بازدید 26119
۲

درمان بدون داروی اضطراب و وسواس در ایران

اگر در شرایط سخت کنونی جامعه، دچار اضطراب، وسواس، یا افسردگی شدید یا مدام دلشوره دارید، اگر تحملتون کم شده و خیلی زود با کوچکترین حرف و مخالفتی عصبانی می‌شید، حتما باید به فکر درمان باشید. آمار و اطلاعات جهانی نشون می‌ده بهترین و موثرترین درمان‌ها، مداخلات عصب‌شناختی اند. این درمان‌ها با استفاده از تکنولوزی‌های روز دنیا انجام میشه که خوشبختانه در سال‌های اخیر به ایران هم اومدند.
کد خبر: ۹۹۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 13 July 2020

 درمان اضطراب با بیوفیدبک

تجربه شخصی من:

سال‌ها بود که دلشوره و اضطراب کلافم کرده بود. با کوچیک‌ترین تغییری در زندگی به شدت تپش قلب و دلشوره می‌گرفتم. از طرفی من هم مثل همه آدم های دیگه، گارد شدیدی برای رفتن پیش مشاور یا روانشناس داشتم. فکر می‌کردم که کمک گرفتن از روانشناس و روانپزشک فقط برای اونایی که خیلی حالشون بده یا فقط واسه روانی ها و دیوونه هاست، یا با خودم می‌گفتم برم چی کار کنم، نهایتش دکتر یک مشت قرص آرامش بخش میده که از همه کار منو میندازه، یا مگه چه چیز جدیدی میخواد بهم یاد بده، همه حرفاشون رو از حفظم.

این وضعیت ادامه داشت تا اومدن بیماری منحوس کرونا، دیگه تپش قلب و دلشوره‌های گاه و بی‌گاه تبدیل به بخش جدا نشدنی از زندگیم شده بود. کم‌کم به مشکلات زیادی در کارم برخوردم، فضای داخلی خونه پر از جر و بحث های الکی و سرسام آور شده بود، واقعا دیگه انگیزه خاصی برای زندگی نداشتم، خسته شده بودم.

در نهایت تصمیمم را گرفتم، باید حتما پیش یک روانشناس می رفتم. اما واقعیت اونجاست که نمی‌خواستم درگیر قرص خوردن یا دوره های طولانی رواندرمانی بشم. یک روز به پیشنهاد یکی از دوستان به کلینیک تخصصی آتیه رفتم و این تقریبا آغاز ماجرایی جدید بود، اتفاق ساده‌ای که خیلی زندگی را برام راحت‌تر کرد.

کلینیک آتیه با کادر تخصصی خود، بالغ بر 180 روانپزشک، روانشناس، روانکاو، کاردرمانگر، بازی درمانگر، گفتار درمانگر، و نوروتراپیست تنها مکان در تهران هست که جدیدترین تکنولوژی دنیا را در اختیار داره و از اون بهره میبره، استفاده از این تکنولوژی‌ها سبب شده که جز در موارد خاص و حاد از دارو استفاده نشه. در بدو ورود به کلینیک آتیه از شما چکاپی کلی گرفته میشه و با استفاده از این چکاپ - که کامل و جامع بودنش فقط مختص آتیه هست – به شما یک نقشه راه سلامتی داده میشه، این پکیج ترکیبی از رواندرمانی، درمان تکنولوژی و درمان دارویی است. البته هر مراجعه کننده پکیج خاص خودش را داره، شیوهای که فقط مختص به اونه، نه روشی تکراری که توسط هر روانشناس ممکنه تجویز بشه.

درمان بدون داروی اضطراب و وسواس در ایران
کلینیک آتیه درخشان ذهن

تو این مدت کوتاهی که با این مرکز ارتباط دارم، نه تنها شرایط خودم بهتر شده، بلکه چند نفر دیگه را هم با خودم همراه کردم. مهمترین فرد خانمم بود. اون هم کمی وسواس داشت که با ورود کرونا چند برابر شده بود و با کمک این کلینیک، پیشرفت خیلی خوبی در درمان داشته. واقعیت اونجاست که کرونا بخشی از زندگی ما شده اما می تونیم با کنترل اضطراب و استرس خطرش را کمتر کنیم.

جالبه که جنگ و دعواهای بی سر وته زندگی مشترکمون هم دیگه باهامون خداحافظی کرده، و الان خیلی کم پیش میاد که چیزی بتونه آرامشم را بهم بریزه و یا مشکلات مختلف بتونن من را دچار استرس و اضطراب کنند. راستی، این را هم بگم که فقط باور و تفکر ما نیست که میتونه این موارد را اصلاح کنه، مغز ما خیلی پیچیده تر از این حرفاست. من بعد از رفتن به این کلینیک و تفسیر نقشه مغزیم تازه متوجه شدم که پر کاری بخشی از مغزم دلیل همه اون دلشوره های مدامم بود که خیلی از جاها، جلوی پیشرفتم را گرفت و با استفاده از یک تکنولوژی جدید به اسم تحریک مغناطیسی مغز (rTMS) که از بهترین روش‌های درمانی در دنیا محسوب میشه به خوبی تونستند طی 20 جلسه این مشکل را بدون دارو برام حل کنن، کاش سال‌ها پیش با این مرکز آشنا شده بودم.

درمان بدون داروی اضطراب و وسواس در ایران

درمان اضطراب با استفاده از تحریک مغناطیسی مغز (rTMS)

بعضی موقع‌ها میگم کرونا دمت گرم که باعث شدی از شر این دلشوره‌های مزخرف خلاص بشم. اونایی که تجربه کردند میدونند چقدر سخته آدم بابت کوچیک‌ترین تغییرات زندگی اضطراب داشته باشه. این دلشوره‌ها داشت کم‌کم مشکلات قلبی برام ایجاد می‌کرد، که همه میدونیم از کرونا خیلی خطرناک‌تر هست و بالاترین آمار مرگ و میر ایران مربوط به همین مشکلات قلبی و عروقی بوده، متاسفانه !!!

من با توجه به شغلم احساس وظیفه کردم که اطلاعات این مرکز را به سایر دوستانی که همین مشکلات را دارند، بدم شاید اونا هم مثل من چهره خوب زندگی و آرامش را حس کنند.

چند نکته مهم:

  • دوستان از طریق این لینک میتونید اطلاعاتتون را ثبت کنید و متخصصان مرکز آتیه به صورت رایگان باهاتون تماس می‌گیرند. اول مشکلتون را می شنوند اگر در حوزه کاری شون بود وقت بهتون میدند. این یکی از اون کارهای ارزشمندی هست که کمتر تو ایران دیدم انجام بشه. برام جالب بود که پسر عموی من را وارد درمان نکردند و گفتند با آموزش مشکلت حل میشه و نیاز به هزینه اضافی نداری ...
  • کلینیک آتیه با بیمه‌های تامین اجتماعی، بانک مرکزی، بیمه دانا، بیمه مرکزی، بیمه ایران، بیمه آسیا و شرکت های آریا ساسول، راه آهن، کانون سردفتران و دفتریاران، و حوزه ستادی وزارت نیرو قرارداد داره؛
  • اگر هزینه درمان براتون زیاد بود میتونید هزینه را به صورت قسطی پرداخت کنید؛
  • کلینیک آتیه نماینده رسمی موسسه مغز و اعصاب سوئیس (Hbimed) و آزمایشگاه تحریک مغزی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (BSL) در ایران هست؛
  • این مرکز از سال 1397 با توجه به رویکرد درمانی خود از طرف معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به عنوان مرکز دانش بنیان معرفی شده.

 آدرس مجتمع تخصصی آتیه: تهران، خیابان ولیعصر، بالاترازمیدان ونک، خیابان والی نژاد، پلاک 23

تلفن:  02184012000

در آخر فقط این را بگم که فکر نکنید مشکل اضطراب، استرس، افسردگی  و ...، تنها با یکی، دو جلسه درمان حل میشه، بلکه به تداوم درمان و تمرین مستمر و پیگیری نیاز داره.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
واقعا درمان فوق العاده ای هست.
من دوسال پیش که تازه از آلمان برگشته بودم و شرایط ایران هم داشت روز به روز بدتر می شد، اضطراب وحشتناکی را داشتم تجربه می کردم. البته تو خود آلمان هم با توجه به شرایط خانوادگیم این مشکل را به صورت خفیف تر داشتم و تحت درمان بودم. وقتی اومدم ایران نگران بودم که نتونم درمانم را تو ایران ادامه بدم ولی با کمال ناباوری دیدم تو ایران هم این درمان هست، و البته با هزینه ای تقریبا 5درصد آلمان
لااقل بنویسید رپرتاژ آگهی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار