بازدید 13053

حذف حمایت‌های مالی از نخبگان در پایان‌نامه‌ها

کد خبر: ۹۸۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 21 June 2020

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از حذف حمایت های مالی از نخبگان در اجرای پایان‌نامه‌ها خبر داد و گفت: بنیاد از مشارکت نخبگان در قراردادهای ارتباط با صنعت حمایت می کند.

به گزارش مهر، محمود سعادت فومنی در نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که با موضوع «طرح مشارکت دانشگاه و مراکز علمی در بهره‌برداری از مزیت‌های استانی و جهش تولید» به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته استعدادهای برتر بر اساس معدل در دانشگاه شناسایی می‌شدند و به آنها ماهیانه مبالغی پرداخت می‌شد اما از دو سال گذشته بر اساس سند راهبردی در امور نخبگان سعی شد، نحوه حمایت از استعدادهای برتر بهبود یابد.

وی ادامه داد: بر این اساس در حال حاضر در کنار شاخص‌هایی که برای انتخاب استعدادهای برتر داشتیم، مواردی چون اجرای طرح‌های پژوهشی و مشارکت در قراردادهای ارتباط با صنعت اضافه شده است. در همین راستا از این طریق می‌توان سایر استعدادهای برتر را که امکان دریافت نمرات برتر در آزمون‌های مختلف را نداشتند، شناسایی کرد.

حذف حمایت های مالی از نخبگان در اجرای پایان‌نامه‌ها

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان به حذف حمایت های مالی از نخبگان در اجرای پایان‌نامه‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع در شیوه‌نامه شناسایی از استعدادهای برتر ذکر شده که براساس آن، حمایت‌های مالی از فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان حذف شده و همه حمایت‌های ما نوعی بسترسازی برای ورود نخبگان و استعدادهای برتر به حوزه‌های تخصصی است.

سعادت ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان به جای حمایت از استعدادهای برتر در زمینه اجرای پایان‌نامه‌ها، از مشارکت آنها در قراردادهای ارتباط با صنعت حمایت خواهد کرد که در واقع حضور استعدادهای برتر و نخبگان در شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله موارد حمایتی ما به حساب می آید.

جزییات پنجمین دوره طرح احمدی روشن/اقدام دانشجویان برای حل مشکلات کشور

وی با اشاره به اجرای طرح «احمدی روشن» گفت: چهار دوره از این طرح اجرایی شده و پنجمین دوره آن در مهرماه سال جاری اجرایی خواهد شد. با اجرای این طرح دانشجویان با مسایل و چالش‌های کشور درگیر خواهند شد به طوری که دانشجویان در کنار استادان خبره تیم‌های ۵ تا ۱۵ نفره تشکیل خواهند داد و در بازه زمانی ۹ ماهه، برای حل چالش‌های صنایع کشور اقدام خواهند کرد.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: در تفاهم نامه ای که با وزارت علوم به امضا رساندیم، تمام دانشجویان ۱۰ درصد برتر دانشگاه‌ها و همچنین آنهایی که معدلشان در دوره کارشناسی ۱۷ و در دوره تحصیلات تکمیلی ۱۸ باشد، می‌توانند در طرح "احمدی روشن" مشارکت داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر