بازدید 11339

خط و نشان اروپا برای رژیم صهیونیستی درمورد طرح الحاق

وزیر علوم و تکنولوژی رژیم صهیونیستی گفت کشور‌های اروپایی تهدید کرده‌اند اگر اشغال کرانه باختری عملی شود، بودجه تحقیقاتی این رژیم را قطع می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸ 15 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مقامات اروپایی به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند اشغال یک‌جانبه کرانه باختری به بهای قطع بودجه علمی و تحقیقاتی آن از سوی بروکسل تمام خواهد شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بلومبرگ»، وزیر علوم و فناوری رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای گفت، اروپایی‌ها تهدید کرده‌اند اگر اشغال کرانه باختری ماه آینده عملی شود، بودجه تحقیقاتی برنامه «هرایزن» را قطع خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز این برنامه در سال ۲۰۱۴، برای مشارکت در آن بیش از ۱.۱ میلیارد دلار بودجه دریافت کرده است.

این وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «حتی اگر یکی از آن‌ها متقاعد نشوند، به مشکل برمی‌خوریم. آن‌ها به‌صورت شفاف گفته‌اند که حمایت از مشارکت ما در این برنامه برای آن‌ها چالش‌برانگیز خواهد شد».

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

پیش‌تر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در نامه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نوشت: «دوستانه می‌خواهم که دولت جدید شما، گام‌های یک‌جانبه برندارد. چنین اقدامی ثبات در خاورمیانه را تضعیف می‌کند».

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز طی نامه‌ای مشابه به نتانیاهو از او درخواست کرده که طرح اشغال کرانه باختری را اجرا نکند.

همچنین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه ۲۵ کشور اروپایی از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند هیچ بخشی از طرح اشغال کرانه باختری را اجرا نکند، درباره این اقدام هشدار داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر