بازدید 13032
مارک اسپر در نشست خبری مشترک مطرح کرد:

صرف ۲درصد از تولید ناخالص ناتو در مسائل دفاعی

وزیر دفاع آمریکا طی نشستی با حضور دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که متحدان این پیمان باید دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف مسائل امنیتی و دفاعی کنند.
کد خبر: ۹۸۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 26 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا طی نشستی با حضور «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که متحدان این پیمان باید دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف مسائل امنیتی و دفاعی کنند.

وی گفت: «ما درباره شیوه واکنش به کرونا و همچنین مسئله افغانستان با یکدیگر گفتگو خواهیم کرد. همچنین موضوع آمادگی ناتو برای درخواست از اعضا جهت اختصاص دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود مورد بحث قرار می‌گیرد.»

استولتنبرگ نیز طی این نشست خبری گفت: «بسیاری از موضوع‌ها هست که باید درباره‌شان حرف زد. آماده‌سازی‌های ما برای مواجهه با موج دوم احتمالی کرونا در حال انجام است.»

وی افزود: «کشور‌های عضو ناتو باید همچنان به سرمایه‌گذاری در جهت تقویت خود ادامه دهند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این بحران سلامتی بدل به بحران امنیتی نمی‌شود، چراکه چالش‌های امنیتی که پیشتر با آن‌ها مواجه بودیم با شیوع این بیماری از میان نرفته‌اند.»

دبیرکل ناتو در ادامه گفت که موشک‌های جدید روسیه، شمول قرار دادن چین در معاهدات کنترل تسلیحاتی و همچنین افغانستان از دیگر مسائل مورد بحث دو طرف خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست