بازدید 20352
تداوم روز‌های خونین طبیعت ایران

یکی دیگر از مدافعان طبعیت هم آسمانی شد؛ شش جان باخته تنها در ۳۹ روز

به رغم آنکه رئیس سازمان محیط زیست کشورمان و همتایانش در سازمان جنگل‌ها تاکید دارند، آمار و ارقام ارائه شده درباره حریق جنگل‌ها و مراتع اسیر بزرگنمایی شده و واقعی نیست، آمار جان باختگان این آتش سوزی‌ها به سرعت در حال افزایش است.
کد خبر: ۹۸۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ 05 July 2020
تابناک اجتماعیبه رغم آنکه رئیس سازمان محیط زیست کشورمان و همتایانش در سازمان جنگل‌ها تاکید دارند، آمار و ارقام ارائه شده درباره حریق جنگل‌ها و مراتع اسیر بزرگنمایی شده و واقعی نیست، آمار جان باختگان این آتش سوزی‌ها به سرعت در حال افزایش است.

به گزارش «تابناک»، «محمدجواد مختاری»، از فعالان محیط زیست استان فارس که در حین تلاش برای مهار آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی شهرستان ممسنی در منطقه فهلیان دچار سوختگی شدید شده بود، ساعتی پیش چشم از جهان فروبست و آسمانی شد؛ عروج ششمین مدافع طبیعت در پانزده روز اخیر.

او جوان ۳۱ ساله‌ای بود که به عنوان داوطلب مدافع طبیعت به همراه عده‌ای دیگر به دل آتش زده و دچار سوختگی درجه ۲ به میزان ۸۵ درصد شده بود؛ آسیبی که کاری‌تر از آن بود که کادر پزشکی بیمارستان سوانح و سوختگی ابن سینا موفق به جبرانش شوند و در نهایت کمتر از ۲۴ ساعت بعد از ارجاع محمدجواد به این بیمارستان به جان باختنش گره خورد.

مسیری که مدتی است شمار زیادی از هموطنانمان در آن گام نهاده اند تا شاید رهایی طبیعت کشورمان از آتش سوزی و نابودی را برای همه ایرانیان به ارمغان بیاورند و جور بسیاری از نهاد‌های ریز و درشت که در این خصوص وظیفه دارند و کوتاهی می‌کنند را بکشند، اما وسعت حریق امانشان نمی‌دهد و به وارد آمدن آسیب‌هایی به ایشان منجر می‌شود که در عرض دو هفته جان ۶ داوطلب را گرفته است.
 
یکی دیگر از مدافعان طبعیت هم آسمانی شد؛ شش جان باخته تنها در ۳۹ روز

راهی که پیشتر هم بار‌ها و بار‌ها با جانفشانی شماری از هموطنانمان طی شده، اما در سال ۹۹ شروع کننده اش «احسان عزیزی» از نیرو‌های تیپ تکاور انصارالرسول شهر جوانرود استان کرمانشاه بود که در کشمکش با آتش در ارتفاعات پاوه آسیب دید و در هفتمین روز خرداد به فیض شهادت نائل آمد؛ راهی که هنوز ادامه دارد... .

«البرز زارعی» کوهنورد حرفه‌ای اهل گچساران دومین قهرمان طبیعت در سال جاری است که خرداد به نیمه نرسیده، حین تلاش برای مهار آتش در منطقه دیل گچساران دچار سوختگی ۶۰ درصدی شد و ۳۰ خرداد از بیمارستانی در اصفهان سفر آسمانی اش را آغاز کرد تا شاید موجبات توجه به بحرانی شود که به رغم تکرار هر ساله حتی به خرید بیل به میزان کافی برای تجهیز داوطلبان هم منجر نمی‌شود!

این را می‌شود از مرور جانفشانی «مختار خندانی»، «یاسین کریمی» و «بلال امینی» سه قهرمان ماندگار کشورمان دریافت که در هشتمین روز تیرماه در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در مرز ایران و عراق در استان کرمانشاه بی مهابا به نبرد آتش رفتند و روح آسمانی شان را به عرش گره زدند تا میراث آیندگان با آسیب کمتری پابرجا بماند.

راهی خونبار که هنوز ادامه دارد، چون متاسفانه آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کشورمان ادامه دارد؛ همان حریقی که می‌بلعد و جان می‌گیرد، حتی اگر مسئولان میزان خسارتش را اندک گزارش کنند و برای اثبات مدعایشان از تکذیب عکس‌های ماهواره‌ای و هر گزارشی در این خصوص هم ابایی نداشته باشند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۳
خداوند رحمتشان کند و به بازماندگانشان شکیبایی ارزانی دارد، ولی ظاهرا این عزیزان نه تخصص لازم را داشته اند و نه تجهیزات مناسب را، زیرا امروزه مبارزه با آتش سوزی جنگل ها رشته تخصصی کامل و پیچیده ای است که بدون آن مبارزه با آتش خودکشی محسوب می شود. این فجایع انسانی از خود آتش سوزی ها بسیار سنگین تر شده اند.!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
پاسخ شما خیلی سادست
تو این مملکت مگه کسی تخصص هم داره؟
در مورد امکاناتم چیزی نگم بهتره
از نظر امثال شما باید نشست و تماشا کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
آقای محترم 22:38 دقیقه، من می گویم فرد نابلدی که فقط خودش را به کشتن بدهد، نباید وارد این کار شود، چون ما علاوه بر از دست دادن سرمایه های طبیعی مان سرمایه های انسانی را هم از دست می دهیم، . درباره نشستن و تماشا کردن چیزی نگفتم . شما که اینجا را میدان ابراز وجود یافته اید، کاش می توانستید سخن سنجیده تری بگویید، . ضمن اینکه در همین کشور متخصص هم زیاد داریم، مشکل این است که کار دست آنها نیست و منظورم این بودذ که کاش می شد هر کسی در جای خودش باشد. واقعا آمدید حرف بزنید، پشتک زدید.
ناشناس
| France |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
من از طرف ایشان از شما معذرت میخوام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
عرق شرم و خجالت باید به پیشونیمون بشینه که هنوز در این کشور افراد شریفی هستند که بخاطر حفظ محیط زیست جونشون را از دست میدهند و اختلاس گر صاف صاف راه میرن!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
اون محیطبانی که قرار است اعدام شود حکم اجراییش بدستش رسیده مگر نه اینکه طرف در حال فرار بوده و بهش شلیک کرده فرد کشته شده ضمن اینکه فرد تیر خورده به مدت 18 روز بعد فوت کرده فکر میکنم خاطی از ژنهای خوب بوده و اون قاضیی که محیطبان را قاتل اعلام کرده باید در درس قضاوت تحصیلات بیشتری داشته باشد به همین دلیل است هیچ کس حاضر به محیطبانی نیست ضمن اینکه محیطبانی یه نوع عشق خاصی میخواهد
فکر نمیکنید بعد از اعدام محیطبان طرف به ریش ملیون نفر میخندد و میگئید مائیم دیگه میتوتنیم
این میشه که یک نفر از سر عشق وعلاقه برای محیط زیست جانش را هم بخطر نیاندازد اینگون میشود
خداوند روحش را قرین رحمت کند
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
سه نفر آمدن اینجا نظرشون رو بگن با هم دعوا شون شده مشکل بزرگ همینجاست
مسئولین بی لیاقت
| United States of America |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
رئیس محیط زیست، وزیر دفاع، وزیر کشور و استاندارهای مربوطه باید به خاطر این بی کفایتی و بی تفاوتی برکنار و محاکمه بشوند
چرا برکنار نمی شوند. چون مادام العمر باید باشند و مملکت رو به گند بکشن. کارنامه آقای کلانتری چیست غیر از بی لیاقتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
ابتکار را بگو که بدتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
مگه کارنامه دیگر مسئولین بهتره؟
خب هلکوپتر و هواپیمای اتشنشانی که انگار نداریم اما عوضش امنیت داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
امنیتو لوث نکن
خدا رحمتشون کنه
اینا باید شهید حساب بشن
با دست خالی
مملکت رو به امون خدا ول کردن
روحشان شاد.
خدا لعنت کنه مسببان این آتش سوزی های عمدی و خانمان سوز را.... آخه بی شرف ها شماها نمی خواهید توی این کشور زندگی کنید؟! این چه راهیه که پیش گرفتید؟!!!
پاسخ ها
سیاووش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
قوانین بدون بازدارندگی طبیعت رو شعله ور کرده...من شخصا در بهبهان شخصی رو دیدم که توی دستش کبریت بود و راه میرفت و میسوزاند بدون این که پشت سرشو نگاه کنه...سوزاندن طبیعت شده روشی برای ابراز وجود کسانی که قبلا بانکها رو آتش زدن...
به جاش خودمان چندین ماهواره هوا کردیم که مزارع را نشان میدهد و کیک زرد داریم که همه مردم خوشحال و سیر و سالم و در رفاه و آزادی و استقلال و اسلام هم کاملا سایه عدالت علی ع بر تمام کشور سایه انداخته و همه دنیا حسرت ما را میخورند
بعد یک عده خیانت پدشه به اسم کارشناس پس از اتیش زدن این جنگلها فوری در مورد علت ان اظهار تظر وان را مربوط به سهل انگاری ویا اب هوا ودیگر مسایل که حقیقت نداردمی کنند و ریس محیط زیست هم میگه چیزی نیستند این اتش سوزیها باید از سازمان محیط زیست بیرونش بکنند چون باید برای یک درخت هم دلش بسوزد نه اینکه صدها هکتار بسوزد وایشان بگه چیزی نیست
یاد این بزرگواران گرامی و روحشان شاد
متاسفانه با الفاظی مثل آسمانی شدن و شهید شدن، بی کفایتی و قصور و تقصیر مسئولان را میخواهند پوشش دهند!... جان انسانها عزیز است.
وقتی تجهیزات نداشته باشی باید با جا آدم ها کمبود رو جبران کنی
درود بر مسئولین با شرف که اینجور موقع ها همیشه غایب هستند و مردم باید خودجوش جونشونو بگیرن کف دستشون.
مگه منابع طبیعی و محیط زیست متولی ندارد که این مادر مرده ها را بدون تخصص و تجهیزات مناسب می فرستند به جنگ آتش. واقعا شورش را در آوردید.
پاسخ ها
مسئولین بی غیرت
| United States of America |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
کسی نمیفرستشون!
آقای کلانتری آتش سوزی طبیعی است نداشتن بالگرد و تجهیزات اطفای آتش و شهید شدن این تعداد عاشق طبیعت هم طبیعی است.
همه کارهاتون نمادین شده، اینا قهرمان واقعی اند ولی ما اطلاع داریم که این مسیولین هیچ ارزشی برای این قهرمانان بزرگ وطن قایل نمی‌شوند. امیدواریم روزی را شاهد باشیم که این جور حوادث برای خاک عزیزمان پیش نیاد و این قهرمانان میهن همواره زنده باشند
این فعالان میط زیست انقدر قلب بزرگی دارند که جان طبیعت از جان خودشون براشون ارزشمندتر هست واقعا برای سازمان محیط زیست مایه تاسف که هیچ کاری برای پیشگیری یا کنترل اتش انجام نمیده
این فعالان میط زیست انقدر قلب بزرگی دارند که جان طبیعت از جان خودشون براشون ارزشمندتر هست واقعا برای سازمان محیط زیست مایه تاسف که هیچ کاری برای پیشگیری یا کنترل اتش انجام نمیده
افسوس و بي نهايت افسوس
هر جای دنیا بود رئیس محیط زیستش تا حالا برکنار شده بود با این بی تفاوتی ‌و بی مسئولیتی!
مسخره است: وزارت دفاع برای مهار آتش هلی کوپتر برای کمک‌ نمیفرسته چون از محیط زیست طلبکاره!!!! دولت از دولت پول میخواهد؟ ایستادن تماشا میکنن جنگل‌های اندک کشور بسوزن و‌جوانان کشته بشن! خیلی بی غیرت هستید!!!
به جای این پولهایی که خرج موارد غیر ضروری کردین، چهارتا بالگرد برای آمبولانس هوایی و‌ آتش خاموش کردن میخریدید که بدرد مملکت و مردمش بخوره،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل