بازدید 34970

علت تغییر شتابزده مدیران شبکه‌های تلویزیونی چه بود؟

مدیریت دو شبکه افق و مستند در شرایطی دستخوش تغییر شد که به جای انتصاب مدیر برای این شبکه‌ها، برای آنها سرپرست منصوب شد؛ اتفاقی که نشان می‌دهد، تغییرات در این دو شبکه شتابزده رقم خورده و فرصت تعیین گزینه قطعی نبوده است؛ اما چه اتفاقی افتاده که یکباره این تغییر رقم خورده است؟
کد خبر: ۹۸۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 20 June 2020

علت تغییر شتابزده مدیران شبکه‌های تلویزیونی چه بود؟مدیریت دو شبکه افق و مستند در شرایطی دستخوش تغییر شد که به جای انتصاب مدیر برای این شبکه‌ها، برای آنها سرپرست منصوب شد؛ اتفاقی که نشان می‌دهد، تغییرات در این دو شبکه شتابزده رقم خورده و فرصت تعیین گزینه قطعی نبوده است؛ اما چه اتفاقی افتاده که یکباره این تغییر رقم خورده است؟

به گزارش «تابناک»؛ مرتضی میرباقری، معاون سیمای سازمان صداوسیما در احکام جداگانه‌ای، سلیم غفوری از مدیریت شبکه مستند به سرپرستی شبکه افق برد و مجتبی موسوی مدیر طرح و برنامه شبکه مستند را سرپرست این شبکه نمود و در عین حال به جلال غفاری مدیر پیشین شبکه افق ـ که طول دوره مدیریتش در این شبکه از یک سال و اندی تجاوز نکرد ـ پست تازه‌ای نداد. هرچند در مجموعه انتصابات صداوسیما تغییر مدیران شبکه‌ها، امری مرسوم است، کیفیت این انتصاب‌ها محل تامل است و نشان از یک پشت پرده دارد که دیر یا زود علنی می‌شود.

روند مرسوم برای انتصاب مدیران در سازمان صداوسیما این گونه است که باید هر پست استعلام اخذ شود، که حالا یا فرصت اخذ استعلام نبوده و باید سریع تغییرات در مدیریت شبکه‌ها رقم می‌خورده و یا تغییر آنچنان پرشتاب و اجتناب ناپذیر بوده که فرصت جمع بندی روی گزینه نهایی برای مدیریت شبکه‌ها وجود نداشته و در نهایت تصمیم گرفته شده تا زمات تعیین گزینه نهایی، وضعیت مدیریت شبکه‌ها با حکم سرپرستی تثبیت شود.

علت تغییر شتابزده مدیران شبکه‌های تلویزیونی چه بود؟

مدیریت شبکه مستند در چند سال اخیر با نقدهای جدی همراه بود که بخشی از این نقدها به نوع تامین اعتبار و خرید مستند از گروه‌های محدود بود، به گونه‌ای که این شائبه نزد برخی ناظران مطرح شده بود که آیا شبکه مستند به شکل محفلی اداره می‌شود؟ این دسته بندی حتی باعث شده بود برخی مستندسازان سازنده مضامین مرتبط با اهداف نظام نیز از برخورداری از فضای این شبکه محروم شوند.

شاید همین رویکرد باعث شد شبکه مستند که یک ظرفیت فوق العاده را در اختیار داشت، نتواند به موقعیت مورد انتظار دست یابد و اکنون مشخص نیست، رویکرد غفوری در شبکه افق نیز چنین خواهد بود و اساساً او به عنوان مدیر شبکه افق حکم قطعی مدیریت خواهد گرفت؟ نکته قابل تامل اینکه جایگزین غفوری در شبکه مستند نیز از سوابق وسیعی از حوزه مستند برخوردار نیست و جزو چهره‌‌های سرآمد عرصه مدیریت فرهنگی یا جزو چهره‌های برجسته مستندسازی نیست که این خطر را افزایش می‌دهد، شبکه مستند از موقعیت کنونی‌اش نیز متزلزل‌تر شود.

شبکه مستند در دوران پیشتر، توانسته بود طیف وسیعی از مستندسازان با گرایش های فکری متفاوت را جذب نماید و بدین ترتیب، توجه ویژه‌ای در حوزه عمومی به این شبکه صورت پذیرفته بود. این اتفاق از آن جهت اهمیت داشت که رقابت چشمگیری میان شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان برای تامین محتوا از طریق خرید مستندهای ایرانی وجود دارد و قاعدتاً وقتی شبکه مستند به وظیفه خود در خرید و پخش وسیع مستندهای طیف‌های مختلف اهتمام نورزد، بستر مساعد را برای آن شبکه‌ها فراهم کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹
این شبکه مستند در واقع شبکه کاشان است. مثلا اگر برنامه در مورد باغ بود باغ ارم و باغات دیگر در قبرس هستند و در ایران باغ فقط در کاشان است. فرش فقط در کاشان بافته میشود و در تبریز و کرمان و غیره فقط لنگ میبافند. حمام شیخ بهایی در ماداگاسکار است و اصولا غیر از کاشانیان بقیه ساکنان ایران حمام نمیرفته اند. عمارات وابنیه فقط در کاشان است و بقیه مردم ایران در کپر و سیاه چادر زندگی میکرده اند. صنایع دستی فقط در کاشان است چون فقط سفال جزو هنر و صنایع دستی است و منبت و قلم زنی و ... احتمالا از بلاد اجنبی وارد ایران شده اند. خلاصه همه چیز فقط در کاشان است و بقیه هر چی هست فیک است
پاسخ ها
142
| Mauritius |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
جناب غفوری به شدت عملکرد محفلی داره و فقط کافیه باهاش اختلاف نظر داشته باشی تا اوت بشی
منتظر تغییر شازده کانال ۳ هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
ایضاً
نظیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
و ایضا
بالاخره شبکه مستند موفق بود که الان مدیرش برای ادامه مدیریت به افق برده شده یا کلا محفلی و ناموفق بود؟!
یعنی الان مدیر شبکه مستند به دلیل عملکرد محفلی و ناموفق خود برای مدیریت شبکه افق برده شده است؟!
البته این کار از مدیریت بی بدیل صدا و سیما که همواره عرصه را در اختیار افراد ناکارآمد و کارنابلد(مثل مدیر شبکه 3) می گذارد و افراد کارآمد را یا به خارج می فرستد و یا خانه نشین می کند(مثل فردوسی پور) بعید نیست :))
چرا قانون منع بکارگیری بازنشسته ها اجرایی نمیشه ؟
چرا همشون دارن در پستهای مشاور فعالیت میکنن ؟
هم حقوق بازنسشتگی بگیرن هم حقوق مشاوری ؟
چرا توی مملکت همش داره مسخره بازی طی میشه ؟
همه چی به مسخره گرفته شده
با این گرانی و خرج هزینه بی بازگشت شاید پخش نکنند بهترم باشه
شبكه مستند با نام اچ دي اكثر فيلمهاي بدون كيفيت عصر حجري را نشان ميدهد
هر وقت مدیر شبکه سه عوض شد معلوم می شود عقلانیت و احترام به مردم به تلویزیون بر گشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
کی جرات داره مدیر شبکه سه رو عوض کنه ،اونم داماد ان اقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کی تلویزیون نگاه میکنه؟
خود رئیس سازمان باید عوض شود .گروهای خودبین در صدا و سیما باعث شده همه از این سازمان مردمی که در اختیار یک گروه خاص است رهای یابد
شبکه افق، شبکه ای شده بود که بعضی از برنامه هاش عالی بود.
شبکه های مذکور را حتی کارکنانش هم نگاه نمیکنند
شبکه مستند همچنان که در نوشته بالابدرستی خوب اشاره شده است واقعا از موقعیت ممتاز خود در دوره مدیریت آقای غفوری بهره نبرد
مگه چند تا شبکه داریم ؟از سه تا بیشتر شده؟چی پخش میکنند؟
به احتمال زیاد رییس سازمان داره عوض میشه و به این تغییرات مربوط میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی