بازدید 14749
۳

معرفی شیراز به عنوان شهر پایلوت دوستدار کودک

رییس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز و دبیر کارگروه شهر دوستدار کودک این شهر گفت: شیراز به عنوان شهر پایلوت (آزمونه) "دوستدار کودک» معرفی شد.
کد خبر: ۹۸۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 27 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، لیلا دودمان با اشاره به این انتخاب،اظهار داشت: با معرفی شیراز و ۱۱ شهر دیگر ایران به عنوان شهر پایلوت دوستدار کودک از سوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و با تایید کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک، فرصت پیوستن شیراز به شبکه جهانی دوستدار کودک در مرحله دیگر نیز فراهم شده است.

به گفته وی، این انتخاب بر اساس مصوبه کمیته ملی شهر دوستدار کودک و بر اساس ارزیابی‌های دقیق توسط همه اعضای این کمیته انجام گرفته است.

رییس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: شهرداری شیراز با تدوین برنامه‌های کلان، زیرساختی و شاخص در حوزه‌های اجتماعی، عمرانی و شهرسازی و با همکاری نزدیک و مداوم با کمیته ملی و انجام تعهدات مندرج در تفاهم‌نامه فی مابین، به دنبال اهداف بعدی از جمله کاندیداتوری و کسب نشان و برند «شهر دوستدار کودک» در آینده‌ای نزدیک است.

دودمان، با ابراز امیدواری از اینکه شیراز تا سال ۱۴۰۰ به شبکه جهانی شهرهای دوستدار کودک بپیوندد، از دست‌اندرکاران این طرح و فعالان حوزه کودک قدردانی کرد.

بر اساس اعلام کمیته‌ ملی، مرحله‌ پایلوت شهر دوستدار کودک به‌طور رسمی پس از امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری‌های این شهرها و وزارت کشور آغاز می‌شود.

دریافت نشان و برند شهر دوستدار کودک یونیسف، زمانی صورت می‌گیرد که شهر مورد نظر، چرخه‌ رسیدن به شهر دوستدار کودک را به صورت موفقیت‌آمیز تکمیل کرده باشد.

در مرحله پایلوت، که شیراز نیز در آن قرار گرفته است، شهرها به عنوان شهر دوستدار کودک به‌رسمیت شناخته نشده و نشان یا عنوان رسمی دریافت نمی‌کنند چرا که برای رسیدن به نشان، باید تلاش‌های بیشتری صورت پذیرد.

عنوان شهر دوستدار کودک به شهر یا اجتماع محلی گفته می‌شود که در آن نظرها، نیازها، اولویت‌ها و حقوق کودک، به عنوان بخش جدایی ‌ناپذیر از سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیم‌های عمومی تلقی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بعد از نظر خبرنگاری و اطلاع رسانی و آگاهی بخش و این حرفا احیانا نمیشد یه توضیحی هم درباره این که شهر دوست دار کودک یعنی چه ، میگذاشتین؟
خداقوت شیرازی های مهربان
پایلوت در زبان فارسی یعنی چی؟!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان