بازدید 17669

واکنش سیدحسن نصرالله به شعار خلع سلاح مقاومت

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که محور مقاومت فلسطین برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی به شخصیت‌هایی، چون رمضان عبدالله شلح نیاز دارد.
کد خبر: ۹۸۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵ 17 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به درگذشت رمضان شلح، دبیرکل پیشین جهاد اسلامی گفت که وی فرماندهی بزرگ بود که به مسأله فلسطین ایمان داشت. رمضان عبدالله شلح بر وحدت میان گروه‌های مقاومت فلسطین تأکید داشت. توجهات مرحوم شلح نه تنها به فلسطین و آرمان آن، بلکه تا امت اسلامی و ایجاد تقریب بین آن امتداد داشت.

وی افزود: شخصیت دکتر شلح و تلاش‌های او باعث تحول و پیشرفت جنبش جهاد اسلامی شد. ما خطاب به جنبش جهاد اسلامی می‌گوییم که در ادامه مسیر دکتر رمضان شلح در کنار شما هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود درباره مرحوم شلح، گفت که محور مقاومت در فلسطین برای مقابله با طرح اشغالی آمریکایی و اسرائیلی در کرانه باختری فلسطین به شخصیتی، چون شلح نیاز دارد.

سیدحسن نصرالله به اوضاع داخلی لبنان پرداخت و گفت: ما در شرایط فعلی کشور خواستار آرامش و حفظ وحدت هستیم. او تأکید کرد که سخن از استعفای دولت، عاری از صحت است و چنین مسأله‌ای اساسا مطرح نشده است. برخی مدعی شدند که حزب‌الله و جنبش امل به دنبال سرنگونی دولت هستند.

وی تصریح کرد: شعار خلع سلاح مقاومت اقدامی ظالمانه و خواسته‌ای اشتباه است و دعوت به خلع سلاح مقاومت اولویت مردم لبنان نیست. ما خواهان جدایی میان شعار خلع سلاح مقاومت و مطالبات برحق مردم هستیم. مقاومت یک خط مشی و ایده راهبردی در مقابله با اشغالگر اسراییلی ارائه داد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد، توهین به رهبران سیاسی و دینی می‌تواند به فتنه مذهبی و طائفه‌ای منجر شود.

بر اساس گزارش شبکه خبری العالم، او توضیح داد که دست داشتن رهبران دینی و سیاسی در تحریک فرقه‌ای و مذهبی نوعی، خیانت اخلاقی است. مسئول دانستن شیعه و ضاحیه جنوبی در خشونت‌های اخیر در روز‌های شنبه و یک‌شنبه غیرقابل‌قبول است.

سیدحسن نصرالله گفت: ما در صورت لزوم به خیابان‌ها خواهیم آمد تا مانع وقوع هرگونه درگیری و تنش شویم.

وی افزود: حزب‌الله و جنبش امل مسئول هر سخن و یا اقدامی از سوی شیعیان و یا ضاحیه جنوبی نیستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله افزایش قیمت دلار در این کشور اشاره کرد و آن را یک توطئه آمریکایی دانست. سیدحسن نصرالله تاکید کرد که مسأله دلار بستگی به بازار خرید و فروش و عرضه و تقاضا دارد، اما آمریکایی‌ها برای ممانعت از تزریق دلار در بازار، به بانک مرکزی فشار می‎آورند.

وی افزود: طی مدت اخیر ۲۰ میلیارد دلار از بانک‌های لبنان خارج شده است. چه کسانی این پول‌ها را از لبنان خارج کرده‌اند؟

وی در ادامه با تأکید بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در توطئه‌های اخیر لبنان، تصریح کرد: آمریکایی‌ها از لبنان و اقتصاد آن برای تحقق منافع خود استفاده می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود همچنین از تحریم‌های آمریکا علیه سوریه انتقاد کرد.

سیدحسن نصرالله در پایان به خروج نام عربستان سعودی از لیست کشور‌های ناقض حقوق کودکان یمن اشاره کرد و گفت که سازمان ملل از لبنان حمایت نخواهد کرد؛ چرا که دبیرکل این نهاد بین‌المللی، طی اقدامی ذلت‌بار، اسم ائتلاف سعودی را از این لیست خارج کرده و جنایت‌های این ائتلاف متجاوز در یمن را به فراموشی سپرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر