بازدید 666188

مبلغ وام حمایتی مستاجران چقدر است؟

در روز‌های اخیر در پی افزایش قیمت مسکن و نرخ‌های اجاره که دو چندان شدن مشکلات مستاجران را به همراه داشت بسته‌های حمایتی برای مستاجران در نظر گرفته شدکه در آن وام حمایتی به مستاجران تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۹۸۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 24 June 2020
مستأجران وام حمایتی می‌گیرند - تابناک | TABNAK
به گزارش «تابناک»، به نقل از «راهبرد معاصر»،  دولت دوازدهم و وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار مسکن  خبر از ارائه دو بسته حمایتی به مستاجران داد که یکی از این دو بسته وام حمایتی مستاجران می‌باشد در ادامه جزئیات بیشتری در خصوص مبلغ وام حمایتی مستاجران و شرایط مشمولان دریافت ودیعه مسکن را با هم می‌خوانیم.
 
 معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی خبر داد: که بسته حمایتی از مستاجران شامل مبلغ وام حمایتی و مکانیزم پرداختی آماده است و روز سه شنبه در جلسه‌ای با حضور رییس جمهوری بررسی و تصویب می‌شود.

 اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری ساعتی پیش خبر داد که وزارت راه و شهرسازی مسوول تهیه بسته حمایتی برای ساماندهی بازار مسکن شد.
 
در همین راستا «محمود محمودزاده» در خصوص جزییات بسته حمایتی وزارت راه برای مستاجران، گفت: پیشنهادات حمایتی وزارت راه روز سه شنبه در حضور رییس جمهوری مطرح می‌شود و بعد از تصویب اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

وی افزود: به دلیل نابسامانی در حوزه اجازه، دولت به وزارت راه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مسوولیت طراحی این بسته را سپرد تا فورا برنامه حمایتی برای مستاجران به تصویب برسد.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی اختصاص وام به مستاجران را مشروط به داشتن کد رهگیری دانست و گفت: کد رهگیری مصوبه‌ای قدیمی است که به ١٠ سال پیش باز می‌گردد، تمامی بنگاه‌ها مجهز به این سامانه هستند، اما برخی از آژانس‌های املاک اقدام به ثبت کد رهگیری نمی‌کنند که تخلف است.

محمودزاده گفت: تمامی بنگاه‌های املاک باید این تکلیف قانونی را انجام دهند و دولت برای شناسایی واجدین راهی جز دریافت کد رهگیری ندارد.

وی اضافه کرد: قرارداد‌های بین مستاجر و مالک بدون کد رهگیری حتی قابلیت پیگیری قضایی هم ندارد و ما تمام مستاجران را به دریافت این کد توصیه می‌کنیم.

محمودزاده ادامه داد: کمیسیون اقتصادی دولت روز سه شنبه مبلغ این وام و مکانیزم پرداخت را اعلام خواهد کرد.
 

وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن


جزئیات جدید از بسته حمایتی دولت برای مستاجران

دیروز وزیر راه و شهرسازی از ارائه دو بسته سیاستی-حمایتی برای ساماندهی بازار مسکن و حمایت از مستاجران خبر داد. محمد اسلامی در پاسخ به این پرسش که دولت و وزارت راه و شهرسازی چه برنامه‌ای برای ساماندهی بازار مسکن و حمایت از مستاجران دارند، اظهار کرد: در این راستا دو بسته سیاستی و حمایتی جهت ساماندهی و حمایت از اجاره‌نشین‌ها در دستور کار دولت قرار دارد.

وی تأکید کرد: این بسته‌ها باعث کاهش التهابات مسکن به‌خصوص برای مستأجران خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازار مسکن از نوسانات سایر بازار‌های اقتصادی از جمله ارز و طلا تاثیر می‌پذیرد، افزود: طی هفته‌های اخیر قیمت جهانی طلا از انسی ۱۲۵۰ دلار به ۱۷۵۰ دلار افزایش یافته و در مقابل از ارزش دلار کاسته شده است.

اسلامی در عین حال گفت: این در حالی است که چرخه مذکور در ایران معکوس است که یک حرکت تخریبی است. متاسفانه عده‌ای با دشمنان ما همنوا شد‌ه‌اند.

وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در کشور تاکید کرد: این میزان افزایش قیمت هیچ منطقی ندارد. برخی سایت‌های اینترنتی اقدام به درج قیمت می‌کنند؛ اما باید از آن‌ها پرسید “چه کسی این واحد‌ها را فروخته و چه کسی خریداری کرده است؟ ”.

این در حالی است که امروز مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه جزئیات جدیدی از بسته حمایتی دولت را تشریح کرده است. بر اساس اظهارات پروانه اصلانی وام ودیعه اجاره مسکن فقط به اقشار کم درآمد تعلق می‌گیرد.

وی در این باره گفته است: پرداخت ودیعه اجاره‌بها به مستأجران واجد شرایط راهکار کوتاه‌مدت دولت برای ساماندهی بازار است. در پرداخت ودیعه اجاره تلاش می‌شود تا خانوار‌های اجاره‌نشین کم‌درآمد و ساکن در واحد‌های مسکونی کوچک‌متراژ و پایین‌تر از الگوی مصرفی، ودیعه اجاره از سوی دولت دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات و سیاستگذاری‌های حوزه مسکن در دو بخش کوتاه و میان‌مدت قابلیت اجرا دارد، گفت: با توجه به شرایطی که هم‌اکنون در بازار مسکن حاکم است، پرداخت ودیعه اجاره بها راهکار کوتاه‌مدت دولت برای ساماندهی بازار اجاره‌بهاست.

وی با تأکید بر اینکه راهکار‌های میان‌مدت دولت مانند طرح ملی مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی با راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان راهکار‌های میان‌مدت است، افزود: در خصوص تاثیراتی که راهکار‌های میان‌مدت و بلندمدت بر بازار مسکن می‌گذارد باید با زمانبندی و فاصله زمانی منتظر حصول نتیجه بود.

وی با بیان اینکه طرح ملی مسکن باید به بازار عرضه شود تا شاهد تأثیرات آن بر بازار مسکن باشیم، ادامه داد: بنابراین باید در بازه زمانی ۱٫۵ تا ۲ سال آینده، تاثیرات این اقدام دولت را بر بازار مسکن مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی و با توجه به اینکه کرونا موجب بیکاری و کاهش درآمد‌های خانوار‌های متعددی شده است، و در عین حال شرایط تحریم و کاهش درآمد‌های نفتی نیز مزید بر علت شده است، اثرات این رخداد‌ها را بر بازار اجاره شاهد هستیم؛ بنابراین دولت با هدف حمایت از مستاجران چندین برنامه را که شامل یک بسته حمایتی است و در این بسته حمایتی، ودیعه اجاره نیز طرح شده در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه با رد اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر افزایش نرخ اجاره‌بها با پرداخت وام ودیعه، گفت: برنامه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی اجاره‌بها و کنترل قیمت مسکن به شکل یک بسته طراحی شده است و شامل یک سیاست نیست. اگر تنها این سیاست را درنظر بگیریم این گفته صحیح است، اما ما بسته سیاستی برای حل معضل اجاره‌نشینی در کشور داریم که یکی از آن‌ها پرداخت ودیعه اجاره به خانوار‌های واجد شرایط است.

اصلانی بیان کرد: مورد دیگری که در این بسته حمایتی در نظر گرفته شده این است که ثبت تمام معاملات در سامانه با دریافت کد رهگیری الزامی شود؛ بنابراین همه این‌ها قابل رصد است که اجاره با چه نرخی در حال افزایش است. نرخ افزایش اجاره‌بها برای امسال از سوی وزارت راه و شهرسازی ثابت و اعلام خواهد شد. بدین‌معنا نرخ‌های افزایشی پیشنهاد شده و در حال نهایی شدن است.

به گفته وی، بر اساس این سیاست، افزایش اجاره‌بها ثابت و کارشناسی شده و از آنجایی‌که این قرارداد‌ها در سامانه کد رهگیری ثبت و افزایش اجاره‌بها نیز لحاظ می‌شود بنابراین امکان کنترل بازار اجاره وجود دارد.

وی با اعلام اینکه افزایش نرخ اجاره‌بها می‌تواند آثار تورمی داشته باشد و در برخی مناطق نیز موجب افزایش نرخ اجاره‌بها شود، توضیح داد: بسته دیگری پیش‌بینی شده و آن پکیج مالیاتی برای تشویق موجرهاست. بر اساس بسته‌ای که جزئیات آن اعلام می‌شود موجر‌هایی که طبق ضوابط و قواعد دولت گام برداند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار خواهند شد.

اصلانی افزود: معافیت‌های مالیاتی، اصلاح نرخ مالیات بر اجاره، اصلاح پایه‌های معافیت بر اجاره، سیاست‌هایی است که تنظیم‌کننده هستند و می‌توانند ضمانت اجرایی برای سیاست‌های تعیین شده باشند؛ بنابراین با این سیاست‌ها پیش‌بینی این است که آثار تورمی و افزایش قیمت، مستقیما توسط موجر‌ها روی قرارداد‌های اجاره بیاید و موجب کنترل بازار اجاره شود.
 


دولت مصمم به نرخ‌گذاری در بازار اجاره است/شرایط مشمولان دریافت ودیعه مسکن

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تعیین نرخ مشخص برای تمدید قرارداد‌های اجاره از دیگر راهکار‌های دولت به منظور کنترل قیمت بازار اجاره است.

علی قائدی معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی  درباره برنامه‌های دولت به منظور ساماندهی بازار اجاره اظهار داشت: دولت بر اساس دستور رئیس‌جمهور قصد ورود به بازار مسکن به منظور ساماندهی این بازار را دارد. در همین راستا کارگروه‌های متعددی تشکیل شده که تنظیم بازار اجاره را دنبال می‌کنند.

 


*اعطای ودیعه مسکن برای خانوار‌های کم درآمد مستاجر

قائدی در تشریح برنامه وزارت راه و شهرسازی، این برنامه‌ها را به دوسته کلی کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد و در بیان راهکار‌های کوتاه مدت، گفت: اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن برای خانواده‌های مستاجر کم‌درآمد که در واحد‌های مسکونی کوچک متراژ زندگی می‌کنند جزو برنامه‌های کوتاه مدت دولت به منظور ساماندهی بازار اجاره تلقی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که کدام یک از خانوار‌ها شامل خانوار‌های ساکن در مسکن کوچک متراژ می‌شوند، گفت: خانوار‌هایی که در خانه‌های مسکونی مطابق الگوی مصرف زندگی و کمتر زندگی می‌کنند، شامل تسهیلات می‌شوند که این الگو در شهر تهران ۷۵ متر و در سایر شهر‌ها ۱۰۰ متر برآورد می‌شود.

*تمدید قرارد داد و تعیین نرخ مصوب برای قیمت بازار اجاره

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در توضیح دیگر راهکار‌های کوتاه مدت به منظور ساماندهی بازار اجاره، تصریح کرد: دولت در حال مهیا کردن شرایطی است که طی آن، خانوار‌هایی که قرارداد اجاره آن‌ها در طول سال ۹۹ به اتمام می‌رسد، برای یک دوره یک ساله دیگر تمدید شود.

قائدی، افزود: تعیین نرخ مشخص برای تمدید قرارداد‌های اجاره از دیگر راهکار‌های دولت به منظور کنترل قیمت بازار اجاره است.

وی با اشاره به نظر موافقان و مخالفان طرح تعیین نرخ مصوب برای قیمت اجاره، بیان کرد: دولت با در نظر گرفتن مجموعه نظرات مطرح شده و به دلیل شرایط خاص بازار مسکن، مصمم به نرخ‌گذاری در بازار اجاره است و این امر در مجموعه وزارت راه و شهرسازی نهایی شده است.

 

*اجاره‌داری حرفه‌ای نیازمند تعیین مشوق‌های دولتی است

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، ضمن اشاره به اقدامات بلند مدت نظیر پیگیری مبحث اجاره‌داری مسکن گفت: علاوه بر دلایل اقتصاد کلان، کمبود عرضه مسکن ملکی و استیجاری بر افزایش قیمت مسکن تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه دولت برای کنترل بازار اجاره تصمیم به راه‌اندازی سیستم اجاره‌داری حرفه‌ای دارد، گفت: این امر نیازمند اعطای مشوق‌های دولتی نظیر ارائه زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله و اعطای تسهیلات به منظور ورود سرمایه گذاران است تا حوزه اجاره‌داری حرفه‌ای برا آن‌ها جذاب شود.

 

 اجباری شدن صدور کد رهگیری برای تمام معاملات مسکنی

معاون وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن بسته حمایتی مستاجران در روز شنبه هفته آینده خبر داد.
محمود محمودزاده، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به بسته حمایتی دولت از مستاجران اظهار داشت: تمام پیشنهادات دولت در این بسته آمده و در حال بررسی است و روز شنبه – هفتم تیرماه- جلسه نهایی بررسی بسته حمایتی از مستاجران برگزار می‌شود و در صورت تصویب پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی، جزییات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: جلسه روز شنبه، جلسه آخر و نهایی خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیشنهاد اعلام نرخ اجاره بها از سوی وزارت راه و شهرسازی گفت: پیشنهادات متعددی مطرح شده است و مشخص نیست کدام یک از این پیشنهادات مصوب شود. این پیشنهادات موضوعات حقوقی دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

محمودزاده درباره اجباری شدن صدور کد رهگیری برای تمام قرارداد‌های مسکن چه قرارداد خرید و فروش و چه اجاره اظهار داشت: صدور کد رهگیری در یک مقطعی به صورت اختیاری اجرا شد، اما بر اجباری بودن احیای صدور کد رهگیری مصر هستیم.

وی ادامه داد: صدور کد رهگیری مزیت‌های متعددی دارد و هم به روی شناخت بازار و هم ارایه آمار دقیق‌تر از مناطق و شهر‌های مختلف کمک می‌کند و یک ابزار مدیریتی و برنامه ریزی برای بازار مسکن محسوب می‌شود. از این رو به دنبال این هستیم برای هر معامله‌ای در بازار مسکن کد رهگیری صادر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش عمده‌ای از قرارداد‌های بازار مسکن ثبت نمی‌شوند که ثبت نشدن این معاملات فرار مالیاتی را به دنبال دارد، اما اجرای صدور کد رهگیری در هر معامله‌ای، بسیاری از موضوعات را روشن و شفاف می‌کند.

محمودزاده با تاکید بر اینکه عدم صدور کد رهگیری تخلف است، گفت: براساس مصوبه‌ای که مجلس گذشته صادر کرد، اسنادی که قانونی نباشند قابلیت پیگیری نخواهند داشت و طبیعی است که اگر کسی چنین ریسکی کند باید نتایج و تبعات آن را بپذیرد.

وی ادامه داد: برای مثال اگر فردی به صورت غیر رسمی اجاره نامه و مبایعه نامه‌ای را تنظیم کند، قابلیت رهگیری در مراجع رسمی، قانونی و قضایی را نخواهند داشت و اگر هر طرف قرارداد به تعهدات پایبند نباشند، مطالبات قابل پیگیری نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این قانون به هر دو طرف قرارداد می‌تواند کمک کند، تاکید کرد: ثبت رسمی قرارداد می‌تواند به دو طرف بسیار کمک کند و این از مزایای کد رهگیری است. همچنین صدور کد رهگیری برای معاملات هزینه‌زا نخواهند بود و اگر هزینه‌ای هم داشته باشد، بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه تمام این اقدامات در راستای افزایش شفافیت است، گفت: اگر صدور رهگیری فراگیر شود، تمام معاملات در سامانه نمایش داده می‌شود و مردم می‌توانند مشاهده کنند که املاک مشابه با چه قیمتی قرارداد شده است و در این صورت درگیر قیمت‌های غیرواقعی و کاذب نمی‌شوند.


محمودزاده با اشاره به پیشنهاد برخی از کارشناسان مبنی بر انتقال انجام قرارداد‌ها از بنگاه به ثبت اسناد و دفترخانه‌ها اظهار داشت: این پیشنهاد جوانب بسیاری دارد در حال حاضر ۱۳۵ هزار بنگاه معاملاتی در کشور وجود دارد، حال باید دید آیا چنین حجمی در دفاتر قابل انجام است؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۹۵
انتشار یافته: ۱۷۹
خوشم میاد یه کلمه از گرونیا حرف نمیزنی خیلی باحال شدی
حالا یه نفر تو صحرای نوادا تو آمریکا خون دماغ بشه انچنان پوشش خبری میدی که خوده یارو کف از دهنش در میاد
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
درباره چیزی صحبت کن که به اینا ربط داشته باشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
سلام مگه دروغ میگی آخه چه لزومی داشت کاینقدراجاره رهن خونه سربه ول وله
خیلی جالبه که این صاحب نظرها احتمالا هیچکدامشان مستاجر نیستند ومیخواهند برایه مستاجرین تصمیم بگیرند !!! حتی فکر این را نکرده اند که فرق یک خانواده 3نفره با یک خانواده 6یا 7نفره چه چیزی است وهمه مستاجران را در تهران در واحد75متری ودر شهرستانها در واحدهای 100متری دیده اند !!!! در کجای دنیا یک خانواده 6نفره در واحد 75 متری زندگی میکند ؟ آیا صاحب خانه 75 متری واحدش را به یه خانواده 6نفره اجاره می دهد؟ خدایا ما را از دست اینا نجات بده ویک مرگ راحت نصیبمان کن
بنگاه های معاملات ملکی باید به دفاتر اسناد رسمی متصل گردند ( یعنی هر دفتری حدودا ده ،پانزده ،بنگاه معاملات ملکی بدان متصل گردد ) زیرا هم قانونمندی اجرا میشود ،و هم نظارت بر آنها امکان پذیر میشود ؟ مخصوصا در تهران ،و کلانهشرها ؟،، و دیگر اینکه کارشناسان رسمی ،و ،وزارت مسکن ،و شهرداریها قیمت منطقه ای ،و ناحیه ای را هر ساله اعلام میکنند ،و ،دولت بر آن مبنا دستورات مالیاتی را اجرا مینماید ، شناسایی خانه های خالی هم از ضروریات است ؟،،،
سلام و خسته نباشی خدمت دوستان اره من مستاجر هستم و پول پیشم خیلی کم هست و هیچ جا خونه گیرم نمیاد تا هر جا فکرکنیم رفتم وخبری نشوده دیگه تنها راه این هست که زن بچه ام طلاق بدیم برگردیم به خانه پدریمون تا اوضاع مملکت خوب بشه تا برگردیم به اجاره نشینی از مسعولین خواهش میکنم به دادم برسن تا زندگیم از هم نپاشه
کل همه این حرفا کشکه یا در حد 5 یا 10 درصد جواب خواهد داد اونم در صورت جدی بودن دولت تنها راه نجات مستاجران از این اژدهای هفت سر مسکن فقط وفقط تصویب مالیات بر عایدی سرمایه و اجباری شدن نرخ افزایش اجاره بها در موعد تمدید و از همه مهمتر اینکه اگر قرار باشد موجر خانه خود را اجاره بدهد فقط وفقط به مستاجر قبلی اجاره دهد مگر از لحاظ قانونی که قانون گذار تصویب کند قرارداد بین موجر و مستاجر فسخ گردد در غیر اینصورت بازار مسکن روز به روز بدتر خواهد شد
من هفت ساله مستاجرم، تا حالا ۴ تا خونه اجاره کردم، هیچ کدوم از صاحبخونه ها از ترس مالیات راضی به گرفتن کد رهگیری نیستند! هی فقط میگید کد رهگیری ، کد رهگیری! با توصیه و ارشاد که نمیتونید این رو همه گیر کنید، یه قانون عملی و درست و حسابی بذارید که کد رهگیری واقعا اجباری بشه! بعد تسهیلات برای مستاجرین رو بذارید بر اساس کد رهگیری!
مستاجر بدبخت هم اجاره بده هم اقساط واقعا راه حل اینه عجب متخصصانی در کشور مدیر و وزیرند
بنویس طرح جدید دولت برای گرانتر کردن اجاره و رهن و مفلس و بدهکار کردن بیشتر مستاجرین
انشالله خداوند از این دولت و موسسات مالی راضی نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
و همچنین ان شاء الله خداوند از صاحبخانه های گشنه، طمع کار و بی انصاف راضی نباشه
باید ساخت به این اجاره ها
مرگ بر آمریکا ...
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
مرگ بر صاحبخانه های گشنه و طمع کار و بی انصاف که فقط خودشون هستند، ان شاء الله صاحبخانه های طمع کار یه روزی بشن مثل همین اجاره نشین های بدبخت، ان شاء الله یه روز درد اجاره نشین ها را بکشند
ترا بخدا زود تر نجات بدین صاحب خونه من چهار برابر کرده باید نظارت بشه هر کی هر چقدر دوست داره داره اجاره میگیره باید اتحادیه املاکـ هر بنگاهی بازرس بفرسته که به من اجاره نشین ظلم نشه
همه چیو نابود کردین
اقای معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی !!! اقای اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری!!!
هیچ نیازی به بسته حمایتی نداریم فقط با کمک قوه قضائیه با 4 نفر گردن کلفت و محتکر بازار برخورد حسابی بکن !!!!!!!!!
اگه میشه شما اصلا حرف نزنید چون ،بانکها،وسایر ادارات دولتی ،وقای میگوییم قانون گفته طوری میخندند که انگار این حرف را یک شلغم گفته میگه برو از قانون یگیر که آدن میگه بزنم دهن اون بانکی راله کنم
تورو خدا یکی به دادمون برسه ما با ۹ میلیون باحقوق کارکری ماهی ۱۶۰۰ کجا بریم با بچه واین همه گرونی انقد قرض گرفتیم تا از گرسنگی نمیریم تا خرخره زیر قرضیم هر شب کابووس میبینیم خدایا کجایی که داریم میمیریم
مگه گرانی هست الکی شایعه درست نکن
مگه گرانی هست الکی شایعه درست نکن در محله ما همه دارن نفس میکشن
سلام همه میگن هیچ منطقی ندارد گرانی مسکن توی مسئول بی کفایت که معیشت مردما کردین بازی سیاست چپ و راست و التهاب بازار ارز دلار مسکن خوراک همش انتقام سیاسیسه ربطی هم به تحریم ندار انشالله که با یزید هم سفره بشن چه خاکی تو سر بکنیم سگ تو گور مردیه همشون
حالاگیرم این این تصمیم رودولت اجازه شودادبانکهای حروم خوراونقدرمدارک میخوان ازمردم که پشیمون میشن مستاجرای بدبخت
ماکه 16سال هست مستاجر هستیم ولی اجاره نامه بنگاهی ندارم فقط یه قرار داد ساده هست باید چیکارکنیم
بخدا عادلانه نیست یکی مثل مامان من ماهی ۹۰۰هزار تومان برا وام ۴۰ میلیونی پول پیش میده ۲۰۰ تومن برا اجاره ،بیچاره با بقیه حقوق مستمری بگیری فقط روزی نون پنیر بخوره باز کم میاره.خدایا عدالت اینه ؟پس ظلم چجوریه؟
من ۱۸ ساله که مستاجرم و هیچوقت کد رهگیری نداشتم ،‌البتّه با هر کس که صحبت کردم هم کد رهگیری نداشتن ، پس دولت چطوری میتونه به مستاجران واقعی کمک کنه ؟
بسته حمایتی مستاجران دارید میگید پس خواهشا نیایید بین مستاجران فرق بزارید مثلا بگید مستاجران که تحت پوشش تامین اجتماعی هستن یا مستاجران کارمندان دولت یا مستاجران کسبه یا مستاجران کمیته امداد یا مستاجران سرپرست خانوار پس خواهشا اگه قراره کمکی بشه به تمام مستاجران بشه
ممنون ازتوجه تون به قشراسیب پذیرجامعه ولی تاحالا فقط درحدحرف بوده
کاش بیشتر به این مسائل توجه میکردند.خانه های خالی ،گرانی مسکن ،گویا باندی بوجود امده که جان مردم رادراورده گرانی زمین،لااقل این فاکتور را پائین بیاورید.مردم بر اثر استرس وغصه ایمنی بدنشان کم میشود وکرونا میگیرند.یکنفر سرپرست خانواده میمیردوای به حال بقیه افراد خانواده.جلوی این گرانی کاذب را خواهشمندم بگیرید
خوب این کد ردگیری هم به نفع بنگاهها شد من رفتم همان بنگاه که پارسال خونه را قولنامه کردم گفتم کد رهگیری میخام گفت پول یک کمیسیون بده تا برات انجام بدم مگه دولت چقدر میخاد بده که من بیام یک کمیسیون بدم بنگاهی تا کد رهگیری به من بده لطفا اینو هم پیگیری کنید که بنگاه حق گرفتن پول دارد
خوب این کد ردگیری هم به نفع بنگاهها شد من رفتم همان بنگاه که پارسال خونه را قولنامه کردم گفتم کد رهگیری میخام گفت پول یک کمیسیون بده تا برات انجام بدم مگه دولت چقدر میخاد بده که من بیام یک کمیسیون بدم بنگاهی تا کد رهگیری به من بده لطفا اینو هم پیگیری کنید که بنگاه حق گرفتن پول دارد
آیا بنگاه حق داره در قبال کد رهگیری که بخواد بده یک کمیسیون کامل بگیره اگر اینجوریه به نفع بنگاهی شده یک بار قبلا گرفته یک بار هم الان میخاد این چه وضعیه همه مردم را میچاپن
خدا شماها رو از کجا برای ما آورد دو ماهه صاحب خونه من جوابم کرده خونه خالی کنم نمیتونم خونه قیمت پایین پیدا کنم پول پیش هم کم دارم با پول من نمیشه خونه گرفت از شهر آستارا سرپرست خانوار مطمتر بگیر م شما را خدا برام آورده کمکم کنین تورو خدا ابروم داره می‌ره خجالت میکشم وسایل خونه منو بریزه بیرون چه خاکی به سرم بریزم شما رو قسم میدم به خدا به منم ی وام بدین منم ی خونه اجاره کنم بچه هام خودم بیرون نریزن
سلام،یه سوال داشتم در مورد اینکه تکلیف مایی که یک ماه پیش قراداد اجاره ی ما تمام شد و با مبلغ بسیار بسیار زیاد صاحبخونه دوباره تمدید کرد چی میشه بخدا به خاطر این کرونا دستمون خیلی خالی شده و پولی برای پرداخت اجاره نداریم فکری هم به حال ماها کنید که تمدید کردیم
سلام پس ماهایی که چند مدت پیش با اجاره ی سرسام آور تمدید کردیم ،وتو خون خودمون داریم غلط می خوریم چی میشه،خواهشا فکری هم به حال ماها کنید که چند روز پیش تمدید کردیم و تو پرداخت کردن اجاره موندیم ،واقعا زندگی کردن با این اجاره ی زیاد برامون سخت شده وهر لحظه از خدا آرزوی مرگ میکنم
واقعا که متاسفم این از گرونی مسکن تو هر منطقه اینم از از اجاره ها بگید مردم برن بمیرن راحت شن.... عوض این چرت و پرت ها بازار مسکن رو درست کنید که قیمت هر متر خونه خداتومن شده خجالت اوره
سلام
بابا فقط حرف نزنید عمل کنید!!!!!!؟؟؟؟؟؟
بخدا مردم ایران حقشون فقط حرف نیست .
مشاور املاک ها بابت کد ره گیری کلی پول می گیرن از ما من پارسال ۱میلیون و پانصد هزار حق کمیسیون دادم ولی کد ره گیری بهم ندادن .بداد مردم برسید .نابرابری بیداد می کنه .گرونی مردمو فلج کرد .امنیت نیست
اون از وام مسکن ک من اگه بخوام ی خونه ۵۰۰میلیونی بخرم باید ۴۸۰ میلیون خودم داشته باشم و ۸۰ میلیون هم وام مسکن بگیرم تا خونه بخرم .قبلا.مردم ۱۸ میلیون وام مسکن می گرفتم .سراسر ی خونه بود
حالا اگه بخواستن ی خونه بزرگ یا خیلی شیک بخرن ی مبلغی هم می ذاشتن رو وام مسکن .واقعا بدوراز عقله این مبلغ وام مسکن ک یک دهم مبلغ قیمت مسکن الانم نمی شه .
ماکه باوام مسکن یکم خریدکردیم مستحق تریم تااونایی که الان تغییرمحل دادن خونه دوطبقه دارن رفتن میتاجری محل بهتریاکه خیلیاتوجایی مثل ورامینو..مسکن مهردارن یه جاتویه شهردیگه مستاجرن الان ثبت نام مسکن اجتماعی کردن بهتره دولت ازطریق اداره املاک بررسی کنه چه خبرشونه انقدرزرنگ بازی میکنن
ان شاء الله که به این سخن هایشان عمل کنند و بازار اجاره مسکن از این آشفتگی دربیاد، یه طرف گرونی یه طرفم اجاره نشینی واقعا داره مستاجرها رو از پا در میاره، واقعا دیگه خسته شدیم
فکر کنم یه پارازیتی زدن بعد چند روز از یادشون میره
شما مردم را مجبور به وام گرفتن نزول دادن به خوتان می کنید در صورتی مستجر اگر داشت وام بدهد که مستجر نبود ابن مثل سما صاحب ۶۰۰ الی ۷۰۰ خانه بود کارهای خنده دار می کنید واقعا..دیگه چه راهی مانده برای جیب زدن....مانده اصلا
بنگاه میگه کد رهگیری نداریم ،تگلیف وام ما چی میشه پس
این کار هم مثل هزاران کار بی ارزشی که فقط صورت مسئله را پاک میکنه فقط میتونم بگم خدا ب داد قشر ضعیف و مستأجر برسد
من اصلا نفهمیدم جریان وام مسکن چیه چتوریه
والله من خجالت می کشم .خودتون همه چی نمیدونی
خداوکیلی دیگه تمامش نوردیده دیگه ......‌‌‌
جلو مشاوراملاکیا رو جمع کنین
ایشون با چه رویی میگن گرونی مسکن توجیه منطقی نداره؟؟؟ اهنی که گرون شد سیمانی که رفت بالا کرونایی که خیلی از کارگرای زحمت کش بیکار کرد یه جورایی نبود نیروی کار گچ مصالح و... اینا هیچ کدوم ربطی به مسکن نداره
ازوقتی که کرونا اومد درکل بیکارشدم هیچ رهن خانه هم ازبین رفت اونم هیچ تازه اسباب واثاثیه زندگیمون هم فروخته شد اونم هیچ الان دوروزدیگه من با۳تا بچه بایدبرم کارتن خوابی .....
تاوقتی که اینها با بانکها سنگهاشون رو وابکنند همه مردم چادرنشین شدند...حالا از کجا ضامن بیاریم...خخخخخ
من مستجر هستم برای ثبت‌نام وام کجابایدبروم گفتید شعبه تامین اجتماعی خودمان رفتم بمن میخندن ومیگندکه همچین چیزی نیست ووجودنداره لطفاً من را راهنمایی کنید اگرکاریمیخؤاهیدانجام‌دهیددرستشوانجام‌دهیدمادیگرجون اینرانداریم موردمسخرقراربگیریم لطفاً فقط در این سایت هاننویسیدمن خیلی احتیاج دارم ممنون
اگه ما مستاجران حمایت دولت رو نخواهیم باید کی رو ببینیم؟؟؟؟
شما دلار رو گرون نکن بقیشو خودمون میدونیم چیجوری حل کنیم.
خیر سرشون اسمشونو گذاشتن دولت تدبیر و امید.
همه حرفها چرت و پرت
هیچ کدام عملی نمیشه چون نمیخوان و ما همچنین مستاجر اواره و خودشون با بیتالمال خانه های لوکس که هر کدام اپشنهای وبلا در سه شهر با تمامی امکانات تردد و پذیرایی و تکنولوژی
دیگه وقت برای من مستاجر ندارن که بیکارم پول ندارم و به نون شب محتاجم
زیاد هم حرف بزنی اقایون سردرد میگیرن مجبورن برون جزایر قناری و امثالهم برای درمان
من سه پیش خونه اجاره کردم املاک به من کد رهگیری نداد وصاحب خونه هرسال پشت قرار داد رو پشت نویسی میکرد واجاره رو اضافه میکرد حالا من باید چیکار کنم که کد رهگیری ندارم لطفا راهنمایی کنید من به این وام نیاز دارم
اگه راست میگیدخیلی به فکر مردم هستیدمثل چند سال پیش خونه های اجاره به شرط تملک بدیدکه بدبختایی مثل ماکه هرسال پول پیش خونمون بی ارزش میشه خونه دار بشیم
شما هم دو زار پول از صندوق برداشتید نمی دانید به کی بدید یه روز به کرونا گرفته یه روز به راننده ها یه روز به مستاجران خلاصه همه را سر کار گذاشتید آخرش یکی پولها را هپولی میکنه می ره قصه ما به سر رسید
سلام اگر این موضوع وام درست باشه خیلی کمک میکنه بخدا دارم شرمنده خانواده میشم
بیچاره شدیم رفت بخداوندی خدا قسم از دست گرونی میخام خودکشی کنم 18ساله کار میکنم بیمه ام ماهی سه ملیون حقوقمه مستاجرم وقت خونه تمام شده نمیتونم خونه بگیرم اونقد گران شده.مسوولا خودشون اگه همچین مشکلی داشتن چکار میکردن.چرا اینطوری شد یه کاغذپاره دلار چرا 20هزارتومنه طلا ومسکن پس مسئولان کجاهستن حتما به نفعشون هست که کاری نمیکنن.بورس اینهمه رفت بالا یک دونه سهم نداریم اخه همه گی به نفع پولدارهاست.خدایا فقط مرگ میخام.
گرونی بیدادمیکنه خدالعنت کنه ......
در اروپا دولت بفکر ملتش هست .مستاجر قراردادش 4ساله و اگر 6ماه کرایه را جلوتر بدهد به عنوان پول پیش میباشد .و هر دو طرف رضایت دارند و روز اول تا 4 سال کرایه هیچ تغییری ندارد .این بهترین قانون هست ...بفکر بفکر رو ولش کنید حرف را ولش کنید دیگه واقعا حرف زدن و چرت و پرت رو ولش کنید .بخور بخور را ولش کنید .عمل کنید .40ساله فقط حرف حرف حرف .خودتون خسته نشدید از اینهمه دروغ بسته .یا اصلا دخالت نکنید و یا انجامش بدید .
کسانی که اجاره نشین هستن و قرارداد بین مستاجر و صاحب خونه تنظیم شده اینا باید چیکار کنن چون قرار دادشون تو بنگاه املاک ثبت نشده وام ودیعه بهشون تعلق نمیگیره؟
بایدازاین دولت که ساخت مسکن مهر را مزخرف می نامید پرسید این تفکر چه صربه جبران ناپدیری به اقتصاد واشتعال کشور وارد کرد ساخت مسکن موجب رونق شعل ورونق اقتصاد در کشور است وهزاران کالا ومواد در این ساخت وساز بکار گرفته میشوند وبرای تولید انها میلیونها شغل ایجاد واقتصاد رونق میگیرد وبرعکس با مزخرف خواندن ساخت مسکن توسط دولت ووزیزر مسکن چه شعلها وکارخانه ها وکارگرهایی که به خاک سیاه کشیده نشدندوامروز کوس رسوایی ان به صدا درامده است .ایا وقت ان نرسیده که مسببین این تفکر در میدان ازادی تهران به دار مجازات اویزان شوند تا همانها الان برای مالک ومستاجر نسخه این چنینی نپیچند !!!که کد رهگیری و بستن قرارداددر بنگاهها باعث بالارفتن هزینه ها میشود ودادن بسته معیشتی اقتصاد کشور را فلج و گدا پروری را توسعه و ایجاد حق در جامعه مستاجران مینماید . نود درصد مستاجران قدرت پرداخت هزینه سربار بنگاهها را ندارند .مشکل مسکن و رونق اقتصاد کشور ، تنها با احداث مسکن همانند مسکن مهر( با رفع کاستی های ان )صورت میگیرد نه با ایجاد هزینه سربار بر دوش مالک و مستاجر. خدایی دولت ومجلس کاری به کار مردم نداشته باشد وفقط تو خونه هایشان بخوابند مملکت بهتر اداره میشود .
سلام . نگاه کنید به تیتر خبر ! ببینید تیتر چی هست ؟ متن خبر به همه چی اشاره میکنه ، الا ، مبلغ ودیعه و نوع بسته ! در صورتی که تیتر مربوط میشه به مبلغ وام ودیعه مسکن و ... ! اون از این دولت لیبرالی که خون مردم رو تو شیشه کرده و دائم دروغ میگه و این هم از خبرگزاریهایی که تیتر خبر رو داغ میزنند ولی در متن ، هرچی میخونی اثری از مطلبی که ربط به تیتر داشته باشه نیست . این هم یک نوع دروغه که از نوع خیلی کثیفه !
سلام یعنی ب کسانی که نه قولنامه دستی نه ثبتی ندارن و تو بدترین وضع زندگی میکنن تعلق نمیگیره
خودروگران شدگفتن مقصرجاهایی که خریدوفروش میشه وقیمتاحبابداره وقیمت رو حذف کردن ازدیوارو...خوب چرامسکن اینطورنیس مثلایه واحدبالاشهریکی قیمت زده طرف توسفلاابادعلیاهم همون قیمتومیزنه اصلاچرایک بنگاه دار اینقدقدرت داره وبیشترازبقالی بنگاه داریم امروزپیکان سوارمیشه فرداپورشه کمیسیونشون سربه فلک میزنه الکی قیمتاروبالامیبرن مستاجرمحبورکه خونه بگیره وگرنه اثاثش وسط خیابونه وصابخونه هاقدرتمندهیچ بادی تکونشون نامیده میگن چون گرونی شده دلارجندبرابرشده خونه هم باید بشه آخه چرا یه قانون نیس بگن ده درصد سالی اجازه دارن ببرن بالانه صددرصد!طرف شیشتاخونه داره خرجیشم کمیته امداد!میده اخرشم دست به جون مستاجره که یالابده آخه کروناگرونی...برای اون که بیشترصدمه وارد کرده چراواقعااینقدربیرحمانه عمل میکنن و بنگاه دارهم فقط بفکرکمیسیونشه قیمت باباشومیذاره رویک اتاق کلنگی!ینی همه جای دنیااینقدرهرجومرجه؟!حالاهنوزمابایدیادخاشقچیوگرامی بداریم وبفکرتبعیض ونژادپرستی امریکاباشیم ایناچیه ایاتبعیض ونژادپرستی نیس؟
دولت مالیاتهارا جدی نمیگیردبایدتمام املاکهارامجبورکندکه بابددولت همکاری کنند یابایدپلمب شوداگرفشارروی املاک دارهاکند خیلی آزرازهای زمین خاری وان کسانی چندین خانه دارند و چقدر خانه خالی است وان کسانی از شهرداری سواستفاده میکنندوخیلی چیزهای دیگر که پشت پرده است اگر من مسعول بازار مسکن باشم حداقل شش ماه بیکاری و مالیاتهای زیرزمینی وتمام سرمایه‌ای که سوداگران مسکن میلیاردی میگرندوخیلی چیزدیگراست که بایددرمیدان عمل انجام داد نباید شعاردادن باید عمل کرد که متعسفانه دست بیشترسوداگران توی دستگاه دولتی هستند من باشم دست همه آنها را با تمام قدرت قد خواهم کرد
سلام
در قسمت پایانی گزارش نگران دفاتر املاک بودید.
می شود امور بازاریابی و خرید و فروش را دفاتر املاک انجام دهند و ثبت کار نهائی را انجام دهد.
ثبت مالیات خودش را بردارد و سهم مشاور مسکن معرف را هم در کنار آن و از طریق سیستمی به مشاور بپردازد.
ب مردم کمک کنید
ی متن دوهزار متری بیفایده ننویسید
مردم بیچاره شدن با این نرخ گرونی در هر املاکی با کلمه متاسفم خونه با قیمت مناسب پیدا نمیشه روبه رو میشی وضع افتزاء این صاحب خونه اصن درک و فهم ندارند رحم نمیکنند یه خانواده ضغیف نمیتواند ماهانه یک میلیون کرایه پرداخت کند
سلام آقا بیکاریم درآمد نداریم کی باید به دادمابرسه قسطای خونه عقب مانده بانک میخوادبیاد خونه رو بگیره به چه کسی باید رجوع کنیم ممنون میشم جواب بدین یاعلی مدد
دولت روحانی اول گند سهام عدالت رو در ست بکنه بعد هندونه دوم رو برداره .دوباره مردم باید برن دفتر پیشخوان یه پولی دوباره بدن جیب دولت حسابی پر بشه .واقعا راه کارهای خلاقانه ای رو دولت برای پر کردن جیبش در پایان دوره ریاست جمهوری پیدا کرده
همه چی آرومه من چقد خوشبختم.واقعا زندگی بی مکث جریان داره!!!!!
جاهایی که دولت سود میبره یا دولت مردان متضرر قراره بشن فوری واژه وام رو استفاده میکنن.تا گرونی اونجا تثبیت بشه وغیر قابل برگشت.مگه وام رو خیرات قرار بدین میره جیب مالک و سر مردم رو تا تمومی ا قساطش گرم بدهی بانکی میکنن. بعدشم افزایش سال بعد چی قراره بدین.به جای مرفین زدن به درد مردم چاره به کاهش قیمتها کنید.
شما کی فکر مستأجر بودید که حالا یاد مستأجر هستید اگه فکر بودید نمیزاشتید 500درصدمسکن تو 2سال گرون بشه چون گرونی مسکن رو اجاره ها هم اثر داره در ضمن اکثر مسئولین جز ملاکین هستند براهمین دوست دارندمسکن گرون بشه و رهن و اجاره ها هم بره بالا در ضمن اینقدر مالیاتها را بردید بالا که هیچ بنگاهی کد رهگیری نمیگیره چون مستاجر هم نمیتونه کمیسیون قانونیش را بده برا همین مجبورند کد نگیرند که بتوانند تخفیف بدند به مستأجرین مثلا کمیسیون مستاجر میشه 1.500 کد نمیگیره و میاد800شایدم کمتر بگیره که مستاجر زیر فشار نباشه من خودم مستاجرم 2تا بچه دارم کل سرمایم با 48سال سن20میلیون پول رهنه که پیش دادم به صاحبخونه اونم چند تا کرایه عقب دارم تا بخوام برم باید 15تومان بگیرم و برم فقط نفرین میکنم بهتون چون سو مدیریت و نداشتن تخصص باعث بدبختی مردم و مستاجرین شده چون فقط دنبال این هستند کسی که متعهد به نظام هست سرکار بزارندنه کسی که متخصصه به نظر من اگه 10درصد از اختلاس هاتون و هزینه های خانواده و بچه هاتون بزنید تمام مستاجرین صاحب خونه میشند شماها نمی‌خواد تسهیلات به مستاجرین بدید اگه مردید و غیرت ایرانی دارید بیایید مسکن بسازید و مجانی بدید به مستاجرین، همین مسکن مهر را کسانی بودند 40تا واحد با امتیاز مردم فقیر خریدند و 300تا500هزارتومان بهشون دادند و وکالت ازشون گرفتند حالا دارند متری کلی می‌فروشند در ضمن اگه فکر مستاجرین بودید فروش مسکن مهر را آزاد نمی‌کردید ومیگفتید اگه کسی خواست بفروشه باید با همون قیمتی که خریده از دولت باید به یه نفر واجد شرایط بفروشه نه اینکه یارو12 میلیون خریده حالا داره مثلاً میفروشه متری 8میلیون تومان پس به نتیجه میرسیم مسئولین باند و باند بازی راه انداختند حتی تو یه شهر با جمعیت 100هزار نفر شهردار و فرماندار وووووو.....دستشون با سرمایه دار تو یه کاسه هست چرا کسی که تا 15سال پیش نون در میاورده حالا باید میلیاردر باشه و تمام مزایده های ارگانها مخصوصا شرکت نفت و نیروگاه را خبر داشته باشه پس اینقدر سر دل سیری حرف نزنید برید جلو گرونیها را بگیرید اگر واقعا مرد هستید، اینقدرم تحریم تحریم نکنید چون سیاه چاله هایی هستند و دارند تمام سرمایه مملکت را میخورند و هیچ کاری به تحریم نداره فقط خدا انشالله جوابشون را بده
همش چرت حیا هم نمیکنن همه چی را صدبرابر کردن
تابناک فقط سانسور کن مواظب باش از دستت در نره
سلام .‌به این مقام محترم‌بفرمایید از قول مقامات قضایی و صحت قراردادها حرف نزنند . آخر کجای قانون نوشته شده که قرارداد اجاره بدون کد رهگیری و با امضای‌دو شاهد در دادگاه اعتبار ندارد ؟؟!! یا این حرف ها را خبرنگار خودش نوشته و یا مقام دولتی از قوانین خبر ندارد و در کار قضا دخالت می کند . به خاطر خدا حالا که کم آورده اید و در اداره امور ناتوانید .مثل همیشه مردم را به جان هم نیندازید و پول به جیب بنگاه داران نریزید . به جای حرف زدن به خودتان بیایید و به فکر چاره باشید .
خداااایا ظهور کن ....
خسته شدم از زندگی
سه ماه دارم دنبال خونه میگردم پیدا نمیکنم رهن شده بالای 160 میلیون
شیراز هیچ نظارتی نیست
الهی زلزله بیاد خونه های خالی رو خراب کنه
انسانم آرزوست
من مستاجرهستم درکیش و سر سام اوره اجاره ها منم کارگرهستم چیکارکنم شرایط و میشه بگید
سه ساله بدون سرپرست باچندتابچه زندگی میکنم نه خانه دارم نه درآمدان چنانی بنگاه هم کدرهگیری نداده من چطوری میتونم زندگی کنم حالااگرگاراشنباهی کنم زوددستگیرم میکنن ولی هرچه پیغام میزارم دولت به دادم برسید من پیدانمیکنن
تورو خدا بدید این وام بدون دردسر خدا شاهده ما قشر پایین این مملکت هستیم تا کی مستاجر باشیم این همه کرایها بالاست خیلی برای ما سخت بود و بدتر شده
این همه یک وعده سر خرمن دیگه هستش تمام مشکلات تلمبار کردن روی هم دیگه این پاس میده به این اون به نفر بعدی آخر سر نگاه میکنی مردم موندن دنیایی از مشکلات که همش باید به دست مسولین حل بشه
قیمت طلا ماشین‌مسکن اینجوری رفته بالا ، کرونا بکشمو بهتره‌
با سلام در خصوص اجاره خانه متاسفانه هر کس هر طور دوست داره قیمت میده و بنگاه داران نیز بجز تعداد اندکی که انسانهای قانون مند و درستی هستند بیش ۹۵ درصد مابقی همگی خود دلال و برای سر کیسه کردن مستاجرین قیمت های نامتعارفی به مالکین پیشنهاد میکنند متاسفانه تو این کشور که نبض زندگی مردم بیچاره روی مسکن و اجاره و میزند ولی دولت نمی تونه هیچ کاری با این سوداگران ملک بکنه قانونی رو هم جهت اجاره بها به بنگاه ها ابلاغ شده من مستاجر هستم متاسفانه خود بنگاه داران میگن این دستورات به درد ما نمیخوره و ما فقط به گفته صاحب خانه عمل میکنیم و صاحب خانه ها هم نه وجدان و نه شرف همه رو خوردن و با پول عوض کردن بنگاه نه اجاره نامه رو ثبت میکنه و دست آخر هم پشت اجاره نامه مینویسه این قرار داد خارج از بنگاه انجام گردیده خلاصه هر کاری بکنید این بگاه داران قانون رو دور میزنند و هر روز ما مستاجرین هستیم که روز به روز بیچاره تر و بدبخت تر میشیم خونه ای که دوسال پیش خریده ۱۲۰ میلیون آلان میگه ۱۵۰ میلیون رهن ۲ونیم اجاره ماهم نمدانیم باید چکار کنیم به خدا قسم از دست این دولت بی عرضه خسته شدیم نه میتونه قانونی رو درست و حسابی ابلاغ کنه نه میتونه باری از دوش ما برداره اگه برابر قانون و شرع اسلام رفتار میکنیم باید فقط غم و غصه زجر فقر بیچارگی نصیب ما بشه مالکین و پول دار ها روز به روز پول دار تر و ما هم روز به بدبخت تر کاش یکی بود این درد دل ما رو به این مسئولین برساند شاید انسان واقعی و دلسوز ی باشد و فکری بکند . ولی افسوس که این مردم همه خون خوار شدن.
اجاره
لطفا به جای اینکه وام بدین به من مستاجر قانونی بزارید که اولا اجاره دادن خونه و مغازه تبدیل به یک شغل نشه. دوما شرایطی بزارید که نرخ اجاره ها براساس متراژ و محله های منازل یک نرخ پایین مصوب و مشخص شده باشه و برای منازل خالی هم مالیات سنگین بزارین تا مجبور بشن با همون اجاره پایین خونه رو به دست مستاجر بدن. ولی شما با دادن این وامها فقط دارین از صاحبخونه های طماع حمایت میکنید
درودبرشما،،،من ۱۷ ساله مستاجرم و دارای ۳بچه هستم ی دوقلو پسر و ی دختر۱۵ساله که تا الان نتونستم منزل برای خودم تهیه کنم چند باری اقدام کردم برای خرید منزل ولی ی مشکلاتی سررهم قرار گرفت هم بیمارستانی و هم تصادف که اصلا نتونستم منزل تهیه کنم ،،،بخداا نمیدونم چیکار کنم روز ب روزم گرونی بیداد میکنه با این حقوق ماهم فقط میتونیم کرایه خونه و خرج بچهامونو بدیم اصلا دیگه کاری نمیتونیم انجام بدیم مسئولینی که شاهنشاهی زندگی میکنین این همه زمین خدا هست یعنی ما هیچ حقی از این زمینای خدا نداریم همش باید شماها بردارینو پولی بدین مردم پس ما چه حقی تو دنیا داریم چرا همش میگین وام بهتون میدیم و پول پیش از مردم میگیرین ی دفعه هم بیاین زمین بدین کسایی که ندارن بگین بسازین برا خودتون شما اومدین دوباره مسکن بسازین بدین مردم ب قول خودتون مسکن ملی گفتین وام ۱۸درصد و پول نمیدنم پیش بدین بعدشم همه که نمیتونن تهیه کنن ی فکر درست بکنین برا مردم مملکت اینطور فایده نداره واقعا کسی نیس ب دادما مستاجرا برسه خواهشمندم دیگه دست بردارین از این کاراتون بسته دیگه هرچقد بی تفاوت بودین در قبال مردم
وقتی من ندارم ودرامدم محدوده وبازنشسته هستم بدهکار کردن چه سود داره
باز نشسته ارتش جمهوری اسلا می هستم مستجرم یه ودیعه مسکن خوبی باشه که دیگه احاره بها ندیم
نماینده دادستان و دو نفر کارشناس برن تو بنگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد قیمت خونه ها را با ارزش و امکانات خونه ها مقایسه کنن (کارشناس خبره مسکن) ببینن خونه ای که 50 تومان با 1 میلیون گذاشته بیش از 20 میلیون با 300 تومان ارزش داره، هر کس برای خودش قیمت میزنه بنگاهدارها هم هر چه حجم معامله بیشتر باشه درآمدشون بیشتره به همین خاطر بازارگرمی میکنن
اگه قانون/ بود که ۴ تا بنگاهدار بازداشت میشد 4 تا خونه پلمب قیمت ها اصلاح میشد
لازم نیست اینهمه توضیح و تفسیر آنچه لازم فهم است برای اقشار بی سواد جامعه کافی است. هند
دولت خودش باعث افزایش قیمت اجاره بها با این کار میشه مث زمان احمدی نژاد که دوره اولش اومد گفت ۱۰ میلیون وام مسکن میده به کسایی که خونه ندارن ولی به هیچکس نداد ولی مسکن گرون شد حالا قضیه وام به مستاجرها هستش این کار اشتباهی هستش چرا دولت فکر نداره همینجوری تصمیم غلطی میگیره باید از اوناییی که ده تا خونه خالی دارن مالیات بگیره که قیمتها بشکنه که این کار نمیکنه چون خیلییی از این وامها و اجاره بهاهای سنگین دولت سود میبره....
من فقط ازمسولها تقاضا میکنم فکری به حاله ما قشرکمدرامد بکنن بخدادیگه نمیتونیم دوام بیاریم خسته شدیم ازمستاجری
سلام،
تمام این حرفها و تزهای آقایون مسئول و غیر مسئول بیشتر از جوک نیست.
سیستم زیر خط فقر نگه داشتن و گدا پروری دستپخت خودشونه که حالا میخوان راه نفسی ایجاد کنند.
فردی که الان مواد غذایی را قسطی بر میداره و برای اجاره وام میگیره و ... با این شرایط که هر سال بدلیل افزایش حقوق معادل ۱۰ درصد تورم واقعی ضعیف تر میشه، سال دیگه بدهکارتر از امساله چه برسه به امکان پرداخت اقساط تسهیلات و قدرت افزایش مازاد سال بعد...
بحث دلار جهانی و طلای جهانی و ... برای کارگر درمان نیست و کارگر فقط دخل را میداند و خرج را و تفسیر بقیه تخصص مسئولینه.
الگوی تهران را در مقاله ۷۵ متر نام بردند که این متراژ پیش کش و الان به ۳۰ ۴۰ متری راضیند و ممکن نیست.
سالی حداقل ۴۰ ۵۰ میلیون روی پول پیش یک ۵۰ متری میاد که کل حقوق یک کارمند در سال هم این را پوشش نمیدهد.
تشکر
دولت لطفا جلوی تورم رو بگیره . اجاره ها خودش ثابت میمونه . اقتصاد دیکتاتوری انگار دوباره داره باب میشه .
یه طومار نوشتین هشتاد درصد جملاتش تکراریه . که چی مثلا
نوه دارم،خونه ندارم،اقای طبری دست ما وهم بگیر،ما که خیری ندیدیم از این مسیولین دلسوز و زحمتکش،علی برکت الله
دفقط به خاطر مالیات کد رهگیری میخوان نه به خاطر مردم به خاطر مالیات هیچ املاگی کد رهیگیری نمیدن خیالتون راحت
بهترین راه کار برای کاهش اجاره مسکن تمدید اجاره امسال وهم تر از آن باعث جلوگیری از پخش شدن کرونا میباشد اگر در روز هر خانه ۴ بازدید کننده داشته باشد حد اقل تعداد رفت و آمد به منزل دیگران ۱۰ ال ۱۵ نفر میباشد و موجب انتقال سریع تر ویروس میشود وهم حباب اجاره بها می ترکد
بزرگترین مشکلی که مسبب تمام مشکلات وازهم پاشیدگی زندگی یک خانواده میشود مستاجر بودن است ....و این مشکل را باید لمس کنی تا بفهمی خانه دار شدن اولین و آخرین آرزو در این دنیا میباشد . ....
من دررودهن برای وام اجاره رفتم گفتند ظرفیت پر شده حالا باید چیکار کنیم
خواهشن ازگرونی هم حرفی بزنیدفقط مشکل اجاره نیست قیمت خرید مسکن ماشین خوردوخوراک همه چیزصدبرابرشده
اصن معلوم هست چی نوشتین چرا انقد غلط املایی داره من که هیچی ازین متن عجیب غریب نفهمیدم
پس مبلغ وام چقدر شد؟تیتر مطلب شما مبلغ وام بود اما در گزارش خبری از آن نبود....
سلام خسته نباشید من مستاجرم در کرج شهرستان نظرآباد زندگی میکنم با سه فرزند وهمسر ماهی ۲میلیون حقوق میگیرم خواهشمندم که به نظرات من توجه کنید تورو خدا
چرت نگین
همینطور که بیمه بیکاری رو واریز کردید اینم انجام میدین
یه شماره کارت اعلام کنید مردم به شما کمک کنن ...
سلام به همه مالکان و مستاجران . واقعا دولت فکر میکنه که مالک جماعت منتظر تعیین تکلیف دولته. واقعا اگر دولت میخواد واسه مستاجر کاری کنه بهتره که قوانین بنگاهداری رو تغییر بده . بدون نظر کارشناسان دولتی هبچ قراردادی منعقد نشه نرخ باید مصوب باشد نه دلخواه. وای بحال ما مستاجرها
تنها راه ساماندهی یازار مسکن و سایر بازارها تصویب و اجرای فوری قانون مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ موثر ۷۰ الی ۸۰ درصد است که باعث می شود سود دلالی از سود تولید کمتر و دست دلالان و سوداگران از بازار قطع و نقدینگی به سمت تولید هدایت شود مثل تمام دنیا که این قانون ۱۰۰ ساله را اجرا بازارهای خود را از تلاطم دور نگه داشته و مردم را به سمت تولید هدایت کرده اند کافیست فقط قانون آنها ترجمه و از تجربیات آنها استفاده کرد در حال حاضر کسی که سازنده بوده به علت اینکه سود دلالی و احتکار بیشتر است پروژه جدید شروع نمی کند و واحدهای قبلی را احتکار می کند و چند برابر سودی که قرار است از تولید به دست آورد از احتکار و دلالی به دست می اورد . ای کاش مجلس قبل و دولت همان ۲ سال پیش این قانون را اجرا می کردند هرچند که اکنون نیز هیچ چشم انداز خوبی به علت نفوذ مافیای دلالها و سوداگران و تعارض منافع تصمیم گیرندگان برای این قانون متصور نیست
اوناییی که در راس کار هسید و قانون مینویسید از خدا شرم کنید
به کجا این مردم رو کشوندید
کارمون به جایی رسیده که باید وام بگیریم برای اجاره خونه
لعنت لعنت لعنت
شما جیب مردمو نزن وام ودیعه مسکن نمیخوان
این دولت وقتی اومد ما ورشکست شدیم حالاهم که داره می ره بیخانمان شدیم
با این خبر زدنتون آخرش نفهمیدیم وام مسکن چقدره
این همه داستان نوشتید اخر نفهمیدیم چقدر میخواید بدید و میخواید چکار کنید. یک متنو دویست بار با املای مختلف نوشتید
چرا دولت ودیعه مسکن به معلولین که مستاجر هستند نمی دهد،در میان مستاجران معلولین در بدترین شرایط دارند زندگی می کنند
متاسفانه همیشه حرفش هست که به مردم میرسن ولی در عمل.....
همش حرف پس کی عمل
حالا اخر چی شد ما که چیزی نفهمیدیم
من فقط میدونم ۸دلار=۱۰۰۰۰۰۰ریال
ها والا گل گفتی
سلام خداوکیلی حرف توخالی نباشید یکم به دادما مستاجرها برسید خیلی خیلی خونمونو کردن توشیشه پول پیش ما ۶ میلیون داریم و خانواده ۸ نفری و بی کارواسه همین باحرفهایی که زدید بالا یه نهال امید میکاریدتودل مستاجرها
پس به دادمان برسید به ولله ماهی ۹۰۰ هزار کرایه باپول اب وبرق وگاز میشه ۱۵۰۰ بازم نمیرسیم شکم خودمونو سیر کنیم با پول کارگری که یه روز هست ده روز کار نیست
مردم رو مسخره کردین مستاجر بدبخت نداره اجاره بده قسط وام رو چجوری پرداخت کنه؟ بجای اینکار که باعث زیادتر شدن اجاره ها میشه دستور بدین نرخ اجاره ها بیاد پایین بجای حل مسئله دارین صورت مسئله رو پاک میکنین ی اقتصاد دان درست انتخاب کنین تا بتونه مشکلات رو حل کنه نه اینکه بیشتر مشکل درست کنه
این چرت و پرت ها چیه نوشتین!!
میخوای وام بدین که مستاجر جیب اون اقایی که ۲۰۰ خونه و ملک داره رو پرکنید بعد مستاجر رو بندازین تو ته دره که تا اخر عمرش تو بدهکار بشه به جای وام دادن به تمام صاحب خانه ها اعلام کنید که امسال هیچ کسی حق گرون کردن اجاره خونه و مِازه رو نداره وامتونم بمونه تو جیبتون نه اینکه وام بدی ببریم جیب اونا رو پر کنیم از هر کجا میاد خونه اجاره میدن کسی هم نرخی در این بابت تعیین نکرده و هیچ کجا هم رسیدگی نمیشه هر طور به هر قیمت دوست دارن اجاره میدن اونی که ثروت داره روز به روز داره ثروتمند میشه اونی که مستاجره پولی نداره روز به روز داره فقیرتر میشه
از ماست که بر ماست
آفرین به اینکه این چنین خانواده ها رو سست و پدر ها رو شرمنده میکنید تازه دولت بعد از هفت سال میخواد مسکن های مهر را که می گفتند مزخرف است ،بنام مسکن ملی بدهند مردم اونم با قیمت صد برابری ... نمیشه تمام شو رو نوشت
فقط این رو میگم و تمام من الان یه بچه معلول دارم اداره بهزیستی که باید به ما کمک کنه فقط ما رو اذیت میکنن یعنی جایی که کمک کردن تنها کاروشون هست دارن حق بچه های معلول رو می خورند وای به حال باقی اداره های دولتی
الا برکتالله آقای روحانی
جلوی گرونی روبگیرید اگه مردیدهمه چیزا ارزون میشه لازم نیست وام بدین
بله همه مردیم ونفس نمی کشیم حالا یارو میخاد یه هزاری بندازه روجنازمون
واقعن حمایت میکنید وام مردم مستمن از کجا بدن بااین گرونی شما مسولین خودت که اجاره نشین نیستی درد مردم فقیر درک کنین ایا پول کشور دزدیدن فقیران سهم ندارن شما چطور جواب میدین اگر دزدی صد هزار بدزد با ید اعدام شود تا عبرت دیگر دزدان شود
چنین کاری اصلا شدنی نیست وقتی به مستاجر مبلغی برا ودیعه پرداخت بشه بلافاصله صاحبخونه ها با همکاریه بنگاهی ها پوله پیشو چندبرابر میکنن املاکی هم درصدش ازخداخواسته چندبرابر میشه باز کی بیچاره میشه مستاجر بدبخت یعنی تورم روی تورم، تنها راه علاج تورم مسکن وکاهش ودیعه واجاره اینه که دولت روی ودیه واجاره مالیات خیلی سنگین ببنده باشرایط خاص جوریکه هرچی ودیعه واجاره رو ببرن بالا مالیاتشون هم چندبرابر بره بالا طوریکه دیگه مکیدن خون مستاجر براشون صرف نکنه.
با این وضعیت انتظار دارن جوان ها ازدواج کنن،من که ۱۵ سال پیش ازدواج کردم ،حالا توش موندم،
مسولین خجالت بکشن از جوانها،وای به روزگارتون،
هر چی هم داد میکشیم ،صدامون به جایی نمیرسه
بابا این بسته حمایت هیچ فقط دولت چیزی نمیده نمی خواهدبسته حمایتی بدیت بریت جلوی گرونی هارو بگیریت خانه ی متری دومیلیون یه شبه بشه ۲۰ میلیون بریت جلوشون بگیر بسته ی حمایتی میدیت بعد هزار برابر از ما میگیریت برای چیمون اخه جلو این گرونی بگیریت مردم کمتر دق مرگ کنید والله یه شب بیاییت سم بدیت بهمون بکشید راحت بشیم دیگه از این گرونی ها و از اینکه جلو ی صاحب خانه هارو نمیگیریت که گرایه سنگینی میگیر رو جلوشون بگیر خواهش می کنم ماداریم زیر پاشون لح میشیم
با سلام من در منطقه پوئینک قرچک هستم مستاجرم پارسال ۳ میلیون پول پیش دادم امسال صاحبخونه ۱۰ میلیون پول پیش میخواد با ۲۰۰ تومن اجاره اظافه قشنگ آب پاکی روم ریخت خواهش میکنم یه فکری برای بدبختی ما بکنید دو ماه دیگه باید تو پارک زندگی کنیم اینجوری پیش میره
این همه گفتی.دمت گرم.ولی به تیتر خبر مربوط نمیشه اینایی که گفتی.چقدر وام میدن.الکی قصه سره هم نکن مردم خبر رو بخونن
خدا شفا بده بسته نمی خواهیم چیز ها رو ارزون کنید دنبال قاتل بورسلی نگردیت بریت نگاه کنید ببینم کدوم نامردی گرون کرد اخه چرا اینجور بامرد کردن ای صاحب خانه ها چرا ایقدر ظالم شدن گرایه ها رو گرون کردن چرا. اخه جلوشو نمیگیر یکی برید مسولین تا سید بزرگ ریسی بیاد ریسسسی برای مرد خوبه اون باشه یعنی دنیا گلستان میشه
چی خوب بود
نطرمن این داریم با این گرونی بی پولی بایک پدرسرطانی کارگرفقط به خودکشی فکرمیکنیم به قول پدرم یک شب همه مرگ موش میخوریم راحت میشیم ....
باسلام خسته نباشید منم مستاجرم سرپرست خانواده منوصاحب خانه ام خودمان قراردادنوشتیم به بنگاه نرفتیم چون هزینش سنگین بوددرامدناچیزی دارم توروخدافکری بحاله ما مستاجراکنید تاازاین وصعیت نجات یابیم باکمال تشکر
روحانی متشکریم بازم ازاین لطیفه هات بگوبخندیم ..علی برکت الله .چه جهش تولیدی
برای گرفتن وام اجاره کجا باید بریم .چه سایتی ؟
چراچیزی در این باره راهنماییی نمیکنید.
این ویروس کوید۱۹مردوم را خونه نشین کرده است تو این سال جدید هیچ بسته حمایتی از دولت تدبیر.وناامیددریافت نکرده‌ایم به جای نان به زن وبچهامون می‌دهیم کرایه خونه که نگو ولی آقا زادها بالا بالا نشستن و حرفهای توخالی می‌زنندچون جیبشون پره وهیچ.مشکلی.ندارندمارااحمق حساب کردان ولی روزانه میخوانیم سلطان سکه.نفت..غیره
دوساعت این همه خوندم عددی مشاهده نکردم بابت وام ویا کمک دولت، این جور خبر ها جز سرگرم کردن مردم چیزی نیست
ماهم مستاجریم بخدا به ماهم کمک کنید ثواب داره
اقشار کم درامد به نظر شما کیا باشن درسته والا ما زیر خط فقریم هیچی بهمون تعلق نگرفت اینم مثل اونا ما الان بیست ساله که مستا جریم کو کد رهگیری از کجا میخوا بدونید که ما جزو اقشار کم درامدیم ۶رروز با یه چیز جدید مردم سر گرم میکنید
تامین مسکن. کار و بیمه اجتماعی برای شهروندان وظیفه دولت است. کجایی امام زمان (عج)
احتمالاً ۵میلیون وام ودیعه مسکن با نرخ سود دوازده درصد بدن که جیب مردم بدبختو بیشتر خالی کنن
آخه واگذار شما به خدا وام به چه درد مستٱجر می خوره با کدام پول باید این وام رو پس بدیم با حقوق های خیلی خوبی که آقای روحانی وهرمسئول دیگه‌ای که مسئو لشه به ما میدن به زور شکممون رو سیر می کنیم آخه ....
سلام اولا:ااز این کلمات و جملات نا مفهوم هیچی کسی نمیفهمم، اصلا یه جمله درست و حسابی نیست دوم:اگر میخواین وام کمک اجاره به مستأجران بدبین بگید چقدر ه یک کلام تموم شد اینهمه توضیح تفسیر نداره و سلام.
مانند دیگر وعده ها این هم دروغی بیش نیست فقط میخوان به واسطه کد رهگیری و...جیب مردم خالی کنن.حواستون باشه گول نخورید.همش دروغ و فساد وکلاهبرداری
بنگاههای روستایی فاقد سامانه کد رهگیری میباشند مستاجران روستایی که نمیتوانند کد رهگیری دریافت کنند تکلیفشان چیست
لطفا پیگیری نمایید
مشکلات خیلی ها ازجمله خودم که واقعا دیگه نمی تونم پول پیش جور کنم یا اجاره بدم
تا شما تصمیم بگیرین و جلسه بذارین و تصویب بشه، اب از سر گذشته، الان فصله جابجاییه مستاجران هستش، وقتی قیمتی رو مشخص میکنن و میگن میخای بشین نمیخای برو، کدوم دستگاهی میاد به دادمون برسه، چه برسه به بسته ی حمایتی، گرونی که دیگه بیداد میکنه، چرا به بنگاهها سر نمیزنین ببینین چطور دارن میتازونن و طرفه صابخونه ها رو گرفتن، دیگه کی بدبخت شدیم با چندتا دانشجو و گرونی و مستاجری
به جای صدقه دادن به مردم قوانین مالو ومستاجر باید اصلاح بشه تا کی مستاجرین باید استرس بالارفتن اجاره و جابجایی رو بکشن
عامل اصلی تمام گرونی ها و بدبختی مدم در تمام این سالها دولت بوده و حالا میاد با چندتا طرح ناکارآمد میاد منت سر مردم میزاره.
علی برکت ا..................................
مریض باید درمان شود بس است دیگر مسکن.مستاجر ازکجا بیاره وام بگیره سود وام بده.چرا مالیات ۶۰ درصدی برخانه دوم اعمال نمیکنید که همه چیز درست شود؟!!حتی پفک هم ارزان میشود.شما خودتان چون هزاران خانه دارید این قانون را اجرا نمیکنید.... چرا کسی ورود نمیکند مارا از این گرفتاری نجات دهد
از دولت بابت واریز ۱۵۰ میلیون تومان به حساب مستاجرها تشکر میکنیم آخه سال ۱۴۵۰ با ۱۵۰ میلیون تومان میشه یک شکلات خرید
این طرح تنها ظاهری حمایتی و بچه گول زنک دارد. دولت تنها بدنبال نفع خودشه تو این قضیه

اصل داستان کیسه‌ای که از این راه دوخته شده، شناسائی موجرها و اخذ مالیاتها و عوارض رنگارنگ از آنها، که نهایتا باز هم فشار قضیه به مستاجران خواهد بود.
بهترین کمک به اقشار آسیب پذیر اینه که دولت هیچ طرح و برنامه جدیدی رُ اجرا نکنه. همین
ای بابا چقدر اراجیف گفتی برو سر اصل مطلب چی شده چقدر قرار کمک کنن خیر سرشون .....
نرخ تبدیل اجاره به رهن شرعی نیست . موجر و مستاجر در جابجایی هزینه زیادی متحمل میشن . مالیات از مالکین باعث افزایش نرخ میشه چون مالک برای جبران این هزینه قیمت و بیشتر میکنه
یک کلمه از مبلغ وام نگفت.حتی یک کلمه
چرا واقعا به فکر عمر جوانها نیستین عمر ما داره تموم میشه .این چی وضعیه درس کردین تاکی باید زجر بکشیم .چرا باید صبح تا شب زحمت بکشیم اخرشم برای اجاره یک خونه کوچیک بر نیایم .همش باید ابرومون بره تورو خدا این درسته ؟؟؟
سلام صاحبخانه هاقبول نمیکنندکه کدرهگیری بگیریم حتی بعضیهاشون بنگاه هم نمیان وتوخونه قراردادمینویسن‌.
از همه چی گفته شد الا مقدار کمک مالی دولت
سلام خواهشا‌باکدرهگیری سرشماری نکنید چون ما چندسال مستاجرخانه ی پدرم هستیم و قولنامه مال چندسال پیش دیگه بخاطر پدروفرزندی و شرایط بی پولی هرساله نبردیم بنگاه و تاریخ را به روز کنیم.خواهش میکنم باکدرهگیری اینکاروانجام ندهید...
سلام اگر مواردی که مطرح است عملی شود جای امیدواری است ،البته اگر مافیا و سلاطین مسکن و ثروتمندان بگذارند که دورد انتظار است مثله اینکه مسئولین محترم و بزرگوار به فکر فقرا و پا برهنه ها وبه عبارتی بی خانمان ها هم هستند و جای تقدیر و تشکر دارد.
دبی دارن اونایی که خونه ندارن رایگان خونه و شغل میدن ایران سه ملیون مثل میده شیش میلیون میگیره
بالاخره مبلغ وام چقدره
باسلام.بنده25ساله که مستاجرم.خونه ایکه پارسال باودیعه10میلیون واجاره550هزارتومان اجاره کرده بودم و300هزارتومان کمیسیون دادم چندروزدیگه منقضی میشه.رفتم ازبنگاه مربوطه درخواست کدرهگیری کردم گفت هولوگرام نداره ونمیتونه قردادوثبت کنه.به یک بنگاه هولوگرام دارمراجعه کردم که قراردادموثبت کنه وکدرهگیری بده.300000تومان ازبنده مطالبه کردتاقردادی که10روزاعتبارداره ویکبارکمیسیون پرداخت شده رابرام ثبت کنه وکدرهگیری بده.یاکمک نکنیدیااین پیش شرطهارونزارین.یک مشکل به مشکل مامستاجرهااضافه کردین.
ببینید خیلیا مثل من هستن. حاضریم برای سربلندی کشورمون سرمونو بدیم. ولی چرا این اقتصاد درست نمیشه؟ مفسدین اقتصادی رو اعدام کنید دل فقیر بیچاره ها خنک بشه و به آینده امیدوار. به خدا هیچی بیشتر از اقتصاد مهم نیست. اگه ما اقتصادمون قوی باشه، نیروی نظامی، امنیت، اتحاد، رضایت، فرهنگ و خیلی چیزای دیگه هم درست میشه. بدون بودجه که نمیشه هیچ طرحی رو اجرا کرد. این دزدیها نباشه و دلال بازی و رانت تو بازار حذف بشه که البته باید گفت کم بشه چون حذف شدنی نیست و همیشه وجود داره، مملکت ما به سرعت پیشرفت می کنه. باور کنید دیگه همه میدونن این مملکت پر از ثروت های خدادادیه. تا دیر نشده دست بجنبونین
آیاشامل استان اصفهان میشود شهرستانهای اصفهان هم اجاره خانه هاسربه فلک کشیده حالاماکه نه ماروباری
خیلی خوشحال شدم.تحت پوشش کمیته امداد و مستاجرهستم دریک منزل ۴۵متری خداراشکرمیکنم ازاین وضعیت به لطف خدا راحت میشوم
۵۰متری نشستم شرق تهران ۴۰ملیون ماهی ۲ملیون کرایه میدم بیکارم بیمه بیکاری میکیرم ۴۷سالمه هرجامیرم به من کارنمیدن باید جیکارکرد
خیلی از صاحبخانه های گشنه و تازه به دوران رسیده، طمع کار شدند به بهونه اجاره های بالا از اجاره نشین های بدبخت تیغ میزنند،
مشکل اینه که صاحبخانه ها بخاطر یه آلونک شون که توفه ای هم نیست طمع کار شدند
باسلام شماروبخدا به قشر ضعیف کمک کنید منی که ۲۲سال مستاجرم دومیلیون پول پیش دارم باکرایه سنگین کدرهگیری نداشتم تاحالابرای اینکه پول بنگاهی نداشتم باصاحب خونه یه کاغذی مینوشتیم من تکلیفم چیه توخدا حق ماراپامال نکنید
ده سال خونه خواهرم. بدونه قولنامه. اگه می‌تونستیم قسط وام بدیم مستاجر نبودیم فکری به حال مردم کنیدواز آه مردم بترسید
شرم بر شما با این همه دروغ و کلک سر مردم بدبخت...
اول خودتون رو درست کنیدبعد حرف مفت بزنید
به نظر میرسه دولت در این ماجرای وام به مستاجران بیشتر به فکر خودشه ومیخواد باکد رهگیری برای خودش کسب درآمد کنه
واز طرفی هم سودو قطعا پرداخت دیر کرد توسط مستاجر اینجا هم در آمدی کسب کنه
وباززززز هم مستاجر بینوا بماند ومشکلی که بر مشکلاتش اضافه شده
بخدا دل وتن خودم ویه تا بچه ها میلرزه که پایان تیر ماه قراداد اجاره خونه تمام میشه
صاحبخاته چه تصمیمی خواهد گرفت؟
خدا میدونه شبهاتا دیر وقت فکرم درگیر اینه که اگه پول پیش را اصافه کنه چه کنم ؟؟
ای که دستت میرسد کاری بکن
پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار
پس چی شد وام حمایتی قرار بود سه شنبه هفته گذشته شرایطش اعلام بشه که نشد و پاسش دادن به امروز شنبه یعنی 7 تیر تا به الانم که هیچ خبری نیست بنده یک ماه دیگه باید خونه رو تخلیه کنم زمان جابه جایی هم حداقل یک ماهه شروع شده پس کی میخان وام بدن؟؟؟؟؟؟؟
سلام بنده 16ساله که مستاجرم فقط اگه خداخودش یه فرجی کنه که ماهاصابخونه بشیم والله باپول کارگری وبیخوابی شب گل حقوقم مال صابخونس چراکه اگه یکماه عقب بیفته که دیگه واویلاس هرساله هم باید ترس زیادشدن پول پیش وکرایه راداشته باشم توراخداتوراخداتوراخدامثل آقای دکتراحمدینژادبه توان ووسع مستاجرخونه درست کنیدبدیدبسته حمایتی میخوایم چیکاراینم دوسال بعدش چی فردای قیامت بایدجوابگوباشیداآقایونی که برمسندریاست نشسته ایدبترسیدازاون روز امیرعلی هستم ازقم
باسلام تروخدا یه فکری برای ما بکنید منی که شوهرم دوخانواده داره ووضعیت این روزها خیلی خرابه چیکار کنیم تروخدا وامی بدین که حداقل پولی که برای قسط وام میدیم بیشتر از کرایه منزل نباشه
ننگ بر این زندگی ای که برای ما آواره ها درست کردید....
ماچن ساله مستاجریم ولی کدنداریم چ کارکنیم لطفابیگیری کنین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان