بازدید 25710
پیمانه اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی: دو میلیون واحد مسکونی بدون استفاده در کشور داریم/ چند درصد تهرانی‌ها مستاجر هستند؟ / دلار در یک هفته چقدر گران شد؟ چرا هواوی از سامسونگ جلو زد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون اثر افتتاح طرح‌ها باید در سفره مردم نمودار شود، امکان معامله صندوق دارایکم از چهارم تیر، صادرات نفت روسیه به آمریکا کاهش یافت، شرکت‌های چینی در حال ترک آمریکا هستند، بحران کرونا بانک‌های آمریکا را با کمبود پول نقد روبه رو کرد و افزایش قیمت سکه در آخرین روز هفته را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 19 June 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون اثر افتتاح طرح‌ها باید در سفره مردم نمودار شود، امکان معامله صندوق دارایکم از چهارم تیر، صادرات نفت روسیه به آمریکا کاهش یافت، شرکت‌های چینی در حال ترک آمریکا هستند، بحران کرونا بانک‌های آمریکا را با کمبود پول نقد روبه رو کرد و افزایش قیمت سکه در آخرین روز هفته را در بر دارد.

اثر افتتاح طرح‌ها باید در سفره مردم نمودار شود

سرپرست وزارت صمت، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را یک فرصت طلایی پیش روی تولیدکنندگان کشور برای قطع وابستگی به خارج دانست و گفت: اثر افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی باید در سفره مردم نمودار شود.
 
امکان معامله صندوق دارایکم از چهارم تیر
 
علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: صندوق دارایی یکم از سهام بانک‌ها و دو شرکت بیمه‌ای دولتی تشکیل شده است و پس از پذیره نویسی از جانب بانک‌ها و کارگزاری‌های بورس، از چهارم تیر در بورس قابل معامله خواهد بود. این صندوق مانند سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجود در بازار معاملات آن آغاز می‌شود.
 
صادرات نفت روسیه به آمریکا کاهش یافت
 
در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ حجم عرضه نفت خام روسیه به آمریکا به یک‌چهارم کاهش یافته و ۲۶ هزار بشکه در روز در مقایسه با جولای تا دسامبر ۲۰۱۹ به ۷۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد. براساس این گزارش در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ حجم صادرات نفتی روسیه به آمریکا به بیشترین میزان خود یعنی ۱۱۵ هزار بشکه در روز رسیده بود. پالایشگاه‌های آمریکایی به دنبال نفت سبک روسیه هستند. در مارس ۲۰۱۹ شرکت‌های آمریکایی تحت فشار قرار گرفته بودند تا خرید نفت اورال را به واسطه ممنوعیتی که روی واردات نفت سنگین متوسط از ونزوئلا داشت، افزایش دهند. در همین حال در پایان سال، پالایشگاه‌های آمریکا توانستند که نفت اورال روسیه را جایگزین کنند. قیمت این نوع نفت در ماه نوامبر با کاهش جدیدی مواجه شد. میزان صادرات نفت سبک روسیه به آمریکا در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ تا ۱۴ هزار بشکه در روز نسبت به ماه جولای تا دسامبر سال گذشته کاهش خواهد داشت.
 
وزیر راه و شهرسازی: دو میلیون واحد مسکونی بدون استفاده در کشور داریم
 
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس یکی از مواد قانون مالیات های مستقیم، وزارت راه و شهرسازی مکلف به ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان در کشور است تا سازمان امور مالیاتی از این سامانه برای شناسایی خانه های خالی و در عین حال مالیات ستانی استفاده کند. این وزارتخانه دسترسی به آمار و اطلاعات املاک و ساختمان ها را در کشور ندارد چون اراضی را واگذار می کند؛ بنابراین تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده، صدور پروانه ساختمانی و گواهی پایان کار بیشتر در حوزه شهرداری ها، دهیاری ها و سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دارد. بهمن ماه سال گذشته سامانه ملی املاک و اسکان در کشور رونمایی شد و این سامانه هم اکنون برای سازمان امور مالیاتی قابل استفاده است؛ اما این سازمان معاذیر قانونی دارد. متاسفانه برای هرکاری در کشور یکسری موانع را خود قانون به وجود می آورد آن هم اینکه برخی دستگاه ها برای در اختیار قرار دادن اطلاعات خود به دستگاه ها و سازمان های دیگر منع قانونی دارند.
 
بسیار خوش بینیم در همین تابستان برگه های مالیاتی برای کسانی که خانه های خالی دارند، صادر شود. خانه های خالی متعلق به هر فردی که باشد، سرمایه ملی محسوب می شود. دو میلیون واحد مسکونی بدون استفاده در کشور وجود دارد که اگر این واحدها در بازار عرضه شوند، بی تردید گشایشی در زندگی مردم و کسب و کارها به وجود خواهد آمد. مالیات بر خانه های خالی شاید عدد بزرگی به لحاظ مالیاتی نباشد، ولی عدالت اجتماعی در پرتو این مهم اتفاق خواهد افتاد. وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اینکه حوزه مسکن حوزه حقوق خصوصی است، گفت: طبق قوانین موجود کشور اگر مالک و مستاجر سر اجاره به اشکال بربخورند، دادگاه بین آن ها حکمیت می کند. قیمت هایی که در بازار مسکن اتفاق می افتد، ربطی به عرضه و تقاضا ندارد. افزایش قیمت مسکن در اختیار بخش مسکن نیست، بلکه بازارهای موازی هستند که بر این بازار تاثیر می گذارند.
 
چند درصد تهرانی‌ها مستاجرند؟
 
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس آمار سال ۹۵، در شهر تهران، ۴۳.۶ درصد از افراد مستاجر هستند. به نقل از صدا و سیما، محمود محمود زاده گفت: براساس آخرین آمار نفوس و مسکن سال ۹۵، ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار، معادل ۳۰.۷ در صد مستأجر هستند. وی ادامه داد: در ۷ استان از جمله تهران، کهکیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، قم و لرستان نرخ اجاره نشینی بیش از ۴۰ درصد است و در ۶ استان از جمله یزد، مازندران و گلستان، نرخ اجاره نشینی کمتر از ۳۰ درصد و در بقیه استان‌های کشور، آمار اجاره نشینی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است. محمودزاده اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت زمین، نرخ اجاره هم افزایش پیدا می‌کند، علت آن هم شخصی بودن ملک است و دولت هم در گذشته به این بازار ورود خاصی نداشت.
 
دلار در یک هفته چقدر گران شد؟
 

دیروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به نرخ ۱۸۲۵۰ تومان از مردم خریداری شد و در مقابل به نرخ ۱۸۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. این نرخ نسبت به روز سه شنبه، ۱۵۰ تومان گران‌تر بود. همچنین در مجموع از ابتدای این هفته تا روز گذشته، قیمت دلار آمریکا با رشد ۶۰۰ تومانی در این صرافی‌ها همراه شده است. هر یورو نیز در صرافی‌های بانکی به نرخ ۲۰۲۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۰۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز سه شنبه، ۱۵۰ تومان گران‌تر شده است. رشد شاخص ارزی در این صرافی‌ها، در حالی است که در بازار آزاد نیز قیمت دلار به رقم ۱۸۷۰۰ تومان رسیده است.

افزایش قیمت سکه در آخرین روز هفته

در معاملات روز پنجشنبه بیست و نهم خردادماه ۹۹ بازار طلا و سکه، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش قیمت به رقم ۷ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۷ میلیون و ۵۵۰ تومان فروخته شد. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی در آخرین روز هفته به رقم ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر سکه یک گرمی نیز در بازار امروز، یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان معامله شد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۳ میلیون و ۳۰۷ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان فعالیت بازار امروز، به رقم ۷۶۳ هزار تومان معامله شد.

 
شرکت‌های چینی در حال ترک آمریکا هستند
 
در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و پکن همچنان در حال افزایش است، شرکت‌های چینی انتقال دارایی‌های خود از بورس‌های آمریکا به بورس‌هایی نظیر شانگهای و هنگ‌کنگ را آغاز کرده‌اند. داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد تا به اینجای امسال شرکت‌های چینی لیست شده در بورس‌های آمریکا چهار قرارداد خصوصی‌سازی به ارزش بیش از ۸.۱ میلیارد دلار را منعقد کرده‌اند. این در حال است که در سال گذشته، هیچ موردی از این نوع قراردادها برای شرکت‌های چینی مشاهده نشده بود. قبلاً در سال ۲۰۱۵ هم ۲۹.۸ میلیارد دلار از این نوع فروش سهام برای شرکت‌های چینی به ثبت رسیده بود. این در حالی اتفاق می‌افتد که رئیس‌جمهور ترامپ فشار خود را بر شرکت‌های چینی فعال در آمریکا افزایش داده و شاخص بورس نزدک قوانین جدیدی را وضع کرده که طی آن عرضه اولیه سهام برای شرکت‌های چینی دشوار می‌شود. ترامپ در اوایل این ماه شرکت‌های چینی را به سود بردن از بازارهای مالی آمریکا بدون رعایت برخی اصول امنیتی متهم کرد و ۶۰ روز به قانون‌گذاران مهلت داد تا محدودیت‌هایی امنیتی برای شرکت‌های چینی فعال در بورس‌های آمریکا وضع کنند. تحلیل‌گران معتقدند شرکت‌های چینی سهام خود را با استفاده از قراردادهای خصوصی‌سازی به فروش رسانده و سپس مالکان آنها در شرکت جدید دوباره سهام خود را در بورسی دیگر مانند هنگ‌کنگ یا شانگهای عرضه خواهند کرد.
 
بحران کرونا بانک‌های آمریکا را با کمبود پول نقد روبرو کرد
 
جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو، در سخنرانی خود در برابر قانون‌گذاران آمریکا گفت، بحران کووید ۱۹ و در خانه ماندن آمریکایی‌ها باعث شده است تا چرخه پول بسیاری از بانک‌ها به توقف نزدیک شود. بحث‌ها در مورد کمبود پول نقد فیزیکی در بانک‌ها پس از آن مطرح شد که جان رز، نماینده جمهوریخواه گفت که بانک‌های ایالت او هر هفته از کمتر شدن غیرعادی حجم مسکوکات خود خبر می‌دهند و در مورد تداوم توانایی خود برای توزیع پول نقد نگران هستند. شیوع کووید ۱۹ باعث شده است تا پرداخت‌های بدون پول نقد گسترش پیدا کنند و چرخه پول نقد کمتر و کمتر شود، چون بسیاری از آمریکایی‌ها در خانه‌های خود پناه گرفته و به خرید آنلاین روی آورده‌اند. پاول گفت: بانک مرکزی از این کمبود آگاه است… گردش سکه در اقتصاد تقریباً متوقف شده است. مکان‌هایی که شما به آنها مراجعه کرده و سکه خود را تحویل داده و اعتبار بگیرید کار نمی‌کنند، بنابراین کل سیستم جریان مسکوکات متوقف شده است.
 
چرا هواوی از سامسونگ جلو زد؟
 
بر اساس آمار و گزارش های منتشره از سوی موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت، شرکت چینی هوآوی برای نخستین بار از رقیب خود سامسونگ ـ که سال ها لقب بزرگترین و نخستین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به خود اختصاص داده بود ـ جلو زد و این عنوان را در ماه آوریل ۲۰۲۰ از آنِ خود کرد.

بر اساس این گزارش که در وبسایت gsmarena نیز آمده است، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری دلایل متعددی برای این تغییر در رده بندی جدول بزرگترین تولید کنندگان گوشی های هوشمند در جهان برشمرده اند که از مهمترین آنها می توان به تعطیلی و اعمال محدودیت های سختگیرانه کرونایی در بسیاری از بازارهای فروش گوشی‌های سامسونگ همچون ایالات متحده آمریکا، اروپا، آمریکای جنوبی و هند و همچنین توقف خطوط تولید کارخانه‌های این غول تکنولوژی کره ای اشاره کرد. این آمارها حاکی از آن است که در آوریل ۲۰۲۰، سهم سامسونگ از بازارهای فروش گوشی‌های هوشمند در جهان ۱۷ درصد بوده در حالی که سهم فروش گوشی های هوشمند هوآوی در همین بازه زمانی ۱۹ درصد ثبت و گزارش شده است. 

به عقیده این کارشناسان، از آنجایی که بزرگترین بازار فروش گوشی های هواوی در چین واقع شده است و شرایط کرونا نیز در این کشور در آوریل نسبت به سایر نقاط جهان بهتر و کنترل‌شده تر بود، این شرکت چینی توانست عملکرد بهتری نسبت به بزرگترین رقیب خود سامسونگ برای خویش رقم بزند و عنوان نخست رده بندی بزرگترین تولیدکنندگان گوشی را به خود اختصاص دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
دو میلیون واحد مسکونی بدون استفاده در کشور داریم. نه یکی بیشتر نه یکی کمتر !!!با کدام آمار؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اگر نمی‌توانید خانه بسازید حداقل سعی کنید خانه های مسکن مهر نیمه‌تمام پرند و ...را بسازید و تحویل دهید.چند سال است مسکن مهر پرند فاز ششم شرکت صنعت به
اصطلاح برتر را خریداری کرده ایم ولی نیمه کاره است هفت سال از عمر دولت گذشته ولی حرف درمانی پایان نیافته اس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
مسکن مهر پرند فاز ششم را دریابید لطفا.
به جای حرف زدن کار کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
پدر جان مسکن مهر پرند را هفت سال دولت چند درصد آماده و تحویل شده؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
راه حل مسکن مازاد در زمان بحران خیلی روشن است طوری که اگر کسی کالای حیاتی مثل مسکن را احتکار کرد وظیفه ذاتی قوه قضائیه است که آنرا مصادره، حراج و محتکر را هم مجازات کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
"احتکار مسکن ظالمانه ترین احتکارهاست"
احتکار چیست؟
بلا استفاده قرار دادن و ایجاد کمبود هر نوع کالایی که مورد نیاز مردم یا حکومت است بمنظور سود جویی یا تضعیف و ضربه زدن به حکومت یا آزار مردم احتکار محسوب میشود.
برخی از مصادیق کالاهای احتکاری : اقلام خوراکی، زمین، ملک و مسکن، پوشاک، لوازم خانگی، خودرو، لوازم یدکی، ماشین آلات، مواد و لوازم مختلف مورد نیاز صنایع، مصالح، ارز و طلا و غیره
احتکار در قرآن

در قرآن مجید به طور صریح و مکرربه کم فروشی اشاره شده و به شدت تقبیح گردیده است و بالاتر از آن قرآن کریم، کم‌فروشی را موجب ویران شدن شهر و نابود شدن قوم آن معرفی کرده است؛ و در شش سوره از، ۱۱۴ سوره قرآن کم فروشی مورد مذمت قرار گرفته است.
مجازات فرد احتکار کننده
مرتکب به دو تا پنج سال حبس و ضبط کلیۀ اموال که از طریق غیرقانونی به دست آمده است به عنوان نقدی، محکوم خواهد شد. اگر این اقدامات از طرف شخص یا اشخاص حقوقی اعم از خصوصی یا دولتی، یا نهاد‌ها یا تعاونی‌ها و غیراین‌ها انجام گیرد، فرد یا افرادی که در انجام این اقدامات عالماً و عامداً مباشرت یا شرکت یا به گونه‌ای دخالت داشته باشند، بر حسب اینکه اقدام آن‌ها با قسمت اول یا دوم مادۀ ۲ قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور، منطبق باشد به مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهند شد.
ضمناً دادگاه می‌تواند علاوه بر جریمۀ مالی و حبس، مرتکب را به ۲۰ تا ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی، محکوم نماید. در مواردی که اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی از طریق احتکار عمده یا کلان، یا فراوان ارزاق یا نیازمندی‌های عمومی نباشد.
اگر اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی از طریق احتکار عمدۀ ارزاق یا سایر نیازمندی‌های عمومی به قصد ضربه زدن، به نظام و یا به قصد مقابله با آن و یا با علم به مؤثر بودن اقدام در مقابله با نظام مزبور باشد.

مرتکب یا مرتکبین محارب و مفسد فی الارض شناخته شده و به مجازات اعدام محکوم خواهند شد؛ و در غیر اینصورت، به حبس از پنج تا بیست سال محکوم شده و در هر دو مورد دادگاه به عنوان جزای مالی به ضبط، کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون بدست آمده است، حکم خواهد داد.
روایاتی در خصوص احتکار:

الف. احتکار موجب سقوط خصلت‌های انسانی است: امام علی (ع) می‌فرمایند: «احتکار رذیلت (پستى) است». «احتکار خصلت فاجران است»؛ و «رنج رساندن به مردم از راه احتکار، از خصلت‌هاى مردم جاهل است».

ب. محتکر گنهکار است؛ امام على (ع): «محتکر اهل معصیت و گناه کار است».

ج. محتکر ملعون است؛ پیامبر اسلام (ص) در این باره می‌فرماید: «محتکر ملعون است».

امام موسی کاظم (ع) از پیامبر (ص) روایت می‌کند: «… اگر بنده‏اى به عنوان دزد، به نزد خدا رود، در نظر من بهتر است، تا به عنوان «محتکر»، که چهل روز ارزاق را احتکار کرده باشد…».

د. عذاب محتکر در آخرت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «نگاهى به دوزخ افکندم، درّه‏اى دیدم که مى‏جوشید، , (به مالک دوزخ) گفتم: اى مالک! این درّه جاى کیست؟ گفت: جاى سه گروه: محتکران، اشخاص دایم الخمر، و دلّالان زنا»
آیا مناطق کوهستانی و جنگل ها که با ویلاسازی نابود می شوند سرمایه ملی نیستند چرا از صاحبان این ویلاها که ثروتمند هم هستند مالیات نمی گیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
حداقل خانه های نیمه کاره مسکن مهر پرند و پردیس را تکمیل کنید.
خانه ای که دولت در زمین و ساخت آن کوچکترین نقشی ندارد و برای هر یک از امکانات آن شهرداری و دیگر سازمان ها چند برابر پول دریافت کرده اند چطور سرمایه ملی می شود در کشورهایی که سرمایه ملی است حداقل 80 درصد هزینه ها و زمین دولتی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
در زمان وزارت مسکن آقای نیکزاد که همین بحران مسکن پیش آمده بود نرخ افزایش اجاره حداکثر 10 در صد اعلام و اجرا شد.
غرب زده ها امریکا تحریم های هواوی برداشت بله قدرت یعنی عملکردن
دلار شیرین تا ۱۶۰ هزار تومن جا داره و سکه تا ۹۰ میلیون !
.
ظرفیت و گنجایش این ملت خوشتیپ بیشتر از اینهاست !
.
حالا یه چندتا جوک برای اختلاس های میلیاردی بگید تا بخندیم !
پاسخ ها
بهروز
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
ما الان داریم مقاومت میکنبم اگه بخابم مقاومت نکنیم دقیقا باید چیکار کنیم یا الان داریم چکار میکنبم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
انگار دلار و سکه زیاد خریدی انبار کردی هااا شیطون!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
1-وقتی قدرت خرید اجاره نشین بیش از اندازه نرخ تورم کاهش مییابد آیا اجاره نباید کاهش یابد.آیا مگر درآمد مستاجر افزایش یافته؟
2- کسی که خانه دارد سرمایه اش افزایش هم پیدا میکند چون خانه قیمتش مرتبا افزایش می یابد و کسی که خانه ندارد دیگر نمیتواند خانه بخرد.
3- انصاف هم از صفات خوب انسانی است. در غیر اینصورت همیشه دارا ها ثروتمند تر و ندارها فقیر تر میشوند و بیشتر در باطلاق فرو میروند
پیش بسوی دلار ۲۰ و ۳۰ هزارتومانی !!!
چراکه نه وقتی بورس نورچشمی درمدت دوسال ۱۲ برایر رشد میکنه چرابازارهای رقیب مثل ارزوطلاومسکن وخودرو همین میزان رشدنکنند؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
پیش نمی رویم بلکه تورمهای سرکوب شده است خودش را در اعداد بالا نشان میدهد.
بازار ارز و طلا خبری نیست و مردم‌پولی ندارند بلکه این تورم است بیشتر دارد خودش را در بازارهای نقدینگی نمود پیدا میکند.
اقای روحانی سال ۹۷ گفتند فقط بازار مسکن گردش داشته باشد و این شده که مسکن از دلار و طلا رشدش ۲ برابر پیشی گرفته و .خروج ارز را سریع تر کرده
یکی از مسئولان گردشگری گفته بود کسی با دلار ۱۸ تومانی میره ترکیه دیگر؟؟؟؟
نه عزیز برای اینکه به ترکیه کمک کنیم دلار ۴۲۰۰ تومانی میدهیم تا شما راضی شوی و به جایش گوشت با ارز ازاد وارد میکنیم!!!!!اگر کسی میخواهد خارج برود تفریحی بله باید با نرخ ارز ازاد سفر خارجی بروند و چه اشکالی دارد؟؟؟؟
در دوره جنگ هم ارز ارزان میدادند یکسری بروند تایلند و اسیای شرق تا پوشاک وارد کنند!!!!
در هنگام زلزله غرب کشور شاهد بودیم چگونه کانکسهایی برای زندگی موقت ساخته واهدا شد / کافیست دولت در تمامی شهرها مکانهایی اینچنینی مانند شهرک داشته باشد وافراد بی بضاعت و یا مزدوجین فرو دست چند سالی را در این مکانها بصورت رایگان ویا کرایه بسیار کم سر نمایند
چندين دهه است كه از سفره مردم حرف ميزنيد ولي اين سفره هروز كوچكتر وكم رنگتر ميشود
آقای وزیر دو میلیون خانه صاحب دارد . حالا شما بگو چندتا کارخانه بیکار دولتی داریم ؟ چند نفر را می توانست پوشش بدهد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
مالیات برخانه های خالی هم به قیمت خانه ها چه اجاره ای و چه فروش برای مستاجرین بیچاره و بی خانه ها اضافه می شود بعد هم باید جناب وزیر مسکن و شهر سازی بداند قیمت مسکن تابعی از قیمت مصالح و خدمات دولتی و زمین است
بابا یه کم به مخاطبینتون احترام بذارید. آخه چیه این تبلیغات آزار دهنده. یا حذفشون کنید یا یه جور تنظیم کنید که یه خبرو میخایم بخونیم صدتا تبلیغ هی نیاد رو خبرو بگیره
دلار گران شد؟؟
اصلا گران نشد.
الکی سیاه نمایی نکنید.
دلار ۹۰۰۰ تومانه
امروز رفتم مغز گردو بخرم فکرمیکنید قیمت گردو چقدرشده؟
حدس بزنید
۱۵۰ هزارتومان ؟ نه
۱۷۰ هزارتومان ؟ نه
۱۹۰هزارتومان ؟ نه
۲۰۰ هزارتومان؟ نه
۲۲۰ هزارتومان؟ بازم نه
۲۵۰ هزارتومان؟ بله درست حدس زدید یک کیلو گردو شده ۲۵۰ هزارتومان !!!!!!!!!!!
به فروشنده گفتم دارید شوخی میکنیدنه؟گفت نه اقا شوخی چیه ؟ یه اقایی اونجا بود گفته شوخی حقوق بازنشستگی منه که یک ونیم میلیون میگیرم و حالا قیمت یک کیلوگردو معادل یک ششم حقوق یک ماه منه !!!!
آقای وزیر شما را نگذاشته اند که مسئول آمار باشید آمار را همه ما کم و بیش می دانیم مشکل مردم آمار رسانی نیست وزیر باید مشکل را حل کند قرار نیست شما وزیر باشید و فقط آمار بدهید کلا مسئول و مقامی که جمله خبری و باید بشود و باید نشود به مردم بگوید صلاحیت آن پست و مقام را دارد؟ هر مسئولی یا اختیار دارد یا ندارد اگر اختیار دارد باید مشکلات را حل کند اگر اختیار ندارد باید استعفا بدهد و به مردم بگوید من اختیار حل این مشکل را ندارم گوشمان پر شده است از این باید بشود و باید نشود و دشمن را مقصر مشکلات دانستن هر کسی مقام بالاتر دارد طبیعتا اختیار بالاتر هم دارد و باید به مردم بیشتر پاسخگو باشد...
بهتر است وزیر مسکن قیمت مسکن را کنترل کند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
مخالفم. مارا به خیر تو امیدی نیست..
آمارهای سازمانها عمدتا برگرفته از آمار اعلامی از خود شرکتها یا کشورشان است که در مورد چین به آمارشون نمیشه اعتماد کرد
چین ممکنه از نظر کمیت از سامسونگ و اپل جلو بزنه ولی هیچ وقت نخواهد تونست از نطر کیفیت به اونها برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
فعلا که زده
یک دلیل گرانی مسکن همین کنترل های بی مورد دولت و شهرداری بر تراکم و حریم شهری و کاربری کشاورزی و چه و چه هست که عرضه رو کم می کنه.
بهتر نیست به جای آمار دادن اقدام عملی بکنید؟؟
سخنان آقای اسلامی وزیر حوزه مسکن ( به بقیه مسئولیها فعلاً کاری نداریم ) از قدرت اجرایی و حتی اگر اجرایی هم شد قدرت تأثیر گذاری بر قیمت مسکن و اجاره و غیره را ندارد. اولاً مسائل صرفاً اقتصادی مانند قیمت مسکن را با متر عدالت نمیتوان سنجید. لازم به ذکر است میتوان با اعمال سیاستهای درست ادعا کرد که قیمت مسکن را متعادل خواهیم کرد ولی در همین باب بحث عدالت را مطرح کردن شعاری است که نه به آن دست خواهند یافت و نه کمکی به پایین آوردن قیمت مسکن . دوماً همانطور که خودشان هم گفتند مقدار مالیات یا عوارض بر واحدهای مسکونی خالی رقم بالایی نخواهد بود که کمکی به تأمین بودجه دولت بکند و بلافاصله اضافه کرده اند که منجر به اجرای عدالت خواهد شد. دو گزاره پست سرهم سنخیتی با یکدیگر ندارند و از گزاره اول به گزاره دوم نمیتواند رسید. سوم‌ باید ضرر و منفعت را از دریاچه اعداد و ارقام مد نظر سیاست گذاران باشد. با دریافت مالیات بر واحدهای مسکونی خالی ، صاحبان املاک فوق احتمالاً مجبور به پرداخت پول خواهند بود که اصولاً با آن مخالف هستند چرا که هنگام خرید و تمام زمین و بعداً اقدام به اخذ پروانه و ساخت و ساز تعهدی بابت فروش و یا اجاره نداده بوده اند . لذا یا اقدام به ظاهر سازی واحد ها به خالی نبودن میکنند و یا اگر نتوانستند و مجبور به پرداخت مقادیری پول شدند قطعاً این هزینه ناخواسته را به نوعی در قیمت تمام شده لحاظ و قیمت عرضه افزایش خواهد یافت. چهارم گزاره سرمایه ملی اینگونه واحدها ست که ایشان عنوان کرده اند. به گمان مرسوم و‌معمول این واحد ها متعلق به اشخاص مختلف است که به عنوان سرمایه انرا با هیچکس و از جمله دولت مشارکت نخواهند کرد حتی عنوانش را. در اسلام به قدری مالکیت بخصوص در امر زمین و ساختمان و مسکن محترم است که مهر محکمی بر عدم امکان‌دخالت دولت در این زمینه باعث دلگرمی و اعتماد مردم در این صنعت بوده و هست. گرچه به نظر غلط می‌رسد که زمین و ساختمان آنهم مسکونی را نوعی سرمایه گذاری محسوب کرد اما در کشور ما سالیان درازی به قدمت شاید یکصد ساله باشد که این غلط باب شده است. در چند دهه گذشته و بخصوص در یک دهه گذشته که نرخ ارز بطور غیر عادی جهش داشته است اگر مالکین واحد ها بخواهند سرمایه خود را با بازارهای موازی مقایسه و سطح انرا حفظ کنند نه تنها مذموم نیست بلکه عاقبت اندیشی عاقلانه ای میباشد.اینکه دولتی و وزیرش نگران گرانی مسکن و عدم بسط عدالت در این حوزه باشد ستودنی و خوب است اما اگر در شرایط تنگنا و از سر اضطرار بخواهد سیاست اجرایی را با عجله وضع و به آن عمل کند لاجرم به نتایج مطلوب منجر نخواهد شد. به نظر من همه این موارد ریشه در افزایش نرخ ارز دارد که سر نخ آن در دستان دولت و سایر مسئولین است ....
عامل تمام گرانی ها از جمله مسکن و خودرو خود دولت محترم است.
قیمتهای مصالح، سیمان، آهن و... مجوزهای ساخت و انشعابات آب، برق و... بعد جالب است از مردم می خواهند شما خانه را ارزان بدهید! اول از خودتان شروع کنید بعد از مردم بخواهید همکاری نمایند. دیروز رئیس جمهور محترم فرمودند قیمت های لوازم خانگی، قیمت جهانی است. این یعنی همه هزینه ها با قیمت دلار، ولی حقوق با ریالی که هر ماه همه می دانند چقدر از ارزشش کم می شود. دولت محترم قیمت های مصالح، لوازم خانگی، خودرو وووووو را به سه سال قبل برگرداند تا سازنده های مسکن و لوازم خانگی هم به سه سال قبل بر گردند. یعنی مجبور می شوند برگرددند.
جناب وزیر ،هر وقت ارزش ریال ثابت ماند ، آن وقت راجع به اقتصاد و مسکن صحبت کنید
پول نداری تو این مملکت ول معطلی...اینام همه حرفه....قیمتها هم فعلا همینطور دارن میرن بالا....پیش بسوی ونزولایی شن قیمتها
تنها راه ساماندهی یازار مسکن و سایر بازارها تصویب و اجرای فوری قانون مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ موثر ۷۰ الی ۸۰ درصد است که باعث می شود سود دلالی از سود تولید کمتر و دست دلالان و سوداگران از بازار قطع و نقدینگی به سمت تولید هدایت شود مثل تمام دنیا که این قانون ۱۰۰ ساله را اجرا بازارهای خود را از تلاطم دور نگه داشته و مردم را به سمت تولید هدایت کرده اند کافیست فقط قانون آنها ترجمه و از تجربیات آنها استفاده کرد در حال حاضر کسی که سازنده بوده به علت اینکه سود دلالی و احتکار بیشتر است پروژه جدید شروع نمی کند و واحدهای قبلی را احتکار می کند و چند برابر سودی که قرار است از تولید به دست آورد از احتکار و دلالی به دست می اورد . ای کاش مجلس قبل و دولت همان ۲ سال پیش این قانون را اجرا می کردند هرچند که اکنون نیز هیچ چشم انداز خوبی برای این قانون متصور نیست
شک نکنید مجلس شب و روز در صدد تهیه وتصویب قانون واجرای دقیق ان برای نقره داغ کردن ذلالها ومحتکرین مسکن است ویقین بدانید درمرداد وشهریور به دلیل عرضه ماک انچنان قیمتها ریزش کند که از سال ۶۵ (قطعنامه ۵۹۸)وسال ۷۴ هم قیمت مسکن بیشتر ریزش کند چون شعاراصلی مجلس یازدهم اقتصاد ومعیشت واصلاح قیمت مسکن بوده واگر ابنکارعملی نشود مجلس اقبال عمومی خود را از دست خواهد داد منتظر ری ش قیمت مسکن ونفره داغ شدن دلالهای محتکر باشید
جناب وزیر مسکن . اگر 2میلیون مسکن خالی در کشورداریم چرا مالکی نشان حاضر بفروش ویا اجاره نیستند قطعا فهمیده اند که بدلایل ضعف حاکم درتصمیم گیری درتولید مسکن قیمتها بالا خواهد رفت والان چوبشان یک عده قشر مستضعف که جاره ای جز چادر زدن درحاشیه شهر ندارند شده اند واگر بتوانند چادر بزنند وان حاشیه که اتفاق افتاده نباشند باتوجه به اینکه قرار است 400000 هزار واحد مسکن درسال 99 ساخته شود نه زمین تهیه شده ونه پی کنی شروع شده است بنظر میرسد متقاضیان منتظر مسکن فعلا قرص مسکن استفاده کنند که بقول علی لاریجانی رئیس مجلس قبل درروزهای اخر مجلس قانون گذاری ودراعتراض نماینده ای گفته اگر مصوبه اشکال دارد درمجلس بعد رسیدگی شود دوره شما زیاد هم نموده ومتقاضیان همانی که گفته شد قرص مسکن استفاده کنند تادوره بعد چه تصمیمی گرفته خواهد شد بعداز 7سال هنوز نتوانستید کاری کنید مشکل قدری کاهش یابد این جمله بهتر است گفته شود نخواستید واحد های مسکن مهر به متقاضیان تحویل شود باهمه مشکلات خاص خودش. چون بانیش احمدی نزاد بوده است
شمام همه چیزو با تهران میسنجید. آلودگی تهران. قطع برق تهران. فلان تهران. بهمان تهران. ایران که فقط تهران نیست. ببینید تو بقیه شهرا اوضاع از چه قراره این ملت بدبخت چی دارن میکشن...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی