بازدید 9176

اعتراض شدید و اعتصاب کارگران ایرباس

پس از قطعی شدن اخراج هزاران نفر از کارمندان ایرباس به خاطر بحران پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در بازار حمل و نقل هوایی جهان حالا کارگران این شرکت بزرگ فرانسوی دست به اعتراض و اعتصاب زده‌اند.
کد خبر: ۹۸۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 10 July 2020

به گزارش فارس، به نقل از رویترز، ایرباس اعلام کرده است که قصد دارد در واکنش به بحران پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در صنعت هواپیمایی جهان 19 هزار نفر از کارمندانش را اخراج کند. حالا امروز خبر می‌رسد که کارمندان ایرباس در واکنش به این تصمیم دست به اعتصاب و اعتراض زده‌اند.

شیوع ویروس کرونا باعث شده تا تقاضا برای سفرهای هوایی در جهان به شدت کاهش یافته و در نتیجه فروش هواپیماهای ایرباس کاهش یابد.

به گفته اتحادیه کارمندان ایرباس انتظار می‌رود 8 هزار نفر از کارمندان این شرکت امروز به مدت یک ساعت و نیم در شهر تولوز دست به اعتراض بزنند. این کارگران قصد دارند در برابر دفتر مرکزی ایرباس تجمع کنند.

در آلمان هم اتحادیه کارمندان ایرباس از این شرکت هواپیماسازی خواسته تا از اخراج اجباری کارمندان خودداری کند. اتحادیه‌های کارمندان ایرباس قصد دارند برای فردا هم اعتراضات گسترده‌تری را در فرانسه رقم بزنند.

شرکت ایرباس در واکنش به اعتراض کارمندانش بیانیه هفته گذشته مدیرعامل این شرکت را مورد تأکید قرار داد که گفته بود ایرباس با بدترین بحران در تاریخ صنعت خود دست و پنجه نرم می‌کند.

ایرباس گفته است: یک سوم از 1500 کارمندی که قرار است تعدیل شوند از فرانسه خواهند بود بگونه‌ای که 3378 نفر از دفاتر و تأسیسات این شرکت در تولوز اخراج می‌شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی