کلیات طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی بررسی شد/ جدال لفظی بین نمایندگان قم و همدان

مجلس شورای اسلامی در دقایق پایانی، شاهد جنجال لفظی بین دو نماینده با سابقه بود. نماینده همدان به هیات رییسه تذکر شدیداللحنی داد که دفعه آخرتان باشد به یک نماینده و یک کمیسیون توهین می‌کنید. در پاسخ هم عضوی از هیات رییسه این سخن را تهدید تلقی کرد و حتی گفت: «می خواهی من را بکشی؟!»
کد خبر: ۹۹۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 15 July 2020

کلیات طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی بررسی شد/ جدال لفظی بین نمایندگان قم و همدان

مجلس شورای اسلامی در دقایق پایانی، شاهد جنجال لفظی بین دو نماینده با سابقه بود. نماینده همدان به هیات رییسه تذکر شدیداللحنی داد که دفعه آخرتان باشد به یک نماینده و یک کمیسیون توهین می‌کنید. در پاسخ هم عضوی از هیات رییسه این سخن را تهدید تلقی کرد و حتی گفت: «می خواهی من را بکشی؟!»

به گزارش «تابناک»؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای جلسه علنی امروز در تذکرات متعددی با ابراز نارضایتی از عملکرد هیات رییسه، آن را مغایر با قسم یاد شده برای اجرای آیین نامه داخلی مجلس تعبیر کردند؛ تذکراتی که مسبوق به سابقه است.

در دقایق ابتدایی شروع صحن علنی و در زمان انتخاب رییس کمیسیون اصل ۹۰، تعدادی از نمایندگان نسبت به دستور کار پارلمان انتقاد داشته و آن را مغایر با هدف حل مشکلات جامعه دانستند. محمد حسن آصفری، نماینده اراک و حبیب الله دهمرده، نماینده زابل از جمله نمایندگانی بودند که در تذکرات جداگانه‌ای بر لزوم برگزاری جلسات متعددی برای بررسی وضعیت بازار ارز و گرانی‌ها اخیر تاکید کردند.

عده‌ای دیگر از نمایندگان هم نسبت به ادامه برگزاری جلسات علنی مجلس و کمیسیون‌ها با شروع موج دوم کرونا انتقاد داشته و خواستار تمهیداتی همچون استفاده از بستر مجازی و تشکیل جلسات از طریق ارتباط تصویری شدند.

در این رابطه، غلامرضا نوری، نماینده بستان آباد که در مجلس دهم معاون اجرایی بود، گفت: «ترسم آن است که به جای حل مساله، کرونا جزئی از این مساله در کشور شده و به توسعه آن دامن زنیم.» قالیباف در پاسخ این اطمینان را به نمایندگان داشت که جلسات صحن علنی با رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی تشکیل می‌شود. مدت زمان جلسات کمیسیون‌ها هم کم شده و اگر جلسه کمیسیونی با حضور مسئولی باشد، چهار محل برای تشکیل آن پیش بینی شده است. همچنین یکشنبه هر هفته، یعنی زمان بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه تست کرونا گرفته شود.

بعد از تمامی این تذکرات، نوبت به بررسی کلیات طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی رسید که بعد از تصویب بلافاصله درخواست سلب فوریت آن مطرح شد و مجلس با آن مخالفت کرد. همین روند دستاویزی برای بیان تذکرات متعدد نمایندگان از وضعیت بازار مسکن تا انتقاد به عملکرد هیات رییسه شد، تا جایی که مهرداد ویس کرمی، نماینده خرم‌آباد گفت: «انتظار ما از هیات رییسه این است به همان اندازه که نمایندگان تهران را می‌شناسید، سایر نماینده‌ها را بشناسید؛ به همین علت می‌گویند رییس مجلس باید سابقه نمایندگی داشته باشد، شخصیت کاریزماتیک نداشته و کل جلسه را به خود اختصاص ندهد.»

تذکرات متعدد نمایندگان از ابتدای جلسه، زمینه‌ای برای جنجال لفظی بین نمایندگان قم و همدان شد؛ ماجرا به معرفی کاندیدا‌های ناظر کمیسیون برنامه در تعدادی از شورا‌ها و مجامع برای انتخاب نمایندگان برمی‌گردد که به دلیل خطای حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه، احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه از پشت تریبون مجلس اسلامی را چندین بار به اشتباه قرائت کرد و همین باعث بی نظمی چند دقیقه‌ای در صحن پارلمان شد. در نهایت هم امیرآبادی از پشت تریبون به امیرحسین قاضی زاده، رییس جلسه گفت که به خاطر اشتباه رییس کمیسیون برنامه این اتفاق رخ داده است.

همین صحبت امیرآبادی تذکر ماده ۷۹ حاجی بابایی و جدال لفظی بین این دو نماینده را در پی داشت. طبق ماده ۷۹ آیین نامه اگر نسبت ناروا و یا هتک حرمتی در صحن مجلس به نماینده‌ای شود، می‌تواند از خود دفاع کند.

ابتدا حاجی‌بابایی نماینده همدان و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به بیانات مقام معظم رهبری درباره ویژگی‌های مجلس انقلابی اشاره کرد و بعد خطاب به هیات رییسه گفت: «عضو هیات رییسه در منظر ۸۰ میلیون نفر می‌گوید کمیسیون بودجه از صبح همه چیز را اشتباه کرده است؛ اگر من بخواهم به شما ایراد بگیرم و تخلفات را از هشت صبح تا یک بعد از ظهر مطرح کنم که تمام نمی‌شود.»

او در مقام دفاع از کمیسیون برنامه و بودجه این را هم گفت که این کمیسیون با ۲۳ عضو تنها یک تایپیست دارد که در تایپ اسامی ناظران پیشنهادی اشتباه شده است، اما شما باید شأن و حیثیت نمایندگان را رعایت کنید؛ شما را بالا نفرستادیم که هرچه می‌خواهید بگویید؛ اینجا خیابان نیست. این آخرین بار باشد که به یک نماینده، به یک کمیسیون توهین می‌کنید.

با وجودی که علی نیکزاد، نایب رییس مجلس از امیرآبادی دفاع کرد و گفت که توهینی در کار نبوده، امیرآبادی با استناد به ماده ۷۹ آیین نامه در مقام پاسخ به حاجی بابایی توضیح داد: «در زمان اعلام اسامی نامزد‌های کمیسیون، اعضای کمیسیون بودجه اعتراض کرده و ما مجبور به توقف مذاکرات شدیم. شما افراد را اشتباه به هیات رییسه معرفی کردید و اشتباه تایپی هم نبوده است. من گفتم من مقصر نیستم و کمیسیون بودجه اشتباه افراد را معرفی کرده است. من چه توهینی کردم که می‌گویید آخرین بارت باشد، این تهدید نیست؟ آیا این شأن یک نماینده است که نماینده دیگر را تهدید کنید، می‌خواهی چه کاری کنی، من را بکشی؟!»

شاید لازم به یادآوری باشد که مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم تاکید کردند که از برخورد‌های احساسی و غیرمنطقی پرهیز شود و بیان دیدگاه و نظر مخالف، متین، خردمندانه، قوی و قابل توجیه باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
برای مالیات از کشورهای پیشرفته مثال می زنند اما وقتی خودرو را با قرعه کشی به مردم می فروشند دنبال مثال از کشورهای پیشرفته نیستند
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
مجلس ایا ب فکر گرانی لحظه ای هست؟
استفاده از طرح هایی که قبلا هم جواب نداده.
برای مشکلات ارز و سکه هم مالیات اخذ می کنید از دارندگان سکه و ارز؟؟؟
اینگونه مشکل حل می شود؟
به قول یکی از دوستان که چند وقت پیش در تابناک نوشته بودند و حرف قشنگی هم بود، ایشون گفته بودند دولت باعث تورم زیادی شده و به جای حل آن از تورم ناشی از عدم‌مدیریتش می خواهد مالیات اخذ کند.
در واقع این ارزش پول ملی هست که هر روز افت می کند و دقیقا برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی هیچ راهکاری ندارند.
شاید ریشه های تورم ایجاد شده را بشود در کاهش نرخ سود سپرده ها در سال ۱۳۹۶ پیدا کرد. آن زمانی که وزیر اقتصاد تغییر کرد و نرخ سود سپرده ها کاهش یافت. همان زمان ها می گفتند باید از نرخ سپرده ها مالیات اخذ بشود. چرا؟ چون اون زمان ها ارزش پول ملی کاهش نمی یافت.
حالا بانک مرکزی می خواهد با ۲ درصد افزایش نرخ سود سپرده بانکی ارزش پول ملی را افزایش دهد. به نظر شما بعد از گذشت سه سال می شود؟ آن هم وقتی با سیاست این سه سال در مورد کاهش نرخ سپرده ها کل سپرده ها را به بازار ارز و طلا روانه کرده اند؟
آیا سال ۱۳۹۶ با گرفتن مالیات از سپرده های بانکی که مثل این روزها بحثش داغ بود، مشکلی حل می شد یا اتفاقا به ایجاد مشکل کمک می کرد؟
قطعا همینجور که بعضی نمایندگان اشاره کرده اند، بدون کار کارشناسی و تصمیمات عجولانه و احساسی نمی توان مشکلاتی که چند ساله ایجاد شدند را حل کرد. نیاز به مطرح کردن آن با کارشناسان مسکن و ارز و اقتصاد کشور داره.
امیدوارم بزودی دوستان نماینده به جای بحث های بی نتیجه، با استفاده از فکر و اندیشه و مشورت با اهل فن، قوانین جدید را تصویب کنند و مشکلات کشور حل بشود.
با سلام و احترام به همه ی کسانی که این مطلب را می خوانند .
اقای حاج بابایی : عضو هیات رئیسه در منظر 80 میلیون نفر میگوید کمیسیون بودجه از صبح همه چیز را اشتباه کرده است !
عرض و درد طاقت فرسای حقیر این است که ریاست محترم این مجلس شب قبل این جلسه با اب و تاب عنوان میکند که مجلس یازرهم اولین کارش شفاف سازی است و مردم باید از مصوبات مجلس اطلاع پیدا کنند .بنظر می رسد این صحبت یکی از بدترین صحبت های ریاست محترم مجلس خواهد بود چون بنا به صحبت اقای حاج بابایی و همچنین پخش مستقیم جلسات مجلس از شبکه رادیویی و با حضور تعدادی خبرنگار از روز تاسیس مجلس این شفاف سازی وجود داشته است و نیازی نیست اقایان محترم هیات رئیسه مجلس شفاف سازی کنند . از تابناک انتظار دارم این موضوع را بطریقی به هیات رئیسه مجلس برساند . با احترام مجدد
رای 20 درصدی دیگه بهتر از این در نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
یعنی قبلی ها که شما بودید کشور اسختید برجام بیست دقیقه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
به توچه آلبانی تیارانیی... بیچاره!
دروغگوی بدبختی که 40 و خورده ای بکنه 20 درصد..!
مجلس یکدست یعنی همین دیگه. همه یه کتی راه میرن.
با این نمایندگان خدا بداد ملت برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
مجلس نشون داده که به فکر مردمه و من به این مجلس واقعا خوشبین هستم.
اشتباه همه جا ممکنه پیش بیاد.
بعله مجلس منتصببین شده این
اخذمالیات ازخانه خالی =رکودبیشتردرساخت وساز = فرارسرمایه هابسمت دلار = بیکاری و گرانی ارزاق ومایحتاج وفقربیشتر= گرانی شذید مسکن دردرازمدت بعلت رکوددرکارساختمان سازی ........این است حداقل نتایج تصمیماتی اینچنینی بدون بررسی جوانب آن شایدهم دلالان سکه وارزدران دخیلند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
بایستی پدر اونی که خانه خالی میسازه رو در آورد...
رئیسش هم میدونی کیه!
فرزند فلانی خلاصه...
که این بلای گرانی رو سر مردم آورده!
الکی نظرات ناجوانمردانه و قبیح افاضه نکن!

نکنه تو هم از آلمان دستت توی کاسه‌ی فرزند فلان وزیری که مافیای گرانی خانه هست، وجود داره؟!
از مجلس حداقلی ها بیشتر از این نباید توقع داشت...
کارآمدترین قانون درجهت رکوددراشتغال وبالابردن اماربیکاران درکشورمان که توسط مجلس محترم گرفته میشودهمه دنیادرصددرونق ساخت مسکن وایجاداشتغالندولی نمایندگان محترم مادرخلاف جهت آن ! اینهم ازبرکات مجلسی انقلابی درجهت پیشبردکارواشتغال
مجلس جای بزن بزن و دعوا و کشمکش هست. مجلسی که همه باهم بخندن و کاری به کار هم و مصوبات نداشته باشند تا کسی از هم نرنجد نتیجش رنجش ملت و مردم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
این مجلس با خودش عهد کرده که مشکلات مردم رو حل کنه، امیدوارم که حل کنه، حداقل سعیشون رو بکنن که یه چیزایی داریم میبینیم، نه مثل اون مجلس قبلی که برای گرانی این بنزین، یه نطق نکشیدند!
با خنده و به به و چه چه، لیتری 2000 هزار تومن گرانتر کردند، پدر ملت رو در آوردند، هیچ ککشون نگزید...
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
مباحثه ؛ مجادله ؛ مشاجره ؛ منازعه ؛ مکاتکه ( کتک کاری ) مقاتله
انقلابی ترین مجلس
پاسخ ها
مرضیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
باید انقلابی عمل کرد و خانه های خالی را با نرخ مالیاتی 100%اعمال قانون کرد و پس از اعمال قانون که به تملک دولت درآمد آنهارا به مظلومین مستا جر هدیه کرد.
سئوالی دارم ازنمایندگان مجلس محترم ! یادم میآیدامسال قراربودسال جهش تولیدباشدتقاضاداریم برای ماکه سوادی نداریم بفرمائیدگرفتن مالیات ازخانه های خالی وتحت فشارگذاشتن مردم وسرمایه گذاران وساختمان سازهاباعث جهش تولیدمیشودویارکودوسقوط تولیدلطفابدون شعاروحاشیه فقط من بیسوادراروشن کنیدباجواب ایافشاربه سازندگان باعث جهش تولید میشودویارکودوسقوط تولید؟ علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
اصلا خودت را خسته نکن جهش تولیدقرار نیست در عمل پیاده شود و با خیال راحت برو مشغول مسکن سازی خودت بشو و مطمئن باشد ضرر نخواهی کرد مخصوصاْ اگر شمال شهر تهران باشد که سیاست دولت آنجا را خاص و مرکز تورم مسکن و ... ایران قرار داده است
خدا خودش رحم کنه، با این مصوبه نمایندگان مجلس ،قیمت خانه باز افزایشی خواهد شد چرا که مالکین چندین برابر مالیات پرداختی را از خریداران اخذ خواهند نمود.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
جهش تولیدبیکار
محمد امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
میگویند 2500000 واحد مسکونی خالی احتکار شده و خالی مانده است تا گران تر بفروشند.
نتیجه
آنکه علاوه بر واحد آپارتمانهایی که به اجاره رفته است این واحدها کلا اضافه است
مجلس باید در طرح خود نرخ مالیات بر خانه های خالی را 100% تعیین کند و پس از اعمال قانون این واحد ها را به خانواذه های فاقد مسکن اهدا نماید.
مجلس بيست درصدي،قاليباف چهار درصدي
کشوری که مسئولین و نمایندگان آن به جای موشکفافی تخصصی و حل مشکلات دنبال بحث و جدل کودکانه هستند نباید توقع حل مشکلات را داشت. حل مشکلات ارز و سکه و دلار و مسکن ساز و کار خودش را دارد و تا مسولین کشور دست از نظرات و تحمیل سلیقه ای و بر اساس منافع شخصی و حزبی خود دست برندارند و به متخصصین و باسوادهای واقعی (نه دهن پرکن) علم اقتصاد مراجعه و به سخنان آنها با دل گوش ندهند و در عمل پیاده نکنند این مشکلات حل نمی شود. متاسفانه بسیاری از افراد در ظاهر افراد متخصص نظراتی را راجع دین و اقتصاد و ... به خورد مردم و لایه مدیریتی می دهند که با واقعیات دین و اقتصاد مطابقت نمی کند و مشکلات را نه تنها حل بلکه بیشتر تشدید می کند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
آخرخیلی ازکارشناسان اقتصادی ماهم روش کره شمالی رابعنوان همه دنیامیخواهندقالب کنند
شما در کشوری زندگی می کنید که برای مالکیت خودرو نمی دانی سند نیروی انتظامی سندیت دارد یا قول نامه محضری در حالی که راه حل بسیار ساده ای دارد و همه به آن واقف هستند ولی چون تامین منافع عده ای خاص بر منافع مردم ارجعیت دارد حل آن ناممکن شده است. در زمینه مسکن هم همینطور است هیچگاه منافع عده ای خاص فدای منافع عمومی نخواهد شد چون اگر غیر از این بود ما مواجهه با بالا رفتن دلار و سکه و مسکن و ... نبودیم
واقعیت این است که تهران به عنوان نماد تورم ایران می باشد. در خصوص گرانی مسکن همه چیز از مسکن در بالای شهر نشات می گیرد و راه حل مسکن شکسته شدن بت مسکن از طریق شکسته شدن مسکن در بالای شهر تهران است دولت باید در نقاط مختلف زمین های بالای شهر تهران که بر خلاف گفته ها کم نیست و اتفاقاْ جاهای معروف از لحاظ کیفیت زندگی شروع به ساخت انبوه مسکن کند و بصورت اجاره ای و نه تملیک و با قیمت ارزان به زوج های جوان و کسانی که توان پرداخت مسکن را ندارد بنماید تا این بت مسکن شکسته شود و این عدالت برقرار شود و چه اشکال دارد کسانی که تمکن مالی ندارند از هوای بالای شهر برخوردار باشند هر چند که عده ای موافق چنین موضوعی نبوده و ممکن است همنشینی با فقیران جامعه برای آنها غم انگیز باشد و البته نباید بی فرهنگی را همسان با فقر و نداری بدانیم و آنچه که باعث اذیت است بی فرهنگی است نه نداری و فقر.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
اصلا چه دلیل داردکسانیکه واجب خداراجرانمیکنندوتنبل وتن پرورهستند خطامیکنندازهوای بهشت بهره نگیرنداصلا هرکی بهرکی
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
محلات خودشون بالا شهره نمیان خرابش کنن
حاجی بابایی انتظار داشت این دوره بعد رفتن لاریجانی رئیس مجلس بشه حالا هم به خاطر همین همش میگه رئیس مجلس باید قبلا نماینده بوده باشه
اینا هنوز هیچی نشده سر پست و مقامشون درگیر شدن
خدا به داد این ملت برسه که از اصلاح طلب گیر اصولگرا میافته از اصولگرا گیر اصلاح طلب
یکی از یکی بدتر
با این هزینه استهلاک بالای ساختمان کسی دیوانه است خانه بسازد و اجاره بدهد یک پکیج 3 ملیونی شده 8 میلیون و بقیه .......... مشکل بیکفایتی مسئولان است که مردم را به سوی فقر و فلاکت برده اند.
مطمئناگرفتن مالیات ازخانه های خالی بدلیل رکوددرملک است که چندیست عارض شده چون همه چیز چندبرابرشده ملک دوبرابرنشده برای ارزان شدن اجاره هاهم نیست چون هیچکس درخیابان زندگی نمیکندوافزایش اجاره هاازتورم کمتراست این بازیهاکلکی هست توسط عده ای خاص که ساخت مسکن متوقف شودودوتاسه سال دیگرجهشی کندازبورس شدیدترافزایس تقاضاونبودعرضه خواهیم دید بهمت مجلس محترم بادوراندیشی نمایندگان محترم !
خدارحمت کندابن یمین را؛
آنکس که نداندونخواهدکه بداند
همه مالیاتهابالاخره ازجیب ملت گرفته میشه.ملت برای هرلقمه نون خالی که میخورن تاهرکلمه ای که صحبت میکنن مالیات وارزش افزوده میدن .
بدترین تقسیر از گرانی ارز ومسکن و...آن است آن را به عهده سوءمدیریت بیاندازیم . فراموش نکنیم که انتقاد بد، بدتر از خود اشتباه است. هرکس دیگری هم که در راس این دولت بود ،اگر نتیجه بدتر از این هم نمشد،مطمئنا بهتر هم نمی شد. اشکال در نقض اصول 44 و43 قانون اساسی است. چین با اصول اقتصادی شبیه به همین مواد یک شبه ره صد ساله رفت وما به علت نقض این قوانین هنوز اندر خم یک کوچه ایم
مل نی گوییم نر است. ‌شما بگوئید بدوش
کسی میدونه بعد از یک یا نهایتا چند دوره اجاره هزینه بازسازی یک مسکن چقدر میشه.تعویض کولر پکیج رنگ شیر الات و......
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار