بازدید 12618

توضیح فرماندار درباره خسارت زلزله در روستاهای قطور

فرماندار خوی گفت: خسارت‌های وارد شده ناشی از زمین لرزه بعدازظهر دیروز به روستاهای "قطور" این شهرستان بسیار جزیی است و مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد.
کد خبر: ۹۸۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ 26 June 2020

به گزارش «تابناک»، "سید محمد عابدی" روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: منشا زلزله روز پنجشنبه خوی، در کشور ترکیه و ۲۲ کیلومتری منطقه مرزی قطور قرار دارد که ارزیابی‌ها و گزارش‌های رسیده بیانگر برخی شکاف‌های جزیی و سطحی در منازل خشتی و گلی است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه مصدومیت و یا آسیب جانی در این حادثه گزارش نشده ‌است اضافه کرد: امروز بانک‌های عامل که قرار است تسهیلات بازسازی به خانه‌های روستایی این منطقه اعطا کنند برای بازدید از منطقه قطور در منطقه بودند و از نزدیک مشکلات ساکنان این بخش را مشاهده کردند.

فرماندار خوی با اشاره به تلاشهای دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مردم منطقه گفت: ۹۰ درصد آوار برداریهای زلزله چهارم اسفند سال ۱۳۹۸ در این منطقه انجام شده ‌است و ساکنان منطقع قطور در حال ساخت‌وساز منازل روستایی هستند و مابقی آوارهای باقی‌مانده نیز به علت رغبت نداشتن ساکنان آن تاکنون جابه‌جا نشده ‌است.

وی اظهار امیدواری کرد تا پایان شهریور ماه ساخت و بازسازی منازل روستایی در مناطق زلزله زده این شهرستان به اتمام برسد.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۴ و ۳۳ دقیقه و ۲۹ ثانیه بعدازظهر رئز پنجشنبه منطقه "قطور" در استان آذربایجان‌غربی را لرزاند؛ به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در موقعیت ۲۷.۵۰۱ عرض شمالی و ۵۵.۸۸۷ طول شرقی , در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

قطور یکی از بخش‌های تابعه شهرستان خوی در استان آذربایجان‌غربی در شمال غربی ایران است.

چهارم اسفندماه پارسال ابتدا منطقه "قطور" و سپس "زرآباد" خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت تعدادی از هموطنان و تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به هزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس