بازدید 15134
وجود ۴۰ درصد پرونده‌های قضایی به دلیل فقدان کاداستر

اجرای طرح کاداستر سدی در برابر زمین‌خواری

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: اجرای طرح کاداستر در کشور از زمین‌خواری و کوه خواری جلوگیری کرده و بستر امن اقتصادی را در کشور ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۹۸۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳ 15 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، محمدرضا دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس ضمن تاکید بر لزوم اجرای طرح کاداستر در کشور گفت: اکثر کشور‌های دنیا غیر از دو کشور آفریقایی بسیار کوچک این طرح را اجرا می‌کنند و اجرای آن در ایران مستلزم تخصیص بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی است.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد پرونده‌های قضایی و بسیاری از مشکلات دستگاه قضا به اقرار برخی مسئولان این قوه به دلیل عدم اجرای طرح کاداستر است و امیدوارم بودجه اجرای این طرح در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شود، زیرا فقط باید یک بار در کشور اجرا شود.

دشتی با بیان اینکه تقریبا حدود ۳۰ درصد این طرح در کشور اجرا شده است، اظهار کرد: با اجرای طرح کاداستر معاملات در چرخه درست و رسمی انجام می‌شود، زیرا هزینه‌های بابت حق ثبت و مالیات در یک چرخه و سیستم قرار می‌گیرند. اکنون اسناد به صورت عادی مبادله و منتقل می‌شوند و خریدار، فروشنده و قیمت ملک یا زمین مشخص نیست.

نماینده مردم اردکان در مجلس تاکید کرد: در صورت اجرای طرح کاداستر در کشور چرخه اقتصادی کشور حدود ۳۰ درصد بهبود پیدا می‌کند و از زمین خواری، کوه خواری و دریاخواری جلوگیری کرده و یک بستر امن اقتصادی در کشور ایجاد می‌شود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار