بازدید 102615

تصویب اولین قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس از سال ۲۰۱۲ تاکنون / چه کشور‌هایی رای مثبت، منفی و ممتنع دادند؟

اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه ضدایرانی انگلیس، آلمان و فرانسه را تصویب کردند. بنا بر این قطعنامه، از ایران خواسته می‌شود عدم همکاری با آژانس و ممانعت از دسترسی بازرسان به دو مکان (هسته‌ای) را متوقف کند.
کد خبر: ۹۸۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 19 June 2020

تصویب اولین قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس از سال 2012 تاکنون

بین الملل تابناک: اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ضد ایرانی کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان را به تصویب رساندند.

بنا به گزارش خبرنگار نشریه وال‌استریت‌ژورنال، اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه ضدایرانی انگلیس، آلمان و فرانسه را تصویب کردند. بنا بر این قطعنامه، از ایران خواسته می‌شود عدم همکاری با آژانس و ممانعت از دسترسی بازرسان به دو مکان (هسته‌ای) را متوقف کند. این نخستین قطعنامه علیه ایران از سال ۲۰۱۲ است.

تصویب اولین قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس از سال 2012 تاکنون/ چه کشورهایی رای مثبت، منفی و ممتنع دادند؟

پیشتر میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، از آمادگی شورای حکام برای برگزاری نشستی درباره ایران خبر داد. او در حساب شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال آماده شدن برای برگزاری یک جلسه حضوری در خصوص پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی فرانسه، آلمان و انگلیس علیه ایران است.

منابع دیپلماتیک می‌گویند، قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی علیه ایران، با ۲۵ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع تصویب شده است.

«گرهارت کانتزل»، نماینده آلمان در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در این نشست، مدعی شد: «ممانعت ایران از دسترسی به دو مکان - آن هم بر خلاف پیام بسیار روشن شورای حکام در نشست قبلی - چالشی برای رژیم پادمانی جهانی است».

به نوشته صفحه توئیتر نمایندگی آلمان، کانتزل سپس خواستار واکنش شورای حکام به ایران شد: «اقدامات یک دولت در ممانعت از دسترسی قانونی آژانس برای چهار ماه و تعامل ناکافی به مدت یک سال، سزاوار واکنشی از سوی شورا است».

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با بیان اینکه شورای حکام با تصویب این قطعنامه از ایران خواست دسترسی به دو مکان مورد نظر را فراهم کند، گفت: «روسیه و چین به این قطعنامه رأی منفی دادند».

تصویب اولین قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس از سال 2012 تاکنون/ چه کشورهایی رای مثبت، منفی و ممتنع دادند؟

نمایندگی روسیه در وین توضیح داد: «برای رسیدن به نتایج مثبت، آژانس و تهران باید به گفت‌وگو مطابق با روش‌های معمول ادامه دهند و نگرانی‌های طرف‌ها را در نظر بگیرند. در عین حالی که بر لزوم حل فوری این مشکل توسط تهران و آژانس تاکید می‌کنیم، باور داریم این قطعنامه می‌تواند مخرب و غیرسازنده باشد».

آرای مثبت، منفی و ممتنع

به گفته منابع دیپلماتیک در نشست امروز شورای حکام تنها دو کشور چین و روسیه به قطعنامه ضد ایرانی رای منفی دادند.

در کنار ۲۵ رای مثبت، ۷ رای ممتنع از کشور‌های تایلند، هند، آفریقای جنوبی، جمهوری آذربایجان، مغولستان، نیجر و پاکستان ثبت شد.

واکنش سفیر ایران در آژانس

روز جمعه سفیر کشورمان در واکنش به تصویب قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به بهانه عدم ارائه دو دسترسی تکمیلی به آژانس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعنامه شورای حکام را کاملاً رد می‌کند و اقدام مقتضی و مناسب را در واکنش به آن اتخاذ خواهد کرد.

کاظم غریب آبادی با ایراد سخنانی در آخرین روز از نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت؛ جمهوری اسلامی ایران، بالاترین سطح از همکاری و پذیرش بازرسی‌های آژانس در میان کشور‌های عضو را دارد. در حالی که سالانه بیش از ۳۳ دسترسی تکمیلی از ایران انجام می‌شود، بزرگ نمایی دو درخواست دسترسی آژانس، در حالی که ایران ابهامات و نگرانی‌های اصولی در این خصوص دارد و گفت‌وگو‌ها نیز در این زمینه در جریان است و همچنین تلاش‌ها در جهت ایجاد یک بحران غیر ضروری بر سر راه این همکاری ها، اقدامی کاملاً غیر سازنده و سیاسی است.

وی افزود: از این روی، تصویب این قطعنامه در شورای حکام با هدف درخواست همکاری ایران با آژانس و نادیده گرفتن همکاری‌های موجود، عمیقاً مأیوس کننده و مایه تأسف است.

سفیر کشورمان خاطرنشان کرد: این قطعنامه چیزی جز زیاده طلبی و فزون خواهی نیست و ایران زیاده طلبی را از جانب هر کشور و سازمانی که باشد، کاملاً رد می‌کند. این قطعنامه هیچ ارتباطی با واقعیت‌های فنی ندارد، بلکه صرفاً ناشی از یک دستورکار سیاسی و غیرحرفه‌ای است.

وی اظهار داشت: از شورای حکام انتظار می‌رفت، این همکاری‌ها را شناسایی کرده تا زمینه برای تداوم همکاری‌های نمونه ایران و آژانس، همچنان حفظ شود.

غریب آبادی تصریح کرد: ما باید در برابر کسانی که می‌خواهند این همکاری‌ها و دستاورد‌ها را به خاطر امتیازات سیاسی کوته بینانه نابود کنند، متحد بایستیم. مسئولیت همکاری نمی‌تواند تنها توسط ایران بر عهده گرفته شود و اگر این امر خدشه دار شود، همه باید تأثیرات منفی آن را تحمل کنند.

سفیر کشورمان از اینکه این قطعنامه از سوی کشور‌هایی ارائه شده که یا دارنده سلاح هسته‌ای هستند و یا اینکه میزبانی چنین سلاح‌های مخرب و کشنده‌ای را بر عهده دارند ابراز تاسف کرد و افزود: آیا این به سخره گرفتن تمامی هنجار‌ها و قواعد بین المللی نیست که چنین کشور‌هایی نگرانی پادمانی دارند؟! از سوی دیگر، همین سه کشور تاکنون گام‌های ملموس و عملی برای اجرای تعهدات خود تحت برجام برنداشته اند و این بی عملی آن ها، در کنار اقدامات مخرب و غیرقانونی و یکجانبه رژیم آمریکا، موجب شده است تا آینده برجام در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. چنانچه نمی‌توانید گامی برای نجات برجام بردارید، حداقل شرایط را پیچیده‌تر و دشوار‌تر نکنید؟! بی عملی شما در اینجا نیاز است که ظاهرا از همین هم ناتوان هستید.

وی افزود: باید به این نکته مهم اشاره کنم که ما وضعیت موجود را دامی آمریکایی- اسرائیلی نیز تلقی می‌کنیم که ظرف دو سال گذشته نه تنها از هیچ تلاشی برای ویرانی برجام فروگذار نکردند، بلکه از انواع فشار‌ها بر آژانس، از جمله با ارائه ادعا‌های واهی و بی اساس، استفاده کردند تا مسیر صحیح همکاری‌ها را منحرف کرده و توجهات را از عدم پایبندی به تعهدات بین المللی مرتبط خود یا خارج ماندن از ترتیبات و اسناد مهم بین المللی مرتبط با خلع سلاح و کنترل تسلیحات، تغییر جهت دهند.

غریب آبادی تصریح کرد: این که اظهار شود این قطعنامه برای حمایت از نظام پادمانی و راستی آزمایی آژانس است، خود یکی از تناقضات مهم در رفتار و عمل هم آژانس و هم بانیان این قطعنامه است. اگر می‌خواهید رژیم پادمان و راستی آزمائی حفظ شود و به مخاطره نیفتد، به شما توصیه اکید می‌کنیم که یک رهیافت حرفه‌ای و بی طرفانه اتخاذ کنید.

وی عنوان کرد: این که از یک سو، گزارش اجرای پادمان ۲۰۱۹ مدیرکل و همچنین گزارش وی در مورد اجرای پادمان در شرایط کووید ۱۹ حاکی از وجود مشکلات عدیده پادمانی در تعدادی از کشور‌ها یا عدم ارائه مناسب همکاری است، و از سوی دیگر، دبیرخانه آژانس و نهاد‌های سیاستگذار آژانس، به ویژه شورای حکام، در مورد وضعیت رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی که هیچ بازرسی را نمی‌پذیرند در وضعیت بی اقدامی به سر می‌برند، حاکی از یک استاندارد دوگانه و رهیافت تبعیض آمیز دارد.

سفیر کشورمان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران پروتکل الحاقی را داوطلبانه و موقت بر اساس تعهد سیاسی خود ذیل برجام اجرا می‌کند و از آنجایی که به تصویب آن نرسیده است، به هیچ عنوان آن را یک تعهد حقوقی در نظر نمی‌گیرد.

وی افزود: این قطعنامه نه موجب ترغیب ایران به ارائه دسترسی به آژانس بر اساس ادعا‌های واهی و بی اساس می‌شود و نه موجب اعمال فشار به آن. جمهوری اسلامی ایران، این قطعنامه را کاملا رد می‌نماید و اقدام مقتضی و مناسب را در واکنش به آن اتخاذ خواهد نمود که مسئولیت و عواقب آن، بر عهده بانیان چنین قطعنامه‌ای خواهد بود.

غریب آبادی در پایان چند نصیحت جدی برای دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرد و افزود: به حدود اختیارات خود پایبند باشید؛ قدردان همکاری‌های ایران و آژانس باشید؛ مأموریت خود را حرفه‌ای و مستقلانه و بی طرفانه اجرا کنید؛ با گزارش ها و مواضع عجولانه خود محملی برای سوء استفاده کنندگان و کسانی که دستورکار سیاسی دارند، فراهم نکنید؛ به شیوه‌ای عمل کنید که متهم به فروپاشی آخرین سنگر چندجانبه گرایی در وین و نابودی برجام نشوید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۹
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۲۴۴
خب بابا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
الان تابناک این پیامو برای چی گذاشته؟
تا حرف های حق پنهان بمانه
تیم ظریف پذیرفت در ازای دریافت مُشتی وعده نسیه و فاقد ضمانت، امتیازات گسترده بدهد. و ضمنا آژانس را -با وجود سوابق سیاهش- داور قضاوت درباره تعهدات خود قرار دهد.
تعهدات غرب، دارای هیچ تضمینی نبود و هیچ نهادی برای دفاع از حقوق ایران در صورت نقض عهد غرب، پیش بینی نشده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
خداحافظ برجام
خداحافظ بورس نورچشمی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اصلا نگران نباشید
هیچ اتفاقی نمی افته
سالیانه ساله که به این چیزا عادت داریم.
این هم نتیجۀ برجام. به نظر من باید با خروج از ان پی تی و ساخت سلاح هسته ای امنیت خود را تضمین کنیم. بسیاری از کشورهای اطراف ایران سلاح هسته ای دارند. فقط برای ایران ممنوع است؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
بنظرم تو با خروج از ایران امنیت ما را تضمین بکن.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
نظرتو بگذار در کوزه آبشو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
لطفا امنیت کشورت رابامردم خودت تضمین کن نه با بمب وموشک که هیچوقت تضمین نمیشود وقتی به معیشت مردم واشتغال جوانان وحقوق تبعیض امیز مدیران وکارمندان وکارگران رارسیدگی کردی یعنی امنیت وگرنه هزارتا بمب داشته باش ولی مردم باتو نباشند امنیت نداری
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
خدا لعنت کنه فتح الله گولنو .همه این فتنه ها زیره سره اونه .منبع معتبری دارم در مورده این شخص
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
بزرگوار اول یه کم فکر کن بعدا به نتیجه کار و عواقب آن دقت کن بعدا حرف بزن.خروج از ان پی تی توسط دولت جمهوری اسلامی بازگشت "مکانیسم ماشه "و برگشت دادن پرونده ایران به شورای امنیت و رفتن پرونده به زیر بند 7 شورای امنیت سازمان ملل میباشد و اگر پرونده کشوری بره به زیر بند 7 شورای امنیت دو راهکار می ماند برای آن کشور یا جنگ و یا تجزیه که هر دو امر برای کشورهای اروپایی و مخصوصا اسرائیل بسیار بسیار خوشآیند میباشد و نکته بعدی ساخت سلاح هسته ای میباشد و آن را از دو بعد باید بررسی کرد اولا غرب در پی آن است که ایران شروع به ساخت سلاح هسته ای کند تا آنها هم همه نیروهای خود را از سراسر جهان جمع کرده و بیان منطقه و مسائل بعدی مانند فشار و در نهایت جواب نداد حمله و نکته دوم تاریخ ثابت کرده داشتن سلاح هسته ای کمکی به امنیت آن کشور دارنده سلاح اتمی نمیکند .در سال 1991 که اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی تجزیه شد روسها 2 برابر آمریکایی ها سلاح و موشک هسته ایی و حتی موشکهای قاره پیمایی داشتند که میتوانستند سر جنگی از نوع پلوتونیوم حمل کرده و هر نقطه آمریکا رو بزنند ولی نتوانستند و این ثابت کرد که موشک دور برد که سهله حتی موشک قاره پیما هم نمی تواند امنیت یک کشور رو تضمین کنند ولی آنچه که میتواند تضمین کننده امنیت یک کشور باشد عقلانیت و درایت مسئولین آن کشور میباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
به یاری خدا فردا بورس رشد 50 هزار واحدی خواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
عزیزم قضیه از خیلی قبل تر از برجام شروع شده بود
شما خواب تشریف داشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
کدام آدم با شعوری قبول می کند که ساخت بمب اتم، برای کشور ما امنیت می آورد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
این آشو کی برامون پخت کسی میدونه؟
ناشناس
| Philippines |
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
بله کره شمالی بمب اتمی داره ولی مردمش تو فقر و بی خبری از دنیا زندگی میکنند. هند و پاکستان هم که بمب اتمی دارند ولی کمبود توالت عمومی دارند و فقرو فساد هم که دارند
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
اون ناشناس هایی که مخالف ایران هسته ای هستن
یا خیلی ساده هستین یا دشمن ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
تابناک هم داره گزینشی کامنت ها رو تحریم میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
ناشناس ازآلمان

این چه طرز نظر دادنه - - بیسوادی دیگه
غلط کردن هر دفعه یک بهانه می اورند
خارج شوید از این سازمان های غیر جهانی و قبیله ای
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
خوب شده شما تو این کشور مسئول عالی رتبه ای نشدید.بزرگوار یه کم مطالعه کن.نمی توانیم خارج شویم.در صورت خارج شدن باید عوارض آن را هم بدهیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
حالا چه غلط کردن چه نکردن
از ما خیلی قوی ترن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
خود شما اگر از اینجا خارج شوید، ما نفس راحتی خواهیم کشید
بیچاره بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
بیچاره مردم ایران که هر چند وقت یک دفعه نقره داغ می شن و هیچ کس ککش هم نمی گزه!
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
بورس بعد برجام سقوط کرد ولی بعد خروج از برجام توسط ترامپ صعود کرد بورس ما هیچ ربطی به این مسائل نداره دیوانه ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
از اونزمان که یادمه هی میگی بورس میریزه و بیچاره بورس میرفتی تو کارش به نون و نوایی میرسیدی .
مباركه انشاله! صدور انقلاب با انرژي هسته اي
پیش بسوی دلار ۳۰ هزارتومانی و سقوط ۱ میلیون واحدی بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
خیلی دست و پا می زنی نه؟
خداترس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
دلال ب فکر آینده بچه هات باش ب فکر خانوادت باش بورس حد اقل ب تولید کمک میکنه ب درد کل ملت میخوره اما کار تو چیه؟ دلال مسکن و دلار و خودرو ب درد چی خوردی تا الان جز مثل ی کنه تو این کشور دارین ......
ناشناس
| Norway |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
دوست گرامی دلال دلار! به همی خیال باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
بابا بخدا خسته شدیم. می فهمید اینو ؟!
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
دلار بیشتر از بیست هزار تومن نخواهد شد خودت پاره نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
ایول به اینهمه لایک مثبت ضدبورس نورچشمی
امروز رفتم مغز گردو بخرم فکرمیکنید قیمت گردو چقدرشده؟
حدس بزنید
۱۵۰ هزارتومان ؟ نه
۱۷۰ هزارتومان ؟ نه
۱۹۰هزارتومان ؟ نه
۲۰۰ هزارتومان؟ نه
۲۲۰ هزارتومان؟ بازم نه
۲۵۰ هزارتومان؟ بله درست حدس زدید یک کیلو گردو شده ۲۵۰ هزارتومان !!!!!!!!!!!
به فروشنده گفتم دارید شوخی میکنیدنه؟گفت نه اقا شوخی چیه ؟ یه اقایی اونجا بود گفت شوخی حقوق بازنشستگی منه که یک ونیم میلیون میگیرم و حالا قیمت یک کیلوگردو معادل یک ششم حقوق یک ماه منه !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
چرا نظرات پرت را منتشر می کنی؟
در ضمن بازنشسته الان 2800 تومان می گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
چرند نگو..قیمت گردو ۸۰ تومن خوبشه..خالی بند
ناشناس
| Poland |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
به ۱۶:۳۰
اتفاقا پرت هم نیست به بهانه هسته ای زندگی ما را نابود کردند به بهانه دفاع از خط مقاومت ما را نابود کردند و به بهانه دشمنی با استکبار نسل ما و بعدی را نابود کردند
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
دوست عزیزی که فرمودید بازنشسته الان ۲۸۰۰ میگیره. اولا ۲۸۰۰ هم عدد زیادی نیست و کفاف زندگی بازنشسته را نمیده. دوم اون بازنشسته کشوری و لشکری و مستمری بگیر تامین اجماعی زیر ۲ تومن میگیره
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
گردو نخوری نمی میری ولی برق نداشته باشیی امنیت نداشته باشی میمیری
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
ناشناس 16:30
اگر کسی با 20 سال بازنشست بشه راست گفته ماهی یک و نیم میگیره.الان یکی از دوستای من با 20 سال سابقه یک و نیم میگیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
ناشناس 16:30 این بنده خدا درست گفته..اون حقوق 2800 مال بازنشستگان کشوری و لشکری هستش نه مستمری بگیران بد بخت تامین اجتمایی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
همانطور که انرژی هسته ای حق مسلم ماست، گردوی کیلویی ۲۵۰ هزار تومان هم حق مسلم ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
کاملا درست گفته حقوق بازنشستگی یک ونیم میلیونی هم داریم توی تامین اجتماعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
من از فروشگاه رفاه کیلویی ۱۶۵ تومن خریدم لطفا صادق باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
تو اين هواي گرم گردو مي خواي چيكار؟
تبریک به دولت روحانی که می گفت به عقب بر نمی گردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
روحانی خواست به جلوببره ولی شماها تفکرات شماها بقول خودتان جهادی ها نگذاشتند که الان تومجلس نشستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
داستان به خیلی قبل تر از روحانی برمی گرده
موضوع مهمی نیست ما کاری با این‌جماعت نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
شما بگیر بخواب. اونا باهات کار دارن ولی
حالا باید ایران مردی کنه و از ان پی تی خارج بشه و تا این پدر سوخته های جانی که ۴۱ ساله مردم ایران را میکشن با بمب هاشون ، مواد شیمیاییشون ، تروریست هاشون و ... آدم نشن به ان پی تی بر نگرده. و بره سمت تولید اورانیوم با غنای بالا برای تولید بمب هسته ای. چرا اسراییل بمب اتم داشته باشه و ما نداشته باشیم. آقا هم فتواشون بروز میکنن. و تولید سلاح هسته ای به دلیل ناسازگاری دنیا با ایران و احتمال حمله اتمی به ایران و داشتن قدرت بازدارندگی و جلوگیری از حمله اتمی به ایران، تولید بمب اتم را جایز کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
بقیه دنیا هم تماشا میکنن. دوست عزیز این کارا خود زنی است.
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اخوی آی اخوی تو رو خدا نگو این حرفها رو .ساده نباش .این چیزهایی که شما بزرگوار فرمودید دقیقا خواست جهان غرب برای اهداف آینده است.بزرگوار عقلانیت عقلانیت عقلانیت و دوری از شتابزدگی در تصمیمات مهم کشوری.
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اینم نتیجه وعاقبت برجام زدگی
جالبه که حتی هند و پاکستان هم حاضر نشدن که رای منفی بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
چون نوکر عربستان امریکان
تنها دو منفی چین و روسیه؟
خسته نباشند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اونا هم منفی دادن و براش کلی برنامه دارن و منافع خودشون تو منفی است وگرنه به فکر ما نیستند
ناشناس
| Germany |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
یه طور میگه تنها چین و روسیه انگار داره از آنگولا و کنیا صحبت میکنه
دو قدرت برتر اقتصادی و نظامی جهان هستند
و حق وتو در شورای امنیت دارند
پس همین دوتا فعلا کفایت میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
دم روسیه و چین گرم
دوباره شروع شد.
اروپا جلوی امریکای ترامپ هیچ نیست.
چین و روسیه هم همراهی خواهند کرد.
منفی دادند تا نرخ همراهی شان با امریکا را بالا ببرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
درسته .... پوتین داره با کارت ایران، با آمریکا پوکر بازی میکنه
رای مثبتی ها را یادت رفت بزاری تا دشمنان را بشناسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
دوست من همه دنیا مسلمان و غیر مسلمان دشمن ما هستند فقط ما خوبیم ...
ما بدون اونم داریم از گشنگی میمیریم
من کشورم را دوست دارم فقط یک نفر پیدا شود و به ما توضیح دهد ما می خواهیم با انژی هسته ای چه چیزی را بدست بیاوریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
پاسخ ها
Asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
من هم کشورم را دوست دارم ولی حالا زیر بار غرب رفتن باعث میشود اتفاقات بدی در آینده برای ایران به صورت دومینو وار رقم بخورد اول از بین بردن دانش
هسته‌ ای بعد موشکی بعد فضایی بعد علمی و در آخر پیچ و مهره های تمامی قسمت‌های ایران را یکی پس از دیگری از هم باز میکنند تا در آخر ایران یا در جنگ داخلی از بین برود یا تجزیه شود! هرکدام هم اگر بیست سال طول بکشد پس نسل ما و نسل زنده کنونی روی خوش نخواهیم دید!به هر حال فعلا با زیر بار رفتن وضعیت بدتر میشود ! د
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
بحث شرافت و استقلال ایرانه....! یکم برو کتاب بخون..بجای گوش دادن به شرو ور های زیباکلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
تحریم را بدست آوریم
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
یک زمانی هم میگفتن نفت این ماده سیاه و بدبو رو میخواییم چکار؟!
ناشناس
| Poland |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
به ۱۶:۵۵
آن وقت شرافت و استقلال با اختلاس های تاریخی و بخشیدن خزر به روس و بخشیدن خلیج فارس به چین پابر جا مونده؟؟؟!!!!
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
ببین پسر خوب نمیدونم سواد داری یا نداری نداری چرا حرف میزنی چرا چرا میگی فقط بدون پنج سال دیگه به جای نفت اروانیوم فروخته خواهد شد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
دوست عزیز با پرچم آلمان جالبه که بدونی تمام کشوزهایی که الان شرافت و استقلال دارن از راههایی نزدیک تر از انرژی هسته ای به آن رسیدن.به عنوان مثال درک نیازهای بحرانی .لطفا تصور کن اگر یک زلزله 7 ریشتری در تهران اتفاق بیفتد آیا مسئولین که همه آنها دارای سرمایه خارج از کشور برای روز مبادا هستند میتوانند با انرژی هسته ای که اکنون دارین آنهم بعد از حدود بیست سال به فریاد مردم برسن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
متاسفم كه هوز نفهميدي موضوع انرژي هسته اي نيست، موضوع استقلال ، آزادي و عدم وابستگي كشورت به ديگران است، هدف اين است كه عروسك خيمه شب بازي باشي و با آهنگ ديگران همراه باشي!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
به 17:12
بیچاره ، به چه منطقی میگی ایران خزر رو بخشید به این و خلیج فارس رو به اون ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
شما فکر نون باش - انريی هسته ای بالاتر از درکته
اینم از برجام یک طرفه ای که رگ گردن یه عده برا حفظ اون از عصبانیت بیرون میزد و اونو موهبت الهی معرفی میکردن.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
نخیر مهربان، تحریم ها موهبت الهی و برکت و کاعذ پاره هستند.
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
شما با شورش هشتاد هشت کشور تحریم کردید
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
مقصر برجام نیست مقصر کسانی هستند که بعد از امضای برجام هرهفته هفت موشک هوا می کردند
خداروشکر
مرگ بر آمریکا !!!
عوضش امنیت داریم .
فقر و فساد و دزدی و رانت هم نداریم ، خیلی هم خوبیم
وای به حال مملکتی که در راستای اهداف و منافع عده قلیلی هدایت میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
چطوره امنیت رو ازت بگیریم تا بفهمی یعنی چی ؟

مسخره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
دیگه امنیت بر قرارکردن که وظیفه هر حکومتیه شده آپشن که منتش رو سرمون می ذاری؟
آخرش چی ؟ خب ما که تحریم اندر تحریمیم تنها چیزی که مونده جنگه یعنی اینا میخوان به هر قیمتی ایران رو تیکه پاره کنن. ای ایران یا بمب رو بساز و بزن تو دهن همشون یا جمع کن این بساط رو .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
دیروز گفتن
حریف جنگ با ایران نمیشن
گرنه شروع می کردند
واقعاجای تاسف داردکه آمال وآرزوی چندنفررابه اسم ملت زده ومیگوییدقطعنامه ضدایرانی!یک همه پرسی حداقل درباره این مسئله هسته ای برگذارکنیدتانظرملت ایران دستتون بیاد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
چرا توی ژاپن همه پرسی نمیذارن برای اینکه آمریکا پایگاه داشته باشه یا نداشته باشه !!؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
تا زماني كه ساده انديشاني مثل شما وجود داشته باشند به بهانه مشكل اقتصادي اول همه پرسي انرژي صلح آميز هسته اي سپس همه پرسي اقتدار نظامي بعد از آن همه پرسي واگذاري چاههاي نفت به آمريكا و نهايتا همه پرسي تجزيه كشور!
غلط زیادی کردند، بعد از این همه باج که ایران داد هنوز سیر نشدند، باید مشت محکمی به دهانشان بزنیم که دیگه از این غلط ها نکنند.... زنده باد ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
!! نه که تا حالا مشت هایی که بهشان زدیم کاری بوده
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
زنده باد ایرانتو موافقم ولی بقیش حرف مفت بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
همش درست بود
اونایی که رای ممتنع دادن همونایین که از ایران دارن باج میگیرن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
منفیا هم سواری
چه جالب ... آش نخورده و دهان سوخته ... برجام اگر چیزی به ما نرساند در عوض باعث تحریممان شد (:
پس چین و روسیه برای ما چیکار میکنن؟؟
جنس بُنجُل چینی رو مردم بدبخت مصرف میکنند تا لااقل چین در این مواقع به داد ایران برسه.
پس چین چیکار میکنه؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
رفته گل بچینه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
همین دوتا رای منفی چین وروسیه میلیاردها دلار برای ما خرج برداشته.مطمین باشید.
توروخدا دست از این کارهاتون بردارید مردم دارن واقعا زجر میکشن یکم بفکر رفاه و اسایش مردم باشید
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
دقیقأ دست از چه کاری باید برداریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
رفاه و امنیت بخوای باید بمب داشته باشی، وگرنه دستات دستبند زده باشند، کامل هم تسلیم باشی، زانو میذارن روی گردنت اینقدر نگه میدارن تا خفه بشی.
حامیان برجام و دولت باید پاسخگوی این فاجعه باشند و مسئولیت کار نسنجیده خود را قبول کنند و پاسخ بدهند که چرا از خط قرمزهایی که رهبری در مورد برجام مشخص کردند عبور کردند و الان طلب کار هستن.
لطف منتشر کنید و مصلحت اندیشی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
دیر نشده همین الان هم خارج بشید . نتیجشو ببینیم حتما تحریمها رو برمی دارن و گل و بلبل می شیم. روسیه و چین هم از ما حمایت می کنن و ما هم بمب اتم می سازیم قوی میشیم
ایران چه اصراری به ماندن در پیمان ان پی تی دارد؟! اصلا ما از عضویت در آژانس بین المللی اتمی چه سودی می بریم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
پسر جان کشورهایی که عضو ان پی تی می شوند از کمک های جهانی برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای بهره مند می شوند اگر کشوری موش و گربه بازی در بیاورد و شک داشته باشند که به دنبال انرژی صلح آمیز است همین برخورد را با آن می کنند.در ایران انرژی هسته ای برای تولید برق نه به صرفه است و نه توجیه دارد و هیچ احمقی در دنیا باور نمی کند این همه سرمایه گذاری برای برق هسته ای باشد.
شک بین رکعت دوم و ششم نماز ظهر و عصر بود؟ یا نبود؟؟ ظریف نمیخواد راجع به گندی که زده و هنوزم اصرار میکنه بهش جوابی بده؟؟؟ از روز اول مشحص بود طرف مقابل این توافقو بسته که بزنه زیرش در عین حالی که ایران نتونه ازش بیرون بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
ظریف که فقط یک مهره مجری بود
بیچاره بورس
تازه به یک میلیون ودویست هزارواحد رسیده بود !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اتفاقا فردا بورس جواب دندان شکن به شورای با افزایش ۵ در صدی خواهد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
به هر چیزی که مفت بهت میئن شک کن
رای ممتنع هند وپاکستان ازار دهنده است چون هرکدام به نوعی از خوان نعمت نفت وگاز ارزان ایران بهره ها برده اند....مخصوصا هند که خیلی هم ادعای بیطرفی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اتفاقا بر عکس خیلی هم لطف کردند و رای ممتنع دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اگر همین ۷ کشور هم رای منفی می دادند تصویب می شد. کشورهایی که رای ممتنع دا ند هر کدام بنوعی یک جور معذوریت برای اینده دارند می خواهند همه را داشته باشند.
افرین! دست همگی درد نکنه
استارت برای قرار دادن پرونده ایران در بند هفتم منشور سازمان ملل و زمینه سازی برای اقدام قانونی نظامی زده شد مبارک باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
ما آماده دفاع از كشور خودمان هستيم.
روحانی مچککککککککککککریم.کجایی برجام . ای آفتاب تابان. در حسرت چشیدن میوه ات مردیم
اینم تیرخلاص برپیکر نیمه جان برجام
به یزدان که ما گر خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم
اینکه نماینده ایران چی گفته مهم نیست مهم قطعنامه است که صادر شده
خو اگر چیزی توی این دوتا محل نیست چرا اجازه بازرسی داده نمیشه؟
حتما چیزی هست دیگه
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
همیشه فقط یک یا دو جا بیشتر نبوده. یک یا دو جای اینها عمومی نداره؟ اینها دنبال کارهای هسته‌ای ایران نیستن. با همین یک جا و دو جا می‌خوان قدرت دفاعی ایران رو ارزیابی کنن که ببینن میتونن با حداقل تلفات ضربه مهلکی به ایران بزنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اول که اونها از جاهای نظامی که سر در نمیارن در قالب آژانس جاسوسی می کنند، دوم یه چیزی هم باشه به اونها چه ربطی داره
فقط واکنش سفیر ایران و تهدید او برای "اقدام مقتضی و مناسب را در واکنش" به این قطعنامه که با اکثریت مطلق آرا تصویب شده. چه "اقدام مقتضی و مناسبی" می توانید انجام دهید به جز کاهش همکاری و افزایش انزوا و تحریم و تهدید برای ما مردم بخت برگشته؟ خود کاسبان تحریم که نگرانی ندارند و در باستی هیلز خوش میگذرانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
می گن : به درک!!!!
همین قطعنامه نشان از وضعیت ج.ا در جهان هست.
تنها و‌ منزوی!
حتی کشورهای دست چندم افریقایی مسلمان مثل نیجر هم حاضر نیستند حمایت از ج.ا رو به جان بخرن.
چین و روسیه هم با اطلاع از بی تاثیر بودن رای منفی شان رای منفی دادند تا کماکان گرگی در لباس میش به دوشیدن ملت ایران ادامه دهند.
خسته نباشید!
تنها نتیجش فقر بیشتر مردمه و تبلیغات الکی و پوچ آقایون. خدایا بسه دیگه
چی بگم والا
شرایط بد بود بدتر هم شد
مسیولین این کشور باید خیلی زودتر از اینا چنین روزهایی را پیش بینی می کردن دیگه خیلی دیر شده
شما دوستان واقعیتون رو این مواقع باید بشناسید
کشور های چین و روسیه بزرگترین دوست جمهوری اسلامی ایران می باشد !
واقعا این معجزه ی شما مسئولین نمی باشد ایا !؟
ایا شما واقعا معجزه نداشتید که تونستید چین و روسیه را مسلمان کنید
خدا لعنتشون کنه
این تاسیسات هسته ای بجز بدبختی و تحریم چه سودی برای ملت ایران داشت ؟ میلیاردها دلار سرمایه ملت را برای افکارشان سوزاندند و ملت را در فقر و بدبختی رها کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
احمق اونه که فکر کنه اونها مشکلشون با ما برنامه هسته ای هستش، اونها مشکلشون با وجود، ما هست برای این هم هر کاری می کنند
آذربایجان و پاکستان که برادر ما بودند. چرا رای به محکومیت ایران دادن؟؟؟؟؟؟؟
سیاست مداران ما سیاست رو با همه چی قاطی کردن. این هم نتیجش
تا کی باید به اسم کشور برادر به این کشور و اون کشور امتیاز بدیم که آخرش اینجوری بزارن تو کاسمون؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
ممتنع رای دادن
yd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
دوست عزیز اولا اذربایجان بر علیه ما رای نداده رای ممتنع داده در ثانی اشتباه نکن برادر شما ارمنستان غاصب است نه آذربایجان
پس کشورهای دوست و برادر افغانستان - تاجیکستان - ارمنستان - عراق و سوریه و لبنان کجا بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
همه کشورها که جزو آزانس اتمی نیستند
وقتش رسیده چند تا موشک‌ با شعار به زبان عبری هوا کنیم. اون روزی که برجام‌ امضا شد برخی ( کاسبان تحریم )گله داشتند و حرف های ناجوری زدند. چوب لای چرخ دولت گذاشتند و شروع کردند به فحاشی و ناسزا گویی تا یکی بدتر از خودشان در امریکا بر مسند نشست. هر چه گفتیم اگر کشتی سوراخ شودهمگی با هم غرق می شویم‌ باورشان نشد. حالا ان برخی به ارزوی دیرینه‌رسیدند. این گوی و این میدان‌بفرمایید ببینیم چکار خواهید کرد اقایان دلواپس!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
کاسبان برجام انتظار داشتند که با امضای آن در کشور خفقان ایجاد شود و همه لال شوند تا کدخدا ناراحت نشود . یعنی برای یک امضا باید همه چیز را هماهنگ کنیم
به بهانه. یعنی چی؟ مگه شما نمی گویید قالی شویی و انبار و
.... بوده بیان ببینند که برای کشور هم هزینه درست نشه یه جای کار میلنگه اونا دیگه مردم ایران نیستند که بشه با حرف سرشان شیره بمالید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
این منطقی نیست که با هر بهانه ای تو هر سوراخی سرک بکشند بیشتر شبیه بهانه جویی است
الان بهترین موقع برای خارج شدن از ان پی تی و همه قراردادهایی است که هیچ نفعی نداشته و تنها هزینه دارند.
چون دیگه تحریمی باقی نمانده است که نشده باشیم.
هه!
برای بار هزارم روسیه و چین ثابت کردند که عملا هیچ کمکی به ما نمی کنن.
پس تهدیدات فایده نکرد.
اگر قبول کرده اید که آژانس به سایتهای ما دسترسی داشته باشد که این دو مورد را هم نشان دهید تا خیال همه راحت شود و اگر قبول نکرده اید که درِ بقیه سایتهای هسته ای را هم ببندید.هرکسی باشد شک می کند که در این دو سایت چه خبر است؟ اینها که مردم ایران نیستند که بتوانید راحت دروغ بگوئید.
بورس بای بای
چرا باید کشورهایی مانند برزیل ،ایتالیا و یونان علیه ما رای بدهند
این از بی عرضگی مسیولین سیاست خارجی ما ناشی می شود و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
برای برزیل چه کار می شود کرد. این بولسونارو بعد از انتخاب اولین جایی که رفت و اعتبار نامه اش را گرفت فلسطین اشعالی بود. حالا ایران برای این نظانی صهیونیست چه کار می تواند بکند.
جایگاه چین و روسیه در دنیا معلوم شد!!!!!
چقدر هم زور زدند و به هیچ جایی نرسیدند این همه باج دادن به روسیه و چین برای دو رای منفی که هیچ ارزشی هم نداشت.
نسبت شما به شورای حکام
مثل نسبت ردصلاحیت شدهای انتخابات به شورای نگهبان

حالا هی شما قوی رد کنید
الان می گن همه کشورها تحت نفوذ آمریکا و اروپا بودن!!!! لابد منطق همیشگی و تنها کاری را که بلندند به کار می برند:
غلط کردند !!!!
به درک!!!
پیشنهاد می کنم چهارتا فحش آبدار هم اضافه کنند که پیشرفتی در پاسخ دیپلماسی دیده بشه!!!!!
این هم نتیجه تکیه به روس و چین البته نماینده روسیه گفته ایران باید بلافاصله اجازه دسترسی به سایت های مورد اختلاف را بدهد!!!!!!
مبارکه
منتظر دومی ، سومی و ..... می
باشید.
دست از شعار دادن
و لاف زدن بردارید
که خریداری نداره
منتظر چی هستید ...
کلا همه دنیا بده، ما خوبیم!!!

انقدر خوبیم که کشتی و هواپیمای خودی رو میزنیم، دلار 20 هزار تومنی تو بازار سیاه بفروش می رسونیم، یه لواسون داریم که هیچ جای دنیا ندارن که مرکز پرورش ژن های خوبه (به استثنا قطب جنوب که یه جورائی ژن دایناسورا رو داره) و ......... .
کلا مابهشتیم !!!
ما راستگوییم
ما درست کرداریم
ما حلال خوریم و اقتصاد پاک داریم

اصن همه دنیا بدن، بد، بد، بد.....
یعنی روس ها و چین قدرت این را ندارند که از دوستان خود بخواهند به این قطعنامه رای منفی دهند تا تصویب نشود؟این ها همه با هماهنگی آمریکا فیلم بازی می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
واقعا ندارند چون نظام چین و روسیه منفور هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
فقط توی مزدور فراری از المان محبوب هستی
دقت کردید همه کشورهای عربی حاضر در شورا بر علیه ما رای دادند این نشان دهنده این موضوع که کشورهای عربی دشمن ما هستند و ما باید سیاست خارجی خود را تغییر دهیم و اینقدر دم از کشورهای اسلامی نزنیم
تبعات این قطعنامه برای ایران چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
فردا که قیمت دلار و طلا را دیدی متوجه میشی
هنوز هم میگید تحریم ها بی اثره؟؟؟؟؟؟؟
سلام بر دلار ۲۰ هزار تومان
با سلام.
کشورهای اروپایی بعد از بروز ویروس کرونا و تعطیلی اجباری کارخانه ها و تولید. شدیدا دچار بحران شکننده اقتصادی شده اند و نیاز مبرم و ضروری به راه انداختن جنگ دارند تا بتوانند با صادرات اسلحه، دوباره روی چرخش اقتصادی و حفظ جایگاه خود تلاش کنند.
آنها به خوبی می دانند که نتیجه چنین حرکتی، چیست و عکس العمل ایران را هم خوب می دانند. و دقیقا بسودشان است که این بحران را بوجود بیاورند.
برای سفرای چین و روسیه در ایران می نویسم چون آنها همه رسانه های فارسی درون مرزی و برون مرزی را رصد می کنند :
بدانید چین و روسیه در آینده این کشور هیچ جایی ندارند.
مرگ بر روسیه وچین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
و آمریکا (کدخدای شما)
" غریب آبادی در پایان چند نصیحت جدی برای دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرد "

ایشان فکر می کنند طرف صحبتشان مرددم ایران هستند. خیلی جالبه. چقدر این نوع سخن گفتن و نصیحت کردن برای ما آشناست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اینا از بس در تریبون های یک طرفه داخلی حرف زدن فکر می کنند با جامعه جهانی هم می شه اینجوری حرف زد
یکی دیگه از میوه های برجام رونمایی شد، واقعا متاسفم برای اونایی که فکر میکنند مذاکره راه حل هستش، زورگو زبان زور میفهمه، از اول تاریخ تا الان همینطوری بوده. برید قوی بشید ببینید دیگه قطعنامه یا تحریم جدیدی اضافه میشه یا نه، ولی هرچی برای دستبوسی، به حضور مشرف بشید، یک روز میگن خوب دستبوسی نکردی، باید اعدام بشی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
کلا همینی یا خودتو به اون راه زدی؟ برجام رو کی‌ به هم زد؟ کی‌ موشک هوا کرد روز بد برجام؟ اسکله‌های ثبت نشده مال کیه؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
یادت رفته کیهان خودشو جر می داد می گفت برجام به ضرر ما بوده؟
از بمب اتمی اسرائیل چه خبر
لابد اونو هم ما نگه داشتیم . اگه لازمه یک نقاشی بکشم بدم دست نتانیاهو و در سازمان ملل نشون بده.
خیلی از کشورها اجازه بازرسی محدود یا اصلا اجازه نمیدهند, حالا چه انتظاری از ایران با این سطح از همکاری دارند. این ظلم بزرگی است.
این غریب آبادی هم شده عین جلیلی حرف های بی پایه و اساس می زند و داستان می بافد آقای غریب آبادی داستان های شما را فقط خودتان و دیگر مسئولان قبول دارید نه دنیا این ادعاها را می پذیرد و نه مردم ایران. صدها میلیارد دلار از سرمایه مردم ایران را خرج هسته ای کردند و ادعا کردند می خواهیم برق تولید کنیم در حالی که یا یک هزارم این هزینه می شد برق خورشیدی و بادی و انواع روش های دیگر در این کشور برای تولید برق پیاده کرد و هنوز یک وات برق از هسته ای تولید نشده است.دنیا چطور باور می کند با صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری یک وات برق تولید نشده باشد بعد ادعای صلح آمیز بودن برنامه هسته ای هم بکنند؟!!!! با این پول ده برابر ایران هم آباد می شد اما امروز کودکان این مرز و بوم باید در سطل زباله به دنبال غذا و کار بگردند و فرزندان خودشان در اروپا و آمریکا و کانادا و استرالیا عیاشی می کنند.
درود بر تایلند
روابط فرهنگی و گردشگری با تایلند باعث این رای حسنه است
چون در جریان گفتگوها و تبادلات و نامه نکاریها و هرچه که ارتباط ایران با آژانس را تعریف میکنند نیستم بنابر این منطقاً امکان اظهار نظر برای من و شاید عده ای مانند من بطور عام وجود ندارد. موقعی که بحث طرفداری پیش بیاید مسلماً اکثریت ایرانی ها در بست طرفدار موضع ایران بوده و هستند . با توجه به تجارب گذشته برای آینده یعنی اینکه همچنان خواهم بود ( یا شاید خواهند بود ) یک اما و تبصره وجود دارد و آن اینکه اگر اقدامات آتی مسئولین در سازمان انرژی اتمی و یا وزارت خارجه و یا مسئولین بالاتر منجر به بد تر شدن شرایط معیشتی مردم با هر بهانه و وسیله ای شود از هم اکنون حق طرفداری و تأیید بلا تحقیق خود را در طبق اخلاق نخواهیم گذاشت چرا که معتقد هستم تأیید قطعنامه اروپایی‌ها با این اکثریت می‌تواند مقدمه اقداماتی در آینده شوند که کاغذ پاره انکاشتن آنها توسط نه ما بلکه مسئولین چنین تضیبقات و مشکلاتی برای مردم به وجود آورده که همه شاهد آن هستند .
ایران باید یک استراتژی جامع داشته باشه در مورد مساله اتمی. من نمیدونم چنین استراتژی ای هست یا خیر. به هر حال غربیها هرچقدر بهشون رو بدی جلوتر میان و پر رو تر میشن.
علی برکت الله
این هم عاقبت اعتماد به سه کشور اروپایی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
عاقبت تسلیم کشور به چین و روسیه
تنها راه خارج شدن از برجام و ازمایش سلاح اتمی هست، دنیا دنیای زورگوها هست، قوی باشی کاری باهات ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
آدرس خونه بده تا بیان اونجا آزمایش انجام بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
آره دقیقا مثل کره شمالی. قوی باش کاری باهات ندارن!!!!
چرا روسیه و چین که بعضی از دوستان یقه براشون جررررر میدهند وتو نکردند
نکته مهم اینه که چین و روسیه زمانی میتونند ایران رو چپاول کنند که ما تحریم باشیم و مجبور باشیم اجناس اشغال آنها رو با منت ۱۰ برابر قیمت بخریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
حاجی جان وتو مال شورای امنیته نه آزانس انرژی اتمی اینجا وتو وجود نداره و چین و روسیه بدون حق وتو هیچ هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
فعلا که چین و روسیه بهترین دوستان ما هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
چند کلاس سواد داری که فقط یقه جر دادن رو می فهمی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
هیچ کشوری دوست کشور دیگه نیست. منافع و کسب درآمد برای کشور باعث دوستی می شه. یعنی وقتی دیگه صرف نداشته باشه دیگه کنارت نیست.
در حرف، ما به دیگران مشت می زنیم ولی در عمل این ما هستیم که مشت می خوریم
این کشورها آلمان انگلیس فرانسه خودشان القاعده و داعش را درست کردند برای تکه کردن کشورها دزدیدن منابع
دقت کنید که اینجا دیگه قضیه آمریکا و ترامپ مطرح نیست بلکه جامعه جهانی این قطعنامه رو صادر کرده . اگه باز هوس قطعنامه های شورای امنیت به سرتون زده، بسم الله!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
کدوم جامعه ی جهانی؟
این ها همه تابع آمریکا هستند
سلام همه میگن ایران این ایران اون نداشته باشه اهردنیانیست آژانس یاشورای امنیت سازمان ملل ایران و ایرانی تا آخرین قطره خونشون ازکشورشون
دولت ورهبرشون حمایت میکنن کشورهادیگه هرغلطی میخوان انجام بدن که عمرابتونن غلط زیادی کنن ایران سربلندوابادهمیشه جاویدان
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
کلا در فضا هستی
دمشون گرم. تا ما باشیم واسه همه دنیا شاخ و شونه نکشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
مرگ بر انگلیس
بعضی از مسئولین که کم هم نیستن مملکتو دارن به کجا می برن ؟ کم بلا سر مردم آوردن حالا برنامه اتمی برا مردم علم کردن . واقعا دنبال اهداف صلح آمیزن یا .........
حرف در رفتار و عمل با هم نمی خونه
آینده ای نه چندان دور همه چی رو مشخص می کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
از آلبانی چه خبر
جمعش کنیین
دوستان این قدر مثل بی سواد ها حرف نزنید این چیزا ربطی به بورس نداره اصلا بورس ایران مگه با کدوم شرکت خارجی و سرمایه گذار خارجی ارتباط داره که الان سقوط کنه؟ خودمون هم میدونیم که بورس مصنوعی بالا رفته و ربطی به این چیزا نداره و برای جمع اوری نقدینگی مردم سود ده طراحی شده.
وای چقدر شعارمان طولانی شد! حالا باید فریاد بزنیم "مرگ بر استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، اکوادور، مصر، استونی، فرانسه، آلمان، غنا، یونان، مجارستان، ایتالیا، ژاپن، کویت، مراکش، نیجریه، نروژ، پاناما، عربستان سعودی، سوئد، انگلیس، آمریکا، اروگوئه و آرژانتین!"
فورا سفرای کشورهای انگلیس و المان رو بخواهید خاک ایران رو ترک کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
مسواکتو بزن و زود بخواب!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
چطوره از دیوار سفارت بالا برویم
بمب اتم بسازید اگه هم جنگ شد همه با هم می جنگیم میمیریم نه اینکه الان زجرو ما بکشیم یه عده حالشو ببرن دزدای کثیف
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
نه بابا بریم جنگ که بقیه بشینن پاش بخورن خودت برو ما نمیایم هیچی از زندگیمون نفهمیدیم همین یکارمون مونده
ماقبل از برجام تحریم بودیم ،درحین مذاکره برجام تحریم کردن،بعدازبرجام هم تحریم شدیم ،حالا چه سودی ماکردیم الله اعلم،امریکاسودی نکردخارج شداروپاییها هم دیدن سودی نداره زیرتعهدات شون زدن
به فصل هفتم منشور ملل متحد خوش آمدید. کسانی که نمیدانند این چیه، در گوگل جستجو کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
از مریم رجوی چه خبر
جالب اینجاست که چین و روسیه رای مثبت بدن، فحش میخورن، منفی بدن فحش میخورن، ممتنع بدن فحش میخورن....
وقتش نشده حساب دوست و دشمن حتی ظاهری و موقتی رو بفهمیم؟!
خیلی مسخره وبی مزه بود
قطعا اگر ایران در پاسخ به قطعنامه کاری انجام دهد در نهایت چین و روسیه علاوه بر اینکه خود هم رای مثبت می دهند پرونده را به شوری امنیت ارسال خواهند کرد.
راه مشخصه، یا ایستادن جلوی زور و هزینه آزادگی رو دادن.... یا سر خم کردن و رفاه تسلیم چشیدن...
اما یه نکته باریکتر از مو اینجاست که بنا بر فرمایش امام علی ع، آن قشری که در مقابل هجمه بیگانگان، جامعه را یاری میکند، مردم تحت عدالت و رفاه ناشی از حکام عادلند نه مردمی که تحت ظلم و گرفتاری مشتی لواسان نشین و ژن مرغوبند.
روسیه وچین هم با اونا هستن می دونند که دو رای منفی بدن به جای بر نمیخوره در هر حال قطعنامه تصویب می شه و دل ایرانی ها را هم بدست می اورند
برو تا می توانی قوی شو که در طبیعت ضعیف پایمال است.
به امید قانون و منشور و عدالت نباشید. اگه قدرت داشته باشید اون وقت تمام دنیا زیر پرچم ما سینه می زنند.
همه اینا زیر سر اسرائیل هست ،باید به اسرائیل حمله کنیم و نابودش کنیم
خسته شدیم از این داستان تکراری دشمنی با دنیا، می‌خوایم زندگی کنیم آقایون تصمیم گیر
سازش هزینه دارد ... آنهم با سازمان و کشور هایی که جز زور زبان دیگری نمیفهمند ...
تابناک شیطنت نکن و مثبت منفی ها را فعال کن
تبریک میگم حتی پاکستان هم رای ممتنع داده نه منفی ؟؟
تمام بدبختی ها رو خودمون سرمون آوردیم
بابا یک سیاست داشته باشیم .بیایید تا زمان برداشتن تحریم تسلیحاتی هر چی که جهان میگه در حد معقول عمل کنیم نباشه . بزار برن بازرسی از همه سایتهایی که قبلا بازرسی می کردن . همکاری با آپانس رو به بالاترین حد برسونیم. بعد که 4 ماه دیگه تحریم تسلیحاتی برداشته شد و خرید کردیم اصلااز npt خارج بشیم
خب اونایی که رای مثبت دادن کیا بودن؟؟؟؟؟؟؟
باز هم بگید کاغذ پاره است
ظریف برود مذاکره کند و کمی با آنها بخندد تا خجالت بکشند و دیگر بر ضد ما قطعنامه صادر نکنند و ما را تحریم نکنند
تبریک به اصلاح طلبهای لیبرال.
یه بازنشسته چقدر حقوق میگیره یک میلیون ۵۰۰هزار بله
خوب شد که کاربر های تابناک اعضای شورای حکام نیستند وگرنه دو سوته کلی قطعنامه بر علیه مملکت صادر می‌کردند مثلأ قد ایرانی ها نباید از یک متر و پنجاه بیشتر باشه و مشهد بشه شهر دوقلوی لاس وگاس و پنتاگون اصفهان را بکند مرکز نظامی و از این جور چیزا
از اول هم تحریم بودیم معلوم نیست که تا کی ادامه دارد بیچاره خودمان...
ما بمب اتم می خوایم رهبر عزیز و تمام!
بمب اتم می خوایم، بمب اتمممم
چرا اسم کشورهایی که رای مثبت دادند رو بیان نکردید؟ اول برجام را تصویب کردند تا به انرژی هسته ای ایران دسترسی داشته باشند حالا که همه چیز رو فهمیدند آژانس هم باهاشون همکاری میکنه.خسته نباشید
خوب سال ۵۴این بلا سر امریکا واروپا امده بود که به زانو درامدن
چراکامنت هارامنتشرنمیکنید
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
طرفداری کسی رو نمیکنم اما الان فکرم پیش اوناییه که یه زمانی که احمدی نژاد گفت کاغذ پاره ای بیش نیست و با جدیت به کار خودش ادامه داد، کلی ریختن سرش و تو بوق وکرنا کردن که آی اله وبله. حالا هم همینجوری کم اهمیت جلوه ش دادن ولی همونا اینبار بجای داد و بیداد دارن میگن آره کاغذ پاره ای بیش نیست.
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
چند سال است آژانس آمریکایی اسرائیلی، تهدید و ارعاب می نماید.
ما ایرانی و شیعه هستیم پای حیثیت و آبرویمان ایستاده ایم همانطور که در 8 سال دفاع مقدس از هجوم همین کرکسان از خاک،‌ناموس،‌دین و وطنمان دفاع کردیم و از مرداد 1367 هم همیشه مورد تهدید و تحریم آمریکا و جیره خوارانش بوده ایم.
ما از نسل سلمان فارسی،‌فهمیده، متوسلیان و سلیمانی ها هستیم.
تهدید،‌تحریم و گزینه های روی میز همه اش طبل تو خالی است و برای ایران و ایرانی تکراری و بی معنی است ملت ایران مقاوم و ایستاده و آماده دفاع از تمام ارزشهای خود می باشد.
برجام را علیرغم میل باطنی پذیزفتیم (شاید بخاطر راستی آزمایی آنان) ولی عاقبتش چه شد؟
بیائیم یکبار برای همیشه این دندان لق آژانس را بکشیم و از NPT خارج شویم.
تحریم یعنی چه؟ ملت ایران از 12 بهمن 1357 تحریم است نه حالا
اول قدرت بعد مذاکره
گاهی وقتا حرف های مخالف که دقیق هست نشر نمیدید
گاهی وقتا حرف های مخالف که دقیق هست نشر نمیدید
فقط بمب اتمی بسا زیم
امریکا و غرب هیچ غلطی نمیتواند بکند ایران باید هرچه زودتر از ام پی تی خارج شود و از برجام هم خارج شود تا امریکا و اروپا بداند دیگه نمیتواند با زور از ایران باج بگیرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی