بازدید 25093
۶

واکسن یک شرکت چینی در مقابل کرونا پاسخ داد!

محققان چینی از آزمایش واکسن ضد کرونایی خبر دادند که سبب ایجاد پاسخ ایمنی در بدن می‌شود.
کد خبر: ۹۸۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 15 June 2020

 

به گزارش تابناک، ایسنا به نقل از استات‌نیوز نوشت: محققان شرکت داروسازی سینوواک بایوتک واکسنی را برای بیماری کوویدـ۱۹ توسعه داده‌اند که سبب ایجاد پاسخ ایمنی در بدن بیماران مبتلا به این بیماری شده است. داده‌های اولیه حاکی از آن است که این واکسن می‌تواند از افراد در برابر ابتلا به ویروس کرونای جدید محافظت کند.

واکسن این شرکت کروناوَک (CoronaVac) نام دارد. بنابر گزارش‌ها، این واکسن پس از این‌که طی ۱۴ روز دو بار به بدن افراد تزرق شد سبب ایجاد آنتی‌بادی در بیش از ۹۰ درصد افراد شد. این شرکت در بیانیه‌ای گفت هیچ عوارض جانبی شدیدی از این واکسن مشاهده نشده است.

نتایج اولیه حاصل از انجام آزمایش روی ۶۰۰ بیمار بود که در فاز ۲ مطالعه تحت کنترل با دارونما بودند. سینوواک همچنین در حال انجام یک آزمایش روی ۱۴۳ بیمار است که تحت کنترل با دارونما در فاز یک مطالعه قرار دارند.

در حال حاضر بیش از ده‌ها مطالعه تحقیقاتی در زمینه تولید واکسن‌های محافظتی در برابر کروناویروس جدید که باعث بیماری کوویدـ۱۹ می‌شود، در دست اقدام است. این شرکت گفت انتظار دارد گزارشی از نتایج آزمایش فاز ۲ مطالعاتی را در آینده نزدیک ارائه دهد و هم‌زمان نیز قصد طراحی پروتکل‌هایی برای انجام آزمایش‌های بالینی فاز ۳ برای سازمان غذا و دارو چین را دارد.

در اوایل این هفته، سینوواک همچنین از همکاری خود با یک شرکت داروسازی در برزیل برای شروع یک مطالعه بالینی فاز ۳ در آنجا خبر داد.

ویدونگ یین، مدیرعامل شرکت سینوواک، طی بیانیه‌ای گفت: مطالعه فاز ۱/۲ ما نشان می‌دهد که واکسن کروناوَک ما بی‌خطر است و می‌تواند سبب ایجاد پاسخ ایمنی در بدن شود.

شرکت سینوواک همچنین در حال ساخت یک مرکز تولیدی است که هدف آن افزایش تعداد دوزهای موجود از واکسن برای محافظت از مردم در برابر کوویدـ۱۹ است. در ساخت واکسن کروناوَک این شرکت از نسخه غیرفعال شده کروناویروس جدید استفاده شده است. این شرکت از همان فناوری برای تهیه واکسن‌های تایید شده همانند هپاتیت آ و ب، آنفلوآنزای خوکی، آنفلوآنزای پرندگان و ویروسی که باعث بیماری دست، پا و دهان می‌شود استفاده کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶
نه مرسی! خودشون استفاده کنن
خدا رحم کنه !
غیراز این بود باید شک می کردی
چون این ویروس کار خودشون بود و واکسنشم داشتن
با این مقاله کاری ندارم
ولی اگه چین نبود اجناس و کالاها انقدر گرون بودن که همتون از گشنگی می مردید
از چین ایراد نگیرید بی خودی
اگه بلد بودید از چین یاد می گرفتید که چطوری دنیارو مدیریت می کنه
بی خودی انتقاد نکنید
چین تقلبی ساز!!!
به جنس چینی اعتمادی نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر