بازدید 46726

توضیح جدید وکیل قاضی منصوری درباره مرگ او

وکیل مدافع قاضی منصوری انتشار تصاویر در فضای مجازی را سندی برای ایجاد ابهام در خصوص مرگ موکل خود ندانست و گفت: نتیجه کالبدشکافی امروز از سوی پلیس رومانی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۹۸۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 22 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، امیرحسین نجف‌پورثانی، گفت: برای آخرین بار روز سه‌شنبه هفته گذشته با آقای منصوری صحبت تلفنی داشتم و فردای آن روز هم از طربق فضای مجازی در چت پرسیدم که دادگاه رومانی برگزار شد یا نه؟ که در پاسخ گفت؛ هنوز نه. این آخرین تماس و مکاتبه من با موکلم بود.

وی در ادامه در خصوص ابهامات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص سناریو و غیرواقعی بودن مرگ قاضی منصوری گفت: عکس‌هایی که از شب گذشته پخش شدند، بیشتر با طعنه و طنز کاربران مواجه بود. اینکه داخل کیسه حمل جسد چیزی به غیر از کالبد یک انسان است. بلافاصله پس از انتشار تصاویر در اینترنت سرچ کردم و عکس‌های بیشتری را با دقت بیشتر بررسی کردم. در یکی از عکس‌ها که کیسه نزدیک به آمبولانس است، کاملاً مشخص است که آنچه حمل می‌شود جسد انسان و یا چیزی شبیه به آن است و نمی‌توان بر اساس تصاویر دیگر این ادعا را کرد که در داخل کیسه جسدی وجود ندارد.

نجف‌پورثانی افزود: عکس‌ها شک‌برانگیز شبهه‌ناک هستند؛ با این حال شاید به این دلیل شبهات قوی‌تر شده‌اند که پلیس رومانی عکسی از چهره پس از فوت آقای منصوری را منتشر و اطلاع‌رسانی دقیق نکرد. به هر حال به گفته پلیس رومانی، امروز قرار است نتیجه کالبدشکافی منتشر شود که با اینکار بسیاری از ابهامات مرتفع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان قاضی دادگاه طبری در خصوص احراز نشدن مرگ قاضی منصوری برای دادگاه، اظهار کرد: قاضی بابایی به درستی گفته‌اند که این موضوع برای دادگاه محرز نشده است؛ چون از حیث قضایی یک نظر قضایی را اعلام کرده است. طبق قانون تا زمانی که مرگ محرز نشود، قاضی پرونده نظر نمی‌دهد و بعد از احراز آن، قرار موقوفی تعقیب صادر می‌شود. بنابراین این صحبت از منظر قانونی و حقوقی است و به معنای تردید در مرگ قاضی منصوری نیست.

وکیل قاضی منصوری ادامه داد: با خانواده آقای منصوری در ارتباط هستم و می‌دانم که از لحظه‌ای که خبر منتشر شد، در شوک و عزادارند و پیگیر این هستند که مقامات قضایی این موضوع را به جد پیگیری کنند و در جریان جزییات این حادثه قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این سؤال که قبل از فوت قاضی منصوری، سفارت ایران در رومانی از انجام پرواز فوق‌العاده از بلغارستان به ایران برای انتقال ایرانیان مقیم بلغارستان، صربستان و رومانی به کشور خبر داده بود، چرا استرداد منصوری با این پرواز انجام نشد؟ گفت: چون آقای منصوری توسط پلیس رومانی بازداشت شده بود و استرداد وی منوط به اتخاذ تصمیم مقامات قضایی رومانی بود. پروسه استرداد مجرمین و متهمین در هر کشوری یک پروسه قضایی محسوب می‌شود و نه دیپلماتیک. در صورتیکه مقامات قضایی تصمیم به استرداد بگیرند، این انتقال از طریق رایزنی‌های دیپلماتیک محقق می‌شود. بنابراین امکان انتقال آقای منصوری در آن پرواز فوق‌العاده ممکن نبود.

نجف‌پورثانی در پایان تأکید کرد: تعلل رومانی در ارائه اطلاعات شفاف، سبب شده تا فضای مجازی واکنش‌های اینچنینی به موضوع فوت آقای منصوری داشته باشد که امیدواریم با انتشار گزارش کالبدشکافی، این ابهامات مرتفع شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان