کردند و با توجه به ازدحام جمعیتی که در کوچه و منزل شخصی این افراد وجود داشت،با حکم دادستانی برگزار کنندگان اصلی این مراسم دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند.

این مقام قضایی با بیان این که سلامت مردم و جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است،افزود: این افراد به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند و هم اکنون با قرار تامین کیفری در بازداشت به سر می برند.

شایان ذکراست، با توجه به فرهنگ و سنت موجود در مناطق جنوبی استان کرمان ، بیشتر مراسم شادی و عزا در این منطقه با حضور گسترده افراد برگزار می شود که با توجه به لزوم رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی به منظور کنترل بیماری کرونا، برگزاری این گونه مراسم تا عادی شدن شرایط و اعلام ستاد ملی کرونا ممنوع است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار