بازدید 16716
۴

«مجبوریم» به سرنوشت «عصبانی نیستم» مبتلا می‌شود؟

این شائبه‌ها و نظایر آن، که قاعدتاً با تداوم این وضعیت بلاتکلیف مطرح خواهد شد، محصول عدم اقدام مناسب از سوی متولیان سینمای ایران است و چه بسا اگر در این زمینه شاهد اقدام عملی بودیم، چنین مسائلی مطرح نمی‌شد.
کد خبر: ۹۸۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 15 June 2020

«مجبوریم» به سرنوشت «عصبانی نیستم» مبتلا می‌شود؟«مجبوریم» پنجمین فیلم سینمایی رضا درمیشیان در شرایطی مدت‌هاست درخواست پروانه نمایش داده که به دلایل نامشخصی این پروانه صادر نشده و حتی درخواست رسانه‌ای نویسنده، کارگردان و تهیه کننده  این اثر از سازمان سینمایی نیز راه به جایی نبرده است؛ وضعیتی که پرسش را پیش آورده، آیا «مجبوریم» به سرنوشت «عصبانی نیستم» مبتلا می‌شود؟

به گزارش «تابناک»، فیلم سینمایی «مجبوریم» پنجمین فیلم بلند داستانی رضا درمیشیان در مقام کارگردان پس از فیلم‌های «بغض»، «عصبانی نیستم!»، «لانتوری» و فیلم به نمایش درنیامده «یواشکی» است. این فیلم که پر لوکیشن ترین فیلم درمیشیان است، فیلمبرداری آن در سه ماه در صد لوکیشن در تهران انجام شده و از این میان بخش عمده‌ای از آن در جنوب شهر تهران فیلمبرداری شده است. تصور می‌شد «مجبوری» در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر رونمایی شود اما در نهایت به جشنواره راه داده نشد و شائبه‌هایی در پی داشت.

رضا درمیشیان که خود سرمایه‌گذار فیلم تازه‌اش است، کوشش مداومی کرد تا اثرش در ماه‌های پیشین پروانه نمایش بگیرد و در این فصل رنگ پرده سینما را ببیند؛ اما این کوشش‌ها حتی با پاسخ واضحی نیز همراه نبود. همین رویکرد منجر به یادداشت او در هفته‌های پیشین با این شرح شد: «پس از شش ماه انتظار از تحویل فیلم «مجبوریم» به سازمان سینمایی، طی دو هفته گذشته دو بار فیلمم در شورای پروانه نمایش بازبینی شده اما پاسخی‌ به من داده نمی‌شود! از هر مقام محترمی که تصمیم گیرنده واقعی نمایش فیلم در سازمان سینمایی است، تقاضا دارم پاسخگوی وضعیت‌ نمایش عمومی «مجبوریم» باشد.»

«مجبوریم» به سرنوشت «عصبانی نیستم» مبتلا می‌شود؟

رویکرد متولیان سازمان سینمایی به این یادداشت، سیاست سکوت بود و در عین حال هیچ اتفاقی برای فیلم درمیشیان رخ نداد تا این گمانه قابل طرح شود که آیا این فیلم غیررسمی در مسیر توقیف قرار گرفته و برای عدم پرداخت هزینه توقیف، هیچ تصمیم‌گیری درباره آن نمی‌شود؟! البته این شائبه‌ها و نظایر آن که قاعدتاً با تداوم این وضعیت بلاتکلیف مطرح خواهد شد، محصول عدم اقدام مناسب از سوی متولیان سینمای ایران است و چه بسا اگر در این زمینه شاهد اقدام عملی بودیم، چنین مسائلی مطرح نمی‌شد.

باید صبر کرد و دید سازمان سینمایی در هفته‌های پیش روی، بالاخره پروانه نمایش «مجبوریم» را صادر می‌کند یا این فیلم به سرنوشت «عصبانی نیستم» دچار خواهد شد؟ اگر چنین اتفاقی رخ ندهد و این شائبه‌ها و گمانه‌ها رنگ واقعیت به خود بگیرد، شاهد نخستین فیلم توقیفی در سال نود و نه خواهیم بود؛ هرچند امید می‌رود چنین اتفاقی رخ نداده باشد و این فیلم نیز در سالی که پرده‌های سینما نیاز به فیلم‌های پربازیگر برای بازگرداندن اقتصاد سینما به شرایط طبعیی دارند، از این اثر محروم نشوند.

ژاله علو، فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، پارسا پیروزفر، بهمن فرمان آرا، پردیس احمدیه، مجتبی پیرزاده، بابک کریمی، همایون ارشادی، پریوش نظریه، رضا بهبودی، احمد حامد، مریم بوبانی، راموناه شاه، هوشنگ قوانلو، مسیح کاظمی، سپیده علی محمدی، غزل شجاعی، خورشید چراغی پور، مهدی نصرتی، رویا بختیاری، محمد رضا مالکی، محمد حیدری، نسیم جمشیدی، محسن خویٔینی ها، حامد رحیمی نصر، حسین مسلمی، سیامک ادیب، یگانه ظرافتی، نازی خاتمی، شراره رنجبر، یاسمین پازوکی، حسام زارع مقدم، مهناز کرباس چیان، حیدر طلوعی نیا، سید داود مرتضوی، سهیل قناعتی، فرهاد ریش سفیدی، سعید اکبری، سپهر سهرابی، علی بلوردی و... در این فیلم پربازیگر نقش آفرینی کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
پول بدی تاچرت به اسم فیلم ببینی . نوبره
فیلم خوب آزادی بیان خوب میطلبه یعنی اگر کارگردانی مشکلات کشور را مطرح و قله سعادت بشر را مشخص وراههای رسیدن به قله سعادت را به تصویر بکشد قطعا پرمخاطب ومفید خواهد بود اما فیلم ساختن ازمیان خطوط قرمز بینهایت مثل عبور ازمیدان مین است که دراینصورت حرکتهای ابتذالی هرچند با سانسور وتحریم تنها راه صنعت سینمای ما است پس اینجا هم حرف اولو آزادی بیان میزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
فیلم های آقای مجیدی چه جوری رتبه های ممتاز جشنواره های مطرح رو دارن؟
فیلم های درمیشیان بیشتر به اثار یک ادم روان پریش شبیهه.همون بهتر که بهش مجوز ندن.انصافا به فیلمهاش بدون غرض نگاه کنید!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر