بازدید 8255

هنگ کنگ؛ عرصه جدید مناقشه چین و آمریکا

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای شدید اللحن به اقدام اخیر آمریکا علیه پکن واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۹۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 15 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از  میزان، «راشا تودی» نوشت: پس از اقدام «دونالد ترامپ» مبنی بر امضای مصوبه دو حزبی کنگره برای تحریم پکن به دلیل آنچه که اقدام‌های «سرکوبگرانه» چین علیه معترضان هنگ کنگی خوانده و لایحه خودمختاری هنگ کنگ را به قانون تبدیل کرد، وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای شدیداللحن واکنش نشان داد.

این بیانیه می‎گوید «پکن ساکت نمی‌نشیند و به منظور حفاظت از منافع قانونی خود، پاسخی درخور خواهد داد و تحریم‌هایی را علیه مقام‌ها و نهاد‌های آمریکایی اعمال خواهد کرد.»

چین پیشتر نیز رویکرد آمریکا در قبال تحولات هنگ کنگ را تلاش برای جلوگیری از اجرای قانون خوانده و محکوم کرده بود.

پکن تاکنون بارها، از آمریکا خواسته تا از مداخله در امور داخلی این کشور خودداری کند، در غیر اینصورت با اقدام تلافی جویانه سریع و جدی پاسخ می‌دهد.

«دونالد ترامپ»، روز سه شنبه فرمانی را امضا کرد که براساس آن رفتار دولت آمریکا در قبال هنگ کنگ تغییر کرده و از این پس با هنگ کنگ مانند سرزمین اصلی چین رفتار خواهد کرد.

تنش‌ها میان واشنگتن و پکن طی یک سال گذشته افزایش یافته است.

جنگ تجاری، ادعای نقض حقوق بشر در هنگ کنگ و سین کیانگ، استقرار غیرمعمول تجهیزات نظامی در نزدیکی سرزمین‌های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی و متهم کردن پکن در مورد بیماری «کرونا»ف اتهام‌هایی بوده که از سوی واشنگتن مطرح و توسط پکن رد شده اند.

چین در مقابل اتهام‌ها و اقدام‌های واشنگتن، شرکت تولید کننده تسلیحات نظامی «لاکهید مارتین» را به دلیل فروش تسلیحات به «تایوان» تحریم کرد و چند نفر از مقام‌های آمریکایی از جمله «مارکو روبیو»، سناتور جمهوریخواه این کشور را وارد فهرست تحریمی خود کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل