بازدید 16166
علی‌ رغم مخالفت گروهی از فعالان هنری

بار دیگر کلیه اماکن و فعالیت‌های فرهنگی و هنری پایتخت تعطیل شد؟

با وجود مخالفت و فشار گروهی از فعالان موثر هنری برای جلوگیری از تعطیلی اماکن فرهنگی، در پی مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، همه فعالیت‌ها و اماکن فرهنگی و هنری شهر تهران برای یک هفته تعطیل شد که به منزله تعطیلی سالن‌های سینما، تئاتر، موسیقی و همه رویداد‌های فرهنگی و هنری در پایتخت است.
کد خبر: ۹۹۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹ 14 July 2020

کلیه اماکن و فعالیت‌های فرهنگی و هنری بار دیگر تعطیل شدپس از آنکه اعلام شد، در پی مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، همه فعالیت‌ها و اماکن فرهنگی و هنری شهر تهران برای یک هفته تعطیل شد که به منزله تعطیلی سالن‌های سینما، تئاتر، موسیقی و همه رویداد‌های فرهنگی و هنری در پایتخت است، سازمان سینمایی تعطیلی سالن‌های سینما را تکذیب کرد!

به گزارش «تابناک»؛ اوج‌گیری کرونا و نبود دورنمای روشن درباره کاهش این آمار، برخی محدودیت‌ها را بازگرداند تا بدین ترتیب زمینه لازم برای کاهش شیوع کرونا و جلوگیری از گسترش بحران فراهم شود. در همین راستا، در پی مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، شهرداری تهران اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای برای شهر تهران به دنبال اوج گیری کرونا در پایتخت و قرار گرفتن تهران در وضعیت هشدار را اعلام کرد.

کلیه اماکن و فعالیت‌های فرهنگی و هنری بار دیگر تعطیل شد

اکنون بر اساس خبری که شماری از خبرگزاری‌ها منتشر کردند، بر اساس اعلام سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران، همه مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه‌ها، سالن‌های سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها یک هفته تعطیل هستند. همچنین برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها ممنوع است.

مجموعه فرهنگی به ویژه سالن‌های سینما از زمان شیوع کرونا برای مدت چهار ماه تعطیل بودند و از ابتدای تیرماه با در نظر گرفتن ملاحظاتی نیز با بهره برداری ۵۰ درصدی بازگشایی شدند. بنا بر گزارش مسئولان سازمان سینمایی، فروش سینمای ایران در این مدت قریب به سه میلیارد بوده که حدود دو میلیارد آن به فیلم «شنای پروانه» تعلق می گیرد.

در این دوره ۱۸۰ هزار نفر ریسک حضور در سالن‌های سینما را پذیرفتند و به تماشای فیلم‌های سینمایی روی پرده بزرگ نشستند. اکنون مشخص نیست آیا یک هفته بعد، این امکان بار دیگر فراهم می‌شود یا این تعطیلی همچون دوره پیشین تداوم خواهد یافت؟!

در بخش‌هایی همچون تئاتر، کنسرت‌های موسیقی و دیگر رویداد‌ها نیز وضعیت نامشخص است و از سوی متولیان امر اعلام نشده در چند هفته‌ای که این مجموعه‌ها فعال بوده‌اند، چه رویداد‌هایی با چه گردش مالی تقریبی برپا شده‌اند و چه حاصلی داشته؛ اما آنچه شواهد نشان می‌دهد اتفاق جدی در این بخش رخ نداده است. بسیاری از گالری‌ها نیز از برگزاری نمایشگاه در این دوره خودداری کرده و ترجیح داده‌اند تا عادی شدن شرایط و عبور از پیک کرونا، فعالیت‌هایشان را از سر نگیرند.

 

سازمان سینمایی: سینماها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال هستند!

شب گذشته اخباری مبنی بر ممنوعیت یک هفته‌ایی فعالیت سالن‌های سینما و تئاتر در تهران منتشر شد و حالا امروز این هبر از سوی سازمان سینمایی تکذیب شد.

مسعود نجفی روابط عمومی سازمان سینمایی در این زمینه گفت: هرگونه تصمیم گیری در خصوص تعطیلی سینماها در سراسر کشور از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به استانداری ها تفویض اختیار شده است و تصمیمات از این طریق اعلام می شود.بلیت فروشی در درگاه های اینترنتی ادامه دارد و سینماها با رعایت پروتکل های بهداشتی فعال هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
اون از مخ آزادی رو بگو که حاضره کرونا بگیره بیست سی هزار تومن هم بلیط بخره تا مزخرف ترین و مبتذل ترین فیلمها رو داخل سالن سینما تماشا کنه !!! بجای سینما باید بره روانپزشک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
چکارش داری دلبندم‌؟ هر کسی ازاد است هر نوع تفریحی را که دوست دارد انتخاب کند. فقط در شرایط فعلی صلاح نیست در جا های پر جمعیت تجمع شود .
مساجد و زیارتگاه ها تعطیل نمی شوند چون زور کسی به ان ها نمی رسد.
خبرگزاری محترم تابناک لطفا گزارشی مکتوب از دانشگاه شهید بهشتی تهیه کنید که برخلاف مصالح عمومی دانشجویان را در وسط فصل گرما به خوابگاه کشانده تا واحدهای عملی را انجام دهند و گفته اند این آیین نامه باید از وزارت علوم ابلاغ شود
یک هفته به هیچ وجه کافی نیست. استانداردش ۶ هفته باید تعطیل بشه و قرنطینه کامل اجرا بشه تا آثار مثبتش رو شاهد باشیم
طرح ترافیک بزرگترین عامل رواج کرونا است اما به خاطر درآمد برای خودشان حاضر نیستند طرح ترافیک را لغو کنند و مردم مجبورند مثل کنسرو در اتوبوس و مترو و در ۲۰ سانت فاصله با همدیگر کرونا را به همدیگر پاس بدهند.جان مردم پشیزی برایشان ارزش ندارد و با طرح های تشریفاتی و ظاهری می خواهند ادعا کنند کاری می کنند در حالی که از اول کرونا تاکنون هیچ کار مفیدی در مدیریت کرونا انجام نداده اند.
از دید مسئولان ما: در آمریکا بی کفایتی مسئولینش عامل شیوع کرونا است و در ایران، بی توجهی مردم !!!!!.....
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
. از دید صدا و سیمای حسن روحانی
با كدام توان وبودجه ميتوانند كشور را چند هفته تعطيل كنند خزانه دولت خالي ريخت پاش فروان مردم هم كه غم نان دارند وعده اي هم كه اصلا رعايت بهداشتي نميكنند ومسوليني كه اصلا نظارت نميكنند
عجله نکنید زوده! بذارین یه ده هزار نفر دیگه هم قربانی بی لیاقتی شما بشه بعد!!!!
الان بدون تعطیلی ادارات و شرکت ها و مترو و غیره دقیقا چه چیزی به دست می آید؟
آقا چرا کسی مراکز فنی حرفه ایی رو تعطیل نمی کنه .هفته پیش 8 فزار نفر آزمون گرفتن این هفته هم میخوان دوباره ازمون برگزار کنن
تو این مملکت هرکه ساز خودش رو میزنه ته
با اینکه گفتن یک هفته تهران مراکز فرهنگی آموزشی تعطیل میباشد
و حتی سازمان سنجش امتحان دکتری و ارشد را به تعویق انداخت ولی سازمان سمپاد که زیر نظر زیاست جمهوری میباشد قصد دارد امتحان استعداد های درخشان را در روز 27 تیرماه برگزار نماید این درحالیست سن امتحان دهنده ها 12 تا 15 سال میباشد و تو این سن خیلی توان مراقبت ار خود ندارند و اکثرا ناقلان خاموش هستن و هر کدام از این شرکت کننده ها بعداز جلسه بعنوان یک بمب در خانواده های خود عمل می کنن
از تابناک خواهش دارم این موضوع رو پیگیری نماید
بار دیگر کلیه اماکن و فعالیتهای فرهنگی و هنری پایتخت تعطیل شد؟
اقایان یا خانمهای محترم ویرایشگر تابناک چرا در تیتر های هایی که 100% میدانید و قطعیت دارد باز مثل این تیتر علامت سوال میگذارید . لطفا علامت سوال را در نوشته های تان حذف و رعایت کنید .
دولت اگه به شرکت بی آر تی و مترو فشار بیاره نصف بیماری از بین میره بی ار تی اتوبوس خالی رو نگه میداره میگه از ساعت 7 صبح خالی میفرسته همه مجبورن رو کول هم سوار بشن در اتوبوس به زور بسته میشه اتوبوس حومه به طرف تهران یا بلعکس مسافر کامل میزنه سرپایی هم پر میکنه به نظر شما مردم مقصرند هر میگن پروتکل رعایت کنید یا دولت و به اتحادیه اتوبوسرانی نامه نمیزنه که مثل قبل فاصله حفظ بشه و تو سر و کله هم سوار نشن دوم اعلام کنن هرجا عروسی اعلام کنند داماد یکماه بازداشت میشه مساجدم همه میتونن تو خونه واجبات رو به جا بیارن به نظر من کم لطفی از طرف مردم نیست از طرف دولت هستش یه کم مقرراتو سخت بگیرن بیماری ریشه کن میشه تعطیلی بی فایدس مردم گرفتارن مجبورن برن بیرون کار کنن
تو این گیر و دار تبلیغ تابناک برای این پوشش خانم هم جای دیدن داره منظورم تبلیغ body spinner است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل