بازدید 17839
۲

حساب‌های توییتر اوباما، بایدن، بیل گیتس و بسیاری از افراد سرشناس هک شد

رسانه‌ها از هک شدن صفحات توییتری برخی شرکت‌ها و افراد سرشناس خبر می‌دهند؛ از افرادی چون بیل گیتس، جف بزوس و مایکل بلومبرگ و شرکت‌هایی نظیر اپل و اوبر به ‌عنوان اهداف هکر‌های توییتری نام برده شده است.
کد خبر: ۹۹۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۶ 16 July 2020

حساب های توییتر اوباما، بایدن، نتانیاهو و بسیاری از افراد سرشناس هک شد

بین الملل تابناک: حساب‌های توئیتری چند چهره برجسته و شرکت بزرگ از جمله جو بایدن، باراک اوباما، ایلان ماسک، جف بزوس و شرکت اپل هک و برای یک کلاهبرداری با بیت‌کوین استفاده شده‌اند.

همچنین حساب های کاربری جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کانیه وست خواننده، ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و اسپیس اکس و جف بزوس، موسس آمازون، هک و در آنها پیام هایی در ارتباط با رمزارز ظاهر شده است.

در بیشتر این پیام ها قول داده می شود، هرکسی که پولی به یک حساب خاص رمزارز بیت کوین واریز کند، دو برابر آن را دریافت خواهد کرد.

گفته می شود چندصد نفر فریب این هک را خورده اند و بیش از ۱۰۰ هزار دلار به این حساب ریخته شده است.

بسیاری از توییت های هک شده به سرعت پاک شد.

در توییتی که در حساب آقای گیتس ظاهر شد، آمده بود: همه از من می خواهند درآمدهایم را ببخشم و حالا وقتش رسیده. شما هزار دلار بفرستید، من برایتان دو هزار دلار می فرستم.

در حساب رسمی ایلان ماسک هم پیام مشابهی ظاهر شد که می گفت هر مقدار بیت کوین که "ظرف یک ساعت آینده" به حساب واریز شود دو برابر خواهد شد.

در ادامه این توییت علاوه بر لینک یک حساب بیت کوین آمده بود: امروز به خاطر کووید-۱۹ احساس بخشندگی می کنم.

هر کدام از کسانی که حساب آنها هک شده میلیون ها دنبال کننده دارد.

توییتر بعدا گفت که در حال بررسی این حادثه است و به زودی بیانیه ای صادر می کند.

تارنمای «د ورج» نیز عصر چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: صفحات توئیتری شرکت‌های بزرگ و اشخاص در یکی از گسترده‌ترین و گیج‌کننده‌ترین هک‌های این پلتفرم به خطر افتاده است.

در این تارنما افزوده شده است: همه در خدمت ارتقای کلاهبرداری بیت کوین هستند که به نظر می‌رسد درآمد ناچیزی را برای خالق آن ایجاد می‌کند. ما نمی‌دانیم چگونه اتفاق افتاده یا حتی ممکن است سیستم‌های توئیتر تا چه حد به خطر بیفتد.

این هک از ساعت ۴ بعدازظهر به وقت محلی آغاز شده و به حساب‌های معتبر به صورت منظم وارد می‌شود.

همه چیز از آنجایی شروع شد که به نظر می‌رسد حساب توئیتر الون مسک با هکری که قصد استفاده از آن برای اجرای کلاهبرداری بیت کوین داشت، به خطر افتاد. صفحه بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت هم در دام همان کلاهبرداران که ظاهرا یک پیام مشابه با یک آدرس کیف پول بیت کوین ارسال کرده اند، افتاده است. سخنگوی گیتس گفت ما می‌توانیم تایید کنیم که این توئیت توسط بیل گیتس ارسال نشده است. به نظر می‌رسد، این بخشی از مساله بزرگتری است که توئیتر با آن روبه روست. توئیتر آگاه است و برای بازگرداندن حساب کار می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
باز داریم به انتخابات آمریکا نزدیک میشیم هکرهای پوتین دست بکار شده اند تا به ترامپ کمک کنند تا دوباره انتخاب بشه
کار باند ترامپ و پمپو است ترامپ برای پیروز شدن در دور دوم انتخابات شاید مجبور به خود زنی با یک سناریو ساختگی باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر