بازدید 29548

اهمیت مصرف فولیک اسید قبل از بارداری

معاون آموزشی گروه زنان و مامایی بیمارستان رضوی گفت: زنان در بازه سنین باروری، که دچار صرع هستند، توصیه می‌شود که روزانه ۴ میلی‌گرم اسید فولیک استفاده کنند.
کد خبر: ۹۹۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 15 July 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا شهرکی نسب معاون آموزشی گروه زنان و مامایی بیمارستان رضوی گفت: درباره بانوانی که بیماری صرع داشته و تصمیم به باردار شدن دارند باید اذعان کرد که افزایش ناهنجاری‌ها در جنین این بانوان انکارناپذیر است و هدف متخصصان از کنترل این ناهنجاری‌ها پیش از باردار شدن ترجیحا با یک دارو یا با دارو‌هایی است که خواص تراتوژنی یا آسیب‌زایی کمتری داشته باشد.

او با بیان اینکه بررسی سلول‌های عصبی در بانوان پیش از اقدام به بارداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: پس از بیماری‌های قلبی عروقی دومین ناهنجاری شایع در بارداری مشکلات مربوط به سلول‌های عصبی است.

معاون آموزشی گروه زنان و مامایی بیمارستان رضوی ادامه داد: در واقع، این ناهنجاری با مصرف فولیک اسید پیش از بارداری قابل پیشگیری است و ما به همه بانوانی که می‌خواهند باردار شوند، تاکید می‌کنیم که حتماً از سه ماه پیش از بارداری تا پایان سه ماهه نخست بارداری، اسید فولیک را روزانه بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ م میکروگرم مصرف کنند.

شهرکی‌نسب بیان کرد: برای مادرانی که سابقه‌ای از بیماری نقایص لوله عصبی دارند، ترجیحاً اسید فولیک با دوز ۴ تا ۵ میلی‌گرم در روز توصیه می‌شود.

او تصریح کرد: یکی از مواردی که در بارداری بسیار مهم است، وزن پیش از بارداری است. برای بانوانی که تصمیم به باردار شدن دارند، بهترین وزن مامایی در محدوده BMI یا توده بدنی ۵/۱۸ تا ۲۵ است. هم‌چنین مادرانی که وزن بالاتری دارند از نظر بیماری‌های متابولیک باید حتما بررسی شوند.

معاون آموزشی گروه زنان و مامایی بیمارستان رضوی با تأکید بر بارداری در دهه سوم سنی، تاکید کرد: کسانی که وزنی پایین‌تر از حد عادی دارند، بیش از همه از نظر بی‌اشت‌هایی عصبی باید بررسی شوند.
شهرکی نسب اظهار کرد: بانوانی که می‌خواهند برای بارداری اقدام کنند، باید دقت کنند تا با پزشک خود روراست بوده و در مورد مصرف دخانیات، مواد مخدر، الکل و دارو‌های تفنّنی، حتما باید توجه کنند که اگر این دارو‌ها پیش از بارداری قطع شود، به میزان زیادی عوارض بارداری و عوارضی که بر روی جنین می‌گذارد، کاهش می‌یابد و از این نظر که این مسائل را با پزشک خود در میان بگذارند، نباید هیچ استرسی داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل